ברודקום
צילום: טוויטר

לקראת הדוחות: ברודקום תצליח להלהיב את המשקיעים פעם נוספת?

בפעם הקודמת שיצרנית השבבים פרסמה את תוצאותיה, היא הצליחה להקפיץ את שוק המניות לאחר שסיפקה תחזיות אופטימיות בנוגע לעתיד הבינה המלאכותית; האם היא תצליח לשחזר את ההצלחה מהרבעון ולשנות את הסנטימנט השלילי בשוק?

איתן גרסטנפלד |

יצרנית השבבים ברודקום Broadcom 0.44%  תפרסם היום לאחר נעילת המסחר את תוצאותיה לרבעון הרביעי של השנה. בפעם הקודמת שזה קרה, היא הצליחה להקפיץ את שוק המניות לאחר שסיפקה תחזיות אופטימיות בנוגע לעתיד הבינה המלאכותית. כעת, המשקיעים יקוו שהחברה תצליח לשחזר את ההצלחה מהרבעון הקודם ולשנות את הסנטימנט השלילי בשוק.


האנליסטים צופים שהחברה תדווח ברבעון הקרוב על הכנסות של 14.59 מיליארד דולר לצד רווח מתואם למניה של 1.51 דולר. זאץ לאחר שברבעון השלישי הציגה החברה הכנסות של כ-14 מיליארד דולר לצד רווח מתואם של 1.16 דולר למניה.


הדוחות של ברודקום מגיעים ברגע מפתח עבור מניות הטכנולוגיה ככלל והשבבים בפרט בוול סטריט. זאת, לאחר שאתמול לאחר נעילת המסחר פרסמה יצרנית השבבים מארוול תוצאות טובות מהצפוי, אך התחזיות לא הרשימו את השוק. החברה, שמייצרת שבבים ומוצרי חומרה עבור מרכזי נתונים, תשתיות 5G, רשתות ואחסון, רשמה ברבעון האחרון הכנסות של 1.82 מיליארד דולר, מעט מעל ציפיות האנליסטים שעמדו על 1.8 מיליארד דולר. הרווח המתואם למניה עמד על 60 סנט, גבוה במעט מהציפיות שהיו 59 סנט למניה. 


התחזית לרבעון הנוכחי גם כן תאמה את הציפיות, כאשר החברה צופה הכנסות של 1.875 מיליארד דולר במרכז טווח התחזיות – כמעט זהות לתחזיות האנליסטים שעמדו על 1.87 מיליארד דולר. למרות שהנתונים תאמו או היו מעט טובים מהתחזיות, המשקיעים קיוו לתחזיות חזקות יותר ולביצועים חזקים יותר, במיוחד בתחום השבבים המיועדים לבינה מלאכותית (AI).


על כן, המשקיעים ממתינים בדריכות לתוצאותיה של ברודקום, שעשויות לספק קריאת כיוון עבור הסקטור. כל זאת לאחר שבעקבות הדוחות הקודמים זינקה מניית ברודקום ב-24%, אחרי שהמנכ"ל הוק טאן סיפק תחזית חיובית ביותר עבור שוק שבבי הבינה המלאכותית. טאן אמר בשיחה עם משקיעים ששלושת לקוחותיה הטכנולוגים הגדולים של ברודקום יוציאו 60 עד 90 מיליארד דולר על שבבי בינה מלאכותית בשנת 2027, עלייה מ-15-20 מיליארד דולר בשנת 2024. הוא הוסיף, כי ברודקום תזכה ב"חלקה ההוגן". 


בשבוע שעבר, האנליסט של בתי ההשקעות אופנהיימר, ריק שפר, אישר מחדש את המלצתו על המניה והעניק לה מחיר יעד של 225 דולר, אפסייד של כ-23% על שער הבסיס של המניה היום. "אנו מאמינים שלבורדקום יש את אחד המודלים העסקיים האטרקטיביים ביותר מבחינה אסטרטגית ופיננסית בכל סקטור המוליכים למחצה", נכתב בהמלצה של בית ההשקעות. "ברודקום היא מספר 2 בייצור מוליכים למחצה עבור בינה מלאכותית אחרי אנבידיה". 


האיש שמאחורי הצלחת ענקית השבבים

מי שעומד מאחורי הצלחתה של ברודקום הוא המנכ"ל הוק טאן. תחת הובלתו, החברה הפכה לשחקנית מפתח בשוק הבינה המלאכותית, האלקטרוניקה והתוכנה התשתיתית.


