ארז כהן
ארז כהן
רעיון השקעה

האם השקעה בנדל"ן בחדרה מעניינת?

המרחק הפסיכולוגי והפיזי בין חדרה לבין מטרופולין גוש דן הצטמצם; הנסיעה בינה לבין הכניסה הצפונית החדשה לנתיבי איילון עומד כיום על כ-20 דקות בלבד - חדרה ממש לא אמרה את המלה האחרונה
ארז כהן | (22)

במשך שנים רבות, נחשבה חדרה לעיר קטנה ואפורה בשולי מחצית הדרך בין תל-אביב לחיפה. במהלך שנות ה-50, ה-60 וה-70, וכן בשנות ה-90, קלטה העיר רבבות עולים מכל התפוצות, בעיקר בזכות רמות מחירי הדיור שהיו באופן יחסי נמוכות ביותר לעומת אלה של תל-אביב, גוש-דן ואפילו נתניה השכנה.

במהלך השנים האחרונות, דווקא החסרונות, רמות המחירים הנמוכות והדימוי האפור, שיחקו משמעותית לטובתה של חדרה. גם העובדה שרכישת האדמות ההיסטורית הסיטונית הביאה לכך שהעיר הינה בעלת שטח מוניציפאלי מהגדולים בישראל, יותר מ-50 אלף דונם (דומה לשטחה המוניציפאלי של תל-אביב!) גרמו לביקושים משמעותיים הן בקרב זוגות צעירים, הן משפרי דיור ולאחרונה אף משקיעים אסטרטגיים.

לאחרונה חצתה חדרה את מספר הקסם, 100,000 תושבים

רמות המחירים בחדרה עודן מתונות, כ-13 אלף שקל למ"ר, כשליש ממחירי תל-אביב, כמחצית מהרצליה ובעשרות אחוזים פחות מנתניה, וגם התשואה על השכרת נכס הינה גבוהה יחסית 3-4 אחוזים, כפליים כמעט יותר מתל-אביב (אם כי בתל-אביב קל יותר להשכיר דירה מבחדרה). יתרה מכך, עליית המחירים המתמדת הביאה לכך שמי שרכש נכס בחדרה לפני שנים ספורות, השביח את ערכו בעשרות אחוזים ועוד היד נטויה.

עד כמה שזה נשמע מפתיע, עד לאחרונה, לא מותגה חדרה כלל ועיקר כעיר בעלת חוף ים.

היו לכך שתי סיבות עיקריות: אחת, העובדה שחלקה הגדול של העיר מוקם ממזרח לכביש החוף (כביש מס' 2) ואף ממזרח לכביש 4 (כביש השרון הישן), יצר בפועל נתק פיזי ואף מרחק ניכר בין מרכז העיר לבין חוף הים. הסיבה השנייה, הייתה שיכוני העולים של גבעת אולגה, שמיתוגה היה נמוך ביותר ורבים אף לא שייכו אותה כלל לעיר חדרה.

במהלך השנים האחרונות נפל דבר

לאחרונה, לצד גבעת אולגה הולך ומוקם רובע הים, שכונה גדולה המתאפיינת בעיקרה ברבי קומות בנוסח רמת אביב ג' ועיר ימים בנתניה. לשכונה חדשה זו, נכנסה לא מעט אוכלוסייה בחתך סוציו אקונומי גבוה, ביניהם משפרי דיור מחוץ לחדרה, וכן משקיעים אסטרטגיים ורמות המחירים בה נסקו לכדי 16-18 אלף שקל למ"ר ולעיתים אף יותר מכך.

