מערכת ההשקיה של N-Drip
צילום: סיון פרג'

אמון מנסיכות ליכטנשטיין: N-Drip השלימה סבב גיוס של 44 מיליון ד'

חברת האגריטק הישראלית, המפתחת טכנולוגיית השקיה, השלימה סבב גיוס סיד בהובלת חברת האחזקות של הנסיכות האירופאית, בו השתתפו גם בתי ההשקעות המילטון ליין ו-Natural Ventures
איתן גרסטנפלד |

חברת האגריטק הישראלית N-Drip, המפתחת טכנולוגיית השקיה, השלימה סבב גיוס C בהיקף של 44 מיליון דולר. את הסבב הובילה חברת האחזקות של נסיכות ליכטנשטיין, והשתתפו בו גם בתי ההשקעות המילטון ליין ו-Natural Ventures.

N-Drip מחזיקה במגוון פטנטים ברחבי העולם המאפשרים לחקלאים המשקים בהצפה, לעבור למערכת השקייה יעילה ומדוייקת הפועלת באמצעות כוח הכבידה בלבד, ללא שימוש באנרגיה חיצונית, וללא שימוש בפילטרים מבוססי לחץ.  החברה, המעסיקה כ-100 עובדים, פועלת ב-17 מדינות, עם דגש מיוחד על ארה"ב, הודו ואוסטרליה. יו"ר החברה הוא פרופסור אורי שני, לשעבר ראש רשות המים בישראל, שגם פיתח את המערכות שלה.

כחלק מהפתרון בשטח, N-Drip פיתחה גם את N-Drip Connect, מערכת תומכת החלטות המבוססת על חיישן ייחודי. המערכת מאפשרת לחקלאי ולמשתמשים נוספים לבצע ניטור מתמשך של השדה. היא מספקת המלצות בזמן אמת לגבי השקיה ודשן, ומציעה אמצעים נוספים למיצוי השימוש במים ודשנים. המערכת יכולה גם לחזות את הייבול הצפוי, כשישה שבועות לפני הקציר המתוכנן. למרות שהחיישן נמכר בדרך כלל עם ציוד ההשקיה N-Drip, החיישן עובד באותה מידה עם כל צורה של השקיה ומשווק גם כפתרון עצמאי.

עד כה גייסה החברה כ-80 מיליון דולר ממשקיעים אסטרטגיים ופיננסיים בארה"ב, אירופה ובישראל. בין המשקיעים ניתן למנות את מייסדי החברה, תאגיד גרנות שהוביל את הסיבוב הקודם, קרן השקעות אימפקט ברידג'ס ישראל, חברת מצרפלסט, קיבוץ עין חרוד RDC, קבוצת משקיעים פרטיים אמריקאיים ועוד.

יוהנס מרן, מנכ"ל ושותף מנהל של קבוצת ליכטנשטיין: "אנו מצפים לסייע ל-N-Drip באימוץ העולמי של טכנולוגיית ההשקיה שלה, במיוחד בגידולי אורז. הטכנולוגיה של N-Drip משתלבת היטב עם יצרנית האורז העולמית RiceTec וטכנולוגיית גידולי האורז שלה. אנו מאמינים שלשילוב של שתי הטכנולוגיות הללו יש את הכוח לשנות את אופן גידול האורז ולבטל באופן מהותי את טביעת הרגל הפחמנית השלילית של גידולי אורז. RiceTec כבר מפתחת פרויקטים עם N-Drip בשדות האורז שלנו". כחלק מסבב הגיוס הנוכחי, N-Drip ו-RiceTec חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי לשיווק הטכנולוגיות של N-Drip בשדות אורז בארה"ב, הודו ובמקומות נוספים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".