ג'יפי מורגן הקפיץ את מחיר היעד למניית אפל באגרסיביות

מערכת Bizportal |
נושאים בכתבה אפל

בענקית ההשקעות ג'יפי מורגן יוצאים היום בהמלצה חיובית למניית אפל (סימול: AAPL) ואולי בכך מאותתים עך כך שהם לא חוששים מרמות השיא אליהן הגיעה המניה. ביום שישי האחרון סגרה אפל במחיר של 140 דולר, זאת לאחר ראלי מרשים של 21% מתחילת השנה לשווי שוק מדהים של 736 מיליארד דולר. מדובר כמובן בחברה בעלת שווי השוק הגבוה בעולם כאשר גוגל במקום השני עם שווי של 568 מיליארד דולר "בלבד" אחרי עלייה של 5.6% מתחילת השנה.

ובחזרה לג'יפי מורגן. בענקית ההשקעות הקפיצו היום את מחיר היעד לאפל מ-142 דולר ל-165 דולר (אפסייד של כמעט 18%) והותירו את ההמלצה על 'תשואת יתר. בג'יפי מורגן העלו את תחזית מספר האייפונים שיימכרו השנה ל-260 מיליון יחידות (לעומת תחזית קודמת ל-245 מיליון יחידות) וזאת בשל ההערכות כי מכירות האייפון 8 שיושק בהמשך השנה יהיו חזקות.  

נציין כי בשבוע שעבר אפל קיבלה שלל המלצות. בנומורה היפנית קבעו את מחיר היעד על 165 דולר, בברנסטיין על 160 דולר בגולדמן זאקס על 150 דולר ובמריל לינץ' על 155 דולר. מי שהעלה את מניית אפל לכותרות (אם צריך סיבה לכך) הוא לא אחר מאשר וורן באפט שרכש בחודש ינואר מניות אפל בסכום עצום של מעל 10 מיליארד דולר והפל להיות אחד המחזיקים הגדולים במניה (באמצעות ברקשייר הת'וואי) - לכתבה המלאה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.