קובי בנטקובסקי מנכל אימפקס
צילום: יחצ

Water.io תקצה 52% ממניותיה תמורת 5 מיליון שקל - המניה מזנקת

החברה המפתחת בקבוק מים דיגיטאלי תקצה סך כולל של 52% ממניותה לשלושה משקיעים תמורת 5 מיליון שקל; המשקיעים - מייס שח״ל, מנכ״ל אלקטרה צריכה לשעבר ובעלי מוצרי שלם - חברה גדולה בענף המזון

חיים בן הקון | (5)

ווטר אי או (Water.io) - החברה המפתחת בקבוקים חכמים - מזנקת בחדות בעקבות דיווח על הקצאת סך כולל של 52.2% מהון מניות החברה תמורת 5 מיליון שקל. ההקצאה תתבצע בעזרת מניות רגילות ושני סדרות של אופציות: האחת תפקע לאחר 9 חודשים תמורת 0.7 שקל למניה והאחרת תפקע לאחר  18 חודשים תמורת 1.32 שקל למניה. בסך הכל תקצה החברה מניות רגילות בשיעור של 44.2% מהונה בדילול מלא; השאר באופציות.

המשקיעים: מייסד שח״ל 

המשקיעים הם ארז אלרואי, זאב קלימי ומני שלם. ארז אלרואי הוא ממייסדי החברה הבורסאית (בנסדא״ק) שח״ל, הפועלת בשוק טכנולוגיית הבריאות והאמבולנסים הפרטיים בישראל, גרמניה וארה״ב. 

זאב קלימי שימש כמנכ״ל במספר חברות מזון ביניהם טרה, לאחר שנרכשה על ידי החברה המרכזית, אוסם ונסטלה (בישראל). בקוקה קולה שימש בתפקידים בכירים. קלימי שימש כמנכ״ל אךקטרה צריכה החל משנת 2014.

 מני שלם הוא הבעלים של מוצרי שלם, ובשנת 2018 רכש את חברת האריזות אמרז, המייצרת את אריזות המזון של מגוון רחב ממוצרי הצריכה היום יומיים שלנו:  קוקה-קולה, פפסי, אסם נסטלה, יוניליוור, כתר פלסטיק, יפאורה תבורי, פריגת, מי עדן, נביעות, תנובה, שטראוס, סנו

פעילותה של Water.io

החברה מפתחת ומייצרת ומשווקת פלטפורמה טכנולוגית המיועדת לבקבוקי מים חכמים. במסגרת פעילות זו מתמקדת החברה במוצרים המיועדים לשוק מוצרי הוולנס (Wellness), במישרין באמצעות שיווק בקבוק השתייה החכם פרי פיתוחה תחת המותג io.Water ובאמצעות שילוב הפלטפורמה הטכנולוגית במוצרים של צדדי ג'.

החברה פועלת לפיתוח מוצרים מבוססי טכנולוגיה המהווים אמצעי בידי הלקוחות לשינוי ושמירה על איכות חיים ובריאות, על ידי שינוי תודעתי ובריאותי. בשוק הישראלי מוכרת את מוצרי io.Water באתר המכירות שלה ובחנויות באמצעות ערוצי הפצה ושיתופי פעולה עם מותגים בארץ.

 בשוק האמריקאי החברה מוכרת את מוצרי io.Water במכירה ישירה לצרכנים באתר האינטרנט, בדומה לפעיול בישראל, ובפלטפורמת Amazon. כמו כן, החברה מוכרת את מוצריה לחברת פפסיקו, המשלבת את טכנולוגיית החברה בבקבוקי שתיה חכמים המשווקים תחת מותג משקאות הספורט Gatorade.

בדצמבר 2024 התקשרה החברה בהסכם הפצה עם חברת  Snappy (סְנַפִי) המפתחת ומפעילה פלטפורמת מסחר אינטרנטית לארגונים המאפשרת רכישה ושליחת מתנות מותאמות אישית, ופועלת בעיקר בארה"ב וכן בישראל. במסגרת ההתקשרות תשווק  Snappy את מוצרי החברה בפלטפורמות שלה. 

עוד חתמה החברה בדצמבר על הסכם שיווק עם משווקת בלעדית בדרום אפריקה עם חברה בשם BIBO. במסגרת ההסכם התחייבה חברת BIBO לבצע הזמנה ראשונית של אלפי יחידות בודדות ממוצרי החברה, אך לא התחייבה להיקף הזמנות מינימאלי מעבר לכמות הראשונית שנרכשה. על מנת לשמור על הבלעדיות שהוענקה היא נדרשת לעמוד מדי שנה ביעדי מכירות שנתיים כפי שהוגדר בהסכם, וכמקובל בהסכמים דומים בין יצרניות וחברות שיווק.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

נתונים כספיים של Water.io

החברה בחרה לממש את זכותה להגדיר את עצמה כתאגיד קטן, ועל כן היא מדווחת אחת לחציון. בחציון הראשון הכניסה החברה כ-453 אלף דולר, לעומת 4 מיליון דולר בחציון המקביל, ירידה של כ-88%. ההפסד הנקי של החברה לחציון צמח ל-1.8 מיליון דולר לעומת 792 אלף דולר בחציון המקביל. 

