דו"חות חזקים לרמי לוי: הרווח זינק ב-17%; המניה בעלייה

רמי לוי, צילום: Bizportal
פתיחת שנה חיובית לרמי לוי שיווק השיקמה: הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2016 עלו ב-7.4% לכ-1.01 מיליארד שקל, והרווח הנקי טיפס בכ-17.1% לכ-21.3 מיליון שקל. מניית רמי לוי 0% רמי לוי 19,800 0% רמי לוי בסיס:19,800 פתיחה:19,800 גבוה:19,800 נמוך:19,800 תמורה:10,692 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , שירדה בפתיחת המסחר עד 1.5%, עברה לעליות שערים של מעל ל-5%.
לפי הודעה החברה, המפעילה כיום 36 סניפים (ועוד 2 סניפים בזכיינות), מתכוונת לפתוח עוד 9 סניפים חדשים, בהם תיצור עוד כ-1,500 מקומות עבודה חדשים עד סוף שנת 2016.

נתונים חיוביים נוספים שעולים מהדו"חות הם ה-EBITDA של הרשת, שעלה ברבעון הראשון של השנה לכ-40.2 מיליון שקל, וזאת לעומת כ-31.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
גם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עלה, וטיפס ברבעון הראשון של 2016 לכ-110 מיליון שקל, לעומת כ-100.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2015.

רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה: "ברבעון הראשון של 2016 המשיכה רשת רמי לוי שיווק השקמה להגדיל את היקפי פעילותה ואת קהל לקוחותיה, הן בזכות העובדה שהמשכנו לשמור על סל המוצרים הזול ביותר לצרכן, והן הודות לסניפים החדשים שפתחנו במהלך השנה, ולסניפים שרכשנו מרשת "you".

מיכל אלשיך, אקסלנס ברוקראז': "הדו"ח מעורב - אמנם התוצאות הן מעל לצפי, אך נתוני הצמיחה עדיין חלשים, גם בהתחשב בעיתוי החג, בשל ירידת מחירים. ההפתעה לטובה בזכות נובעת בעיקר בזכות עלייה ברווחיות הגולמית שנבעה, להערכתנו, מהפעלה עצמאית של מרלו"ג הירקות והפירות, שיפור ברווחיות של פעילות זו, התחזקות המותג הפרטי וכן שיפור קל בתנאי הסחר מול הספקים. בהתאם לצפי נתוני הצמיחה היו חלשים, גם בהתחשב בעונתיות, בעיקר כתוצאה מירידת מחירים. עיתוי החגים (חג הפסח נפל השנה עמוק בתוך רבעון 2) גרם לחלק מהאטה, אך גם בהתחשב בעונתיות, מדובר על נתוני צמיחה חלשים לרשת. אלו נבעו להערכתנו מירידת מחירים ומחולשה כללית בשוק המזון (שוק מוצרי הצריכה ירד לפי סטורנקסט בינואר-אפריל 2016 בכ-2.5% ביחס לאשתקד). ירידת המחירים מגיעה על רקע התחזקות התחרות מול שחקני הדיסקאונט שנכנסו לסניפי YOU (מגמה שהולכת להתחזק) וכן פגיעה במוניטין של הרשת בעקבות הפגיעה בתדמית של רמי לוי והמצב הביטחוני".  
"הרווחיות הפתיעה לטובה - הרווחיות הגולמית עלתה מ-20.6% אשתקד ל-22%, מעל לצפי שלנו. כנגזרת מכך הרווחיות התפעולית עלתה מכ-2.5% אשתקד לכ-2.9%. בהסתכלות קדימה על שנת 2016, אנו צופים צמיחה גבוהה יותר ביחס לרבעון ה-1 אך רווחיות מעט יותר נמוכה. ברקע - מצב הסביבה העסקית (האטה בשוק המזון) ונתוני הצמיחה ברשת (חנויות זהות ומכירות למ"ר) עלולים להמשיך לשדר חולשה. "הדוח אמנם הפתיע לטובה ברמת הרווחיות, אך בהסתכלות קדימה על 2016 אנו צופים המשך נתוני צמיחה חלשים בחנויות הזהות ובמכירות למ"ר ורווחיות תפעולית עדיין מתחת ל-3%. בעתיד הרחוק יותר, ייתכן שיפור בתוצאות על רקע התייצבות בשוק ובמבנה התחרות, גידול בהיקפי המכירות ברשת שיחזקו את מעמדה מול הספקים והבשלה של כלל החנויות, שהליכי הפתיחה שלהן מעיבים על הרווחיות".

|יחד עם זאת, בינתיים מצב השוק (ירידה בהיקף שוק המזון וצפי להתגברות התחרות בין שחקני הדיסקאונט) וכן נתוני צמיחה חלשים עבור רמי לוי עם אפשרות להמשך מגמת ירידה במחירים, מביאים לחששות. אנו ממשיכים להמליץ על רמי לוי בתשואת שוק, ללא שינוי במחיר היעד, אותו אנו מותירים על 165 שקל למניה. מניית רמי לוי עלתה לאחר הדו"ח אתמול בכ-6% למחיר של 162 שקל, כך שמחיר היעד שלנו מגלם אפסייד של כ-3% בלבד ביחס למחיר השוק".
תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אין עליו חבל שהציבור המטומטם מעשיר את הוט (ל"ת)
    רק רמי לוי 31/05/2016 08:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חחח. אין על רמי לוי אחד הסוחרים הקליברים (ל"ת)
    צי 30/05/2016 17:12
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 1.
    מי קונה את המניה
    חיים 30/05/2016 17:10
    הגב לתגובה זו
    7 3
    מכפיל 25 הזוי
    סגור
  • אילו לא קונים חדשים. זה שורט סקוויז (ל"ת)
    אא 31/05/2016 09:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור