מייקל סיילור מיקרוסטרטגי
צילום: מיקרוסטרטגי

חוזרת לקנות: מיקרוסטרטג'י רכשה ביטקוין ב-742 מיליון דולר

החברה רכשה 7,633 ביטקוינים בין ה-3 בפברואר ליום ראשון; סך ההשקעה עד כה - 31 מיליארד דולר; החברה שינתה את שמה ל"סטרטג'י" ועדכנה את הלוגו שלה עם סמל הביטקוין

אדיר בן עמי | (2)


חברת מיקרוסטרטג'יMicroStrategy Inc -5.02%  , שלאחרונה שינתה את שמה ל"סטרטג'י", הודיעה היום (שני) כי רכשה עוד ביטקוינים והגדילה את סך החזקותיה לכמעט 480 אלף יחידות של המטבע הדיגיטלי. על פי דיווח שהוגש לרשות ניירות הערך האמריקאית (SEC), החברה רכשה 7,633 ביטקוינים בין ה-3 בפברואר ליום ראשון, בתמורה לכ-742.4 מיליון דולר במזומן. המחיר הממוצע לביטקוין בעסקה זו עמד על 97,255 דולר.


עם הרכישה האחרונה, החזקות הביטקוין של החברה הגיעו ל-478,740 יחידות, אשר נרכשו בהשקעה כוללת של כ-31.1 מיליארד דולר. המחיר הממוצע לביטקוין בכלל הרכישות של החברה עומד על 65,033 דולר.


מיקרוסטרטג'י, שנוסדה ב-1989 כחברת תוכנה ארגונית, הייתה התאגיד הציבורי הראשון שהפך את המטבע הדיגיטלי לנכס הרזרבה העיקרי שלו ב-2020. מאז, החברה ממשיכה להגדיל את החזקותיה בביטקוין באופן עקבי.


ב-5 בפברואר הודיעה החברה על מיתוג מחדש ושינוי הלוגו שלה כך שיכלול את סמל הביטקוין, במטרה לשקף את "אסטרטגיית הביטקוין של החברה ואת מעמדה הייחודי כחברת אוצר ביטקוין".


כמחזיקת הביטקוין המוסדית הגדולה בעולם, מיקרוסטרטג'י נתפסת יותר ויותר כהשקעה ממונפת במטבע הקריפטוגרפי. לפני ההודעה של היום, הרכישה האחרונה של החברה הייתה בסוף ינואר, כאשר רכשה 10,107 ביטקוינים והגדילה את החזקותיה לכ-471,107 יחידות.


ב-3 בפברואר דיווחה החברה כי לראשונה מאז תחילת נובמבר עברה שבוע ללא רכישת ביטקוין. הידיעה הגיעה על רקע חששות מהמכסים של הנשיא דונלד טראמפ על קנדה, מקסיקו וסין, אשר זעזעו את השוק והובילו לירידות חדות במניות הקשורות לקריפטו.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מיכאל 11/02/2025 09:46
    הגב לתגובה זו
    מחיר של ביטקוין אמיתי הוא בין 0 אם מישהו יקנה כל ביטקוינים לבין 00 אינפיניטי כאשר כפי שידוע יהיו בסופו של דבר רק !לא יותר מ21 מיליון ביטקוינים עבור אוכלוסית העלום של כ10 מיליארד בני אדם מתוכם כ 5 מיליארד עד גיל 18 שלא יוכלו לקנות או לפתוח חשבון בבנק לכן יהיה רק ביטקוין אחד עבור כ250 בני אדם מחוסר סחרוה אדיר!
  • 1.
    אנונימיט 10/02/2025 22:10
    הגב לתגובה זו
    אויר חם ותעלולים פיננסיים. מסממני הבועה שכבר נמצאת כאן. כששטויות של כלום ושום דבר מקבלות שווי מטורף
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

אורקל
צילום: טוויטר

אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה

היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI

אדיר בן עמי |

אורקל Oracle Corp -6.58%  מסתמנת בחודשים האחרונים כאחד המדדים המרכזיים להבנת הסיכונים הפיננסיים סביב שיגעון הבינה המלאכותית. לא בגלל שהחברה נמצאת על סף משבר, אלא בגלל שהיקף ההשקעות שהיא לוקחת על עצמה, בעיקר במימון חוב, הפך אותה לכלי שהמשקיעים משתמשים בו כדי לבחון עד כמה הסיפור של AI יציב באמת. בזמן שחברות הטכנולוגיה הגדולות מציגות מודלים של צמיחה כמעט בלתי מוגבלת, אורקל בחרה במסלול ישיר: לגייס עשרות מיליארדי דולרים ולשפוך אותם לתשתיות מאסיביות של מרכזי נתונים. המהלך הזה הפך את חוזי ביטוח-החוב של החברה (CDS) למוקד פעילות חריגה בשוק האשראי.


המחיר לביטוח מפני חדלות פירעון של החוב של אורקל לחמש שנים כמעט שילש את עצמו בחודשים האחרונים. מבחינת שוק האג"ח, זה אות ברור שמשקיעים חוששים מהסיכונים הנלווים להשקעות הענק, גם אם הסבירות לאירוע חדלות פירעון נחשבת נמוכה מאוד.


היקף המסחר בנגזרים של החברה זינק למעל 5 מיליארד דולר בשבעה שבועות, פי עשרים מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. סוחרים בשוק מסבירים שהגידול הזה נובע בעיקר מהמקום שאורקל תפסה בנרטיב: מי שלא בטוח שההשקעות ב-AI יחזירו את עצמן בזמן, מוצא ב־CDS על אורקל כלי נוח לגידור. במקביל, מניית אורקל רשמה צניחה של כשליש מאז תחילת ספטמבר. המשקיעים לא איבדו אמון בחברה, אך הם מאותתים שהקפיצה המהירה לתחום תשתיות ה־AI מגיעה עם מחיר תזרימי, תפעולי ואולי גם אסטרטגי.

חוב של עשרות מיליארדים

אורקל הפכה לאחד השחקנים הגדולים ביותר בתשתיות AI, לצד גופים כמו OpenAI וסופטבנק. אחד הפרויקטים הגדולים שהיא שותפה להם, Stargate, שואף להשקיע חצי טריליון דולר בבניית תשתיות מחשוב בקנה מידה שלא נראה בעבר. כחלק מהמהלך הזה, אורקל צפויה לקחת על עצמה חוב של עשרות מיליארדי דולרים נוספים. רק בספטמבר היא הנפיקה אג"ח בהיקף של 18 מיליארד דולר, אחת ההנפקות הגדולות של השנה בארה״ב.


במבט קדימה, אנליסטים במורגן סטנלי מעריכים שהחוב המתואם של אורקל יכפיל את עצמו בתוך כמה שנים ויגיע לכ־290 מיליארד דולר.  החברה בעצם מעבירה את מרכז הכובד שלה מעולם תוכנה רווחי ויציב לעולם יקר ומורכב בהרבה.