אולגה וולפסון. פרטיזן
צילום: יח"צ
טור

העלייה לא הפסיקה, הרוסים עדיין רוסים ושוק הפרסום מפספס קהל של מיליוני שקלים

"למה אתם לא רוצים להפוך לישראלים?" יש לי חדשות. אנחנו ישראלים! למה זה צריך למנוע מאתנו לדבר ברוסית, לשמוע מוסיקה רוסית, ללכת להופעות, לקנות אוכל שאנחנו אוהבים ולהמשיך להתבדל תרבותית? אולגה וולפסון עושה סדר ומנפצת מיתוסים על הקהל הרוסי

אוליגרך רוסי רוכש אתר אינטרנט מוביל ברוסית לא, לא על זה הכתבה. אבל מקווה שמשכתי את תשומת לבכם. יש לאחרונה דיבורים בתקשורת בעברית על ערוץ 9 שכביכול קורס, על רדיו רק"ע שבסכנת סגירה במסגרת הרפורמה של רשות השידור וישר מסיקים מסקנות  שהתקשורת בשפה הרוסית בדעיכה. אל דאגה, שום דבר לא קורס אלא דווקא מתרחב ומשנה פנים.

קודם כל אני שמחה ששוב עלינו לכותרות, המגזר המשמעותי בארץ, כי בדרך כלל אנו דנים בבעיות שלנו ביננו לבין עצמנו. בואו נראה מאיפה המסקנות האלה?

זה לא מפתיע אותי. כבר מזה כמה שנים מנסים "לקבור" את המגזר מאז סגירתה של המחלקה הרוסית במקאן (אגב, הסגירה לא היתה קשורה בשום צורה לגודלו או אופיו של המגזר). קודם כל המסקנות השגויות האלו נובעות מחוסר הבנה והיכרות עם המגזר שלנו וכתוצאה מכך, את התהליכים הקורים בתוכו.

אז מה אם ערוץ 9 בקשיים - גם ערוץ 10 היה בקשיים והתקשורת העברית לא קרסה

אני חושבת שיש מקום קצת לפזר את העננים מעל הסיפור. קודם כל אף אחד לא קורס, אלא משנה פנים. הרצון של התקשורת לנפח דברים ולהוציא אותם מהפרופורציות הוא ברור, אבל יש להפריד בין 2 המאורעות כי אין ביניהם שום קשר סיבתי.

ערוץ 9 עושה רה-ארגון ואולי חווה קשיים מסוימים (אבל מי לא, בזמננו הלא פשוטים), הוא מנסה להתייעל ולהיות רווחי כמו כל חברה פרטית. את רדיו רק"ע מנסים לצמצם במסגרת הרפורמה של רשות השידור (ולא בגלל הסיבה חלילה שהוא לא נחוץ). ושוב זה נובע לגמרי מחוסר ההבנה את המגזר! ממה שהמנהלים הצברים אומרים וטוענים בנושא רדיו רק"ע נראה כאילו הם חיים על פלנטה אחרת מאתנו. האם הפערים המנטליים עד כדי כך גדולים?

האם משבר בערוץ 10, בעיתון מעריב או רפורמת רשות השידור אומרים שהתקשורת בעברית בדעיכה? או שהחברה הישראלית קורסת? כנ״ל פה חברים. אנחנו לא הולכים לשום מקום.

רק לסבר את האוזן, באינטרנט הישראלי בשפה הרוסית יש מעל 850 אלף יוניקים וזאת המדיה החזקה ביותר שלנו, בפייסבוק יש מעל 300 אלף דוברי רוסית ישראלים, לרדיו פרבויה יש קרוב ל-300 אלף מאזינים, ולרק״ע אף יותר, גם לתקשורת הכתובה עדיין יש עשרות אלפי קוראים. כך שזה ברור שסגירת רדיו תגרום רק נזק לאוכלוסיה שלנו ולא יישאר ואקום. יקום רדיו אחר. כי קיים צורך! אז למה להוריד מהאוויר משהו טוב שכבר קיים ונצרך ונדרש?

כל הכותרות

דוברי רוסית - 14% מהיקף הצריכה הפרטית בישראל

בעשור האחרון הגיעו לארץ מעל 200 אלף דוברי רוסית, בשנתיים האחרונות מגיעים לפה 20-30 אלף עולים. ולפי המצב במדינות חבר העמים מספרם כנראה ילך ויגדל בשנים הקרובות. זה גל עליה עצום! האנשים שהגיעו בעשור האחרון בטח תורמים עוד יותר לבידול המגזר שלנו. כולנו ממשיכים לשמר את השפה, התרבות, אורח החיים והרגלים משלנו.

דוברי רוסית מהווים כ-14% מהיקף הצריכה הפרטית המקומית. לפי ההיגיון גם תקציבי פרסום היו צריכים להיות בסדרי הגודל האלה דהיינו קרוב לחצי מיליארד בשנה. אבל בפועל זה מגיעה ל2-4% מהעוגה הפרסומית במקרה הטוב. תשאלו למה?

הרבה פעמים אני פוגשת לקוחות שניזונים מאותו המיתוס: "הרוסים" מזמן למדו עברית והשתלבו". למדו עברית, כן, רובם. השתלבו? תגדירו השתלבו. למרות שאני כבר 22 שנה בארץ והגעתי בגיל צעיר למדתי פה 2 תארים באוניברסיטת תל אביב עדיין יותר מהר ונוח לי לקרוא ברוסית (גם חדשות וגם ספר). התקשורת בשפה הרוסית מביאה לי אג'נדה נוספת שמעניינת אותי שאינה קיימת לצערי בתקשורת בעברית. ואני נהנית ללכת למועדון "רוסי" אפילו יותר מאשר למקומי.

אז מאיפה נולד המיתוס הזה בעצם? הרי בסה"כ כ-10-15% מדוברי הרוסית אימצו לעצמם תרבות והרגלים חברתיים תרבותיים מקומיים (מה שנקרא "השתלבו") -  ניזונים מתקשורת בעברית, יש להם חברים צברים, יוצאים למקומות בילוי ישראלים וכד'. ואלה גם בעיקר צעירים עד גיל 30 (או סביב ה-30). התשובה שלי היא שישראלים צברים חושבים כך כי הם פשוט בקשר עם אותם דוברי רוסית ש"השתלבו" וזה יוצר דעה רווחת שאינה נכונה. הרי ממה שקורה אצלך בבית או מתוך הכרות אישית עם מנהלת החשבונות מרינה שגולשת באתרים בעברית ורואה ריאליטי בערוץ 2 לא נבנית סטטיסטיקה.

לא מוותרים על נובי גוד ופילמני

יותר מזה. גם אם בני 25-35, מה שנקרא "דור 1.5" שכיום הינם כ-180 אלף איש "השתלבו" וניזונים לצורך העניין מתקשורת בעברית יותר מאשר רוסית, עדיין ההרגלים שלהם, ההעדפות וכד' מתבססים על מנטליות רוסית והמסרים "הישראלים" נטו לא תמיד יעבדו עליהם.

הם עדיין יחגגו גם את החגים מארץ מוצאם כגון נובי גוד (ערב השנה האזרחית החדשה הנקרא בישראל בטעות סילבסטר), יום האישה, יום הלוחם למען המולדת ב-23 לפברואר, וגם יאכלו פילמני (כיסוני בשר) וכוסמת.

אלה גם החגים שחייבים לתת להם דעת מבחינת תקציב הפרסום הייחודי למגזר כי אלה הן נקודות הזמן בהן אנו פותחים את הארנק ומוציאים סכומים לא מבוטלים. הידעתם שהשוק סביב השנה האזרחית החדשה מגלגל עשרות רבות של מיליוני שקלים? על פי סקר שנערך ע"י ערוץ 9, 83% מדוברי רוסית נוהגים לחגוג נובי גוד, ו-73% מתוכם יערכו קנייה מיוחדת של מזון ומשקאות לחג שתהיה יותר גדולה מהקנייה השבועית הרגילה (47% עד 700 שקל, 21% - 1000 שקל ומעלה, 15% בין 700 ל1000 שקל). 63% ירכשו מתנות שבין המובילות קוסמטיקה, מזכרות, ביגוד והנעלה. אגב, השנה ייפתח בזאר ענק של אביזרי נובי גוד והפנינג ענק בנמל יפו שהוא לראשונה יוזמה של הישראלים ולא של דוברי רוסית עצמם כמו תמיד. ולדברי הבעלים של השוק, הקהל היחיד שהם בונים עליו הוא דוברי רוסית. 

שימו לב, אנחנו - "הרוסים" - יודעים עליכם הכול (או כמעט הכול) ואתם לא ממש יודעים עלינו! ואנחנו כוח קניה אדיר, כוח שיכול להשפיע על תוצאות הבחירות ועל תהליכים במדינה, על מאזן הכוחות בשוק וכד'. היקפי הצריכה של המגזר מגיעים למיליארדי שקלים בשנה (תלוי במוצר/שירות או סוג החברה). 

פשוט צריך לדעת איך לכבוש אותנו. הידעתם שמעל 700 אלף איש דוברי רוסית לא ניתן למצוא בתקשורת בעברית בכלל? ולא, זה לא אנשים מבוגרים כמו שנוהגים לחשוב (פשוט גם אין לנו כל כך הרבה מבוגרים). רובנו המכריע אינו רואה סדרות ריאליטי בעברית אפילו בפריים טיים.

