סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות

סייברוואן מזנקת ב-17%: אלקטרה תתקין את המערכת ב-1,200 אוטובוסים

מדובר על ההסכם הגדול ביותר של סייברוואן הקטנה. האם סוף סוף העתיד יתחיל להאיר פנים לחברה שנסחרת לפי שווי של 9 מיליון דולר בלבד, ומתחת למזומן?
נתנאל אריאל | (1)

חברת סייברוואן  סייברוואן 0% של יעקב (יענקל'ה) טננבאום ובניהול של אור גלבוע פועלת למניעת תאונות דרכים באמצעות פיתוח שינטרל תכונות מסוימות במכשיר הסלולרי ובכך תמנע הסחות דעת לנהגים בכביש. מניית החברה נסחרת מתחת למזומן לאחר האכזבה והנפילה הגדולה במניה. לאחר שנגמר לה הכסף החברה הפכה בשנה האחרונה לדואלית כשהלכה לגייס בוול סטריט בשווי אפסי - היתרון של המשקיעים בחו"ל: המניה גם כך במחיר אפסי, כך שאין הרבה דאונסייד אבל אפסייד בהחלט יכול להיות.

כעת סייברוואן (SaverOne) מדווחת על "ההזמנה הגדולה ביותר שלה אי פעם". חברת האוטובוסים אלקטרה אפיקים תתקין את המערכת של סייברוואן על כל האוטובוסים שלה, כ-1,200 כלי רכב. לדברי סייברוואן, אלקטרה אפיקים היא "חברת האוטובוסים הציבוריים הראשונה שהטמיעה את המערכת בכל הצי שלה כדי למנוע הסחת דעת של נהגי האוטובוס מאפליקציות ניידות בזמן נהיגה" וכי ההתקנות צפויות להתחיל "בשבועות הקרובים".

המערכת של סייברוואן משפיעה רק על המכשיר הנייד של הנהג במהלך הנסיעה וחוסמת זמנית את כל האפליקציות וההודעות המסיחות את הדעת, תוך שהיא מאפשרת אפליקציות שאינן נחשבות מסיחות דעת או שימושיות לנהיגה, בהתאם למדיניות הבטיחות של החברה, כגון ביצוע וקבלת שיחות. ניווט ויישומים אחרים. בחברה מצטטים נתונים של המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים של ארה"ב, כאשר לדבריהם העלות השנתית של תאונות דרכים בארה"ב, עומדת על 870 מיליארד דולר מדי שנה, לא כולל עלויות של פציעה חמורה או מוות, כאשר רבע מהתאונות הללו מוערכות קשורות השימוש בטלפונים הניידים בזמן נהיגה. 

שי מלכה, סמנכ"ל אלקטרה אפיקים, אמר בעקבות ההסכם "אלקטרה אפיקים מפעילה צי גדול של אוטובוסים בפריסה ארצית המסיימת נסיעות בהיקף של יותר מ-50 מיליון ק"מ מדי שנה. מחויבות לחדשנות ומחפשים ללא הרף אחר טכנולוגיות מתקדמות שיכולות לעזור להגביר את רמות הבטיחות שלנו בתחבורה, כולל זו של הנהג, הנוסעים ושאר משתמשי הדרך. לאחר פיילוט מוצלח עם SaverOne, החלטנו להתקין את המערכת בכל התחומים שלנו. אוטובוסים כדי לספק לנוסעים נסיעה בטוחה יותר, להגביל את הפוטנציאל להסחת דעת של הנהג מהטלפון הנייד שלהם".

