וורן באפט
צילום: טוויטר

הדוחות של וורן באפט יתפרסמו מחר - למה לצפות?

הרווחים לרבעון השלישי של ברקשייר צפויים להתפרסם מחר, המשקיעים ישימו לב לקצב רכישת המניות, ורמת הנזילות בקופת החברה
אביחי טדסה |

ברקשייר הת'אוויי  BERKSHIRE HATHAWAY B , חברת ההשקעות של וורן באפט, מתכוננת לדוח רווחי הרבעון השלישי, שבו תשומת הלב של וול סטריט לא תהיה רק על הרווחים עצמם, אלא גם על אסטרטגיות הניהול של באפט, במיוחד בתחום רכישות המניות והשקעות אסטרטגיות גדולות. אחד מהנושאים המרכזיים יהיה היקף הרכישות של ברקשייר, תהליך שבאפט שולט עליו באופן מדוקדק. ברבעון השני השנה רכשה החברה מניות בשווי של כ-345 מיליון דולר בלבד, בהשוואה ל-2.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון. הירידה המשמעותית מעידה על זהירותו של באפט בהתמודדות עם מחירי המניות הגבוהים, והמשקיעים מצפים לראות האם המגמה נמשכה גם ברבעון השלישי.

וורן באפט; קרדיט: טוויטר

וורן באפט; קרדיט: טוויטר​

 

האם ברקשייר נערכת להשקעות נוספות?

קופת המזומנים של ברקשייר, שהגיעה לכמות של 277 מיליארד דולר בסוף הרבעון השני, עשויה לעלות ל-300 מיליארד דולר, בין היתר בזכות מכירת מניות בנק אוף אמריקה בשווי של יותר מ-10 מיליארד דולר. עם זאת, עלייה זו עשויה להתמתן בשל תשלומי מסים ניכרים על הרווחים ממכירת מניות אפל – תשלום מסים שמוערך בכ-15 מיליארד דולר. למרות שהיקף המזומנים מצביע על יציבות גבוהה, השאלה אם ברקשייר תמשיך לצבור מזומנים או תחזור להוציא הון להשקעות גדולות נוספת.

אפל, שעדיין מהווה את ההשקעה הגדולה ביותר של ברקשייר בשווי של 93 מיליארד דולר, נחשבת לאחד הנכסים המרכזיים של החברה, ומהווה 30% מתיק ההשקעות המוערך ב-300 מיליארד דולר. לאחר שבאפט הפחית את החזקתו באפל בכמעט 50% ברבעון השני, נותר סימן שאלה האם ההחזקה הופחתה שוב ברבעון השלישי, או שמא באפט בחר להפסיק בשלב זה את המכירות.

על פי הערכות, ברקשייר החמיצה רווח אפשרי של כ-25 מיליארד דולר בעקבות מכירת מניות אפל, לאור העלייה החדה במחיר המניה מאז הרבעון השני. כאמור, החברה עשויה לשלם מסים של כ-15 מיליארד דולר על המכירות שבוצעו, משום שהמחיר הממוצע של רכישת המניות עמד על כ-35 דולר למניה.

המכירות בהיקף כה משמעותי הפתיעו רבים בשוק ההון, בעיקר בהתחשב בכך שבאפט וסגנו לשעבר צ'ארלי מאנגר הביעו אמון רב באפל, והדגישו את מעמדה המרכזי כחברה בעלת ערך עליון בפורטפוליו של ברקשייר. באפט אף תיאר את אפל כ"אחת מאבני החן" של החברה במכתבו לבעלי המניות ב-2020.

למרות צמצום האחזקות, ישנם רמזים לכך שברקשייר אולי עצרה את מכירת המניות בסוף הרבעון השני. המשקיעים מצפים בדריכות לדוח הקרוב, שיספק הבהרה נוספת לגבי כוונותיה של החברה. השאלה המרכזית היא האם המהלך מסמן שינוי באסטרטגיה של באפט לגבי ההשקעה באפל או שמא מדובר במהלך טקטי בלבד. כך או כך, אפל עדיין מהווה מרכיב עיקרי בתיק של ברקשייר.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

אסונות הטבע הובילו להפסדים

פעילות הביטוח של ברקשייר, הכוללת את חברת GEICO, השלישית בגודלה בארה"ב בתחום ביטוח הרכב, עשויה להשפיע על רווחי הרבעון. בעקבות נזקי טבע משמעותיים, כולל הוריקן הלן וסערות נוספות, ההערכות הן כי ברקשייר תספוג כ-1 מיליארד דולר בהפסדים הנובעים מאסונות טבע, מה שעשוי להכביד על הרווחים.