נפתחים עוד ועוד כלי תקשורת חדשים בשפה הרוסית. רק בשנים האחרונות נפתחו 2 מגזיני בריאות נוספים, מספר אתרים ביניהם בי אין ישראל הפונה לקהל צעיר ומבוסס יותר, דטקי - אתר שמתמחה בנושאים הקשורים לילדים, ישראגאו, אתרי לייף סטייל וכו.  2 ערוצי טלויזיה - אחד מהם iton tv כבר התחזק מאד והשני רק עולה בתחילת השנה. יש את ערוץ STYLE שמרחיב את שידוריו מתחילת 2016. 

גם השחקנים המרכזיים - ערוץ 9 ורדיו רק"ע - בינתיים לא הולכים לשום מקום. צעדי התייעלות לא אומרים שהם בקריסה. ואני בטוחה שברשות השידור יבינו (בזכות המחאה ובזכות התערבות של חברי הכנסת בין היתר) שהרדיו הזה הוא הכרחי למגזר שלנו. ערוץ Rtvi בעל תוכן מקומי, עשרות אתרי אינטרנט מתחזקים וצוברים יותר ויותר גולשים וכלי תקשורת כתובה ממשיכים להתקיים. התקשורת הופכת להיות יותר נישתית (מה שמאד משמח) ופונה לקהלים יותר צרים וספציפיים מה שגם מקל מבחינת פרסום ויח"צ להגיע לקהלים מוגדרים מבחינת גיל או מעמד סוציואקונומי. 

מבחינת היקף המדיה ההשקעה הפרסומית יכולה להגיע לכמה מיליוני שקלים בשנה פר חברה בלי בעיה. האפשרויות הנרחבות לפרסום ישיר, תוכן שיווקי ויחסי ציבור מאפשרות לבנות תוכנית קידום כמעט לכל תקציב בהתאם לסוג המוצר.    יש משפט שגור בפי אנשים רבים, "למה אתם לא רוצים להפוך לישראלים?" יש לי חדשות. אנחנו ישראלים! למה זה צריך למנוע מאתנו לדבר ברוסית, לשמוע מוסיקה רוסית, ללכת להופעות, לקנות אוכל שאנחנו אוהבים ולהמשיך להתבדל מבחינה תרבותית? במיוחד אם יש לנו את האפשרות הזאת ואת כל התשתיות. איך בדיוק זה פוגע בישראליות שלנו? בנאמנות למדינה? באהבת ישראל? אנחנו לא צריכים להפוך לישראלים, אנחנו כבר, מהיום שהגענו, אנחנו חלק מהישראליות . למה פלאפל או חומוס זה אוכל יותר ישראלי מפלמני (כיסוני בשר)? אם אתם רוצים ש"נשתלב" או לפחות שנתחבר לרעיונות, מוצרים או שירותים שלכם, אז בואו תכירו אותנו קודם כל מקרוב. ככה תרוויחו קהל צרכנים נאמן.    הכותבת היא הבעלים של פרטיזן תקשורת שיווקית בע"מ, המתמחה בפניה ממוקדת לציבור דוברי רוסית, בישראל ומחוצה לה

 

תגובות לכתבה(42):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 23.
    תודה כתבה מעניין .. (ל"ת)
    פרסומאי 06/12/2015 19:24
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    קארין 05/12/2015 18:59
    הגב לתגובה זו
    וגם דירוג התגובות בהתאם. לא אתלפלא אם כותבת המאמר שלחה את הקישור בתפוצת נאט"ו וביקשה מחבריה להוכיח שהמגזר הרוסי חי ובועט.
  • כתבה בעצמה 06/12/2015 11:09
    הגב לתגובה זו
    מרוב שהמגזר חי. המדיה איכותית. החיים יפים. ורק הפרימיטיבים והברברים לא מבינים את הפוטנצייאל. יש מצב שגם ליברמן יקים שוב את ישראל בעליה.
  • ישראל בעלייה זה היה שירנסקי .. (ל"ת)
    בורות 06/12/2015 19:21
  • 21.
    הכל נכון, אהבתי מאד. זכותינו לחיות את התרבות שלנו ולא את תרבות יוצאי מדינות ערב. (ל"ת)
    גאה במורשת הרוסית 02/12/2015 19:44
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    גרגורי 02/12/2015 15:57
    הגב לתגובה זו
    חלק ניכר של רוסים צופים תוכניות ברוסית, מורידים סרטים דפקה ברוסית, רואים אינטרנט ברוסית. ירידה בצפיה הינו תוצאה של ייוצרות של מדיה חדשה. כדוגמה. דראסטי ירד כמות ספרים מודפסים ברוסית . אבל זה בעקבות שרוסים בצורה גורפת עברו לREADER מקורות באינטרנת וכדומה. אנחנו ממשיכים עדיין לקרוא ברוסית ודור חדש מתחיל יותר ויותר באנגלית ומאט מעוד בעברית. מה היא הסיבה? יש שתיים סיבות. ראשונה וחשובה ביותר. מדיה בעברית כמאת לחלותין מתעלמת מאיתנו אושמשדרת סטיגמות ולכן מחזירים לה חרם. שני. איכות ירוד מעוד.
  • 19.
    יוסף 02/12/2015 14:49
    הגב לתגובה זו
    החצי השני שלי מאוקראינה .. גיליתי עולם! עולם שלם, אנחנו בורים במנטליות שלהם, אנחנו לא מבינים אותם . רק אלו החווים את זה מקרוב מצליחים להתחבר .. היא (אישתי - עולה חדשה מאוקראינה 2006) לוקחת מקומונים בצרכניה הרוסית שהיא מתעקשת לקנות בה כי שם יש דברים שהיא אוהבת , היא מסתכלת ערוצים רוסים לא בטוח אם ערוץ 9 או לא אבל ברוסית וגם גולשת ברוסית/אוקאינית. אנחנו שמים עץ אשוח בנובי גוד שנה חדשה וקונים מתנות לכל המשפחה סוג של ראש השנה שלנו .. ועוד ועוד וכאשר אתה קרוב לזה אתה מזהה שיש הרבה כאלו ואף פעם לא שמת לב לזה בכלל .. וההופעות לילדים ברוסית , מריה והדוב.. מי שמע על זה בכלל! אבל היא מתעקשת שהילדים ידעו את השפה..
  • ל- 19 17/12/2015 21:04
    הגב לתגובה זו
    תהנה
  • אנגליקה 03/12/2015 12:55
    הגב לתגובה זו
    מריה.. ושלושת הדובים.. נשמע מוכר?
  • יורי 09/12/2015 12:54
    הוא לא טעה אנג'ליקה, יש סרט מצויר שהוא להיט, סוג של נו פוגודי של זמננו שנקרא מאשה והדוב
  • 18.
    מריאנה 02/12/2015 14:33
    הגב לתגובה זו
    נמאס כבר לשבת ולקרוא את כל יפי הנפש האלה שכותבים בולשיט "המגזר הרוסי נעלם.. התקשורת הרוסית תת רמה...". תפקחו כבר. יש אולי באמת 10% שחיים בסרט הזה וזה הגזמה! אני גרה בראשון. כל החברים שלי (אבל כוווולם!) רוסים. אנחנו מדברים עם הילדים שלנו שנולדו בארץ רק רוסית (אני בת 34 ויש לי 3 ילדים), כולם הולכים לחוגים שיש להם גוון רוסי או מורה רוסי וכד'. חלק מהילדים הולכים גם לגנים רוסיים). אנחנו חיים לגמרי את המגזר! שומעים רדיו פרבויה, קוראים זהב.רו וקורסוראינפו וניוזרו ואתר DETKI שמדהים מדהים בנושאי הילדים! ויש לי תואר ראשון ושני מישראל וכפי שאתם רואים אני גם מסוגלת להתנסח בעברית לא רע. אין שום קשר בין זה לבין השמירה על הזהות השבטית ורציכת מדיה בשפת האם! יש לנו תקשורת ברוסית נהדרת! והיא כותבת דברים חשובים ונכונים ומעניינים אותנו הרבה יותר מהתקשורת בעברית. ונותנת מענה חדשותי אונליין. מה אני צריכה את וואי נט אם יש לי את ניוזרו ורדיו רק"ע ורדיו פרבויה. אז תפסיקו לבלבל את המוח. מה שאולגה כתבה זאת אמת (בין אם יש לה אינטרס או לא). ואתם יכולים להמשיך לחיות בבואה שלכם ש"השתלבתם" ושיהיה לכם בהצלחה!
