אס.אר אקורד: גידול של 23% בתיק האשראי - 1.42 מיליארד שקל
חברת האשראי החוץ בנקאי אס.אר אקורד נהנתה מעליה בהיקף האשראי שהעמידה ללקוחות הן בפעילות ניכיון המחאות והן בפעילות האשראי היזמי; הרווח
הנקי עלה בכ-9% ועמד על כ-73.3 מיליון שקל
חברת האשראי החוץ בנקאי אס.אר אקורד אס אר אקורד 1.76% סיימה את השנה עם גידול של 23% בתיק האשראי שעמד על כ-1.42 מיליארד שקל. בשורה התחתונה, רשמה החברה עליה של כ-9% ברווח נקי שעמד על כ-73.3 מיליון שקל.
תיק האשראי של החברה עמד בסוף שנת 2024 על כ-1.42 מיליארד שקל, עם גידול של כ-23.4% בהשוואה לכ-1.15 מיליארד שקל שקל בתום שנת 2023. הגידול מיוחס לעליה בהיקף העמדת האשראי ללקוחות הקבוצה הן בפעילות ניכיון המחאות והן בפעילות האשראי היזמי. בתחום פעילות ניכיון המחאות הגדילה החברה את תיק האשראי בכ-18.4% לכ-1.12 מיליארד שקל, ואילו בתחום פעילות האשראי היזמי הגדילה החברה את התיק בכ-46.6% לכ-304.6 מיליון שקל.
במהלך השנה הציגה החברה קיטון של כ-54.2% בהוצאות
בגין הפסדי אשראי וחובות אבודים. ההוצאה בגין הפסדי אשראי עמדה על כ-11 מיליון שקל, בהשוואה לכ-24.1 מיליון שקל בתקופת המקבילה אשתקד. שיעור ההוצאות בגין הפסדי אשראי וחובות אבודים מסך ההכנסות עמד בשנת 2024 על כ- 5.9% לעומת שיעור של כ- 12.6% בשנת 2023. ההוצאות בגין
הפסדי אשראי הושפעה לטובה מגובה הבטוחות שמחזיקה החברה להבטחת פירעון התחייבות לקוחותיה, ופעולותיה להגדלת היקף הבטוחות ביחס לגובה האשראי שניתן והקטנת חשיפתה להפסדי אשראי עתידיים.
בשורה התחתונה דיווחה החברה של רווח נקי של כ-73.3 מיליון
שקל, עלייה של כ-9.1% בהשוואה לכ-67.2 מיליון שקל בשנת 2023.
- עדי צים חוזר לגדול - מה הפוטנציאל של אס.אר.אקורד
- רכישה עצמית - איפה עובר הגבול? המקרה של אס.אר אקורד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עדי צים, בעל השליטה באס.אר. אקורד: "לאחרונה אס.אר. אקורד חגגה 10 שנות פעילות בתחום האשראי החוץ-בנקאי. בעשור זה ייסדנו חברה ציבורית חזקה וצומחת, אחת מהמובילות בתחומה, בעלת מאות לקוחות פעילים, פעילות איתנה מול המערכת הבנקאית ושוק ההון, והחשוב ביותר - עם שדרה ניהולית ועובדים ברמה הגבוהה ביותר. בעשור זה עברנו תקופות קשות (מגיפה, מלחמה, עלייה באינפלציה, העלאות ריבית תכופות ועוד ועוד) שמהן רק יצאנו מחוזקים. ההון העצמי שלנו גבוה מ- 430 מיליון שקל וזאת לאחר שכבר חילקנו מעל ל- 210 מיליון שקל דיבידנדים לבעלי מניותינו.
