עורכי הדין של טראמפ: "מבדיקת דו"חות הנשיא בעשור האחרון - אין זכר להכנסות ברוסיה"

אלמוג עזר | (1)
נושאים בכתבה דונלד טראמפ

עורכי הדין של הנשיא הטרי פרסמו היום כי בסקירה של דו"חותיו הפיננסים מעשר השנים האחרונות, נראה שאין "כל הכנסה מכל סוג שהוא שמקורותיה מגיעים מרוסיה". כך מדווחת היום סוכנות AP. הסוכנות ציינה כי עורכי הדין של דונלד טראמפ נמנעו מלפרסם את הדו"חות של טראמפ, לכן ההצהרות לא יכולים להיות מאושרים. 

במכתב שנשלח לתקשורת נאמר כי אין השקעות הון שבוצעו על ידי הרוסים בנכסיו של טראמפ או לחלופין טראמפ אינו נושא חוב לנושים רוסים. נקודות ההשקה של טראמפ (ושמשו ככל הנראה כחשודות) הן תחרות מיס יוניברס שנערכה במוסקבה בשנת 2013 והייתה בהפקתו של טראמפ ומכירת רכוש למיליארדר רוסי בשנת 2008 עבור 95 מיליון דולר.

נציגי הבית הלבן טענו כי טראמפ ביקש מעורכי הדין שלו לפרסם את המכתב בעקבות בקשתו של הסנטור לינדסי גרהם. גרהם עומד בראש ועדה של הקונגרס, שחוקרת את התערבותה של רוסיה בבחירות בשנה שעברה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שי 12/05/2017 20:49
    הגב לתגובה זו
    טראמפ הוא הבוס של קומי ולא להפך כמו שקומי שתבלבל לחשוב.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.