  • שלומית 17/12/2015 21:13
    הגב לתגובה זו
    עולים שהגיעו לארץ לא מטעמי ציונות ועוד מתגאים בכך מריאנה, יכולת לחיות ככה בכל מדינה אחרת, למה בישראל? את מבינה בכלל מה המדינה הזו אומרת לכל כך הרבה ישראלים? סבבה שיש לך חברים רוסים אבל מה את מתגאה שכוווולם רוסים, לא הייתי מתגאה במקומך. ישראל היא מדינה מערבית. חבר העמים, מה לעשות, הן מדינות עולם שני, קצת מעל העולם השלישי. ולידיעתך, הישראלים משכילים לא פחות ממך. הלאה ההתנשאות!!!!!!
  • 17.
    דריה 02/12/2015 14:30
    הגב לתגובה זו
    תודה לכותבת , כתבה מעניינת במיוחד התחדשות המגזר במדיות החדשות . באמת כל פעם שאני פונה למשרד המפרסום שעובד איתנו ומבקשת לעשות פעילות לקהל דוברי רוסית אני מקבל רק 2 אופציות וסטי וערוץ 9 .
  • 16.
    רוסי טיפוסי 02/12/2015 14:18
    הגב לתגובה זו
    מהם התנאים לקיומו המתמשך של מגזר אתני/דתי כזה או אחר? מקומות מגורים מבודדים (ע"ע יישובים חרדיים וערביים), שפה שהיא לא רק שפת דיבור אלא גם שפה הלימודים והעבודה (ערבית אצל ערביי ישראל, כולל במערכת החינוך שלהם, יידיש אצל חלק מהחרדים בארה"ב), נורמות חברתיות המקשות על שילוב בקרב המגזר הכללי (ההלכה היהודית, חוקי האיסלאם). האם המגזר הרוסי עונה על התנאים הללו? לא ולא. הכותבת הנכבדה תסכים איתי שלא קיימים "גטאות רוסיים" הרמטיים. אז ברחוב פלוני באשדוד תמצאי בניין המאוכלס במשפחות רוסיות ומולו בניין שבו הדיירים הם גם עולים וגם צברים, בניגוד לריכוזים הומוגניים סטייל ביתר עילית או רהט. נעבור למערכת החינוך. ילדיי וגם ילדי הכותבת לומדים בבתי ספר רגילים על טהרת השפה העברית, בקרב בני גילם ממשפחות של הצברים. מרבית העולים לא עובדים במשרדי פרסום מגזריים כמו כותבת הטור, אלא במקומות קונבנציונליים (היי טק, בתי חולים, בתי ספר) שבהם השפה הרשמית היא עברית, מרבית הקולגות הם צברים, ושיחות המסדרון הן בהתאם – מדברים על מה שראו בערוץ 2 ושמעו בגל"צ. נו, אז אני מדי פעם אוכל גבינת טבורוג, מדי יום מתעניין בנעשה ברוסיה, מדבר רוסית עם שלושת ילדי
  • ולריה 02/12/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
    מה הקשר בין זה שהילדים שלנו לומדים בבתי ספר רגילים ואנחנו עובדים במקומות קונוונציונליים? נכון, אני יודעת עברית. אבל אני רחוקה מכל הזבל הזה שמראים בטלויזיה ישראלית (הישרדות וכל מיני ריאליטי אחרים). מעדיפה לקרוא ספר טוב ברוסית ולא לראות את השטויות האלה. הקולגות שלי צברים ואני מסוגלת לתקשר איתם כמובן. אבל החברים שלי רוסים! כי איתם אני מרגישה נוח והאינטרסים והרקעים שלנו דומים. אני לא חיה בבואה (וגם לא צריך גטאות רוסיים מבחינת מגורים) כדי להמשיך לחיות בתשתיות העצמאיות שלנו בשפה הרוסית. מבחינתי כל מה שהוא פנאי - הוא ברוסית. בדיוק בגלל שאני יכולה להרשות לעצמי. זה יותר נוח לי ויותר כיף לי. דרך אגב, אני גרה ברמת אביב. ואין לי בעיה להודות בזה שאני רוסיה וקוראת זהב.רו וניוזרו ולעיתים גם קונה שארם של ווסטי ורואה חדשות בערוץ 9. מה הבעיה? ואני מסכימה שהרוב הם כמוני
  • 15.
    אחד שיודע 02/12/2015 10:06
    הגב לתגובה זו