אורי גלבוע, מנכ"ל SaverOne מסר בתגובה כי "זו ההזמנה הגדולה ביותר של SaverOne עד כה, ומגדילה משמעותית את בסיס המשתמשים שלנו. מגזר התחבורה הציבורית הוא ענף מרכזי בו אנו מתמקדים ב- SaverOne, עם פוטנציאל להגן על מיליוני כלי רכב ברחבי העולם, המייצגים פוטנציאל צמיחה."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הגולש 09/03/2023 11:25
    הגב לתגובה זו
    לפי קצב שריפת המסומנים היום נסחרת מעל המסומנים בקופהלפי קצה שריפת המסומנים תגייס שוב השנה
תותח ה"רועם", צילום מתוך את"צתותח ה"רועם", צילום מתוך את"צ
בלעדי

התותחים החדשים של צה"ל והאם ארית תספק את המרעומים

עם כניסת תותח ה"רועם" לשירות בצה"ל, נודע לביזפורטל ממקורבים לחברה כי ארית צפויה ליהנות מביקושים חדשים לאחר שרשף כבר קיבלה הזמנות למרעומים עבור התותח החדש ב-2022 וגם במהלך השנה האחרונה והיא תהיה ספק בלעדי של מרעומי הארטילריה
מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

צה"ל נמצא בעיצומו של מעבר לדור חדש של תותחים, ובמקביל לכך מתגבשת גם שרשרת האספקה שתלווה את המערכת החדשה לשנים ארוכות. על פי מידע שהגיע לידנו ממקורבים לחברה, ארית תעשיות ארית תעשיות 3.35%   , באמצעות חברת הבת רשף טכנולוגיות, כבר קיבלה הזמנות ראשוניות למרעומים עבור התותח החדש, וצפויה להיות ספקית בלעדית של מרעומי הארטילריה למערכת.

רשף קיבלה הזמנה ראשונה כבר בשנת 2022, עם תחילת שלבי ההצטיידות והבחינה של המערכת, והזמנה נוספת נחתמה במהלך 2025, לקראת כניסת התותח לשירות מבצעי. מדובר במוצר חדש עבור רשף, שמרחיב את פעילותה מעבר לליבת הפעילות ההיסטורית שלה בצה"ל, שהתמקדה בעיקר במרעומי מרגמות, עם נגיעה מצומצמת יחסית לעולם הארטילריה. כעת, החברה צפויה לספק מרעומי תותחים בהיקפים גדולים.

ה"רועם" - מערכת טעינה וירי ממוחשבת

התותח החדש, שמוכר בצה"ל בשם "רועם", כבר הגיע לידי חיל התותחנים ונמצא בימים אלה בשלב ההטמעה המבצעית. מדובר בתותח הוביצר 155 מ"מ מתקדם שאלביט מערכות אלביט מערכות 0.64%   גם שותפה מרכזית בייצורו. התותח המבוסס על פלטפורמה גלגלית עם מערכת טעינה וירי אוטומטית, שנועד לשמש את החיל בעשורים הקרובים. הכלי פותח במשך כשש שנים באלביט מערכות, מאפס, תוך התאמה ייעודית לצורכי צה"ל, והוא כולל מערכות שליטה ובקרה מתקדמות, קצב אש של עד שמונה פגזים בדקה, טווחי ירי של עשרות קילומטרים ויכולת ירי מתוזמן לעבר כמה מטרות במקביל.

בשבוע האחרון נמסר התותח הראשון לצה"ל בטקס סמלי במפעל אלביט ביקנעם, ומשם הועבר לבסיס צאלים לצורך קליטה, אימונים ובדיקות. בימים הקרובים צפוי להתבצע ירי צה"לי ראשון מתוך תהליך ההטמעה, ובצה"ל מעריכים כי ירי מבצעי ראשון עשוי להתבצע כבר בשבועות הקרובים, בהתאם לצרכים המבצעיים. במקביל, ייצור הכלים הבאים נמשך, והמסירות לצה"ל צפויות להתבצע בהדרגה החל מהקיץ.

ה"רועם" מופעל על ידי צוות מצומצם של שלושה לוחמים בלבד - מפקד משימה, תותחן ונהג - בין היתר בזכות המעבר לטעינה אוטומטית מלאה. הכלי נושא על גביו עשרות פגזים, והמערכת מאפשרת קצב אש גבוה ודיוק משופר, לצד ניידות גבוהה על גלגלים ויכולת מעבר מהירה בין אזורי ירי. בחיל התותחנים רואים בתותח החדש פלטפורמה שתמשיך להתפתח ולהשתפר לאורך השנים, עם שדרוגים עתידיים בקצב האש, בדיוק ובמערכות התפעול.