אנו ממשיכים להקפיד על בחינת איכות לקוחותינו ואיתנותם הפיננסית באמצעות הליכי חיתום קפדניים ודרישה לעיבוי בטוחות אשר יבטאו בצורה המיטבית את הבטחת השבת האשראי שהקבוצה העמידה ללקוחותיה גם במצבי כשלי שוק. האסטרטגיה הנ"ל הובילה לכך שתיק האשראי האיכותי של החברה הצליח לצמוח גם בתקופה המאתגרת של מלחמת "חרבות ברזל". בתחום פעילות ניכיון השיקים המשכנו לטייב את תיק אשראי ולהקפיד ולבחור בעסקאות מגובות בטחונות מוחשיים. גם בתחום מתן אשראי יזמי לענף הבנייה, ענף שספג פגיעה ישירה בעת המלחמה וסובל מפגיעה ברווחיות הפרויקטים ויכולת ההחזר של הלווים, לא ראינו כל השפעה מהותית על תוצאות החברה."

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 1.79%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

אלקטריאון: עסקה בשווי 21.8 מיליון שקל בארה"ב
אלקטריאון נבחרה לפרויקט טעינה במישיגן, ארה"ב בהיקף של כ-21.8 מיליון שקל, לצד הגשת הצעה לפרויקט טעינה דו-כיווני בשטוקהולם ובמילאנו
אלקטריאון אלקטריאון -2.97% מדווחת על זכייה בפרויקט הובלה בתחום תשתיות טעינה חכמות במישיגן. מדובר בפרויקט עירוני בהובלת משרד התחבורה של מישיגן בשווי של כ-21.8 מיליון שקל, שבמסגרתו ייפרסו מערכות טעינה דינמית, סמי-דינמית וסטטית ל-16 כלי רכב משישה ציים שונים, ביניהם ובהם רכבי הפצה של UPS ורכבי שאטל, חלוקה והפצות של חברות נוספות.
הפרויקט כולל השקת מודל Charging-as-a-Service) CaaS) בארה"ב, שבמסגרתו אלקטריאון מספקת את תשתית הטעינה ומקבלת תשלום חודשי עבור כל רכב בתמורה לשירות. הפרויקט צפוי לשמש כבסיס להתקשרות נוספת ולהעלות לכביש רכבים נוספים (נמצאים בשימוש של חברת מוניות מהגדולות בעולם) עם מערכת הטעינה האלחוטית של אלקטריאון.
בפרויקט תחבור אלקטריאון לשותפים אסטרטגיים מובילים בתעשיית הרכב, ובהם יצרנית הרכב Xos Xos -0.44% עמה מקיימת החברה פרויקט נוסף, יצרניות חלקי הרכב Roush ו-UES וחברת DENSO, עמה מקיימת החברה פעולה מעמיק ורחב, לפיתוח מערכות טעינה אלחוטיות עבור רכבי נוסעים. כמו כן, הפרויקט יבוצע בליווי הנדסי של חברת ההנדסה המובילה Jacobs Engineering ובשיתוף עם חברת החשמל DTE energ. בנוסף הפרויקט ילווה מחקרית על ידי אוניברסיטת מישיגן ומכון המחקר Aspire.
הפרויקט מהווה שלב שלישי ומשמעותי בפעילותה של החברה בדטרויט, וזאת לאחר פרויקט משותף עם חברת MDOT ב-2023 שעסק בהקמת הכביש החשמלי הראשון בארה"ב, ופרויקט משותף עם חברת עם Xos בדטרויט, הכולל בתוכו, בין היתר, אינטגרציה של מערכות הטעינה האלחוטיות של החברה לרכבי טעינה דינמית שלהם על הכביש החשמלי שהקימה החברה בדיטרויט, וטעינה סטטית במסוף UPS.
- אלקטריאון מתייעלת: תפטר כמה עשרות עובדים בישראל, מודה שהפתרון נישתי?
- אלקטריאון חושפת: "טויוטה מאמינה בנו, זו השקעה לטווח בינוני-ארוך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיצד בנוי מודל ה-CaaS
שאלנו את החברה מספר שאלות לגבי מודל התפעול של הפרויקט במישיגן:
מהם מנגנוני התשלום הצפויים, מהן ההערכות לגבי החזר ההשקעה (IRR), ומתי החברה צופה להתחיל לייצר הכנסות מהותיות?