הוריקן מילטון, שאירע בתחילת הרבעון הרביעי, צפוי להביא להפסדים גדולים יותר של כ-2 מיליארד דולר בהמשך השנה. למרות ההפסדים מהאסונות הללו, הציפייה היא כי ברקשייר תתמודד עם האתגרים הללו, ונראה כי תחום הביטוח ימשיך להיות אחד ממנועי הצמיחה של החברה.

שינויי המטבע משפיעים על החברה

לברקשייר יש חוב חיצוני בשווי כ-15 מיליארד דולר, שמרביתו צמוד למטבע היפני – הין. כאשר הדולר נחלש, הערך של החוב במונחי דולרים עולה, מה שמוביל להפסד שאינו מבוסס על תזרים מזומנים בפועל. ברבעון השני רשמה החברה רווחים מסוימים מהתחזקות הדולר, אך ההערכות לרבעון הנוכחי מצביעות על הפסד של כמיליארד דולר בעקבות שינויי שער מטבע. החוב במטבע היפני נועד לממן השקעה בהחזקות יפניות של ברקשייר, המוערכות כיום ביותר מ-20 מיליארד דולר – חלק מאסטרטגיה להרחבת התיק הגלובלי של החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנליסטים בורסה AIאנליסטים בורסה AI

לקראת ה"שבוע של אנבידיה" - למה מחכים האנליסטים?

הממשל חזר לעבוד אחרי השבתת שיא של 43 ימים וסוף-סוף נקבל את הנתונים על שוק העבודה האמריקאי ונבין לאן פני הריבית של הפד'; אנבידיה ושורה של חברות מענף הצריכה ידווחו ויתנו לנו הבנה גם על מצב ה-AI וגם על מצבו של הצרכן האמריקאי - מה עוד על הלוח הכלכלי השבוע ומה חושבים האנליסטים?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

בשבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נכנס אל הישורת האחרונה והמשמעותית ביותר של עונת הדוחות. אבל המשקיעים ממתינים לדברים נוספים, להבין מה תוואי הריבית של הפד, והאם מניות הטק והקמעונאות ימשיך לסחוב את השוק על הכתפיים או שהרוטציה שראינו בסוף השבוע שעבר, של זרימה מטכנולוגיה אל עבר ענפים מסורתיים, תימשך. עוד דבר שמעודד את המשקיעים הוא סיום השבתת הממשל, שהייתה הארוכה בהיסטוריה האמריקאית, 43 ימים ועכשיו נוכל לקבל את הנתונים הרשמיים שהתעכבו, ושצפויים להתפרסם השבוע. אבל שוב, מעל הכל אלו יהיו התוצאות של אנבידיה שיתנו את הטון.

זה השבוע של אנבידיה.

ברביעי בערב לאחר הנעילה תפרסם ענקית השבבים את תוצאות הרבעון הפיסקלי שלה שהסתיים באוקטובר, והציפיות - בשמיים. לפי קונצנזוס של 42 אנליסטים חברת השבבים צפויה לדווח על הכנסות של 54.94 מיליארד דולר, זינוק של כ-57% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 35 מיליארד דולר. טווח התחזיות נע בין 53.46 ל-58.34 מיליארד דולר - כלומר, גם האומדן הנמוך משקף קפיצה חדה.

ברווח הנקי למניה (EPS), התחזיות עומדות על רווח של 1.25 דולר למניה בממוצע, לעומת 0.81 דולר ברבעון המקביל. התחזיות נעות בין 1.14 ל-1.34 דולר - כאשר המספר העליון מגלם כמעט 66% צמיחה שנתית ברווח למניה.

המספרים האלה מציבים רף מאוד גבוה לאנבידיה, וזה כבר אחרי שנה שבה המניה יותר מהכפילה את שוויה - על רקע הביקושים האדירים לשבבי AI. גם אם אנבידיה תעמוד בציפיות, כולם מחכים לשמוע בעיקר את התחזית קדימה. האם קצב ההזמנות יימשך באותו קצב, מה יקרה במכירות לשוק הסיני לנוכח המגבלות, ואיך נראו ההזמנות מצד הענקיות - אמזון, מיקרוסופט, גוגל וכל השאר.

אנחנו "צועדים על ביצים". אנבידיה התממשה בעצבנות ב-5 ימי המסחר האחרונים וירדה מהשיר שלה. עכשיו כל שינוי הכי קטן בתמהיל של המגזרים, כל הסתייגות בטון של ג'נסן הואנג או כל עדכון מינורי בתחזית - יכול לגרום לכדור שלג בשוק.