    אולגה וולפסון היקרה, אם לא האינטרס כלכלי האישי שלך להרוויח בטח ובטח היית כותבת אחת התגובות הנכונות שרשומות בשרשור פה מטה והיית צוחקת ביחד עם כולם פה על המגזר הרוסי ותקשורת התת-רמה שלו. ערוץ 9 לא קיים מזמן, אולי צופים בו אנשים מבוגרים בודדים מעל גיל 60. צעירים אינם בו כלל. שאר התקשורת לא ראויה בכלל לציון, מלבד באמת כמה אתרי אינטרנט בודדים. המגזר הרוסי דובר עברית, צורך תרבות ישראלית בשילוב עם אינטרסים מרוסיה ומדינות חבר העמים. טור מגוכך שמבייש ומטעה מפרסמים ועובדי משרדי הפרסום שרבם הגדול מזמן הבינו שפרסום והשקעה במגזר הרוסי זאת שריפת וביזבוז כסף ברור נטו. עדיף כבר לתרום את הכסף הזה לנזקקים במגזר הרוסי בחג במקום לפרנס פארזיטים ואוכלי חינם כמו פארטיזן ודומיו בחודש דצמבר שכביכול נחשב לחודש הכי חזק במגזר הרוסי. צחוק ובושה.
  • 14.
    אחד שיודע 02/12/2015 10:05
    הגב לתגובה זו
    אולגה וולפסון היקרה, אם לא האינטרס כלכלי האישי שלך להרוויח בטח ובטח היית כותבת אחת התגובות הנכונות שרשומות בשרשור פה מטה והיית צוחקת ביחד עם כולם פה על המגזר הרוסי ותקשורת התת-רמה שלו. ערוץ 9 לא קיים מזמן, אולי צופים בו אנשים מבוגרים בודדים מעל גיל 60. צעירים אינם בו כלל. שאר התקשורת לא ראויה בכלל לציון, מלבד באמת כמה אתרי אינטרנט בודדים. המגזר הרוסי דובר עברית, צורך תרבות ישראלית בשילוב עם אינטרסים מרוסיה ומדינות חבר העמים. טור מגוכך שמבייש ומטעה מפרסמים ועובדי משרדי הפרסום שרבם הגדול מזמן הבינו שפרסום והשקעה במגזר הרוסי זאת שריפת וביזבוז כסף ברור נטו. עדיף כבר לתרום את הכסף הזה לנזקקים במגזר הרוסי בחג במקום לפרנס פארזיטים ואוכלי חינם כמו פארטיזן ודומיו בחודש דצמבר שכביכול נחשב לחודש הכי חזק במגזר הרוסי. צחוק ובושה.
  • 13.
    רומן 02/12/2015 09:28
    הגב לתגובה זו
    ערוץ 9 מת ברגע שנמכר לאלכס לוין שלא מבין כלום במדיה הישראלית. למנכ"לית אין מושג בשוק העסקי והיא נתמכת ע"י יועצי אחיטופול. התכנים בערוץ זוועה. תכניות האירוח והמנחים בושה וכלימה. אולגה וולפסון ושאר עסקני המדיה הרוסית, תגידו תודה שעדיין אתם יכולים להנות מהשקות ואוכל בחינם כי כבר אין הצדקה לקרוא ולהזמין אתכם לאירועים כאלה. אין בכם ערך יותר. אה, אולגה, את ממש גאון, הרגת אותי עם הטענה של אוכל פילמני=צורך מדיה ברוסית. אני בדיוק אוכל ספינג', אבל לא צורך מוזיקה ומדיה במרוקאית. ואת יודעת למה יוצאים למועדון רוסי? כי יש שם רוסיות כוסיות וחצי מהגברים הם שוגר דדיז ישראלים מסוג רוני מאנה... כנראה שאת לא מחוברת למה שקורה בארץ.
  • 12.
    עולה וותיק 02/12/2015 07:16
    הגב לתגובה זו
    תקשורת רוסית מתדרדרת זה עשרות שנים. לפני עשור ראיתי סקר שממנו עולה בברור שצרכני התקשורת ברוסית הם בעיקר אוכלוסיה מבוגרת. הצעירים יותר כבר מזמן לא שם. ברור גם שאם קיים מגזר המגדיר את עצמו עדיין כ"רוסי" הוא קטן מאוד. כל מי שיש לו ילדים שנולדו בארץ יעיד.
  • 11.
    ילנה 01/12/2015 23:58
    הגב לתגובה זו
    אני לא יודעת מה האינטרס שלך חמודה אבל את רחוקה מהמציאות. מה שנערך בניוזרו זה לא סקר אלא משטל בקרב הקוראים באתר! יש הבדל קטן :) באור שאנשים שיושבים באתר לא קוראים עיתונים ובאופן טבעי הגיל שם יורד. אני ראיתי סקר של מכון מחקר פורי שאומר ש70% עדיין נמצאים רק בתקשורת הרוסית. לגבי נתוני העליה: באמת שאני לא יודעת איפה את מבקרת . אני הייתי באתר משרד הקליטה והמספרים שם אחרים לחלוטין. אולי ערוץ 9 באמת עושה רה ארגון בגלל שהקהל לא אוהב את התכנים? חשבת על זה? את ממש, אבל ממש לא יודעת לא רק לקרוא אלא גם לנתח חבל מעניין באיזה תחום את עובדת. מקווה דלא בניתוח סקרים
  • 10.
    קארין 01/12/2015 22:54
    הגב לתגובה זו