קיראו עוד ב"גלובל"

הוק טאן, יליד פקין, סינגפור, עבר בגיל צעיר לארה"ב ללמוד באוניברסיטת MIT, שם סיים תואר ראשון ושני בהנדסת אלקטרוניקה. הקריירה שלו התחילה בעולם הטכנולוגיהוהוא התקדם מהר מאוד לתפקידי ניהול בחברות גדולות כמו IBM ו-Compaq. הפריצה הגדולה שלו הגיעה כשהצטרף ל-Avago Technologies בשנת 2006. טאן הוביל את החברה בהצלחה וביצע את המיזוג הגדול ביותר שלה עם Broadcom בשנת 2016, מיזוג שהוביל ליצירת אחת מחברות השבבים הגדולות בעולם.


החזון של הוק טאן: שילוב שבבים ותוכנה - טאן מסתכל רחוק. החזון שלו התרכז ביצירת שילוב בין שבבים מתקדמים לתוכנה תשתיתית. הוא זיהה מוקדם את הפוטנציאל האדיר של שוק הבינה המלאכותית והחל להשקיע בטכנולוגיות מתקדמות המיועדות לתמיכה במרכזי נתונים ושימושים עסקיים. הוא הפך את החברה לספקית מרכזית של שבבים ייחודיים (ASIC) המשמשים להפעלת מערכות AI. במקביל, החברה רכשה חברות בתחום התוכנה, כולל CA Technologies ו-Symantec, והפכה את חטיבת התוכנה שלה לאחד ממנועי הצמיחה העיקריים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רובוטיקה  (רשתות)רובוטיקה (רשתות)

למה מניית הרובוטיקה הזאת מזנקת היום ב-80%?

חברת AMC Robotics, שפועלת מאז 2014 והשלימה לאחרונה מיזוג SPAC, מציגה רובוט אבטחה אוטונומי למחסנים, שווי שוק של כ־250 מיליון דולר והיקף מצומצם של מניות זמינות למסחר

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רובוטיקה

מניית AMC Robotics (AMCI) מזנקת ב-80%, יום אחד בלבד לאחר זינוק חד של כ־168%. העלייה האחרונה מצטרפת לגל עניין שנוצר סביב החברה בעקבות שורת התפתחויות עסקיות, ובראשן המעבר לשלב מסחור של טכנולוגיית הרובוטיקה מבוססת הבינה המלאכותית שפיתחה. בשוק רואים במהלך זה שינוי מהותי באופי החברה, ממיזם טכנולוגי בשלב מוקדם לחברה המבקשת לייצר הכנסות בפועל.

AMC Robotics פועלת מאז 2014, אך עד לאחרונה פעלה הרחק מאור הזרקורים של שוק ההון. פעילותה התמקדה בפיתוח פתרונות אבטחה חכמים, בעיקר באמצעות שילוב של ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה ובינה מלאכותית במערכות פיקוח וניטור. אחד המוצרים המרכזיים בפעילות ההיסטורית של החברה הוא קו מצלמות האבטחה YI, שנועד לשימושים מסחריים ותעשייתיים. עם השנים הרחיבה החברה את תחומי הפעילות שלה מעבר למצלמות, מתוך ניסיון להציע פתרונות אבטחה אוטונומיים ומבוססי תוכנה.

לאחרונה חשפה החברה רובוט ארבע-רגלי אוטונומי, המבוסס על טכנולוגיית Visual-AI, המיועד לסיורי אבטחה ותגובה לאירועים במחסנים, מרכזים לוגיסטיים ואתרים תעשייתיים. הרובוט נועד לפעול באופן עצמאי, לנווט בסביבה מורכבת ולהגיב לאירועים בזמן אמת. לפי תיאורי החברה, הרובוט משלב חיישנים מתקדמים עם יכולות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, ומסוגל לקבל החלטות תפעוליות ללא צורך במפעיל אנושי צמוד. השוק הלוגיסטי, שבו נרשמת מגמה מתמשכת של אוטומציה, נתפס כיעד המרכזי ליישום הטכנולוגיה.

מנכ״ל החברה, שון דה, אמר עם פרסום התוכניות למסחור כי החברה נכנסת לשלב חדש בפעילותה. לדבריו, השאיפה היא להביא לשוק מוצרים שיספקו רמת אוטומציה גבוהה יותר ללקוחות ארגוניים, תוך שיפור היעילות והבטיחות באתרי פעילות.


כבר לא שלד בורסאי

בתחילת דצמבר הושלם מיזוג שבמסגרתו חדלה החברה לפעול כשלד בורסאי מסוג SPAC, והחלה להיסחר כחברה תפעולית בנאסד״ק תחת הסימול AMCI. לפני המיזוג, פעילותה הציבורית של החברה הייתה מוגבלת להחזקת כספים בנאמנות, ללא פעילות עסקית שוטפת. עם השלמת העסקה שוחררו הכספים, והחברה קיבלה גישה להון שנועד לממן את המעבר משלב פיתוח לשלב מסחור.

