עשות: הרווח טיפס ב-67%; הצבר - 1.7 מיליארד שקל
החברה שבשליטת קרן פימי סיימה את הרבעון מסיימת את הרבעון הרביעי עם צמיחה של 34% שעמדו על 108 מיליון שקל, לצד רווח נקי של 11 מיליון שקל
עשות אשקלון עשות 1.82% שבשליטת קרן פימי (84%) מסיימת את הרבעון הרביעי עם צמיחה של 34% בהכנסות לצד רווח נקי של כ-11.3 מיליון שקל. צבר ההזמנות ל החברה המשיך לצמוח ועמד על שיא של כ-1.7 מיליארד שקל.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-108.1 מיליון שקל, גידול של כ-34% לעומת 80.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם ברבעון בכ-11.3 מיליון שקל, גידול של כ-67% לעומת 6.8
מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
- עשות אשקלון: צמיחה בהכנסות וברווח - הצבר ב-2.66 מיליארד שקל
- הכנסות עשות צמחו ב-30%, הצבר על 2.7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הגולמי של החברה צמח בכ-45% והסתכם בכ22 מיליון שקל, לעומת 15.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי טיפס ברבעון בכ-54% ועמד על 14.3 מיליון שקל, לעומת 9.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-54%.
במבט שנתי, סיימה החברה את שנת 2024 עם הכנסות של 393.6 מיליון שקל, גידול של 20% לעומת 326.7 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח הנקי, טיפס בכ-50% ועמד בסוף השנה על 48.7 מיליון שקל לעומת 32.6 מיליון שקל אשתקד.
- "אם לא נשלב חרדים וערבים - ישראל לא תצמח"
- "חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
צבר ההזמנות וההזמנות הצפויות של החברה מהסכמי מסגרת עומד נכון לסוף השנה על שיא של כ-1.7 מיליארד שקל.
אלי דמרי, מנכ"ל עשות: "שנת 2024 היתה שנת שיא וצמיחה בכל הפרמטרים בפעילות של עשות אשקלון, אשר נובעת בעיקר מגידול בהיקף המכירות, שיפור ברווחיות המגזר התעופתי שנמצא במגמת צמיחה משמעותית והמשך יישום תוכנית התייעלות התפעולית. החברה פעלה וצמחה תוך כדי המלחמה, הגדילה את כמות וקצב האספקות למשהב"ט וללקוחות התעופה וחתמה על הסכמים ארוכי טווח. במהלך שנת 2024 ניכרה מגמה של עליה חדה בכמות ההזמנות שהתקבלה ממשרד הביטחון, בדגש על הזמנות לשיקום ואספקת חלקי חילוף למערכות המיוצרות על ידי הקבוצה.
כמובילה עולמית וספקית מרכזית ואסטרטגית בפרויקטי הרק״מ של משרד הביטחון, עשות אשקלון חוותה עלייה חדה בצבר ההזמנות במגזר הצבאי. המלחמה הדגישה את הצורך בשימור יכולות הייצור והשיקום של מערכות קריטיות עבור הפלטפורמות המרכזיות של צה״ל בחזית הלחימה ואת החשיבות האדירה ליכולות ייצור מקומיות ולתמיכה מלאה בכל הצרכים. החברה נערכת להגדלה משמעותית של היקפי הפעילות מול משרד הבטחון ופועלת על מנת לעמוד בצרכים המיוחדים ובאספקות המואצות. קשריה האסטרטגיים של עשות עם לקוחותיה שהינם חברות וגופים מובילים מהגדולים בעולם, יחד עם המשך הגידול המואץ בצבר ההזמנות, מחזקים את מעמדה של החברה כמובילה עולמית וטכנולוגית בתחומי פעילותה.
עשות פועלת בתחום של ייצור מערכות הנעה, ממסרות ומכלולים מורכבים וייחודיים לכלי רכב משוריינים (מרכבה, נמ"ר ועוד). בנוסף, היא מספקת לחברות בתחומי התעופה הצבאית והאזרחית חלקים נעים וגלים סובבים מרכזיים למנועי סילון (Jet Engine Shafts) לצד מוצרים ושירותים נוספים. אחרי עלייה של מעל 100% מתחילת השנה, מניית החברה נסחרת לפי שווי של 1.35 מיליארד שקל.
מניית החברה בשנה האחרונה
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן
בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?
באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני, יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע. צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״
הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.
"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.
- ילין לפידות עם תוצאות שיא: היקף הנכסים על 150 מיליארד שקל - רווח של 108 מיליון שקל במחצית
- מה עשתה קרן ההשתלמות שלכם? - כל התוצאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.
אורן הר נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, צילום: שלומי יוסף"חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
אורן הר נבו ראש אגף החשבות והכספים של אל על מדבר בוועידה הכלכלית של ביזפורטל על הענף, על איך אל על ניצלה את תקופת הגאות כדי לחזק את המאזן; ולאן הוא חושב שהענף צועד "בעשור הקרוב נגיע לרף של 30 מיליון נוסעים, וזה הקיבולת המלאה של נתב״ג"
אל על אל על 1.36% של סוף 2025 היא לא אותה חברת תעופה שהכרתם בעבר. מי שזוכר מבנה חוב כבד, יעילות נמוכה ואינסוף מאבקים תפעוליים, ופותח את הדוחות האחרונים מגלה חברה רזה יותר, חברה שניצלה את הגאות כדי לנקות חובות, חברה שהסתכלה קדימה והכינה את מבנה ההון שלה להתחרות בגל של החברות שנחת כאן בתום המערכה הארוכה.
אבל דווקא כשהחברה מגיעה לאחת התקופות היציבות ביותר שלה, מרחף מעליה איום חדש. טוב, אולי לא כל כך חדש כיוון שהדיבורים על הקמת בסיס מקומי לוויזאייר על השולחן כבר כמה חודשים. מנכ״ל החברה, ג'וזף וראדי, נחת פה לפני כמה ימים נפגש עם שרת התחבורה והדרג המקצועי, והצהיר שבהשקעה של כמיליארד דולר בשלוש שנים הם יקימו בסיס מקומי לקראת אפריל 2026.
באותו יום המניות של אל על וישראייר נפלו. אבל אל על הספיקה לתקן מאז כנראה השוק יודע להבדיל בין הצהרות מפוצצות לבין המציאות התפעולית: עדיין אין כיום מספיק סלוטים, אין תשתית בשלה, וכמו שאמרנו אל על - לראשונה זה שנים - מגיעה למשחק עם אפס חוב ועם מועדון נוסעים שחצי מדינה מחוברת אליו. איך שלא מסתכלים על זה, החברה עצמה ממוקמת היום אחרת לחלוטין.
על הרקע הזה הגענו לשמוע את הזווית של אל על בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. בוועידה שעמדה בסימן ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים רצינו להבין אם הגאות בשווקים משתקפת גם בשטח. אחרי שסקרנו את המצב מהזוויות של הקמעונאות, מהזווית של אנשי הנדל"ן וגם בתי ההשקעות רצינו לקבל את התמונה של אחד הענפים שמחברים כמעט הכל ביחד צרכנות, תשתיות וביטחון לאומי: תעופה.
אורן הר-נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, עלה לבמה והביא איתו מבט רחב ומדויק על מה שקורה בענף מהפערים בין ביקוש להיצע ועד מקומה של אל על במערכת שמנסה להמריא, אבל נתקעת שוב ושוב בחסמים מבניים.