ווימו
צילום: ווימו

עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר

וויימו של אלפבית הופכת לחברה הראשונה בעולם שמפעילה רכבים אוטונומיים מלאים גם בכבישים מהירים, צעד שמציב אותה צעד לפני טסלה ומפריך בפועל חלק מהטענות של אילון מאסק לגבי מגבלות הטכנולוגיה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ווימו טסלה

המרוץ העולמי לנהיגה אוטונומית מקבל עוד דלק. ווימו, חברת הנהיגה האוטונומית של אלפבית Alphabet -0.78%  , עולה על הכביש המהיר ומתחילה להפעיל נסיעות אוטונומיות מלאות בכבישים מהירים בשלוש ערים מרכזיות: סן פרנסיסקו, לוס אנג’לס ופניקס. מדובר ברגע היסטורי עבור התעשייה: לראשונה בארה״ב ובמערב בכלל, שירות בתשלום ללא נהג מגיע לנתיבי ה-Freeway בארה"C, במה שמשאיר שוב את טסלה מאחור. טסלה Tesla 0.59%  מובילה במשך שנים את השיח על נהיגה אוטונומית, אך עדיין לא מפעילה שירות באוטונומיה דומה למתחרה העיקרית.

וויימו מציגה את זה כשלב טבעי בהתבגרות הטכנולוגיה. "הכביש המהיר מסמל חופש ואפשרות בלתי מוגבלת, ואנחנו מביאים את החוויה הזו לעידן האוטונומי", כתבה החברה. מאחורי הניסוח היחצני מסתתרת הנדסה מורכבת במיוחד: נהיגה בכבישים מהירים דורשת תגובה מהירה יותר, קבלת החלטות תחת מהירות גבוהה, ומצבים שבהם טעות אחת עשויה להיות קטלנית. דמיטרי דולגוב, מייסד שותף ומנכ״ל משותף של ווימו , אמר: "השגת יכולת אוטונומית מלאה בכבישים מהירים היא הישג הנדסי עמוק. קל לדמיין, קשה לשלוט בו באמת".

גוגל מוכיחה למאסק שהוא טעה

על הקו שבין טכנולוגיה לבטיחות, החברה מציגה התקדמות ברורה אך גם לוקחת אחריות. טקדרה מוואקנה, המנכ״לית השותפה, אמרה כי החברה אינה מחשבת "כמה תאונות אפשריות", אלא מתמקדת בהגדרת ’הרף הבטיחותי הגבוה ביותר’. כשהיא נשאלה האם החברה מאמינה שהציבור יקבל את זה שבסופו של דבר יהיו תאונות גם עם רכבים אוטונומיים, היא אמרה: "אני חושבת שהאנושות כן תקבל את זה". אמירה כזו עשויה לעורר מחלוקת, אבל מבט על הנתונים מלמד שהשאלה כבר אינה תאורטית: מאז 2021 היו למערכות של ווימו יותר מ-1,250 אירועים שבהם הרכב היה מעורב בהתנגשות, בין אם עם כלי רכב אחרים, משאיות, אובייקטים סטטיים ואפילו שער שנסגר עליהם.

ועדיין, החברה מתקדמת במהירות. ווימו מפעילה כיום כ-250 אלף נסיעות בשבוע, עם צי של יותר מ-2,000 כלי רכב, עם סט חיישנים ייחודי הכולל מצלמות, ליידר ורדאר, שמייצרים יחד תמונה תלת-ממדית רציפה של הסביבה. החשיפה לכבישים המהירים תאפשר לווימו להגיע ליעדים חדשים, בהם שדה התעופה של סן חוזה (SJC), והרחבה משמעותית של השירות לאורך כל חצי האי מהמפרץ הדרומי ועד סן פרנסיסקו. החברה כבר מפעילה שירות מלא בפניקס, לוס אנג’לס, אוסטין ואטלנטה, ועתה מודיעה שתתרחב לערים נוספות ובהן בוסטון, דנבר, מיאמי, סיאטל וניו יורק.

איפה טסלה בסיפור?

למרות שטסלה מובילה את השיח סביב FSD כבר שנים, בפועל היא רחוקה מלהציע שירות אוטונומי מלא. הפיילוט שמופעל באוסטין עדיין תלוי במעקב אנושי, אינו מוגדר כשירות מסחרי ללא נהג, והמערכת עצמה, המבוססת רק על מצלמות וללא ליידר או רדאר, מתקשה לקבל אישורים רגולטוריים שמאפשרים תפעול מלא. מאסק עצמו טען בעבר שמערכות כמו של ווימו "לא מסוגלות להתמודד עם כבישים מהירים", אך בינתיים החברה המתחרה היא זו שמציגה שירות פעיל ומאושר.