המגמה בקונצרני, אילו ענפים הם המומלצים להשקעה?
מתחילת השנה (נכון לתחילת השבוע) עלה מדד אג"ח קונצרני כללי בכ-7.7% והציג תוצאות טובות יותר בהשוואה למדד אג"ח ממשלתי כללי, שעלה בכ-5.6% בלבד. באוקטובר גדל הפער: יותר מ-30% מהעלייה הכוללת באפיק הקונצרני מתחילת השנה נרשמה בחודש המדובר, מול כ-10% בלבד באפיק הממשלתי.
מדדי התל בונד השונים הציגו תמונה דומה: תל בונד 20 עלה בשיעור של 6.4% מתחילת שנה, תל בונד 40 התחזק ב-7.4% והתל בונד השקלי הסתפק בעלייה של 4.3%. כ-20% מהעלייה השנתית במדדי 20 ו-40 וכ-40% מהעלייה במדד השקלי נרשמה באוקטובר לבדו.
נתונים אלו מצביעים על שלושה דברים:
1. האפיק הקונצרני היה עדיף על פני הממשלתי.
2. חשיפה רחבה לאגרות חוב קונצרניות מחוץ למדדי התל בונד הניבה תשואה גבוהה יותר.
3. בחודש אוקטובר התעצמה המגמה.
כעת, נשאלה השאלה האם העליות תמשכנה והיכן הן תתמקדנה?
ראשית, קשה לתת תשובה טובה לשאלה זו, בגלל התנודתיות הגבוהה של האפיק, שבשנים האחרונות זיקתו לשוק המניות הקופצני גבוהה מזיקתו לשוק איגרות החוב הממשלתיות.
עם זאת, משום שצמצום הפערים בין תשואות הפדיון על אג"ח חברות לבין תשואות הפדיון על אג"ח ממשלתיות התרחש בכל ענפי הפעילות, אני מעריך כי מדובר בהתפתחות בת קיימא (הנתמכת גם בכניסת כספים לקרנות נאמנות מתמחות) ולא בתיקון של סקטור ספציפי.
במבט כללי קדימה אני צופה המשך למגמה החיובית הודות לאיתנותו של שוק אג"ח החברות, וזאת גם אם העליות בשוק המניות לא ימשכו. כמו כן, ירידת הריבית המפתיעה ל-2% תדחוף גם היא קדימה.
אך על אף כל האופטימיות, המגמה לא תהיה אחידה: ענפים כגון תקשורת ומסחר קמעונאי, שנפגעו יתר על המידה, הם כעת אלו עם פוטנציאל העליות הגבוה יותר. להם אני מצרף גם את ענף הנדל"ן המניב, למרות שהוא עצמו לא ספג עד כה פגיעת יתר.
*לדאבוני, תקנות הייעוץ הכללי החדשות של הרשות לניירות ערך אוסרות עלי להתייחס לתגובות שלכם בעמוד זה
- 6.נאג'י ג'וס 19/02/2016 09:42הגב לתגובה זומושיקו בקטע של בנים מושיקו
- 5.עופר 01/11/2012 12:09הגב לתגובה זומשה מאיר את השוק אתה כמו יין משתבח עם השנים... היית ונשארת כריש בנתוח השוק. עלה והצלח...מאחלים משפחת נגר המורחבת...
- 4.אגחיסט 01/11/2012 09:54הגב לתגובה זואין דוגמאות ספציפיות ועם ההסתייגויות הכתבה "חסרת בשר". אין בה ממש.
- 3.ההוא משם 01/11/2012 04:34הגב לתגובה זוניתוח פשוט ובהיר על השוק המעניין והמתעתע הזה. מצפים לראות עוד כתבות כאלה, ושמחים לראות שחזרת לחזית הבמה.
- 2.המנטליסט 31/10/2012 14:27הגב לתגובה זוהגרף מאיר עניים. מעניין אם ירידת הריבית (אולי היא תרד עוד?) תגרום לענף האחזקות לצמצם פערים מהשאר
- 1.אנליסטית בחופשה 31/10/2012 11:24הגב לתגובה זובמיוחד הגרף המתאר את המרווחים לפי ענפים.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIF‑35, איירבוס וגם אנבידיה: סעודיה מכוונת הכי גבוה בדרך להפוך למוקד תחבורה אזורי
עסקת המטוסים המסתמנת עם ארה"ב היא רק הנדבך האחרון בתוכניתה הכוללת של הממלכה לייצר סביבת תעופה יעילה, מודרנית ובת
קיימא. ושגם אנבידיה בתוך הקלחת - השמיים הם הגבול
במהלך העשור האחרון, ערב הסעודית מקדמת באופן חסר תקדים מהפכה בתעשיית התעופה שלה - לא רק בתעופה אזרחית אלא גם בצבאית, תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות, מערכת מתקדמת של בינה מלאכותית (AI) ובעיקר שותפות אסטרטגית עם ענקיות טכנולוגיה כמו אנבידיה. בנוסף, סעודיה עושה מאמץ אדיר מול ארה״ב לקבל את מטוס הקרב האמריקאי F‑35, מטוס שעלול להיות שובר שוויון במזרח התיכון.
