הרגולטור הקפיא את כל המבצעים של HOT ו-yes – רק "שכח" להודיע על כך לחברות
ההחלטה של מועצת הכבלים והלוויין התקבלה בעקבות הבקשות שהגישו החברות להעלות מחירים. המועצה תקיים שימוע לקביעת מדיניות תמחור. yes: "כל המבצעים גלויים. ההחלטה תמוהה"
מועצת הכבלים והלוויין החליטה על עצירת כל המבצעים של HOT ו-yes בשל החשש לאפליה בין לקוחות, להטעיה ולפגיעה בתחרות. זהו צעד נוסף בהתלהטות החזית בין הצדדים לאחר שהמועצה סירבה לאשר ל-2 החברות להעלות מחירים.
ביום חמישי קיימה המועצה דיון בבקשת HOT ו-yes להעלות מחירים, בהמשך לבקשות שהגישו בחודש נובמבר האחרון, בסמיכות זמנים. יו"ר המועצה ד"ר יפעת בן חי-שגב לא אישרה את הבקשה והחליטה להביא את הבקשות לדיון במועצה מחשש שמתקיימת בהן פגיעה בתחרות, הטעייה צרכנית ואפליה בין לקוחות. בניגוד לפרסם באחד העיתונים הכלכליים יומיים לפני כן כי המועצה אישרה ל-yes להעלות מחירים, הרי שפועל 2 החברות לא קיבלו את האישור לכך.
במועצת הכבלים והלוויין טוענים כי בן חי-שגב פנתה לחברת הייעוץ הכלכלי נומריקס בראשות ד"ר רועי שלם, כדי שתבדוק לעומק את מאות הבקשות שהונחו בפניה, ותנתח את משמעותן בשים לב להוראות הרישיון של החברות וכן לריכוזיות הענפית הגבוהה בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית. במקביל פנתה היו"ר לממונה על ההגבלים העסקיים בבקשה שיבדוק את סמיכות הבקשות של 2 החברות הפועלות, כאמור, בשוק המאופיין מריכוזיות ענפית גבוהה. הממונה מסר ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין כי לא נמצא בסיס לטענה כי 2 החברות הפרו את החוק ותיאמו מחירים.
מהבדיקה של ד"ר שלם עולה שיטת התמחור בה נהגו החברות כללה גם הצעת מגוון של מבצעים ללקוחות בהתאם ליכולת המיקוח שלהם, ללא שמבצעים אלה היו שקופים וידועים לכאורה לכל הלקוחות, כאשר לטענת מועצת הכבלים והלוויין היא ש"שקיפות היא מרכיב חשוב ביותר לקידום התחרות ולהסרת חסמים ולהבטחת השוויון, ובהיעדרה יש משום הטעיית הלקוח".
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד עלה מהבדיקה כי שיטת התמחור הנוהגת היום בשוק מורכבת ממחירון אחיד שבפועל כמעט שלא נעשה בו שימוש ומאלפי מסלולי מבצע ה"נתפרים" ללקוח על פי מידותיו. בנוסף עולה כי קיימים אלפי מבצעים בחברות המפוקחות, כאשר במסגרת המבצעים מוצעים מחירים שונים למוצרים זהים עבור לקוחות שונים, כך למעשה שלקוחות "חלשים" משלמים יותר. בסיכומו של דבר עולה מהבדיקה כי אלפי המבצעים אינם גלויים ללקוח פרקטיקה הגובלת בהטעיה צרכנית לכאורה.
מועצת הכבלים והלוויין החליטה לפנות לחברות כדי שיפרסמו בעצמם את שורת המבצעים שבן מציעות גם ללא כל צורך בתיקון רישיון, תוך פרק זמן של שבוע ימים לכל היותר. עוד הוחלט לקבוע מדיניות שתבטיח כי חברות יקיימו את הוראות הרישיונות שלהן, ותמנע את הפגיעה בתחרות. במועצה החליטו לצאת בהליך שימוע מזורז לקביעת מדיניות תמחור בשוק הטלוויזיה שתכלול גם תיקון רישיונות החברות כך שהן יהיו חייבות מעתה ואילך לפרסם באתר האינטרנט שלהן את כל המבצעים המוצעים.
גורמים בחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית זועמים על התנהלות המועצה, שלדבריהם "רצה עם ההחלטות לתקשורת" עוד לפני שפונות לחברות עצמן ומציגות את ההחלטות. "ישנה מדיניות של הדלפת חומרים לתקשורת בלי שאנחנו יודעים מה קורה, ואנחנו מקבלים את העדכונים רק מפניות של עיתונאים", אמר גורם באחת החברות.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מ-HOT טרם התקבלה תגובה. מ-yes נמסר: "כל המבצעים אותם מציעה החברה הינם גלויים לחלוטין למועצה וכל אחד ואחד מהם דווח לה ונמצא תחת פיקוחה המלא, תוך כיבוד כל כללי רישיון השידורים, לפיכך תמוהה החלטתה בענין זה; כאשר המועצה תואיל לשלוח גם לנו את הדוח שהופץ משום מה רק לעיתונאים, נוכל בשמחה רבה גם להתייחס עניינית".
- 1.שי 29/12/2015 15:38הגב לתגובה זומיס נמסר: "כל המבצעים גלויים למועצה"! לחתוך את המשפט הזה באמצע זו הטעייה! לא יודע איזה אינטרס יש לכם להטעות בקשר ליס.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.