התנגדות להסכם ביוון: "לכבוש את הרחובות, התנגדו לפשיטת הרגל של העם"

ציפראס מנסה להעביר את הצעת ההסכם עם אירופה בפרלמנט היווני בהצבעת בזק
אלמוג עזר | (13)
נושאים בכתבה יוון ציפראס

עדכון מהשעה האחרונה: היוונים מרגישים מרומים. לאחר שצעדו בהמוניהם בשבת האחרונה בכדי להצביע ולשלול את את הצעת אירופה להנהיג צעדי צנע במדינה תמורת סיוע פיננסי, הם התעוררו הבוקר לגלות כי רה"מ יוון בחר לפעול כנגד תוצאות משאל העם. עתה, עם חזרתו של אלקסיס ציפראס לאתונה עליו לשכנע את היוונים לפעול נגד רצונם ולהעביר את אותו הסכם שאותו העם דחה בפרלמנט. 

הדיונים צפויים להימשך עד השעות הקטנות של הלילה. "אנו מעומתים בפני החלטות גורליות". על פי רויטרס, ציפראס צפוי להתקל בהתנגדות עזה מקרב הפלג הימני של מפלגתו סריזיה ולכן יאלץ להסתמך על קולות מחוץ למפלגתו בכדי להעביר את ההסכם - אם בכלל.  

לעת עתה, על פי רויטרס, לא נרשמת תכונה ברחובות אתונה ואף לא באיים אשר אמורים להיפגע מתוכנית המיסוי החדשה. כמו כן אין צפי להפגנות ענק. אולי היוונים מרגישים לא רק מרומים אלה גם לאים. בכל אופן, מי ששוב מנסה לדחוף כלפי התנגדות עממית היא המפלגה הקומוניסטית ביוון PAME - אשר קראה ליוונים "לכבוש את הרחובות. התנגדו עכשיו בכדי שנוכל למנוע את פשיטת הרגל של העם. אמרו לא לתוכנית ההצלה הברברית".  

דרך התקשורת, אירופה מקבלת את ההסכם בברכה. נציין את דבריו של נגיד הבנק המרכזי לשעבר באירופה- ז'אן קלוד טרישה שטען שההצעה היוונית מראה על שיפור משמעותי ברצונם של היוונים לסיים את המשבר. הנגיד הנוכחי, מריו דרגי, אמור לעבור על ההסכם היום ולתת את דעתו עליו.

אתמול בלילה, ממש ברגע האחרון ממשלת יוון הגישה את תכנית ההצעה שלה לתכנית רפורמות בתמורה לקבלת סיוע והישארות בגוש האירו. יוון ביקשה סכום של 53.5 מיליארד אירו שיכסה את חובותיה עד 2018 ובתמורה הגישה הצעה שדומה מאוד להצעת הנושים מה-26 ביוני האחרון (שנדחתה ברוב גדול במשאל העם היווני ב-5 ביולי) וכוללת קיצוצים נרחבים והעלאות מיסים אך הוסיפה בעיקר דרישה אחת - ביצוע הסדר על החוב ארוך הטווח. 

התכנית שהגישה יוון היא הצעה משופרת באופן משמעותי ביחס לתכנית הקודמת שהגישה יוון ואמורה לייצר ליוון 13-14 מיליארד אירו ע"י קיצוצים והעלאות מיסים, סכום גבוה משמעותית בהצעה הקודמת. למעשה, ציפראס מסכים באופן מלא לתכנית שהציעו הנושים ב-26 ביוני בתמורה להסדר על החוב הארוך (לא מחיקת חוב).

סעיף מעניין בתכנית היוונית הוא התפשרות על הפטור ממס לאיים היוונים שהינם פרה חולבת עבור ממשלת יוון (עסקי התיירות הם הכנסה מרכזית). עד כה התעקשה יוון כי תימשך ההנחה במיסים (בדומה לפטור ממע"מ באילת) אך בהצעתה הנוכחית מסכימה יוון לביטול ההנחה בשלבים (האיין הגדולים והחזקים תחילה). המע"מ על מלונות יוותר על 13% אך על מסעדות יטפס ל-23%.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    שמטוב 11/07/2015 12:56
    הגב לתגובה זו
    אין שום מהומות ביוון, גם אם יש קולות מחאה בודדים פה ושם אילו לא מהומות. חוץ מזה מיסים על הפריפריה באיים - לא ישולמו ככל הנראה כי אין אפשרות לגבות אותם (זה כמו לגבות מע"מ בישראל מעסקים בכפרים ערביים). וטוב שכך - שכן התיירות היא התחום היחיד שבו ליוון יש עדיפות. הצעה של פקידים מתנשאים לשחוט את מקור ההכנסה היחיד תהרוס את כלכלת יוון.
  • 11.
    הסיפור גמור ביז. מספיק להפחיד . (ל"ת)
    יואב 11/07/2015 11:21
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    לא מעודכנים (ל"ת)
    קסולוס 11/07/2015 10:59
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    יום ראשון הבורסה טסה למעלה יהיה הסכם (ל"ת)
    שיר 11/07/2015 10:52
    הגב לתגובה זו
  • שי 13/07/2015 06:04
    הגב לתגובה זו
    יוון לא יכולה לשלם חובות
  • 8.
    אזרח חכם בונה עתיד 11/07/2015 08:34
    הגב לתגובה זו
    אבקש סכום של 1,000,000 דולר, ואם צריך לזייף את הנתונים שלי - אין בעיה. כאשר יגיע זמן להחזיר - אטען כי אני מושפל ואדרוש פריסה עד שנת 3000. נכון שאני חכם?
  • 7.
    בקיצר לא סוף פסוק. צפי לסגירה שלילית ביום א בהמתנה ליון (ל"ת)
    חחחחחחח 11/07/2015 08:28
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    האירופאים לא התעללו מספיק ביוון , לכן (ל"ת)
    יש להם כח להפגין! 11/07/2015 07:55
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הספירה לאחור בשלטון של הציפ שנה,שנה וחצי?עם השר שהיתפ (ל"ת)
    אדם באוהלו 11/07/2015 05:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יווני 11/07/2015 03:42
    הגב לתגובה זו
    או האירופאים גנובים. או שהכסף יצא מהמודא
  • 3.
    יוונים נצלנים 11/07/2015 00:27
    הגב לתגובה זו
    המגזר הציבורי השמן שם יוצאים בגיל 55 לפנסיה מלאה ולטברנות . השאר גם יכולים לצאת בגיל 55 ולהתבטל על חשבון הכסף שהלוו להם. לא רוצים להחזיר שיחזרו לרכב על חמורים ולגדל גבינות בבתי חימר
  • 2.
    איך אתם יודעים ש ??? 10/07/2015 23:09
    הגב לתגובה זו
    הלכו הפוטים שלכם בראשון :)
  • 1.
    שוב ביזפורטל בשורט 10/07/2015 23:06
    הגב לתגובה זו
    הלכו לכם הפוטים
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.