ביהמ"ש בארה"ב חסם באופן זמני את עסקת מיקרוספט אקטיביז'ן בליזארד
בית המשפט בארצות הברית אישר אמש את בקשת ועדת הסחר הפדרלית (FTC) לחסום באופן זמני את עסקת רכישת יצרנית משחקי הווידאו אקטיביז'ן בליזארד (Activision Blizzard) על ידי ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט MICROSOFT . זאת על רקע החשש של הנציבות כי העסקה עשויה "להפחית באופן משמעותי את התחרות" בתחום משחקי הווידיאו (גיימינג).
בתחילת שנת 2022 הודיעה מיקרוסופט על כוונתה לרכוש את חברת אקטיביז'ן בליזארד, תמורת סכום חסר תקדים, עבור התחום, של 69 מיליארד דולר. בכך הייתה אמורה מיקרוסופט להפוך לחברת המשחקים השלישית בגודל אחרי טנסט (Tencent) הסינית וסוני (Sony) היפנית. אלא שהעסקה הדליקה נורות אדומות אצל מרבית הרגולטורים במדינות השונות בעולם.
בחודש אפריל האחרון הודיע הרגולטור הבריטי, רשות התחרות והשווקים (CMA), על התנגדותו לעסקה, בשל חשש שהיא תפגע בתחרות ובחדשנות בתחום. מנגד, חודש לאחר מכן אישרה הנציבות האירופית את הרכישה, ואמרה שההצעה של מיקרוסופט לעסקאות רישוי חינם ל-10 שנים - המבטיחות לצרכנים אירופאים ולשירותי הזרמת משחקי ענן גישה למשחקי המחשב והקונסולות של אקטיביז'ן - פירושה שתהיה תחרות הוגנת בשוק.
כעת נשואות עיני החברה אל עבר בית המשפט המחוזי בבסן פרנסיסקו, ארה"ב, אשר קבע דיון הוכחות בן יומיים בסוף השבוע הבא, בהתאם לבקשת ה-FTC לצו מניעה ראשוני. בהתבסס על הדיון, יחליט בית המשפט הפדרלי אם יש צורך בצו מניעה ראשוני - שיימשך במהלך הביקורת המנהלית של התיק.
- כ-150 דולר בחודש על גיימינג - ההוצאה של המכורים מטפסת
- פלייטיקה תרכוש את סופרפליי הישראלית תמורת 700 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענת ה-FTC, העסקה תעניק לקונסולת משחקי הווידאו של מיקרוסופט Xbox גישה בלעדית למשחקי Activision, וביניהם המשחקים הפופלריים Call of Duty וקאנדי קראש, ותשאיר את קונסולות נינטנדו ואת הפלייסטיישן של סוני בחוץ. מנגד, בחברה אמרו לאחר הרכישה כי העסקה תועיל לגיימרים וחברות משחקים כאחד, והציעה לחתום על צו הסכמה משפטית מחייב עם ה-FTC כדי לספק משחקי "Call of Duty" למתחרות כולל סוני למשך עשור.

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון?
מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב.
ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.
המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.
המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים
המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.
- מטא מהמרת על המשקפיים החכמים החדשים שלה
- מטא תשקיע לפחות 600 מיליארד דולר בתשתיות AI עד 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.