טסלה
צילום: צ'ארלי דיטס, unsplash

רישיון הנהיגה יוארך אוטומטית עד גיל 70

עלות הנפקת הרישיון תתקייר באופן חד פעמי ל-510 שקלים. לאחר גיל 70 יחודש הרישיון מדי 5 שנים עד גיל 80, ולאחר מכן יחודש בכל שנתיים כנהוג כיום.
נתנאל אריאל | (9)

משרד התחבורה מעדכן כי כבר לא יהיה צורך להנפיק מחדש את הרישיון בכל 10 שנים ולשלם את האגרה. על פי החלטת המשרד, הרישיון יונפק לנהגים לכלי רכב פרטיים, אופנועים ורכב מסחרי עד 12 טון, באופן אוטומטי עד גיל 70.

 

על פי ההחלטה, לאחר גיל 70 יחודש הרישיון מדי 5 שנים עד גיל 80, ולאחר מכן יחודש הרישיון בכל שנתיים כנהוג כיום.

עלות הנפקת רישיון נהיגה עד גיל 70 תתייקר מעט באופן חד פעמי ותעמוד על 510 שקלים (לעומת כ-430 שקלים), אמנם יקר יותר מהאגרה שהייתה נהוגה עד היום בכל 10 שנים, אך בחישוב הכולל מדובר בחיסכון של כ-1500 שקלים לאדם.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    ג'ק 05/04/2021 15:33
    הגב לתגובה זו
    בהשוואה למדינות אירופה ישראל יקרה כמעט כפליים . למה ככה ?
  • 8.
    יוסי 28/03/2021 06:19
    הגב לתגובה זו
    שיחזירו לי.זה ברור שזו הייתה סתם גניבה מהציבור
  • 7.
    רחל 16/03/2021 08:38
    הגב לתגובה זו
    צעד מבורך
  • 6.
    רשיון (ל"ת)
    תמ 11/03/2021 22:20
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עוד 10 שנים יהיה רכב אוטונומי,ואנשים לא יצטרכו רשיון (ל"ת)
    אבי 17/02/2021 16:06
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אביב 14/02/2021 18:10
    הגב לתגובה זו
    למה כל כך יקר להוציא כרטיס מסכן
  • 3.
    אנונימי 14/02/2021 13:55
    הגב לתגובה זו
    דרוש טיפול דחוף .צריך להוריד ומהר כל תקופת קורונה היו מעט מאוד שימוש ברכב ועדין משלמים יקר
  • 2.
    טפלי בעלות רשיון הרכב והמיסוי עדיף.. (ל"ת)
    שי 11/01/2021 14:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מ 11/01/2021 12:10
    הגב לתגובה זו
    ומי ששילם 550 ?
דאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולסדאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולס

דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה

הביגסטר של דאצ'יה הוא האח הגדול של הדאסטר, וחולק עימו את אותו DNA מחוספס שאנחנו כל כך אוהבים. הוא גם משווק עם גירסאות 4X4 עם תיבת הילוכים, או היברידיות אמיתיות אבל עם הנעה קדמית בלבד.

אהבנו: עיצוב, מרווח גחון, צריכת דלק בהיברידי, גירסאות 4X4 ידניות

פחות אהבנו: אבזור, אבזור בטיחות, ציוני EuroNcap, מחיר 

ציון מסכם 4.1 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה דאצ'יה ביגסטר

דגם הביגסטר ( BIGSTER ) של דאצ'יה הוא הדגם הבכיר ביותר של יצרנית ה Low Cost לכאורה. ה'לכאורה' הוא מפני שבאירופה דגמי דאצ'יה פופולריים מאוד, על אף שאינם מושלמים. לדעת הלקוח האירופאי הם מספקים את התמורה הטובה ביותר לכספו. כלומר מיצוב החברה לא פוגע בביצועי המכירות, אולי אפילו תורם.

את הד'אציה דאסטר אנחנו מכירים כבר שנים, ולמען האמת גם אוהבים מאוד, בעיקר בגירסאות ה 4X4 הידניות.

ביולי האחרון השיקה פריסבי יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל את הביגסטר, האח הגדול של הדאסטר, החולק עימו את אותו DNA של היצרנית.


תעודת חובה        
קטגוריה            קרוסאובר – C-SUV , שטח קל
מימדים (מטר)        אורך 4.57 /רוחב 1.813 /גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.702
מספר מושבים            חמישה
הנעה ותיבת הילוכים         1.2 ליטר היברידי קל / ידני 4X4. 1.8 ליטר היברידי, קדמית 2X4
הספק ומומנט                130 כ"ס ו 23.5 קג"מ ב 1.2 ליטר. 155 כ"ס בהיברידי 1.8 ליטר
נפח מיכל דלק (ליטר)        55 ליטר ב 1.2 / 50 ליטר ב 1.8
צריכת דלק (משולב) ותקן        16.7 ק"מ לליטר ב 1.2 / 21.7 ק"מ לליטר ב 1.8 ליטר. תקן יצרן
בטיחות                            ציון איבזור בטיחות 3 באקספרשן, 4 באקספרשן פלוס, 5 בג'רני . שלושה כוכבים EuroNcap
מחיר                170.0 אש"ח / 175.0 אש"ח / 185.0 אש"ח


                       

עיצוב חיצוני ופנימי

הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר.

BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. 

מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5