במהלך השנים הקרובות יקודם פיתוחו של רובע הים, כולל תכנית מפורטת בהליכי תכנון של כ-10,000 יח"ד, כ-1400 חדרי מלון, משרדים ומסחר, ובנוסף, בינוי-פינוי בגבעת אולגה הוותיקה והן המשך בניית מגדלים, בנייה נמוכה וצמודת קרקע אקסקלוסיבית, בתי מלון, שטחים פתוחים, פארקים ועוד. לאחרונה אף נפתח בית מלון ראשון על שפת מפרץ בנימין שבחוף חדרה ולאורך נחל חדרה הוקם פארק אקולוגי יפהפה. גם מזרח חדרה משתדרגת והולכת. לצד המרכז הרפואי הלל יופה נפתחו קניונים דוגמת שערי חדרה והוקמו שכונות חדשות כדוגמת פארק חדרה, ובנייה בשכונות בית אליעזר, שכונת ניסן ועוד.

כמו כן, העובדה שחדרה מוקפת מכל עבריה באוצרות טבע ייחודיים דוגמת יער חדרה ובירכת עטה, יקבי יין ומסלולי הליכה, הוסיפו ללא ספק לאטרקטיביות שלה. כמו כן, הממשקים התחבורתיים המאד נוחים, כולל תחנת הרכבת, כביש 2, כביש 4 וכביש הרוחב 9, המחבר אותה תוך דקות מעטות לכביש 6 ולמטרופולינים הגדולים, גוש דן וחיפה בזמן נסיעה קצר, למגוון רחב של מתחמי תעסוקה גדולים מפארק מת"מ ופארק קיסריה מצפון ועד למתחם איקאה-פולג, פארק יקום והרצליה פיתוח מדרום.

קיראו עוד ב"נדל"ן"

 

שורה תחתונה

חדרה ממש לא אמרה את המלה האחרונה. הן מיתוגית והן תודעתית העיר נמצאת היום במקום טוב באמצע והמרחק הפסיכולוגי והפיזי בינה לבין מטרופולין גוש דן הצטמצם. העובדה, למשל, שזמן הנסיעה בינה לבין הכניסה הצפונית החדשה לנתיבי איילון עומד כיום על כ-20 דקות בלבד, אומרת הרבה למי שחושב קדימה להשקיע בה למגורים או להשכרה.

להלן מיקבץ עסקאות שבוצעו לאחרונה בחדרה

ברמב"ם 3 נמכרה דירת 3 חדרים, 70 מ"ר, קומה 2 במיליון שקלים בדיוק; בחטיבת גולני 10 דירת 4 חדרים, 87 מ"ר, קומה 5 ב-1.1 מיליון שקלים; בלכיש 12 דירת 5 חדרים 150 מ"ר, קומה 14ב-1.44 מיליון שקלים; בהמעפילים 51 3 חדרים, 45 מ"ר ב-1.83 מ' שקלים;

ברמב"ם 99 , 5 חדרים, 150 מ"ר, קרקע ב-1.82 מיליון שקלים; בשדרות בן גוריון, 3 חדרים, 62 מ"ר, קומה 2, ב-920,000 שקלים; באפרסמון 24, 6 חדרים 1833 מ"ר קרקע, ב-2.14 מיליון שקלים.