    - הגיל הממוצע של צרכן המדיה הרוסית בארץ נע בין 60 ל-63 שנה (ראו סקר באתר ניוזרו שנערך מדי שנה) - ממזרח אירופה מגיעים בין 900 ל-1400 עולים מדי חודש (התנונים מופיעים באתר של משרד הקליטה) - עם החלפת ההנהלה ערוץ 9 הפך ללא רלוונטי אפילו עבור המעריצים היותר שרופים שלו (היכנסו לעמוד כלשהו באתר של הערוץ ותקראו טוקבקים נזעמים) בשורה התחתונה, העלייה שלנו עברה תהליך טבעי והדרגתי של היטמעות. הצעירים צורכים תכנים בעברית, בני 40 הנם דו-לשוניים, אך את הרוסית שבפיהם הם מנצלים לגלישה באתרים שמקורם במוסקבה ולא באשדוד, למעט איזה שניים-שלושה אתרי חדשות (כגון ניוזרו ומיג ניוז). אולגה, עדיף שתחפשי שווקים חדשים.
  • ז'ניה 02/12/2015 19:48
    הגב לתגובה זו
    לא חשוב אם הסבא מדליק את הטלויזיה. וכמובן אין מה לדבר על זה שכולנו קוראים עיתונים רוסיים וצופים ,כן, במערוצים ממוסקווה ופיטרבורג. בקיצור יש קהל ענק.
  • קראסאביצה 02/12/2015 09:53
    הגב לתגובה זו
    יש הרבה כסף. קונה שמלה. קונה אוטומוביל. בלאט
  • שמי גיל 02/12/2015 06:57
    הגב לתגובה זו
    הגיל הממוצע באתרים החדשות במגזר הרוסי הינו 43-45!
  • 9.
    אלכס 01/12/2015 22:09
    הגב לתגובה זו
    פרטיזן חזק ואמץ !!! תמשיכו לעמוד על המשמר. עצם הפניה לקהל הרוסי,דהיינו הולדת מדיה ברוסית(ולא חשוב עם כלי אחד מתחלף בשני) נותנת תעסוקה נפרדת ומאד מכובדת בהיקף להמון עסקים,בעלי מקצוע ושכירים(מה לעשות ???!!זה לא קורה עם מגזרים אחרים, ואני רחוק מלהיות גזען).תעסוקה זה צמיחה .העסקים נולדים ומשגשגים בזכות הפניה שלהם למגזר הרוסי ואלה עסקים שלא היו קיימים קודם או כאלה שפתחו אגפים חדשים על מנת לשרת את המגזר. אז ימשיכו להיצמד אליו יעלו ויצליחו.
  • 8.
    איש פרסום ותיק 01/12/2015 20:59
    הגב לתגובה זו
    הכתבה נוגעת בנקודות חשובות שמי שנותן עליהן את הדעת עושה מזה כסף ותוצאות. נקודה. עובד שנים עם המשרד והוא נותן לי תוצאות מצויינות.
  • אז למה אתה לא מזדהה?? (ל"ת)
    משה 02/12/2015 09:19
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מיקי 01/12/2015 20:42
    הגב לתגובה זו
    ולאולגה יש אינטרס ברור להציג דעה הפוכה הנתמכת בנתונים שהוזמנו על ידי ערוץ 9 (עוד בעל אינטרס עסקי) שכביכול מוכיחים משהו אחר. אולגה מתפרנסת מהמגזר ונוח לה לומר שהוא עדיין קיים. אחרת לא יבואו לקוחות. אבל הוא לא קיים כבר מזמן! זה שאני בתור עולה לשעבר שגר פה 25 שנה אוהב פלמני או חוגג נובי גוג ממש לא אומר שאני צופה בערוץ 9 שהפך לפח אשפה של ממש או מאזין לרדיו ברוסית. מה הקשר? האם האהבה של מרוקאים לחריימה מצדיקה הקמת ערוץ טלוויזיה או אתר ייעודי בשפה מרוקאית? עזבו אתכם משטויות.
  • ילנה 02/12/2015 00:01
    הגב לתגובה זו
    כי אני 21 שנה בארץ ורחוקה משם כמו גם החברים שלי. היא כתבה נכון שממרינה שקוראת ואי נט לא נבנית הסטטיסטיקה בהצלחה
  • 6.
    פראבדה 01/12/2015 18:50
    הגב לתגובה זו
    התקשורת הרוסית בארץ מתה - כי כמו כל עסק היא זקוקה לכסף שמזמן פסק להגיע. מה שעדיין משודר שם הוא תת רמה מטעם ובחסות של פטרונים עסקיים ופוליטיים מזדמנים שגם הם כבר לא ממש בעניין או בעמדת כוח פוליטית. המגזר, או לפחות החלק בו, שמעוניין לצרוך תוכן רוסי מבין שמדובר בתת רמה ועוקף את הערוצים הישראלים לערוצים הרוסיים מרוסיה. אפילו אלי עזור הבין שמהלוויה הזו כבר לא תצא חתונה. כל השאר פרופגנדה ישנה ולא רלוונטית.
  • אתה כנראה באמת לא קורא תקשורת רוסית אלא בעיקר אייס:) אם אתה אומר שזה תת רמה (ל"ת)
    ילנה 02/12/2015 00:03
    הגב לתגובה זו
  • אלי עזור 01/12/2015 20:43
    הגב לתגובה זו
    אני עדין רואה בהרבה מקומות את העיתון שלו נובסטי נידלי וגם אכו ועוד איזה 5 עיתונים
  • 5.
    עובד עם עולים אלכסי 01/12/2015 17:27
    הגב לתגובה זו
    מגיעים הרבה יותר עולים בשנים האחרונות בגלל המלחמה של פוטין (בן ז..) אבל זה טוב למדינה עלייה מחזקת אותנו
  • 4.
    גד 01/12/2015 17:24
    הגב לתגובה זו
