איירון סורס
צילום: איירון סורס
IPO

איירון סורס במו"מ להנפקה דרך ספאק לפי שווי של 10 מיליארד דולר

החברה הישראלית שפיתחה טכנולוגיה לפרסום בדיגיטל במגעים מול שלד של חברת ההשקעות Thoma Bravo. מדובר בקפיצה של פי 5 ויותר בשווי תוך שנה וחצי. שותפות המו"פ ביג-טק 50 הנסחרת בת"א מחזיקה גם כן במניות של איירון סורס

איתי פת-יה | (1)

איירון סורס הישראלית המפתחת טכנולוגיה לפרסום דיגיטלי בדרך להנפיק בוול סטריט דרך ספאק, לפי שווי של 10 מיליארד דולר לפחות - כך לפי הדיווח בבלומברג. בסוכנות הידיעות כותבים כי הסטארט אפ ימוזג לתוך השלד Thoma Bravo Advantage (סימול: TBA) הנסחר בניו-יורק ושייך לקרן השקעות אמריקאית בשם זה. לשותפות המו"פ ביג-טק 50 0%  שהונפקה באחרונה בת"א ונסחרת לפי שווי של כ-120 מיליון שקל אחזקות בשיעור קטן באיירון סורס, אותן רכשה -1.5 מיליון דולר. חברת שלד עולה בטרום מסחר בכ-5%.

בסוף 2019 השקעה שביצעה קרן ההשקעות CVC באיירון סורס שיקפה לה שווי של 1.75 מיליארד דולר. השווי לפי הדיווח בבלומברג משקף קפיצה של פי 5 ויותר בפרק זמן של כשנה וחצי בלבד. מאז הקמתה ב-2011, איירון סורס גייסה כ-570 מיליון דולר. החברה מעסיקה כיום כאלף עובדים.

CVC מחזיקה בכ-26% ממניות החברה, אותן רכשה עבור 450 מיליון דולר, ובעלי מניות בולטים נוספים הם המייסדים תומר בר זאב ורועי, אייל ואיתי מילרד, (32% לארבעתם יחד), ויולה ונצ'רס (10%) - שהייתה זו שקידמה את המהלך. עוד משקיעים באיירון סורס המיליארדרים לן בלווטניק וחיים סבן, לאומי פרטנרס, הפרסומים ראובן אדלר ואייל חומסקי וכן קבוצת אלייד של יצחק סוארי (המחזיקה בין היתר בצ'מפיון מוטורס, ניופאן וממן). 

יו"ר ובעל השליטה בביג-טק 50, שותפות המשקיעה בסטארט-אפים בשלבים מתקדמים, הוא אריק צ'רניאק, מייסד Supersonic שנמכרה לאיירון סורס תמורת כ-200 מיליון דולר לפני 5 שנים. צ'רניאק מכר לביג-טק חלק ממניותיו באיירון סורס.

חברות פורטפוליו נוספות של השותפות הן ויה (תחבורה חכמה), פיוניר ופאנדבוקס. שתי האחרונות הן חברות פינטק (הראשונה עוסקת בפתרונות סליקה, השנייה בהלוואות) שלפי הדיווחים מתכננות גם הן להנפיק בוול סטריט באמצעות ספאק - פיוניר לפי שווי של כ-3 מיליארד דולר ופאנדבוקס לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זה הזמן להשקיע בביג-טק (ל"ת)
    מייק1 15/03/2021 13:20
    הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.