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    מה עם חריש, ארז? חריש- תן בבקשה סקירה (ל"ת)
    פלקון 19/07/2020 17:37
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    ליאור 19/07/2020 10:18
    הגב לתגובה זו
    תם עידן #לא קונים דירה במחיר בועה
  • חחחחח (ל"ת)
    חחחחח 22/07/2020 13:30
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    הדירות יצנחו עדיף להשקיע במקפלות המצנחים (ל"ת)
    אריה 19/07/2020 10:07
    הגב לתגובה זו
  • חחחח (ל"ת)
    חחחחח 22/07/2020 13:30
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    ליאור 19/07/2020 09:55
    הגב לתגובה זו
    מזל שעזבנו בזמן 0 חינוך 0 תרבות 0 בילוי 0 ניקיון כלום ושום דבר
  • , תל-אביב 21/07/2020 16:01
    הגב לתגובה זו
    אתה יכול לומר דבר כזה על כל עיר היום. מה בנהריה,חיפה,נתניה, הרצליה, תל-אביב, ראשון,חולון,בת ים אשקלוון,אילת יש תרבות,חינוך? בתל אביב יש כמה בתי ספר שהם השכלה ןולא חינוך,הם יותר טובים אבל איפה ראית מה שתיארת,לאן אפשר לעזוב? יש כמה מאות משפחות שזה חוג סגור, וגם אם תגור לידם-איך תהיה שייך? סתם עזבתם
  • 13.
    נועם 19/07/2020 07:30
    הגב לתגובה זו
    עברנו לחדרה לפני חמש שנים והופתענו לטובה, נכון שיש מקום לשיפור כמו בכל עיר אך הכיוון הוא בהחלט חיובי וניכר שישנה עשייה בכל פינה.
  • 12.
    גיא 19/07/2020 00:00
    הגב לתגובה זו
    חדרה עיר פח אשפה המחירים בכתבה רחוקים מהמצירות אלפי בתים למכירה ואין קונים כבר עדיף נתניה
  • 11.
    גלית 18/07/2020 22:13
    הגב לתגובה זו
    אין מקומות בילוי, מחירי ארנונה מהגבוהים שיש ולא מקבלים כלום בתמורה, אין פיתוח סביבתי, אין עבודה. לא להתקרב.
  • 10.
    אופיר 18/07/2020 22:08
    הגב לתגובה זו
    עיר שהתברכה במיקום נדיר ושטח עצום, עניין של זמן לא רב עד שתהפוך לאלטרנטיבה הטובה ביותר במעגל הרביעי
  • 9.
    נדלן בדרך לקריסה 18/07/2020 21:30
    הגב לתגובה זו
    מי שרוצה לקרוס כלכלית, שישתעבד כרגע לדירה במחירים הלא שפויים. לא סתם הורידו מס רכישה למשקיעים. בעלי ההחלטות מנסים להציל את האינטרסנטיים. לא קונים דירה במחיר בועה!!!
  • רז 19/07/2020 12:24
    הגב לתגובה זו
    אין פה שום בועה, מי שיש לו קונה, מי שלא, לא. או ממשכן את עצמו לבנקים לשלושים שנה.
  • 8.
    ציקי 18/07/2020 19:27
    הגב לתגובה זו
    בתקופה הקרובה תשמרו על הכסף שלכם טוב טוב... יש פה לא מעט אינטרסנטים שהדבר הכי פחות חשוב להם זה העתיד שלכם.
  • 7.
    מאור 18/07/2020 18:21
    הגב לתגובה זו
    אין חיי תרבות ואין חיי פנאי. רוב האוכלוסייה לא משכילה ודתית מאד. מקום משעמם עם זיהום אוויר מהגבוהים בארץ. לא שווה להשקיע ובטח שלא לגור!
  • 6.
    עם ראש עיר נגוע בשחיתות לא כדאי (ל"ת)
    דני אהרון 18/07/2020 17:04
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ברוריה 18/07/2020 16:03
    הגב לתגובה זו
    יותר ויותר רכבות והעיר תהיה האטרקציה של הנדל"ן .
  • 4.
    כתבה שכל מטרתה היא למשוך זוגות צעירים בתקופה של חו 18/07/2020 14:05
    הגב לתגובה זו
    כתבה שכל מטרתה היא למשוך זוגות צעירים בתקופה של חוסר וודאות - צעירים שאם ימתינו חצי שנה או שנה יקנו את אותה הדירה בחצי מחיר. בלי שום אמירת אזהרה - פשוט חבורה של נוכלים
  • 3.
    ירושלמי 18/07/2020 13:24
    הגב לתגובה זו
    אויר הרים , טבע מדהים . די עם הבטונים, הצפיפות והזוהמה . שכונות וערים נוספות צריך לבנות בנגב .
  • 2.
    אריק 18/07/2020 12:53
    הגב לתגובה זו
    יותר רכבות, פחות פקקים , פחות נהגים עצבניים ויותר פריון למשק .
  • 1.
    מצחיק 18/07/2020 11:04
    הגב לתגובה זו
    20 דקות אולי בארבע בבוקר ביום שבת ובעוד כמה שנים גם בשעות השפל בתנועה נסיעה תיקח יותר משעה, וזה רק כדי לעמוד בפקק אינסופי בתוך תל אביב
  • אבי 19/07/2020 02:00
    הגב לתגובה זו
    שנים רבות אני עשוה מסלול זה-מנתניה דרום לגלילות פקק של 25 קמ
אספת דיירים (X)אספת דיירים (X)

