אחרי הדיווח הרבעוני: לאן מועדות פניה של ענקית הפיינסיים, ויזה?
מוטי כהן, אנליסט טכני וכלכלי, על ענקית הפיננסים ויזה לאחר דיווח הרבעון השני של 2015
השבוע בחרתי לעסוק בחברה שפרסמה דוחות ביום חמישי האחרון שכולנו משתמשים בשירותיה יום אחר יום - חברת VISA.
חברת ויזה הינה חברת כרטיסי האשראי הגדולה ביותר בעולם. היא עוסקת במתן פתרונות סליקת תשלומים, מוצרי אשראי והלוואות ושירותי ייעוץ פיננסיים. החברה מפעילה רשת תשלומים אלקטרוניים גלובלית, ומאפשרת ביצוע פעולות מסחר בכל העולם באמצעות העברת ערכים פיננסיים ומידע בין מוסדות, סוחרים, צרכנים, בתי עסק וגופים ממשלתיים. מערכות החברה מאפשרות ללקוחות מוסדיים ב-170 מדינות פיתוח והצעת תוכניות אשראי, גבייה, תשלום מראש ומזומן עבור מחזיקי כרטיסי האשראי שהיא מנפיקה, ובאופן מאובטח. בנוסף, מפעילה החברה מערכת תמיכה עבור מערכות התשלום, המספקת גם שירותי ערך מוסף, כגון ניהול ובקרת סיכונים והונאות, יישוב סכסוכים, החזרי כספים ויישומים עסקיים אחרים. ויזה נוסדה ב-1958 ומרכזה בסן פרנסיסקו.
מבחינת המספרים שפורסמו על הרבעון האחרון, סך ההכנסות המדווח עומד על 3.52 מיליארד דולר לעומת 3.15 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-1.81 מיליארד דולר בעוד שבתקופה המקבילה עמד הרווח על 1.36 מיליארד דולר. בנוסף, החברה רשמה רווח למניה בסך 0.74 דולרים לעומת רווח של 0.54 בשנה החולפת. תוצאות טובות מהצפי של האנליסטים הקפיצו את המניה לשיא כל הזמנים חדש ברמת 74.8 דולר. זאת לאחר שהמניה התחילה את שנת 2015 בשער מתואם ספליט של 65.6 דולר - משמע עלייה של 14.5% מתחילת השנה הרבה מעל מדד ה-SPX500 שעלה ב-2% וכן אף יותר מסקטור הפיננסים שעלה ב-2.5%.
ויזה במספרים
- הכנסות ברבעון השני - 3.52 מיליארד דולר
- רווח נקי ברבעון השני - 1.81 מיליארד דולר
- שווי חברה - 183 מיליארד דולר
- מס עובדים - 9500
- תשואת דיבידנד - 0.63% שנתי
חברת ויזה עומדת במוקד אחת התעשיות הכי מדוברות בוולסטריט בשנים האחרונות, ובמיוחד בשנה האחרונה - תעשיית התשלומים. חברות ענק כדוגמת אפל, גוגל וסמסונג לוטשות עיניים דרך פיתוחים מו האפל פיי והארנק של גוגל על התעשייה הזו של תשלומים שיחליפו את הצורה המסורתית בה אנו רוכשים מוצרים.
על אף התחרות הגוברת, בעיקר מהצד הטכנולוגי, מרשים מאוד לראות כיצד חברה ענקית וגדולה כמו ויזה מצליחה לייצר החזר השקעה כפי שראינו ברבעון האחרון. לפני כשנתיים פורסם דוח מעניין על ידי חברת ויזה אירופה (חברה בת של ויזה העולמית), שהתעסק בעתיד תעשיית התשלומים כחלק מההתפתחות הטכנולוגית. בדוח עלו מספר מסקנות שיכולות להציג את התעשייה באור מעניין למדי גם היום ב-2015.
- eToro ו-Visa משיקות כרטיס חיוב באירופה ובריטניה
- בתמורה ל-100 מ' דולר - ויזה רוצה לספק כרטיסים לאפל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראשית, צרכנים מוכנים לחשוף את פרטיהם האישיים יותר ויותר אם מבטיחים להם הנחות והטבות. דוגמא לכך נמצאת בכל מועדוני ההטבות של החברות שהלכו והשתדרגו עם התפתחות ענף האפליקציות שיצר נוחות ופשטות, וכמובן אפשרויות שלא היו עוד קודם. המסקנה החשובה ביותר אולי נמצאת בסעיף שהתייחס למאבק שבין אפיקי התשלום הישנים, כגון מזומן וצ'קים, אל מול הפייפל וארנקים דיגיטליים וכמובן כרטיסי אשראי.
