OpenAI רוכשת את Windsurf תמורת 3 מיליארד דולר: המטרה להפוך את הצ'אט למתכנת
חברת OpenAI, המובילה בתחום הבינה המלאכותית (AI) עם ה-ChatGPT, רוכשת את הסטארט-אפ Windsurf, שפיתח כלי קידוד מבוסס AI שנקרא בעבר Codeium, תמורת כ-3 מיליארד דולר. זו הרכישה הגדולה ביותר בתולדות OpenAI. העסקה טרם נסגרה רשמית.
מי היא Windsurf?
Windsurf, ששמה הרשמי הוא Exafunction Inc, מתמקדת בפיתוח כלים מבוססי בינה מלאכותית לסיוע למפתחי תוכנה. המוצר המרכזי של החברה הוא כלי קידוד מתקדם המאפשר למשתמשים לכתוב קוד באמצעות הנחיות בשפה טבעית, תוך שיפור יעילות תהליכי הפיתוח. הכלי, שהיה ידוע בעבר בשם Codeium, זכה לפופולריות בקרב מפתחים בשל יכולותיו לזרז משימות מורכבות כמו כתיבת קוד, איתור באגים והשלמת שורות קוד באופן אוטומטי.
לאחרונה, Windsurf ניהלה מגעים עם קרנות הון סיכון כמו Kleiner Perkins ו-General Catalyst לגיוס הון בשווי של 3 מיליארד דולר. בשנה שעברה, היא גייסה בשווי 1.25 מיליארד דולר בהובלת General Catalyst.
גיוס ההון האחרון של OpenAI
הרכישה מגיעה לאחר ש-OpenAI השלימה לאחרונה סבב גיוס הון ענק בסך 40 מיליארד דולר, בהובלת SoftBank Group Corp., שהעניק לחברה שווי שוק של 300 מיליארד דולר – מה שהופך אותה לאחת מחברות הטכנולוגיה היקרות בעולם. סבב הגיוס, שהושלם בחודשים האחרונים, כלל השתתפות של משקיעים מובילים נוספים, והוא נועד לתמוך בהרחבת פעילות החברה, תוך התמודדות עם תחרות הולכת וגוברת מצד חברות כמו Anthropic, Google ומיקרוסופט.
- אלפאבית מתחזקת, OpenAI נחלשת: המשקיעים משנים כיוון במרוץ ה־AI
- openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכישה מתרחשת על רקע תחרות עזה בשוק כלי הקידוד מבוססי AI. חברות כמו Anthropic, מתחרה ישירה של OpenAI, ו-GitHub שבבעלות מיקרוסופט (המשתפת פעולה עם OpenAI), מציעות כלים דומים למפתחים, כמו GitHub Copilot. במקביל, סטארט-אפים חדשים כמו Anysphere, מפתחת הכלי Cursor, מושכים השקעות משמעותיות ומרחיבים את התחרות. כלים אלה משנים את הדרך שבה מפתחים עובדים, ומאפשרים להם לחסוך זמן ולהתמקד במשימות יצירתיות יותר.
עבור OpenAI, רכישת Windsurf היא מהלך אסטרטגי לחיזוק היצע המוצרים שלה בתחום התוכנה. השילוב של טכנולוגיית הקידוד של Windsurf עם היכולות של OpenAI בתחום עיבוד השפה הטבעית (NLP) עשוי להוביל לפיתוח כלים חדשניים שישלבו בין כתיבת קוד לשיחה טבעית, ובכך להגדיל את נתח השוק שלה
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם
הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת, אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים
המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות.
עם זאת, למרות שכרגע הם אינם
תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.
דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של
פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא
קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.
מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד.
- ה-AI והסייבר עוד רחוקים ממיצוי: על כנס NEXT 2026
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך,
אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.