כמה באמת צריך לשלם ועד בית והאם אתם משלמים יותר מדי?

כשמדברים על דמי ועד בית, אין תמחור אחיד - המחיר משתנה מאוד בין בניין לבניין. הכל תלוי בגורמים כמו גודל הבניין, סוג הדירות, המערכות והשירותים המשותפים ומידת התחזוקה הדרושה, אבל הנה הממוצעים 



עמית בר |
נושאים בכתבה ועד בית

דמי ועד בית מתייקרים. כמו כמעט כל מוצר ושירות גם העלויות שלתחזוקת הבית עולות - הניקיון, הגינון, התיקונים של המעליות. הסכומים גדלים מדי שנה. כמה בעצם עולה ועד הבית והאם אנחנו משלמים סכום סביר? אין אין תמחור אחיד - התשלום עבור ועד הבית משתנה מאוד בין בניין לבניין, בין אזור לאזור ותלוי בגורמים כמו גודל הבניין, סוג הדירות, המערכות והשירותים המשותפים ומידת התחזוקה הדרושה. 

טווחים טיפוסיים - תלוי מה יש בבניין

במבנים בסיסיים וישנים, ללא מעלית או מתקנים משותפים - דמי ועד יכולים להיות נמוכים יחסית. יש בניינים שבהם התשלום לדירה נע סביב 80-140 שקל בחודש. אם מדובר בבניין שמתוחזק בינוני עם מעלית, שירות ניקיון, חשמל משותף ותחזוקה כללית - דמי הוועד יהיו גבוהים יותר, באזור של 150 עד 350 שקלים בחודש. 

בבניינים חדשים יחסית עם שירותים יותר נרחבים לרבות: מעלית, חניה תת-קרקעית, גינה, מערכות שירות, תחזוקת גג וחימום - העלויות עולות משמעותית. דמי ועד בבניינים כאלה מגיעים ל-500 עד 900 שקלים ולעיתים אף יותר.

בבניינים יוקרתיים יותר שבהם יש גם שמירה ולובי מטופח זה יהיה מעל 1,000 שקל בחודש.  זה גם תלוי כמובן באזור. בתל אביב הכי יקר, ככל שמתרחקים זול יותר. אם במגדל בתל אביב התשלום לוועד מגיע ל-2,000 שקלים ומעלה,  הרי שברמת גן ופתח תקווה זה יהיה כ-1,000-1,400 שקלים ווב קשה להשוות כי זה גם תלוי בשאלה אם יש בריכה, חדר כושר ושירותים נוספים.     


בשורה התחתונה ועד הבית מתחיל ב-50 שקלים בבניינים ישנים ומגיע במקומות מסוימים גם ל-3,000 שקלים ומעלה. 


מה מייקר את דמי הוועד

הגורמים העיקריים שמקפיצים את העלות: שירותים משותפים כמו ניקיון, גינון, חשמל ותאורה משותפת, תחזוקת מעלית, גג, חניון, מערכות מיזוג, חצר וגינות. במקרים רבים הוועד במיקור חוץ. שימוש בחברת ניהול מקצועית במקום ועד מתנדב מהדיירים מוסיף עלות לניהול, גבייה, טיפול בסרבנים, תיאום שירותים ותחזוקה שוטפת. עלות שירות ניהול בסיסי לדירה נעה סביב 80-120 שקל בחודש, לפני עלויות התחזוקה והשירותים הנוספים.