חברת ויזה, באמצעות צוות המחקר שלה, העריכה כי יותר ויותר גופים ממשלתיים ירצו להכחיד את עידן המזומנים בעיקר עקב מיקסום הפיקוח בכל הקשור להלבנות הון ותעשיית ההון השחור. לכן כסף גדול יילך לתעשיית האשראי, שכן בכל פעם שאתם רוכשים בכרטיס אשראי מתבצע תיעוד שעליו אפשר לפקח. תעשיה זו תייצר רווחים גדולים יותר לחברות שיאמצו את הטכנולוגיה ויספקו ללקוחות מוצרים טכנולוגים ופשוטים כאחד.
לסיכומו של עניין, המאבק הגדול יתקיים בין ויזה, ענקית האשראי, לבין פייפל - שתי החברות ממוצבות הכי טוב לייצר פיתרון של ממש להחלפת המזומן. להערכתי, שירותי תשלום, כמו האפל פיי והארנק של גוגל, יתקשו לקחת נתח שוק מהענקיות המסורתיות - על אף שהציבור נוטה להיות פתוח יותר בכל הקשור לאבטחה ותשלומים, הוא עדיין מעדיף להשתמש בכלים הידועים לו ולא לחשוף עצמו לטכנולוגיות שפחות מוכחות.
- מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
- שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה...
כמו כן, החזקות קרנות הגידור הגדולות בארה"ב מראות, שעדיין, למרות הנסיונות של המתחרים, ויזה ממוצבת כחברה גדולה, חזקה וחשוב לא פחות אמינה - ואמינות זה המשחק בכל הקשור לתעשיית הכסף והתשלומים. אני אישית מאמין גדול בחברה הזו והנ"ל קיבל סימוכין כשבחרתי לשלוח איתות כניסה למניית ויזה דרך שירות SmartTrader שייצרה רווח של כ-7% בפרק זמן של שבעה ימי מסחר . מצורף ניתוח יחסי של ויזה ,סקטור הפיננסים, מדד ה-SPX500, בשלוש שנים האחרונות
***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 1.בני 28/07/2015 13:37הגב לתגובה זואשמח לניתוח על ברקשייר התאווי של וורן באפט . מה דעתך על האחזקות החולות שלה בקוקה קולה וIBM . ,תודה

מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל ונושאים איתם סכנה בטיחותית משמעותית. מה מושך את הציפורים דווקא לאזורים של שדות תעופה ואילו כלים עומדים לרשות הטייסים כדי להתמודד עם האיום המעופף
בשמי ישראל מתרחשת תופעה שמסכנת את בטיחות הטיסות: למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל. הגילוי של הציפורים במרחבי שדות התעופה הופכים את האיום לשגרה שמאתגרת טייסים, חברות תעופה ונוסעים.
כיצד מתמודדת תעשיית התעופה עם האיום המעופף שנמצא מתחת לפני השמיים?
התנגשויות בין מטוסים ללהקות ציפורים, "Bird Strikes", מהוות אחד האיומים הרציניים והנפוצים ביותר בתעשיית התעופה האזרחית והצבאית, עם השלכות בטיחותיות, טכניות וכלכליות משמעותיות. בכל רגע נתון, אלפי מטוסי נוסעים ממריאים ונוחתים בשדות תעופה ברחבי העולם, ונאבקים מול האיום הבלתי נראה אך מסוכן הזה. מדי שנה נרשמות ברחבי העולם עשרות אלפי פגיעות שכאלו, שרובן מסתיימות ללא נפגעים, אך חלקן גורמות לנזקים של מיליארדי דולרים למנועים, לכנפיים ולמערכות מטוס קריטיות.
החשש העיקרי הוא ממפגש בין עופות גדולים למנועי הסילון. יניקה של ציפור אחת לתוך מנוע עלולה לגרום לנזק חמור ואף להשבתתו המיידית.
