ברקע לדירוג בטיחות מפתיע - טסלה זינקה ב-4.7% והגיעה לשיא כל הזמנים

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה טסלה

מניות טסלה (סימול: TSLA) זינקה הערב בשיעור של 4.7% ברקע לחדשות הנוגעות לבטיחות המכוניות שבייצורה. הרשות הלאומית בארה"ב לבטיחות בדרכים, העניקה היום לדגם ה-X של החברה, דירוג של חמישה כוכבים בכל הקטגוריות. בעקבות העליות במניית החברה, היא רשמה הערב לשיא כל הזמנים וסגרה במחיר של יותר מ-375 דולר.  הנהלת טסלה טענה היום בפני העיתונות כי "דגם X הוא דגם הארבע על ארבע הראשון שמשיג ציון מושלם" והוא בעל הסיכון הנמוך ביותר לפציעה מבין כל הדגמים בשוק. בדיקות הרשות לבטיחות מעריכות את בטיחות המכונית במצבי התרסקות שונים, כגון התנגשויות חזיתיות והתהפכויות. בפרט, הבדיקות בוחנות את ההשפעה שיש התנגשויות על בובות בתוך המכונית. הזינוק במניית טסלה היא אחת מהמרשימות השנה. עוד לפני פרסום תוצאות הבטיחות החזקות של יצרנית המכוניות החשמליות, האנליסטים התקשו להישאר אדישים לנוכח מסלולה של המניה.  ב-UBS למשל קבעו בחודש מאי את מחיר היעד על 185 דולר, בגולדמן זאקס קבעו את מחיר היעד על 190 דולר ובבנסטיין היו נדיבים עם מחיר יעד של 250 דולר. במילים אחרות, האנליסטים לא סבורים שהמחיר הנוכחי של המניה הוא סביר. השאלה הגדולה כעת היא כנראה היקף המכירות הצפוי של טסלה 'מודל 3' שצפוי להיות מושק בחודש יולי הקרוב. מחירו של הדגם הוא 35 אלף דולר בלבד ומיועד להיות דגם להמונים בניגוד לשני הדגמים שהושקו עד כה והיו ממתוגים כרכבי יוקרה (ומחירם בהתאם). כנגד הזרם, ב-Pacific Crest יצאו בתחילת החודש בהמלצה חיובית חריגה בנוף עם מחיר יעד של 439 דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

לאחר שטסו כ-20% השנה: "אי אפשר לצפות ממניות הבנקים להמריא עד לירח" - הראלי בסכנה!

לקראת פרסום הדו"חות הכספיים של הבנקים הגדולים בארה"ב, האנליסטים אומרים לסוכנות בלומברג כי בהתאם לציפיות הירידה ברווחי Q1, ולמה המלווים האמריקניים מסרבים ללמוד מטעויות?
עידן קייסר |

6 המלווים הגדולים בארה"ב, למשל ג'י.פי.מורגן (סימול: JPM), וולס פארגו (סימול: WFC) ובנק אוף אמריקה (סימול: BAC), עלולים לדווח על ירידה של כ-11% ברווחי הרבעון הראשון של שנת 2012. עובדה זו עלולה לאיים על הראלי הנוכחי בשוקי מניות הפיננסיים, ראלי ששלח את הבנקים המובילים לעלייה של כ-20% מתחילת השנה. הבנקים ידווחו על רווחים נקיים של כ-15.3 מיליארד דולרים, ירידה חדה בהשוואה לרווחים הנקיים בסך 17.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2011, כך גיבשו דעתם הכלכלנים המובילים של בלומברג. ההכנסות ממסחר של המלווים הגדולים צפויות לפול 23% לסך של 18.3 מיליארד דולר. "אי אפשר לצפות ממניות הבנקים להמריא עד לירח", כך אמר פיטר קובלסקי, מנהל כספים באלפיין וודס קפיטל, המנהל תיק נכסים המוערך בכ-5 מיליארד דולר. "אתה חייב לצפות מהדברים הבסיסיים ביותר להשלים את הפערים, ויש רוחות חדשנות וקדמה שמנשבות לפני תעשיית הפיננסיים. יש מעט יותר מדי אופטימיות שנכנסה לרבעון הראשון של 2012", הוסיף קובלסקי. בהתאם לנתוני הפדרל ריזרב, סך ההלוואות שנתנו 25 הגופים המובילים המקומיים של ארה"ב עלו ב-0.4% ברבעון הראשון של השנה. זוהי היחלשות לעומת עלייה של 1% בהלוואות שניתנו, לעומת הרבעון האחרון של 2012. "יהיו זמנים במעגל הקסם הזה, כמו ברבעון הנוכחי למשל, בהם הגידול בתוצר הלאומי הגולמי והגידול בהלוואות לא הולכים יד ביד", כל אמר בריאן פוראן, אנליסט בנומורה. בתוך כך, רשת CNBC חשפה היום כי בעוד הגופים הפיננסיים מתאוששים מהפסדיהם, אותם הפסדים שנצמחו מהלוואות ללווים נחותים (SUB-PRIME), חלק מהמלווים הגדולים לא לומדים מהטעויות. חברות ענק כמו HSBC (סימול: HBC) וכמו ג'יי.פי.מורגן מתחילות לחזור על צעדיהם, ולתת הלוואות ללווים נחותים במטרה להגדיל תשואות. חברות האשראי נתנו 1.1 מיליון כרטיסי אשראי חדשים בסוף 2011 למלווים עם כרטיסי אשראי 'פגומים', עלייה של 12.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. המלווים הללו אחראים ל-23% מההלוואות שניטלו לרכישת מכוניות חדשות ברבעון הרביעי של 2011. עבור אותם הבנקים עם שווי השוק הגדול ביותר, שוק אגרות החוב דווקא סיפק נקודת אור; החתמים מכרו מעל 628 מיליארד דולרים בחובות תאגידיים ברבעון הראשון של 2012. זוהי עלייה ניכרת בהשוואה ל-3 החודשים הראשונים של 2011, בהם הבנקים מכרו 561 מיליארד דולר 'בלבד' בחוב תאגידי. "זה יקח זמן עד שתעשיית הבנקים תחזור לרמות התשואה שהיא הייתה רגילה לייצר", כך אמר קובלסקי לבלומברג, והמשיך כי "היו לנו המון תיקים במשקל חסר, אשר הגדילו במהירות את הקצאותיהם לסקטור הזה. עכשיו השאלה היא האם הם ישארו בפוזיציות הנוכחיות, או שהם יהפכו עצבניים ברקע לכך שהקבוצה הפיננסית הזו אינה מייצרת תשואה מספקת מהירה כפי שמהשקיעים ציפו".