טסלה מבפנים
צילום: טסלה

קליפורניה נגד טסלה: אולטימטום לשינוי הפרסומים על הנהיגה האוטונמית

הרגולטורים בקליפורניה הציבו קו אדום לטסלה: משרד הרישוי לרכב של קליפורניה (DMV) העניקה לחברה 90 יום לבצע שינויים מהותיים באופן שבו היא משווקת את מערכות הנהיגה האוטונומית שלה, לאחר ששופט מנהלי קבע כי טסלה הטעתה צרכנים בכך שיצרה רושם שמכוניותיה מסוגלות לנהוג בעצמן

רן קידר |
נושאים בכתבה טסלה

הרגולטורים בקליפורניה הציבו קו אדום לטסלה Tesla 3.07%  . רשות הרישוי לרכב של קליפורניה (DMV) העניקה לחברה 90 יום לבצע שינויים מהותיים באופן שבו היא משווקת את מערכות הנהיגה האוטונומית שלה, לאחר ששופט מנהלי קבע כי טסלה הטעתה צרכנים בכך שיצרה רושם שמכוניותיה מסוגלות לנהוג בעצמן. לפי החלטת השופט, שאומצה על ידי ה-DMV, השימוש במונחים כמו “Autopilot” ו-“Full Self-Driving Capability” מהווה פרסום מטעה, משום שהוא עלול לגרום לנהגים להבין שהרכב אוטונומי, למרות שבפועל מדובר במערכות סיוע לנהג המחייבות פיקוח אנושי רציף. 

הגירסה המרוככת של הרגולטור

במקור, השופט המליץ להשעות את רישיון הסוחר והיצרן של טסלה בקליפורניה ל-30 יום. עם זאת, הרגולטור בחר בגישה מרוככת יותר: השעיית רישיון הסוחר הוקפאה ל-90 יום, כדי לאפשר לחברה להתאים את הפרסום והמדיניות שלה, ואילו ההחלטה להשעות את רישיון הייצור הוקפאה לצמיתות. לדברי מנהל ה-DMV, המהלך נועד לאפשר פתרון ולא לפגוע מיידית בפעילות החברה. “רצינו להיות הוגנים ולתת להם הזדמנות למצוא דרך לתקן את המצב”, אמר. 

טסלה: "אף לקוח לא הוטעה" 

טסלה דחתה את הטענות. בהודעה רשמית מסרה החברה כי מדובר בהחלטה צרכנית-רגולטורית שמתמקדת במינוח בלבד, וכי לא הוגשה ולו תלונה אחת מצד לקוח שטען כי הוטעה. לדברי החברה, מכירות הרכב בקליפורניה יימשכו כסדרן. טסלה מדגישה כי לאורך השנים הבהירה ללקוחות שמערכות ה-Autopilot וה-FSD אינן הופכות את הרכב לאוטונומי, וכי הנהג מחויב להישאר קשוב ובמידת הצורך להשתלט על הנהיגה.  

לדבריה, האזהרות וההסברים מופיעים באתר החברה, במסכי הרכב ובמדריכי המשתמש. עם זאת, הרגולטורים טוענים כי המסר השיווקי הכולל - ולא האותיות הקטנות - הוא שיצר את ההטעיה. נציגי ה-DMV העידו כי בפרסומים שונים נמסר מידע סותר לגבי יכולות הרכב, וכי השמות עצמם יוצרים ציפייה לא מציאותית. "כשאומרים Autopilot, רוב האנשים מבינים שהרכב נוהג לבד", אמרה אחת החוקרות בעדותה. 

סיכון אסטרטגי לחזון של מאסק 

העימות עם הרגולטור בקליפורניה אינו נקודתי. טסלה נמצאת תחת פיקוח גובר מצד רשויות מדינתיות ופדרליות סביב טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית, דווקא בתקופה שבה אילון מאסק מציב את התחום בלב החזון העתידי של החברה, כולל שירותי הרובוטקסי. מעבר לפן הרגולטורי, טסלה מתמודדת גם עם חזית משפטית. באוגוסט האחרון חייב חבר מושבעים בפלורידה את החברה לשלם כ-243 מיליון דולר, לאחר שקבע כי היא נושאת באחריות חלקית לתאונה קטלנית מ-2019 שבה היה מעורב רכב עם מערכת סיוע לנהג.