פיתוח תעשיית התעופה בסעודיה במסגרת התוכנית "חזון 2030" של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן היא לא רק מהלך טכנולוגי-תדמיתי, אלא מהפכה עם השלכות כלכליות וחברתיות עמוקות המשנות את פניה של הממלכה.
תוכנית "חזון 2030" שמוביל יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מתמקדת ביצירת כלכלה פחות תלויה בנפט באמצעות עידוד תעשיות טכנולוגיות, ביניהן תעופה. סעודיה משקיעה כיום מאות מיליארדי דולרים בבניית שדות תעופה מודרניים, הרחבת חברות תעופה לאומיות וכן פיתוח תעשייה ביטחונית מקומית, שמכילה גם שותפויות עם חברות כמו לוקהיד מרטין ובואינג לצד פיתוח עצמי בחברת SAMI, החברה הביטחונית הסעודית.
על הפרק היהלום שבכתר - ה־F‑35
חיל האוויר הסעודי נחשב כיום לאחד החילות המתקדמים במזרח התיכון, עם צי מטוסים מגוון שמתמקד במטוסי F-15 המתקדמים, לצד מטוסים נוספים כמו טורנדו ומערכות בקרה והגנה אווירית מתקדמות. בשנים האחרונות, הממלכה ביצעה מודרניזציה נרחבת שכללה רכישת מטוסי F-15SA ו-F-15EX, שמאופיינים במערכות נשק ואוויוניקה מתקדמות. נעשה מאמץ לשדרג את יכולות חיל האוויר הכוללות טיסה ארוכת טווח, יכולות תקיפה מדויקות ומערכות לוחמה אלקטרונית מתקדמות.
- מנסיכות נפט למעצמת AI: החזון הטכנולוגי והצבאי החדש של סעודיה
- מנפט ל-AI: איך המפרציות ממציאות את עצמן מחדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

איור: דפדפן אטלס של OpenAIF‑35, איירבוס וגם אנבידיה: סעודיה מכוונת הכי גבוה בדרך להפוך למוקד תחבורה אזורי
עסקת המטוסים המסתמנת עם ארה"ב היא רק הנדבך האחרון בתוכניתה הכוללת של הממלכה לייצר סביבת תעופה יעילה, מודרנית ובת
קיימא. ושגם אנבידיה בתוך הקלחת - השמיים הם הגבול
במהלך העשור האחרון, ערב הסעודית מקדמת באופן חסר תקדים מהפכה בתעשיית התעופה שלה - לא רק בתעופה אזרחית אלא גם בצבאית, תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות, מערכת מתקדמת של בינה מלאכותית (AI) ובעיקר שותפות אסטרטגית עם ענקיות טכנולוגיה כמו אנבידיה. בנוסף, סעודיה עושה מאמץ אדיר מול ארה״ב לקבל את מטוס הקרב האמריקאי F‑35, מטוס שעלול להיות שובר שוויון במזרח התיכון.
פיתוח תעשיית התעופה בסעודיה במסגרת התוכנית "חזון 2030" של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן היא לא רק מהלך טכנולוגי-תדמיתי, אלא מהפכה עם השלכות כלכליות וחברתיות עמוקות המשנות את פניה של הממלכה.
תוכנית "חזון 2030" שמוביל יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מתמקדת ביצירת כלכלה פחות תלויה בנפט באמצעות עידוד תעשיות טכנולוגיות, ביניהן תעופה. סעודיה משקיעה כיום מאות מיליארדי דולרים בבניית שדות תעופה מודרניים, הרחבת חברות תעופה לאומיות וכן פיתוח תעשייה ביטחונית מקומית, שמכילה גם שותפויות עם חברות כמו לוקהיד מרטין ובואינג לצד פיתוח עצמי בחברת SAMI, החברה הביטחונית הסעודית.
על הפרק היהלום שבכתר - ה־F‑35
חיל האוויר הסעודי נחשב כיום לאחד החילות המתקדמים במזרח התיכון, עם צי מטוסים מגוון שמתמקד במטוסי F-15 המתקדמים, לצד מטוסים נוספים כמו טורנדו ומערכות בקרה והגנה אווירית מתקדמות. בשנים האחרונות, הממלכה ביצעה מודרניזציה נרחבת שכללה רכישת מטוסי F-15SA ו-F-15EX, שמאופיינים במערכות נשק ואוויוניקה מתקדמות. נעשה מאמץ לשדרג את יכולות חיל האוויר הכוללות טיסה ארוכת טווח, יכולות תקיפה מדויקות ומערכות לוחמה אלקטרונית מתקדמות.
- מנסיכות נפט למעצמת AI: החזון הטכנולוגי והצבאי החדש של סעודיה
- מנפט ל-AI: איך המפרציות ממציאות את עצמן מחדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