תותח ה"רועם", צילום מתוך את"צתותח ה"רועם", צילום מתוך את"צ
בלעדי

התותחים החדשים של צה"ל והאם ארית תספק את המרעומים

עם כניסת תותח ה"רועם" לשירות בצה"ל, נודע לביזפורטל ממקורבים לחברה כי ארית צפויה ליהנות מביקושים חדשים לאחר שרשף כבר קיבלה הזמנות למרעומים עבור התותח החדש ב-2022 וגם במהלך השנה האחרונה והיא תהיה ספק בלעדי של מרעומי הארטילריה
מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

צה"ל נמצא בעיצומו של מעבר לדור חדש של תותחים, ובמקביל לכך מתגבשת גם שרשרת האספקה שתלווה את המערכת החדשה לשנים ארוכות. על פי מידע שהגיע לידנו ממקורבים לחברה, ארית תעשיות ארית תעשיות 3.35%   , באמצעות חברת הבת רשף טכנולוגיות, כבר קיבלה הזמנות ראשוניות למרעומים עבור התותח החדש, וצפויה להיות ספקית בלעדית של מרעומי הארטילריה למערכת.

רשף קיבלה הזמנה ראשונה כבר בשנת 2022, עם תחילת שלבי ההצטיידות והבחינה של המערכת, והזמנה נוספת נחתמה במהלך 2025, לקראת כניסת התותח לשירות מבצעי. מדובר במוצר חדש עבור רשף, שמרחיב את פעילותה מעבר לליבת הפעילות ההיסטורית שלה בצה"ל, שהתמקדה בעיקר במרעומי מרגמות, עם נגיעה מצומצמת יחסית לעולם הארטילריה. כעת, החברה צפויה לספק מרעומי תותחים בהיקפים גדולים.

ה"רועם" - מערכת טעינה וירי ממוחשבת

התותח החדש, שמוכר בצה"ל בשם "רועם", כבר הגיע לידי חיל התותחנים ונמצא בימים אלה בשלב ההטמעה המבצעית. מדובר בתותח הוביצר 155 מ"מ מתקדם שאלביט מערכות אלביט מערכות 0.64%   גם שותפה מרכזית בייצורו. התותח המבוסס על פלטפורמה גלגלית עם מערכת טעינה וירי אוטומטית, שנועד לשמש את החיל בעשורים הקרובים. הכלי פותח במשך כשש שנים באלביט מערכות, מאפס, תוך התאמה ייעודית לצורכי צה"ל, והוא כולל מערכות שליטה ובקרה מתקדמות, קצב אש של עד שמונה פגזים בדקה, טווחי ירי של עשרות קילומטרים ויכולת ירי מתוזמן לעבר כמה מטרות במקביל.

בשבוע האחרון נמסר התותח הראשון לצה"ל בטקס סמלי במפעל אלביט ביקנעם, ומשם הועבר לבסיס צאלים לצורך קליטה, אימונים ובדיקות. בימים הקרובים צפוי להתבצע ירי צה"לי ראשון מתוך תהליך ההטמעה, ובצה"ל מעריכים כי ירי מבצעי ראשון עשוי להתבצע כבר בשבועות הקרובים, בהתאם לצרכים המבצעיים. במקביל, ייצור הכלים הבאים נמשך, והמסירות לצה"ל צפויות להתבצע בהדרגה החל מהקיץ.

ה"רועם" מופעל על ידי צוות מצומצם של שלושה לוחמים בלבד - מפקד משימה, תותחן ונהג - בין היתר בזכות המעבר לטעינה אוטומטית מלאה. הכלי נושא על גביו עשרות פגזים, והמערכת מאפשרת קצב אש גבוה ודיוק משופר, לצד ניידות גבוהה על גלגלים ויכולת מעבר מהירה בין אזורי ירי. בחיל התותחנים רואים בתותח החדש פלטפורמה שתמשיך להתפתח ולהשתפר לאורך השנים, עם שדרוגים עתידיים בקצב האש, בדיוק ובמערכות התפעול.