בקופת החברה 453 אלף דולר נכון לחציון הראשון של 2024. מכך עולה שהחברה צריכה את המזומנים שתקבל בעקבות מזכר ההבנות שנחתם היום בדחיפות.

מניית ווטר אי או ב-12 חודשים האחרונים
מניית ווטר אי או ב-12 חודשים האחרונים - קרדיט: ביזפורטל

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נתי 10/01/2025 14:00
    הגב לתגובה זו
    ויש לו המון פיצרים ומידע על צריכת המיםאחת הקניות הטובות שלי החברים בהייטק נדלקו וקנו גם בקבוק
  • 2.
    Atuk19 09/01/2025 12:24
    הגב לתגובה זו
    האם המשקיעים החדשים קנו מכספם המוצור והתרשמו לטובה רק זה מעניין. להבנתי פשוט אין מוצר.
  • 1.
    מבצ 09/01/2025 11:11
    הגב לתגובה זו
    אין עתיד לחברה הזו
  • ליאור 10/01/2025 10:00
    הגב לתגובה זו
    כנראה יעשו מזה עסק גדול אני מאמין שמה שאתה יודע הם בדקו וקנו את החברה גם כשלד בורסה זה שווה הרבה יותר
  • צמי 09/01/2025 13:00
    הגב לתגובה זו
    נראה לי שזה ימשיך לעלות חזק
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: שבבים, בנקים והשקעות של צעירים

על החברה שהיתה על סף קריסה והגיעה לשווי של 10 מיליארד דולר, על הקשר בין מחירי הדירות למחירי המניות ועל הבנקים

מערכת ביזפורטל |

המניות הדואליות חוזרות לתל אביב עם מסר מאוד ברור - השבבים בעלייה. הפעם היתה זו אינטל שהרימה את התחום ומי שתהנה מכך בעיקר תהיה - נובה 0.97%  . נובה חוזרת עם פער אריביטראז' חיובי של 4%. השווי שלה  חצה לראשונה את ה-10 מיליארד דולר וזו הזדמנות לספר לכם על הדרך של החברה - מסטארט אפ להנפקה, לנפילה וכמעט מחיקה וכמעט מאפס להגיע ל-10 מיליארד. החזון של ד"ר דישון, המקום הנכון להיות בו, והביצוע של הנהלה מוצלחת. 

הסיפור של נובה הוא בלתי נתפס. צמיחה רציפה מרבעון לרבעון במשך יותר מעשור בזכות התמחות בפיתוח וייצור של מכשירי מדידה לתעשיית המוליכים למחצה, מביאים אותה למספרים שאף אחד לא יכול היה לחלום עליהם. אם הייתם אומרים למייסד, ד"ר גיורא דישון שהחברה תגיע למיליארד דולר, הוא היה אולי אומר יש מצב. אחרי הנפילה הוא עסק בלשרוד. עברו 15 שנים, דישון כבר מזמן פרש, והחברה שלו היא שחקנית חשובה וגדולה בתחום מערכות הבדיקה לתעשיית השבבים.    

אחרי משבר הדוט.קום, מניית נובה נסחרה בעשרות סנטים, בשווי של כ-20 מיליון דולר ועמוק מתחת למזומנים בקופה. הסיכון היה גדול כי החברה שרפה מזומנים. המזומנים בקופה הגיעו דרך הנפקה בשנת 2000 שהוביל אז המייסד והמנכ"ל ד"ר דישון. אלמלא ההנפקה, לא היתה היום נובה. המסר למנהלים הוא פשוט - מנפיקים כשאפשר לא כשצריך. המסר למשקיעם הוא - זהירות. ובכלל חשוב תמיד להזכיר, הנפקות נעשות במצב של חוסר איזון באינפורמציה בין המוכרים-מנפיקים לבין הקונים. נובה נפלה אחרי ההנפקה בכ-93% לפני שהתאוששה. 

דישון שיצא מאורבוטק דיבר אז על יכולת להצמיח את נובה לחברה גדולה, אבל סדרי הגודל שהוא דיבר עליהם היו צנועים - מכירות של עשרות, אולי מאות בודדות של מיליונים. המספרים היום הם פי כמה וכמה, השווי הוא חלומי. 

סיפור הצלחה ישראלי מרשים ולא יחיד, אבל מה העתיד של נובה? חברות ישראליות גדולות בתעשייה הזו ובתעשייה של מערכות בדיקה לבסוף נמכרות. האם זה מה שיקרה כאן? והאם שווי של 10 מיליארד לא מוגזם? היא במכפיל רווח עתידי של 35. נראה שמה שיכול להעלות את המניה בעתיד זו מכירה-אקזיט. החדשות הטובות של העסק מגולמות באופן כנראה מלא במכפיל. המניה עברה כבר מזמן את מחירי היעד שניתנו לה. כל פעם מחדש האנליסטים מספקים מחיר יעד ותוך כמה חודשים המניה חוצה אותו.