הדמיה של פרויקט LOV LOD, קרדיט: STUDIO Yהדמיה של פרויקט LOV LOD, קרדיט: STUDIO Y

פטור ממשכנתא ל-5 שנים בהתחדשות עירונית בלוד; דירות 2 חדרים החל ב-1.72 מיליון שקל

רוטשטיין וציפחה ימכרו 133 דירות חדשות בלוד, עם פטור ממשכנתא לתקופה של עד 5 שנים לרוכשי הדירות מחיר דירת 3 חדרים החל מ- 2.05 מיליון שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה רוטשטיין לוד

החברות רוטשטיין רוטשטיין -1.92%   וציפחה משיקות את השלב השני בפרויקט ההתחדשות העירונית LOV LOD. לקראת ההשקה, יצאו החברות במבצע מימון יוצא דופן, המעניק לרוכשי דירות בפרויקט חופש מהמשכנתא לתקופה של עד חמש שנים מרגע הרכישה.

פרויקט LOV LOD הינו פרויקט התחדשות עירונית ברחוב איינשטיין בעיר שהקמתו החלה לפני מספר חודשים ובמסגרתו נבנות 488 יחידות דיור חדשות בשני שלבים. עד כה, נמכרו בפרויקט למעלה מ-40 דירות. כעת כאמור מתחילה החברה בשיווק השלב השני של הפרויקט שכולל 133 דירות במגדל בן 23 קומות. בין הדירות שמוצעות למכירה, כיום, דירות בנות 2 חדרים בשטח של כ 68 מ"ר עם מרפסת בשטח של כ-9 מ"ר, המוצעות למכירה במחיר של 1.72 מיליון שקל. דירות 4 חדרים בפרויקט בשטח של 106 מ"ר עם מרפסת בשטח 14 מ"ר מוצעות למכירה במחיר של החל מ-2.53 מיליון שקל. אכלוס הפרויקט צפוי להיות במחצית השניה של 2029.

הפרויקט ממוקם בלב העיר, במרחק הליכה מתחנת הרכבת, צירי תנועה ראשיים, מוסדות חינוך, פארקים וגינות ציבוריות, מרכזי תרבות ועוד. בלב המתחם תוקם חצר פנימית ירוקה וקומת מסחר לרווחת קהילת המגורים החדשה. כמו כן יכלול הפרויקט שטחי ציבור, מסחר ותעסוקה לטובת דיירי המתחם, השכונה ותושבי העיר כולה.

המהלך נועד לתת פתרון ממשי לאתגרי המימון של משפחות צעירות ורוכשי דירות ראשונות ולהקל על הנטל הכלכלי בתקופת הבנייה והאכלוס. כמו כן, יאפשר למשפרי הדיור גמישות מירבית בעיתוי מכירת הדירה הישנה ללא לחץ. במסגרת המבצע, יינתן לרוכשים בפרויקט מימון בהיקף של עד 70% ממחיר הדירה ברכישה, וכן פתרון מימוני המאפשר לשלם רק 15% בחתימת החוזה, קבלת הלוואת קבלן ל 5 שנים. ההלוואה בתנאים ייחודיים לתקופה ארוכה מהמקובל בשוק. 

במסגרת הלוואת הקבלן מאפשרות החברות דחיית תשלומי המשכנתא לבנק, אשר יחלו רק שנתיים לאחר האכלוס, כשתשלומי הריבית בתקופה זו חלים על רוטשטיין וציפחה כך שהרוכשים נהנים מתקופת שקט כלכלי, ללא תשלומים כפולים. היתרה תשולם באמצעות הלוואת קבלן ומשכנתא נוספת, כשתשלום ההחזר בגינן יחל רק לאחר תקופת הפטור.