כשעורב במשקל 450 גרם פוגע במטוס שטס ב-800 קמ"ש
הכוח של ציפור שנכנסת במהירות למנוע סילון מטוס יכול להיות אדיר, לעיתים עד כדי יצירת כוחות של עשרות או מאות טונות בהתאם למשקל הציפור ומהירות המטוס. לדוגמה, עורב אפור שמשקלו 450 גרם שפוגע במטוס הנוסעים במהירות של 800 קמ"ש, מייצר עוצמה של יותר מ-15 טונות, ואילו ציפור גדולה כמו עגור במשקל 7.5 ק"ג עלולה ליצור עוצמה עצומה של כ־100 טונות. פגיעות כאלה יכולות לגרום לקריסת מנוע, לנזק למערכות ההידראוליות, לקריעת מעטה הכנפיים ואפילו לאובדן שליטה בטיסה שגורם לתאונות קטלניות.
- המטוס הסילוני המסחרי הראשון ממריא ומה קרה היום לפני 92 שנה
- מה יקרה למחירי הטיסות בשנים הקרובות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיבה שציפורים נמשכות לאזורי שדות תעופה קשורה בעיקר לזמינות מזון, סביבת מנוחה נוחה, ומיקומם הגיאוגרפי. שדות תעופה מציעים משטחים פתוחים, לעיתים עם דשא וגידולים, שמושכים חרקים, עכברים וחרקי קרקע - מקורות מזון מרכזיים לציפורים. בנוסף, שדות תעופה ממוקמים לעיתים באזורים רחבים יחסית וכמעט ללא עצים גבוהים, כך שהציפורים יכולות להרגיש בטוחות ולהימנע מטורפים.

מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל ונושאים איתם סכנה בטיחותית משמעותית. מה מושך את הציפורים דווקא לאזורים של שדות תעופה ואילו כלים עומדים לרשות הטייסים כדי להתמודד עם האיום המעופף
בשמי ישראל מתרחשת תופעה שמסכנת את בטיחות הטיסות: למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל. הגילוי של הציפורים במרחבי שדות התעופה הופכים את האיום לשגרה שמאתגרת טייסים, חברות תעופה ונוסעים.
כיצד מתמודדת תעשיית התעופה עם האיום המעופף שנמצא מתחת לפני השמיים?
התנגשויות בין מטוסים ללהקות ציפורים, "Bird Strikes", מהוות אחד האיומים הרציניים והנפוצים ביותר בתעשיית התעופה האזרחית והצבאית, עם השלכות בטיחותיות, טכניות וכלכליות משמעותיות. בכל רגע נתון, אלפי מטוסי נוסעים ממריאים ונוחתים בשדות תעופה ברחבי העולם, ונאבקים מול האיום הבלתי נראה אך מסוכן הזה. מדי שנה נרשמות ברחבי העולם עשרות אלפי פגיעות שכאלו, שרובן מסתיימות ללא נפגעים, אך חלקן גורמות לנזקים של מיליארדי דולרים למנועים, לכנפיים ולמערכות מטוס קריטיות.
החשש העיקרי הוא ממפגש בין עופות גדולים למנועי הסילון. יניקה של ציפור אחת לתוך מנוע עלולה לגרום לנזק חמור ואף להשבתתו המיידית.
כשעורב במשקל 450 גרם פוגע במטוס שטס ב-800 קמ"ש
הכוח של ציפור שנכנסת במהירות למנוע סילון מטוס יכול להיות אדיר, לעיתים עד כדי יצירת כוחות של עשרות או מאות טונות בהתאם למשקל הציפור ומהירות המטוס. לדוגמה, עורב אפור שמשקלו 450 גרם שפוגע במטוס הנוסעים במהירות של 800 קמ"ש, מייצר עוצמה של יותר מ-15 טונות, ואילו ציפור גדולה כמו עגור במשקל 7.5 ק"ג עלולה ליצור עוצמה עצומה של כ־100 טונות. פגיעות כאלה יכולות לגרום לקריסת מנוע, לנזק למערכות ההידראוליות, לקריעת מעטה הכנפיים ואפילו לאובדן שליטה בטיסה שגורם לתאונות קטלניות.
- המטוס הסילוני המסחרי הראשון ממריא ומה קרה היום לפני 92 שנה
- מה יקרה למחירי הטיסות בשנים הקרובות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיבה שציפורים נמשכות לאזורי שדות תעופה קשורה בעיקר לזמינות מזון, סביבת מנוחה נוחה, ומיקומם הגיאוגרפי. שדות תעופה מציעים משטחים פתוחים, לעיתים עם דשא וגידולים, שמושכים חרקים, עכברים וחרקי קרקע - מקורות מזון מרכזיים לציפורים. בנוסף, שדות תעופה ממוקמים לעיתים באזורים רחבים יחסית וכמעט ללא עצים גבוהים, כך שהציפורים יכולות להרגיש בטוחות ולהימנע מטורפים.