איטורו בשווי של 7 מיליארד דולר אחרי זינוק של 40%
החברה הישראלית מכרה כמעט 6 מיליון מניות במחיר של 52 דולר כל אחת, מעל לטווח הצפוי של 46 עד 50 דולר וכעת מנייתה נסחרת במחיר של 72 דולר
מניות פלטפורמת ברוקר המניות איטורו eToro -4.46% זינקו בהופעת הבכורה שלהן בנאסד"ק ביום רביעי, לאחר שהחברה גייסה כמעט 310 מיליון דולר בהנפקה הראשונית לציבור שלה. המניה הונפקה ב-52 דולר וזינקה ל-72 דולר במהירות.
החברה הישראלית מכרה כמעט 6 מיליון מניות במחיר של 52 דולר כל אחת, מעל לטווח הצפוי של 46 עד 50 דולר. כמעט 6 מיליון מניות נוספות נמכרו על ידי משקיעים קיימים. ההנפקה נסגרה לפי שווי של 4.3 מיליארד דולר, לעומת כוונה להנפיק לפי שווי של 4 מיליארד דולר. הגיוס הכולל ומכירות הבעלים הסתכמו ב-710 מיליון דולר לעומת כוונה לגייס כחצי מיליארד דולר. ההצלחה הפנומנלית הזו נובעת מהזינוקים בשבוע האחרון בעיקר בתחום הקריפטו ומניות הקריפטו. איטורו היא פלטפורמה לביצועים בניירות ערך שונים עם דגש על מסחר בקריפטו.
זו לא הפעם הראשונה ש-eToro מנסה להגיע לשוק הציבורי. בשנת 2021, החברה הגישה בקשה להנפקה באמצעות מיזוג עם חברת רכישה למטרות מיוחדות (SPAC), עסקה שהייתה מעריכה
אותה ביותר מ-10 מיליארד דולר. אולם, התוכניות הללו נגנזו ב-2022 כאשר שוקי המניות צנחו, אך החברה נשארה ממוקדת במטרה להנפיק בסופו של דבר.
- נבאן רוצה לגייס לפי 6.5 מיליארד - מתחת לשווי בגיוס פרטי לפני שלוש שנים
- דרכים להרוויח מעיוותים בשוק המניות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנחנו בהחלט מתבוננים בשווקים הציבוריים," אמר המנכ"ל יוני אסיא לרשת CNBC בשנת 2023, והוסיף כי
החברה "מחכה להזדמנות הנכונה".
החברה מייצרת הכנסות באמצעות עמלות הקשורות למסחר ופעילויות שאינן קשורות למסחר כגון משיכות כספים. הרווח הנקי של החברה זינק כמעט פי שלושה-עשר בשנה שעברה ל-192.4 מיליון דולר, לעומת 15.3 מיליון דולר בשנת
2023, מה שמעיד על צמיחה משמעותית בפעילות העסקית.
מי מרוויח מההנפקה?
איטורו (eToro) היא הצלחה נהדרת של האחים יוני ורונן אסיא, שהקימו את החברה ב-2007 וכעת מגיעים לנאסד"ק. בדרך הם צרפו את האחים ברקת שהרוויחו מאות מיליוני דולרים מההשקעה - רווח של כמעט מיליארד שקל לניר ברקת בשנה האחרונה. החברה ניסתה להנפיק מספר פעמים בבועה של 2021 וכשלה וכעת היא מצליחה בגדול. מעבר למימושים של האחים והרווח גם על הנייר שלהם, המרוויחים הגדולים הם האחים ברקת - ניר ברקת הוא האיש העשיר ביותר במערכת הפוליטית, הרבה מעל כל השאר.
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
החברה תגייס סכום כולל של כ-220 מיליון דולר (במקביל מניות בקרוב ל-300 מיליון דולר ימכרו על ידי בעלי המניות הקיימים). יוני אסיא, מנכ"ל החברה, מוכר מניות ב-26.4 מיליון דולר ויישאר עם מניות בשווי של 340 מיליון דולר. אחיו ימכור מניות בכ-12 מיליון דולר ויישאר עם כ-160 מיליון דולר. האחים ברקת יממשו ב-20 מיליון דולר.
- 1.אנונימטפק 14/05/2025 19:35הגב לתגובה זומה בדוד עשו אקזיט אבל אתם לא צריכים לחלץ אותם
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
