פועלים סהר מעניקים המלצת "מכירה" לתדריאן קשר

האנליסטים הביעו חשש כי צבר ההזמנות ירד בסוף השנה ל-360 מ' דולר בלבד. הם מציינים כי יצאו מודאגים משיחה שקיימו עם הנהלת החברה, מחיר היעד החדש למניה: 147 שקל
חזי שטרנליכט |

מתרבות ההערכות הפושרות של האנליסטים ביחד לחברת תדיראן קשר. היום יוצאת סקירה של פועלים סהר שממנה עולה כי האנליסטים שם מודאגים ביחס לעתידה של החברה. הם מציינים כי יצאו עם רושם כזה משיחת עם הנהלת החברה. בפועלים סהר מורידים את המלצתם למנייה להמלצת "מכירה" במחיר יעד של 147 שקל למניה, גבוה ב-1% ממחיר השוק.

האנליסטים הביעו חשש כי צבר ההזמנות ירד בסוף השנה ל-360 מ' דולר בלבד. קיימת גם דאגה ביחס להכנסות שנת 2006 שיעמדו על כ-116 מיליון דולר בלבד מן הצבר. תחזית ההנהלה היא להכנסות בטווח של 270 עד 310 מיליון דולר לשנת 2005. לדברי האנליסטים מדובר בסטגנציה במכירות במקרה הטוב, וירידה חדה במחזור השנתי במקרה הגרוע.

בנוסף לכך, יעדי הרווחיות של הנהלת תדיראן קשר לתקופה הקרובה, הונמכו לרווח גולמי של 48% (מול 50% בעבר), ורווח תפעולי של 18% (מול 20% בעבר). ההסבר שמספקת ההנהלה להנמכת יעדי הרווחיות הוא, כי תמהיל המכירות של החברה מאופיין כיום במגמה של גידול בתרומתן היחסית של מכירות החברות הבנות באירופה, מכירות שבהן גלומה רווחיות גולמית Talla- Com נמוכה יותר מזו של החברה עצמה.

דא עקא, מציינים בפועלים סהר כי מדובר באותה הנמקה לשחיקה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון הקודם, שחיקה אותה הגדירה ההנהלה כבלתי מייצגת. כלומר, מסיקים האנליסטים כי אותה תופעה "בלתי מייצגת" ברבעון הקודם הפכה למעשה למגמה כיום.

חשוב להדגיש ולציין, מציינים בפועלים סהר, כי יתרות המזומנים נטו של החברה, כ-300 מיליון דולר, תורמות כ-74% להערכת השווי שלהם לתדיראן קשר. ברם, עפ"י עסקת אלביט-כור-תדיראן קשר, חלק משמעותי מיתרות המזומנים של תדיראן קשר מיועדות כיום לרכישת כ-70% ממניות חברת אלישרא אשר בידי כור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים

המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"

רן קידר |

הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.

הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם,  נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.

תגים מזוייפים

בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.

במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.

הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.