נעילה שורית בוול סטריט: מניית טוויטר זינקה 9%, "מדובר בהזדמנות קנייה"

הכלכלנים מוול סטריט התאכזבו מדו"ח התעסוקה שהתפרסם לפני הפתיחה אולם המשקיעים התאכזבו פחות והמדדים סגרו בעליות של מעל 1%
דניאל קביליו | (13)
נושאים בכתבה וולסטריט

פורסם לראשונה ב-15:18 07.02.2014

יום המסחר האחרון לשבוע בוול סטריט ננעל בעליות נאות של המדדים המובילים ובכך ה-S&P500 סגר שבוע ראשון בירוק מתחילת השנה הנוכחית. המשקיעים מוול סטריט, ומהעולם כולו, הגיבו היום לדו"ח התעסוקה המלא לחודש ינואר שהתפרסם בטרם הפתיחה. עונת הדוחות המשיכה גם היום כאשר המסחר באירופה ננעל בעליות שערים.

הדאו ג'ונס עלה 1.06%, ה-S&P500 עלה 1.33% והנאסד"ק הוסיף 1.69%.

כאמור, הסיפור המרכזי בשווקים היה דוח התעסוקה המלא לחודש ינואר שהתפרסם לפני פתיחת המסחר ואיכזב בגדול את המשקיעים. הדו"ח בישר כי למשק האמרקיני נוספו בחודש הקודם 113 אלף משרות חדשות בלבד כאשר הכלכלנים חזו תוספת של 180 אלף משרות. מבחינת שיעור האבטלה דווח על ירידה לרמה של 6.6% (הנמוכה מזה 5 שנים) מרמה של 6.7% בחודש הקודם.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים שנסחרו טרם הדיווח בטריטוריה הירוקה לא הגיבו כלל לדיווח המאכזב ולאחר שיריית הפתיחה נשמעה, המשקיעים הסתערו על הבורוסת כאשר המדדים סגרו בעליות שערים נאות ביותר.

לאורך כל יום המסחר, אנליסטים וכלכלנים מוול סטריט תירצו את דו"ח התעסוקה החלש במזג האוויר אשר שרר בארה"ב בחודשים האחרונים. על פי דיווחים, 238 אלף מועסקים נשארו בתקופה זו בביתם ולא פקדו את מקומות עבודתם.

"המספר לא היה כל כך נורא" אמר פיל אורלנדו מנהל הון ראשי ב-Federated Investors (מנהל 376 מיליארד דולר) "אנשים כמוני מסתכלים על התמונה המלאה וכאשר לוקחים בחשבון את מזג האוויר הקשה רואים שעדיין יש התחזקות מסוימת"

"אני מתעודד מהעובדה שניתן לייחס את תוספת המשרות הנמוכה החודש למזג האוויר", אמר טים הייזל, מנהל השקעות בכיר ב- Sequent Asset Management. "לדעתי, הפדרל ריזרב המשיך הלאה והוא לא הולך לשנות את מדיניות הצמצום לאחר הדו"ח המדובר".

אנליסטים וכלכלנים אחרים מוול סטריט בחרו להסתכל על הדו"ח האחרון ולהדגים את החוזקה של הבורסה בארה"ב. אותם אנליסטים מאמינים כי התיקון הגיע לסיומו "מדובר בהזדמנות קנייה, קיבלנו דוח תעסוקה מעורב מאוד ולמרות זאת נראה שהכלכלה מתחזקת. אני חושב שהפדרל ריזרב ישקול את הדוח האחרון בישיבה הקרובה שלו אבל הוא כבר ציין שנתון התעסוקה הוא לא הנתון היחיד אותו הוא בוחן"

סחורות

החוזים העתידיים על הזהב עולים 0.22% לרמה של 1,260 דולר לאונקייה, החוזים העתידיים על חבית נפט מאבדים 0.045 למחיר של 97.8 דולר לחבית.

מניות במרכז

מניית חברת ג'נרל מוטורוס (סימול: GM) ריכזה היום עניין לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה ואכזבה את המשקיעים מוול סטריט. החברה דיווחה על ירידה של 13% ברווח ל-1.04 מיליארד דולר או 57 סנט למניה מרווח של 1.19 מיליארד דולר ו-54 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

מניית טוויטר (סימול: TWTR) ריכזה עניין היום לאחר שהדוחות הרבעוניים נחספו לעיני הציבור והיו טובים מהמצופה אולם התחזית לעתיד הייתה בסימן אפור.

מניית טבע (סימול: TEVA) ריכזה עניין לאחר שדיווחה על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2013 ולסיכום השנה כולה. ברבעון האחרון החברה רשמה הכנסות של 5.43 מיליארד דולר, שיפור של 3.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עמד על 1.2 מיליארד דולר או 1.42 דולר למנייה. .

פייסבוק נסחרהגם היא תחת לחץ לאחר שהתברר שמארק צוקרבארג, מנכ"ל החברה, מימש חלק מאחזקותיו במניית החברה.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    ברוך עליות במשך שנה 08/02/2014 07:47
    הגב לתגובה זו
    ברוב המיקרים יהוי עליות השאלה איזה כותרות יהיו פה כי כאן בכף מלכלכים בלי הגבלה ובאין מפריע השונאים לצערינו הם תוצרת הארץ אחרת היה זורם לבורסה הון שלא חלמו עליו וכולם היו עושים חיים הבעיה כאן לכותבים שטימטום רשע ורשעות זה לא מחלה כואבת
  • 12.
    יופיטר שוקי הון 08/02/2014 03:03
    הגב לתגובה זו
    חזר השפיות
  • 11.
    מי שלא 07/02/2014 23:24
    הגב לתגובה זו
    מזה יצטאר ביום ראשון שהבורסה תתוס 4 אחוז מינינון
  • 10.
    ברוך 07/02/2014 23:23
    הגב לתגובה זו
    איך השורטיזם והלונגיזם יוכלו אןתה ביום א
  • 9.
    מה קורה עם הארביטראז? (ל"ת)
    גל 07/02/2014 22:41
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    איראני 07/02/2014 20:38
    הגב לתגובה זו
    1500000שקים בשבוע הבא האמרקאים עושים את רצוני ואמרתי שהיום אני מבקש כמה שיותר להרביחאני רוצה עם עוד כמה פרסים להשתלט על בנק אופ אמריקה
  • 7.
    יוסף 07/02/2014 20:33
    הגב לתגובה זו
    השוק יפתח בפתיחה אנגלית ויסגור 3 % עליות.
  • 6.
    טלי 07/02/2014 17:33
    הגב לתגובה זו
    כי קניתי הרבה ביום ה
  • 5.
    רושדי 07/02/2014 17:32
    הגב לתגובה זו
    שמעו בקולי
  • 4.
    רויטל 07/02/2014 17:31
    הגב לתגובה זו
    טיסות כאן וביום ראשון בארץ.
  • 3.
    אברטון 07/02/2014 17:25
    הגב לתגובה זו
    אני מבין שאתה אחראי תןרן. מדוע אינכם מעלים תגובות?
  • 2.
    הפרסים 07/02/2014 17:23
    הגב לתגובה זו
    טיסות כאן ןבארץ ביום א אני אוהב אמריקה ורוצה מליארדים
  • 1.
    12345 07/02/2014 17:21
    הגב לתגובה זו
    סנריו מדהים, ולא מעלים. חבל!
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: