האג"ח של חברות הסלולאר בארץ ובעולם
על רקע הסערה בשוק התקשורת היינו עדים לירידות חריפות באג"חים של חברות הסלולר ובפתיחת מרווחים נאה. כעת, נשאלת השאלה לאן מועדות פנינו, האם נוצרה הזדמנות קניה או שמא רצוי "לשבת על הגדר" ולהמתין.
קיים קושי מהותי להבין כיצד יראו הדו"חות הבאים של חברות הסלולר, אנו מודעים לכך שתהיה פגיעה בתזרים הנקי, הרעה ביחסים הפיננסים ועלייה בעלויות המימון לגלגול חובות, ואל לנו לשכוח כי על 2 החברות (סלקום ופרטנר) קיים לחץ רב מצד הבעלים למשיכת דיבידנד לצורך תשלומי החוב בחברות האם (דיסקונט השקעות וסקיילקס בהתאמה).
בדו"חות הרבעון הראשון הציגו חברות הסלולר בישראל ירידה ברווחיות (EBITDA), סלקום דיווחה על ירידה מ-40.3% ל-30% בעוד שפרטנר הציגה ירידה מ-33% ל-28%. ניקח בחשבון שהחברות ידרשו בשלב כלשהו לשדרג את התשתיות, לפיכך אין לצפות לירידה בהשקעות ההוניות.
עפ"י המודל שחתמו ספקיות הסלולר החדשות מול משרד התקשורת, הוחלט כי החברות יעמידו ערבויות בשווי של מאות מיליוני ש'. בעבור כל 1% של נתח שוק שיצליחו לתפוס, יהיו זכאים ל-1/7 מהערבות שהעמידו בחזרה - כלומר במידה וחברה תגיע ל-7% נתח שוק, תהיה זכאית לקבל חזרה את כל סכום הערבות שהעמידה, לפיכך יש לצפות כי אסטרטגיית נתח השוק האגרסיבית תימשך ומכאן שמלבד ירידת מחירים יש לצפות גם לנטישת מנויים.
השוואת בקרב חברות תקשורת בעולם:
- 5.קובי 31/05/2012 09:03הגב לתגובה זוכולם למדו איזה ערך יש לדרוג מעלות או מידרוג. לאלו שלא זוכרים.... אלביט הדמיה, אמפל, דלק נדלן, אגח קשת, וכד'. חברות הדרוג תמורת כסף מכרו את כבודם לשטן.
- 4.להתרחק מהסקטור 30/05/2012 23:38הגב לתגובה זוצריך להפנים שחבילת הכל כלול תוריד את ההכנסה ממנוי בצורה חדה בשנתיים הקרובות. גם ההכנסה משירותים נלויים תרד בחדות. תהיה תחרות קשה, לדעתי האישית אין מקום ל כלכך הרבה ספקי תקשורת יהיו שוב מיזוגים אבל המחיר שירד יישארו נמוך משמעותית, התזרים יפגע מאוד ונראה תשואות מטורפות- בעיקר בגלל המינוף בפרטנר ובסלקום בגלל מבנה האחזקות. עד סוף השנה הם יאבדו דרוג של AA לA- ואולי פחות וזה ייצר לחץ אדיר של מוכרים שלא יכולים להחזיק דרוג כזה- אז יהיה כדאי לקנות.
- 3.קולגה לענף 30/05/2012 19:10הגב לתגובה זולהציג דברים זו חכמה אך לא גדולה ניתחת לא רע, אך תן את הבוטום ליין בפעם הבאה בהצלחה גבר
- 2.רועי 30/05/2012 18:11הגב לתגובה זוכבר מהנתונים הפשוטים האלה רואים שיחס חוב למאזן הוא לא שפוי בארץ. היתרון שהיה לנו על חול, שיש בעל שליטה שיזרים כשצריך כבר לא רלוונטי. העיקר בן דב קנה שטח ב 34 מליון, בסוף גם את הנייד יקחו לו.
- 1.כתבה מעניינת אבל הרובטים מקשים על המסחר (ל"ת)אלירן 30/05/2012 15:44הגב לתגובה זו
- למה אתה קשור ? (ל"ת)רועי 30/05/2012 18:11הגב לתגובה זו

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- לעבור באדום ולהישאר בחיים - המכונית המעופפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- לעבור באדום ולהישאר בחיים - המכונית המעופפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.