יח"צ תקציבים זזים ב-PR המקבץ
צילום: Getty images Israel

המקבץ: כתב מגלובס הצטרף לגלברט-כהנא, וגם תקציבי תרבות ועמותה חדשים

משרד 'גלבאט-כהנא' מדווחת על שותף חדש, תזוזה בתוך המשרד, ועיתונאי שהצטרף אליו. וגם: מה התקציבים החדשים של ורד ליון-ירושלמי ודבורה שרר?
אייס |

*** מינויים חדשים בחברת קשרי המשקיעים גלברט-כהנא: ערן גבאי הצטרף כשותף בחברה, חן לבנה מונתה לתפקיד סמנכ"לית בחברה המנהלת את מחלקת קשרי המשקיעים, ורון שטיינבלט, כתב שוק ההון לשעבר בגלובס, הצטרף כמנהל לקוחות בתחום קשרי המשקיעים. בעלי החברה הם זאב גלברט ועמנואל כהנא.

גבאי הצטרף לגלברט-כהנא בינואר 2008. קודם לכן שימש בתפקידי כתיבה ועריכה ב-TheMarker מאז היווסדו במשך 8 שנים. גבאי ימשיך לנהל את פעילות האסטרטגיה והתקשורת העסקית של לקוחות גלברט-כהנא. שטיינבלט שימש במשך 6 שנים ככתב שוק הון מוערך ב'גלובס'. הוא הצטרף לצוות מנהלי הלקוחות בקשרי משקיעים.

לבנה בעלת ניסיון של 8 שנים בניהול קשרי משקיעים בחברת גלברט-כהנא. היא תהיה אחראית על ניהול פעילות קשרי המשקיעים, לאחר שהובילה את ניהול התקציבים האסטרטגיים בגלברט-כהנא בתחומי הבנקאות, התעשייה, ההיי-טק והנדל"ן עבור חברות גדולות. לבנה עובדת בשת"פ עם החברה הבת של גלברט-כהנא לניהול פעילות קשרי משקיעים עבור חברות ישראליות בחו"ל, פעילות שהינה ראשונה מסוגה בישראל עבור כ- 20 חברות ישראליות המייצרות עניין בקרב משקיעים זרים גדולים.

מהחברה נמסר כי "שינויים אלה נובעים מהגידול במספר לקוחות החברה. לגלברט-כהנא פעילות ענפה ומובילה של קשרי משקיעים בישראל ובחו"ל המונה יותר מ-100 לקוחות, מהן כ-60 חברות מקבלות גם שירותי יחסי ציבור. באחרונה הוסיפה החברה גם שירותי יחסי ציבור בחו"ל".

*** משרד יחסי הציבור בבעלותה של ורד ליון-ירושלמי, המתמחה בייעוץ ואסטרטגיה תקשורתית לגופים וארגונים בתחומי התרבות, אקדמיה, חינוך וחברה, קיבל 2 תקציבים חדשים. מדובר בתקציב פסטיבל הפיוט שיתקיים בסוף החודש בירושלים, ובתקציב אירועי הקיץ של עיריית ירושלים בכיכר ספרא - הממותגים כ"קיץ בכיכר ספרא".

2 תקציבי תרבות אלה מצטרפים ללקוחות נוספים בהם מטפל המשרד, בהם הספרייה הלאומית, האקדמיה ללשון העברית, בית אבי חי, בית עגנון ועוד.

*** בעלת משרד יחסי ציבור ויעוץ תקשורתי דבורה שרר, קיבלה את תקציב של עמותת 'סולם' שפועל מזה כ-30 שנה, ומטפל בפעוטות, ילדים ונוער בעלי צרכים מיוחדים. בין לקוחותיה של שרר ניתן למצוא את המרכז הלאומי להשתלת איברים - כרטיס אדי, דואר ישראל ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.