מייקל סיילור מיקרוסטרטגי
צילום: מיקרוסטרטגי

חוזרת לקנות: מיקרוסטרטג'י רכשה ביטקוין ב-742 מיליון דולר

החברה רכשה 7,633 ביטקוינים בין ה-3 בפברואר ליום ראשון; סך ההשקעה עד כה - 31 מיליארד דולר; החברה שינתה את שמה ל"סטרטג'י" ועדכנה את הלוגו שלה עם סמל הביטקוין

אדיר בן עמי | (2)


חברת מיקרוסטרטג'יMicroStrategy Inc 4.52%  , שלאחרונה שינתה את שמה ל"סטרטג'י", הודיעה היום (שני) כי רכשה עוד ביטקוינים והגדילה את סך החזקותיה לכמעט 480 אלף יחידות של המטבע הדיגיטלי. על פי דיווח שהוגש לרשות ניירות הערך האמריקאית (SEC), החברה רכשה 7,633 ביטקוינים בין ה-3 בפברואר ליום ראשון, בתמורה לכ-742.4 מיליון דולר במזומן. המחיר הממוצע לביטקוין בעסקה זו עמד על 97,255 דולר.


עם הרכישה האחרונה, החזקות הביטקוין של החברה הגיעו ל-478,740 יחידות, אשר נרכשו בהשקעה כוללת של כ-31.1 מיליארד דולר. המחיר הממוצע לביטקוין בכלל הרכישות של החברה עומד על 65,033 דולר.


מיקרוסטרטג'י, שנוסדה ב-1989 כחברת תוכנה ארגונית, הייתה התאגיד הציבורי הראשון שהפך את המטבע הדיגיטלי לנכס הרזרבה העיקרי שלו ב-2020. מאז, החברה ממשיכה להגדיל את החזקותיה בביטקוין באופן עקבי.


ב-5 בפברואר הודיעה החברה על מיתוג מחדש ושינוי הלוגו שלה כך שיכלול את סמל הביטקוין, במטרה לשקף את "אסטרטגיית הביטקוין של החברה ואת מעמדה הייחודי כחברת אוצר ביטקוין".


כמחזיקת הביטקוין המוסדית הגדולה בעולם, מיקרוסטרטג'י נתפסת יותר ויותר כהשקעה ממונפת במטבע הקריפטוגרפי. לפני ההודעה של היום, הרכישה האחרונה של החברה הייתה בסוף ינואר, כאשר רכשה 10,107 ביטקוינים והגדילה את החזקותיה לכ-471,107 יחידות.


ב-3 בפברואר דיווחה החברה כי לראשונה מאז תחילת נובמבר עברה שבוע ללא רכישת ביטקוין. הידיעה הגיעה על רקע חששות מהמכסים של הנשיא דונלד טראמפ על קנדה, מקסיקו וסין, אשר זעזעו את השוק והובילו לירידות חדות במניות הקשורות לקריפטו.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מיכאל 11/02/2025 09:46
    הגב לתגובה זו
    מחיר של ביטקוין אמיתי הוא בין 0 אם מישהו יקנה כל ביטקוינים לבין 00 אינפיניטי כאשר כפי שידוע יהיו בסופו של דבר רק !לא יותר מ21 מיליון ביטקוינים עבור אוכלוסית העלום של כ10 מיליארד בני אדם מתוכם כ 5 מיליארד עד גיל 18 שלא יוכלו לקנות או לפתוח חשבון בבנק לכן יהיה רק ביטקוין אחד עבור כ250 בני אדם מחוסר סחרוה אדיר!
  • 1.
    אנונימיט 10/02/2025 22:10
    הגב לתגובה זו
    אויר חם ותעלולים פיננסיים. מסממני הבועה שכבר נמצאת כאן. כששטויות של כלום ושום דבר מקבלות שווי מטורף
אבישי אברהמי וויקס
צילום: אלן צצקין

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר

כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וויקס

מניית וויקס Wix Wix.com -1.58%  התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר. 

הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף. 

כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?



ניר זוהר וליאור שמש, מכרו בזמן
ניר זוהר וליאור שמש, מכרו בזמן - קרדיט: אלן צצקין



המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות  חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.

אמזון
צילום: טוויטר

יותר מ־900 מתקנים: קנה המידה האמיתי של AWS נחשף

מסמכים שנחשפו מגלים פריסה של מאות מתקנים בבעלות ובשכירות, בזמן שאמזון מתכננת להשקיע עוד 50 מיליארד דולר בהרחבת יכולות הענן

אדיר בן עמי |

לפי מסמכים שנחשפו, אמזון Amazon.com Inc. 2.7%  לא מסתפקת במתחמי הענק המוכרים שלה, אלא מפעילה תשתית כמעט בלתי נתפסת של יותר מ־900 מתקנים הפרוסים בלמעלה מ־50 מדינות.


כשמדברים על תשתיות ענן, קל לחשוב על מתחמי הענק שאמזון מפעילה בעצמה. אבל חלק גדול מהרשת שלה נמצא בכלל במתקנים של חברות אחרות. אלה הם אתרי colocation - מרכזי נתונים שבהם חברות שונות שוכרות שטח, ומכניסות את השרתים שלהן אל תוך אותו מבנה. ב־AWS זה יכול להיות כמה ארונות שרתים בחדר ייעודי, או כמעט כל הבניין, כמו שקורה במקומות מסוימים בפרנקפורט או טוקיו. השימוש במאות מתקנים כאלה מאפשר לאמזון להתרחב במהירות למיקומים חדשים ולחזק קיבולת קיימת, בלי לבנות הכל בעצמה. התוצאה היא פריסה עולמית שמאפשרת ל-AWS לענות לביקושים שמתפוצצים בעקבות זינוק בשימושי AI. לפי המסמכים, חמישית מהכוח החישובי של אמזון בשנה שעברה הגיע בכלל ממתקנים שכורים.


לצד מאות האתרים האלה, AWS מפעילה גם יותר מ־220 נקודות Edge - תחנות גישה קטנות שמפחיתות זמני תגובה ומקרבות את הרשת ללקוחות. עבור חברות ענן, החיבור המהיר חשוב כמעט כמו כוח המחשוב, ואמזון משקיעה בנקודות האלה בקצב שמבהיר עד כמה השוק הפך תחרותי. בחברה מגדירים את זה כ"שילוב של בעלות וגמישות". אמזון רוצה שליטה מלאה במרכזי הנתונים הגדולים, אבל לא מוכנה לוותר על האפשרות להתרחב במהירות למקומות שלא מצדיקים בנייה מסיבית. זה מודל שמאפשר לה להיכנס למדינות חדשות בתוך שבועות ולא שנים.


היקף הרשת נחשף גם דרך התקלה לאחרונה, כאשר שירות בסיס נתונים מרכזי קרס למשך שעות וקטע את הגישה לאתרים רבים בעולם. המשבר הציף את התלות העצומה בשירותים של AWS ואת העובדה שהם נשענים על שילוב מורכב של תשתיות בבעלותה ותשתיות שכורות.


מנוע הרווחים העיקרי

עיקר ההכנסות של אמזון מגיע עדיין מהקמעונאות, אבל AWS היא מנוע הרווחים העיקרי: 33 מיליארד דולר הכנסות ברבעון ו־11.4 מיליארד דולר רווח תפעולי. וזו בדיוק הסיבה שהמספרים החדשים על רשת הנתונים שלה מעניינים את המשקיעים. עד היום, ניסו לאמוד את היקף התשתית לפי הערכות חיצוניות עם 300 מתקנים למיקרוסופט, פחות מזה לגוגל. עכשיו מתברר שאמזון פועלת בקנה מידה אחר לחלוטין.