    אם השמאל האשכנזי הצודק והמתוסכל (ע"ע בוז'י) במקום להתלונן כל הזמן היה מתייחס למגזר הרוסי באותה רצינות שהימין מתייחס אליו ועושה עבודה רצינית במגזר הרוסי אפשר היה להפנות 5% מהמגזר (שפעם, להזכירנו, העלה את רבין לשלטון) לכיון שמאל מרכז יכול להיות שהיה כבר הסכם שלום.
  • קארין 01/12/2015 23:01
    הגב לתגובה זו
    הרוסים מצביעים לימין לא משום שהימין עשה איזשהו קמפיין מתחכם, ההיפך הוא הנכון. בסה"כ באנו ממדינה שמאלנית שהוקמה ע"י דב חנינים למיניהם, ואת התוצאות בדמות הכלכלה שקרסה כליל, ראינו בסוף שנות ה-80 מקרוב.
  • 3.
    דימיטרי 01/12/2015 17:06
    הגב לתגובה זו
    תתכבד נא אולגה וולפסון ותביא סקר על הרגלי צריכה של קהל דובר רוסית. ערוץ 9 איבד את זכות הקיום שלו לפני זמן רב, פשוט משום שדוברי הרוסית המבוגרים הלכו לעולמם וילדיהם לא צורכים תקשורת ברוסית. נכדי העלייה של 1992 כבר לא מדברים רוסית בכלל.. אז מי צריך את רק"ע וערוץ 9? אלה היו ערוצים אד-הוק ששימשו לתקשורת עם קהל העולים. העלייה נחלשה והערוצים כבר לא רלוונטיים
  • 2.
    יואב 01/12/2015 17:02
    הגב לתגובה זו
    היא כותבת דברים נכונים. אני רואה את זה סביבי כל הזמן. ואני ישראלי צבר! אני רואה את העמיתים דוברי הרוסית שלי לעבודה. האנשים בני 35-40, בארץ כבר 20 שנה +, יש להם כבר ילדים שנולדו פה! והם ממשיכים לחיות את העולם הרוסי. כל הזמן פתוחים להם אתרים בשפה הרוסית על המסך, חלקם שומעים באוזניות רדיו ברוסית, מוסיקה רוסית, הם מדברים עם המשפחות שלהם (כולל הילדים שנולדו פה!) רק רוסית! הם גם חוגגים אירועים וימי הולדת במסעדות רוסיות ויוצאים רק למועדונים רוסים (שאגב בעצמי הוזמנתי כמה פעמים ואני יכול להגיד לכם שזאת ליגה אחרת!). ואני עובד בהרצליה! בחברת הייטק. זה לא אשדוד, זה לא שומרים או עובדי ניקיון. אלה אנשים צעירים את רוב החיים שלהם בילו בארץ! האם נכשלנו כחברה בקליטתם? לא בטוח. כי מבחינה כלכלית הם נקלטו נפלא! הם מדברים עברית מצוינת. הם למדו פה באוניברסיטה ושירתו בצבא, רובם ביחידות קרביות. אני מסכים עם אולגה שאין קשר בין הישראליות שלהם לבין השמירה על התרבות. אני חושב שהחברות הישראליות מתייחסות בחוסר מקצועיות למגזר. אחי עובד במשרד פרסום. והם פשוט לא מבינים ולא יודעים איך לאכול את המגזר הזה, למרות שמאד רוצים. אני פשוט חושב שלכל ד
  • למה התגובה שלי נקתעה באמצע?? (ל"ת)
    יואב 02/12/2015 00:04
    הגב לתגובה זו
  • קארין 01/12/2015 22:59
    הגב לתגובה זו
    האם הם נמצאים בארה"ב למעלה מ-20 שנה? תשאל אותם, האם הם ממש, אבל ממש זקוקים לעיתון מקומי בעברית, כגון "ידיעות ישראל", או שהם מחלקים את זמן הגלישה שלהם בין אתרי חדשות ישראליים לבין "ניו יורק טיימס" וכיו"ב? האם הם ממש, אבל ממש חייבים פרסומות ייעודיות או שהם מסוגלים לקרוא שלט חוצות באנגלית? אני דוברת שלוש שפות, רוסית בבית, עברית ואנגלית בעבודה, אבל לא אני ולא בני גילי זקוקים למשרדי פרסום מגזריים שייקחו באנרים ממשרדי פרסום גדולים ויתרגמו אותם לרוסית, לעתים בצורה צועלת וחובבנית. על קיום מסיבות ה"נובי גוד" אני יודעת גם ככה, בלי קמפיינים מלוקקים.
  • שמוליק 01/12/2015 20:36
    הגב לתגובה זו
    זה מאוד נכון שעדיין קיים מגזר ששומר על השפה, על ערכים, על מסורת ועל תרבות. והם גם צורכים חלק מהתקשורת שלהם בשפה הרוסית, אבל אלה לא אמצעי המדיה שהיא מדברת עליהם כאן. היא מדברת על הערוצים שבהם אפשר לפרסם שהם לא הערוצים בהם הם צופים. במילים אחרות... זה כאילו שהיית יכול לפרסם רק בערוץ 1 אבל מדבר על זה שהישראלים צופים המון בטלוויזיה.
  • 1.
    אחלה טור! (ל"ת)
    דוד 01/12/2015 16:58
    הגב לתגובה זו