הולך הפוך: הנדל"ן בארה"ב מתחיל לחמם מנועים - 5 סיבות
בסקירת שוק הנדל"ן למגורים שהוציא בנק ההשקעות ג'י. פי. מורגן בחודש דצמבר ללקוחותיו, מסמן הבנק את התקופה הנוכחית בשוק האמריקני כתקופה של שינוי מגמה.
ג'י.פי. מורגן הינו הבנק השני בגודלו בארה"ב, והיה הבנק האמריקני היחיד ששמר על רווחיות לאורך המשבר הכלכלי בארה"ב שהחל ב-2007-8. לפיכך יש ליחס חשיבות לסקירות וניתוחי שוק הנערכים על ידו. הבנק מבסס את תחזיתו האופטימית לגבי שוק הנדל"ן למגורים האמריקני על חמישה אינדיקטורים:
1. ירידה בהיצע הבתים בבעלות מ-1.4 מיליון בתים ברבעון השלישי של 2010 ל-1.1 מיליון בתים ברבעון השלישי של 2011.
2. מגמה של עלייה במספר משקי הבית לכל שנה. מספר המקביל אצלנו ל-40,000 משקי הבית שנוספים מידי שנה לשוק. הממוצע הרב שנתי בשוק האמריקני הוא 1.262 מיליון משקי בית לשנה. בתקופת המשבר של 2008 צלל מספר משקי הבית החדשים שנוצרו מידי שנה, ואולם מאז החלה מגמה מתמשכת של עלייה במספרם.
3. עלייה במחירי השכירות בארצות הברית מול ירידה במחירי הבתים בבעלות, מציגה פער שהגיע ל-18%. מה שיוצר בסיס לחיזוק הסנטימנט החיובי של השוק כלפי רכישת נדל"ן והעדפתו על פני שכירות.
גרף המשקף את העלייה במחירי השכירות אל מול הירידה במחירי הנדל"ן בבעלות תוך התרחבות הפער שבניהם:
5. בשנת 2011 החל שינוי וחלה הקלה במגמה של הידוק הסטנדרטים הבנקאיים לצורך נטילת משכנתאות, ובאותה שנה המשיכה המגמה של קיטון ביחס של רמת ההתחייבויות הכספיות המוטלות על משקי הבית בארצות הברית לרמת ההכנסה הפנויה בדומה למתרחש בשנת 1994.
גרף המשקף את הירידה ברמת ההתחייבויות הכספיות של משקי הבית
בארצות הברית ביחס להכנסה הפנויה:
עו"ד דוד לוי הינו הבעלים והמנהל של משרד עורכי הדין דוד לוי ואתר המכרזים "מכרז און ליין".
- 6.שנים יחלפו עד ששוק הנדל" ן האמריקאי יתאושש (ל"ת)מטורף מי שמתקרב לזה 11/02/2012 00:00הגב לתגובה זו
- 5.יניב 09/01/2012 00:12הגב לתגובה זורכשתי בית להשקעה בפיטסבורג דרך חברת PGH CAPITAL MANAMENT כבר שנה שאני רב אתם ולא מבין איפה התשואה הגבוה שהובטחה לי. הם שינו את השם לPGH INVESTMENTS אבל הרעיון הוא אותו הדבר, מנהל את החברה אדם שהFBI מאשים אותו בהונאת בנקים... אל תכנסו להרפתקה מיותרת!!! לפרטים נוספים על הסיכון: pghcapitalscam.weebly.com
- 4.אהרון 08/01/2012 21:02הגב לתגובה זובשנת בחירות המפלגה השלטת עושה הכל על מנת להמשיך לשלוט .מזיפים נתונים צובעים הכל בצבע ורוד .כך שאין להאמין לנתונים כי הם עברו סירוס . המצב בשטח חמור ויהיה עוד יותר רע .
- 3.מעוז 08/01/2012 13:54הגב לתגובה זוכמות המשכנתאות שאינן משולמות מעל לשנתיים ובחלקן מעל לשלוש שנים עומד על 6 מיליון. הבתים הללו אינם מעוקלים כי הבנקים, בהוראת אובמה ובכדי להגן על הבטחונות שלהם (הנשענים על מחירי הבתים בסביבה) אינם מעקלים בתים בכדי לא להפיל את השוק. מליוני אמריקאיים ממשיכים לגור בבתים שאינם מעוקלים. התמונה מזויפת כמו נתוני האבטלה. הממשל המציא נתון חדש כדי לא לדווח על אחוזי אבטלה פנומינליים. כך הם משאירים את ממוצע דורשי העבודה על 9% לערך ומוסיפים כי יש מספר דומה- 9.1% של אלו שחדלו לחפש עבודה.... עכישו תחבר את שני הנתונים ותבין שזה המספר שמזויף בו מודה הממשל אך המספר גבוה בהרבה מזה, רב אלו שחזרו לעבוד עובדים במשרות חלקיות ומרוויחים פחות בכלל ופחות בהרבה מהעבר פר שעה. המצב בארה" ב עכור מאוד.. וכל מי שמסתכל על חלק מהתמונה או מתנדב לצבוע אותה בורוד מעוות את המציאות.
- abbass 08/01/2012 15:12הגב לתגובה זוsome israeli lawyers think they are mighty investors...la la
- 2.גיורא 08/01/2012 13:36הגב לתגובה זוrez למשל
- XHB (ל"ת)אילן 09/01/2012 01:00הגב לתגובה זו
- 1.אם אין לך מה לכתוב פשוט אל תכתוב. (ל"ת)ר 08/01/2012 11:41הגב לתגובה זו
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות
כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות.
תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.
הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.
בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.
- בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלקים חדשים - הלב של השינוי
המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.
