סם אלטמן
צילום: ויקיפדיה - TechCrunch

OpenAI רוכשת את Windsurf תמורת 3 מיליארד דולר: המטרה להפוך את הצ'אט למתכנת

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה OpenAI ChatGPT

חברת OpenAI, המובילה בתחום הבינה המלאכותית (AI) עם ה-ChatGPT, רוכשת את הסטארט-אפ Windsurf, שפיתח כלי קידוד מבוסס AI שנקרא בעבר Codeium, תמורת כ-3 מיליארד דולר. זו הרכישה הגדולה ביותר בתולדות OpenAI. העסקה טרם נסגרה רשמית.

מי היא Windsurf?

Windsurf, ששמה הרשמי הוא Exafunction Inc, מתמקדת בפיתוח כלים מבוססי בינה מלאכותית לסיוע למפתחי תוכנה. המוצר המרכזי של החברה הוא כלי קידוד מתקדם המאפשר למשתמשים לכתוב קוד באמצעות הנחיות בשפה טבעית, תוך שיפור יעילות תהליכי הפיתוח. הכלי, שהיה ידוע בעבר בשם Codeium, זכה לפופולריות בקרב מפתחים בשל יכולותיו לזרז משימות מורכבות כמו כתיבת קוד, איתור באגים והשלמת שורות קוד באופן אוטומטי.

לאחרונה, Windsurf ניהלה מגעים עם קרנות הון סיכון כמו Kleiner Perkins ו-General Catalyst לגיוס הון בשווי של 3 מיליארד דולר. בשנה שעברה, היא גייסה בשווי 1.25 מיליארד דולר בהובלת General Catalyst.

גיוס ההון האחרון של OpenAI

הרכישה מגיעה לאחר ש-OpenAI השלימה לאחרונה סבב גיוס הון ענק בסך 40 מיליארד דולר, בהובלת SoftBank Group Corp., שהעניק לחברה שווי שוק של 300 מיליארד דולר – מה שהופך אותה לאחת מחברות הטכנולוגיה היקרות בעולם. סבב הגיוס, שהושלם בחודשים האחרונים, כלל השתתפות של משקיעים מובילים נוספים, והוא נועד לתמוך בהרחבת פעילות החברה, תוך התמודדות עם תחרות הולכת וגוברת מצד חברות כמו Anthropic, Google ומיקרוסופט.

הרכישה מתרחשת על רקע תחרות עזה בשוק כלי הקידוד מבוססי AI. חברות כמו Anthropic, מתחרה ישירה של OpenAI, ו-GitHub שבבעלות מיקרוסופט (המשתפת פעולה עם OpenAI), מציעות כלים דומים למפתחים, כמו GitHub Copilot. במקביל, סטארט-אפים חדשים כמו Anysphere, מפתחת הכלי Cursor, מושכים השקעות משמעותיות ומרחיבים את התחרות. כלים אלה משנים את הדרך שבה מפתחים עובדים, ומאפשרים להם לחסוך זמן ולהתמקד במשימות יצירתיות יותר.

עבור OpenAI, רכישת Windsurf היא מהלך אסטרטגי לחיזוק היצע המוצרים שלה בתחום התוכנה. השילוב של טכנולוגיית הקידוד של Windsurf עם היכולות של OpenAI בתחום עיבוד השפה הטבעית (NLP) עשוי להוביל לפיתוח כלים חדשניים שישלבו בין כתיבת קוד לשיחה טבעית, ובכך להגדיל את נתח השוק שלה



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".