חדשות 2 עותרת לבג"צ נגד זכיית RGE במכרז ערוץ הכנסת
חדשות 2 עתרה היום (יום א') לבג"צ נגד זכייתה של חברת ערוץ 10 כנסת ישראל (RGE) במכרז להפעלת ערוץ הכנסת, ומצטרפת בכך לעתירה שהגיש לאחרונה גם ערוץ 20, שניצח במכרז המקורי, אבל זכייתו בוטלה בהמשך. העתירה שהוגשה נגד מועצת הכבלים והלוויין, מבקשת לבטל את תוצאות המכרז שקבעו כי RGE תתחיל להפעיל את ערוץ הכנסת כבר ב-1 באוגוסט הקרוב. במקביל, דורש מנכ"ל חברת החדשות אבי וייס מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבדוק את התנהלות מועצת הכבלים בכל הנוגע למכרז הבעייתי לכאורה של ערוץ הכנסת.
בעתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין ד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן, נטען כי ההחלטה להכריז על RGE כזוכה שתפעיל את ערוץ הכנסת, בעייתית בשם פגמים מהותיים לכאורה בהצעתה של RGE, ולכן יש להכריז על חברת החדשות כזוכה במכרז. לחילופין, אומרים בחדשות 2, בג"צ מתבקש להורות על ביטול המכרז לנוכח הפגמים בהתנהלות ועדת המכרזים.
בעתירה לבג"צ, ציינה חדשות 2 מספר פגמים בהצעת RGE: הראשונה היא שוועדת המכרזים הבליגה לטענת חדשות 2 על כך שהצעתה של הזוכה במכרז אינה עומדת בדרישה המנדטורית של המכרז להצגת רווח שנתי של 5% לפחות מתקציב הערוץ - ובכך פגעה בעקרון השוויון פגיעה מהותית. חדשות 2 טוענת כי בהצעת RGE נותרו חוסרים בסך של כ-320,606 שקלים כך שהרווח נמוך מ-5%, ובפועל עומד על 3.8% בלבד.
השגה נוספת מתייחסת לכך שהצעת RGE אינה עומדת בדרישת המכרז להשקעה של 84% לפחות מסכום התמורה (ללא מע"מ) בתכניות מהפקה מקומית. בחדשות 2 אומרים כי מדובר בדרישה שוועדת המכרזים עצמה רואה בה תנאי סף במכרז, ולמרות זאת, בחינה שנעשתה על-ידי חברת החדשות העותרת - בסיוע חברת הייעוץ הכלכלי TASC - מלמדת כי ועדת המכרזים שייכה להשקעה זאת הוצאות הכרוכות ברכש זר בסך כולל של 592,293 שקלים, שאינן יכולות להיות מחושבות כחלק מההשקעה בתכניות מהפקה מקומית.
- קשת והוט ממשיכות במאבק על שוק הטלוויזיה- האם זה יוריד את המחירים?
- קשת עתרה לבג"צ נגד מועצת הרשות השנייה בפרשת FREETV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחדשות 2 טוענים עוד כי מועצת הכבלים והלוויין אפשרה ל-RGE לעשות שימוש בסעיף של הוצאות בלתי מתוכננות בהצעתה בסך של כ-255,000 שקלים כחלק מההשקעה בתכניות מהפקה מקומית, ואולם, חלק מכספים אלה הופנה לכיסוי עלויות מימון בסך 45 אלף שקלים בשנה ועלויות פיתוח אפליקציה בסך 15 אלף שקלים בשנה, שלא תוקצבו בהצעה ואשר אינן יכולות להיחשב – לטעת חדשות 2 - כהשקעה בתכניות מהפקה מקומית.
סעיף נוסף בהשגות של חדשות 2 מתייחס לסעיף הבלת"ם, שלטענתה מועצת הכבלים והלוויין ייחסה חלק מהכספים שבסעיף זה בהצעת RGE (בסך של 166,764 שקלים) להשקעה ברכש מקומי תחת סעיף הוצאות הפעלה. אולם, כך אומרים בחדשות 2, מדובר בכספים שRGE עלולה לעשות בהם שימוש לרכש זר, הוצאות הנהלה, הוצאות מימון או רווח ולפיכך אין להתיר שימוש בכספים שבסעיף זה כמיועדים להפקה מקומית.לכן, טוענים בחדשות 2, החסרת כלל הסכומים האמורים מסך ההשקעה בהפקה מקומית מעמידה אותו על שיעור של 82.66% בלבד מתקציב הערוץ, זאת בניגוד לדרישת המכרז בדבר היקף השקעה של 84% לפחות.
בחדשות טוענים לבעיות בהתנהלות ועדת המכרזים, כשרק חלק מחבריה ליוו את התהליך לכך אורכו, מה שפגם במקצועיות של המכרז. עוד נטען כי "שומרי הסף" של ועדת המכרזים - היועץ המשפטי עו"ד דודו קובסניאנו והיועצת הכלכלית כליפזאדה טוענים כי יו"ר הוועדה פוגעת בהם רק משום שהצביעו על פגמים בהצעה שיו"ר הוועדה מעוניינת בזכייתה הינו פסול מעיקרו ומטיל צל כבד על ההליך המכרזי כולו.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בסוף השבוע פורסמו בגלובס כי היועצת הכלכלית הפנימית של ועדת המכרזים, אלינור כליפזאדה, התלוננה בפני מ"מ מנכ"ל משרד התקשורת ובפני נציבות שירות המדינה, כי היא סובלת מהתנכלות ופגיעה במעמדה מצידה של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ד"ר יפעת בן חי שגב, וזאת לאחר שהביעה ביקורת על ההתכנות הכלכלית של הצעת ערוץ 20.
במכתבו למנדבליט, מבקש וייס להורות "בדחיפות על בירור מקיף של טענות היועצת הכלכלית כליפזאדה נגד יו"ר ועדת המכרז ומועצת הכבלים יפעת בן חי שגב שיש בהן כדי להטיל צל כבד על אופן ניהול המכרז ופעל לעצור לאלתר את יישום תוצאות המכרז עד לתום בדיקת העניין".
לפני חודש הודיעה מועצת הכבלים והלווין כי בחרה ב-RGE להפעלת ערוץ הכנסת. כזכור, הזוכה המקורי במכרז להפעלת ערוץ הכנסת היה ערוץ 20, אולם 7 חודשים לאחר הבחירה בו, הזכייה בוטלה מטעמים של חוסר הלימה בין התכנית העסקית של הערוץ ואסטרטגיית התוכן של ערוץ הכנסת. מועצת הכבלים הודיעה בזמנו כי היא עדיין עומדת על כך שבחרה מראש את ההצעה הטובה ביותר מבחינת תוכן, אבל אין להצעה זו כנראה היתכנות במסגרת התקציב שהציג ערוץ 20. למרות הצהרה זו, הצהיר היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט לאחרונה כי יש לפסול את הצעת ערוץ 20 וכי הוא לא יכול להגן עליה בבג"צ.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.99% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.99% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
