פועלים סהר מעניקים המלצת "מכירה" לתדריאן קשר
מתרבות ההערכות הפושרות של האנליסטים ביחד לחברת תדיראן קשר. היום יוצאת סקירה של פועלים סהר שממנה עולה כי האנליסטים שם מודאגים ביחס לעתידה של החברה. הם מציינים כי יצאו עם רושם כזה משיחת עם הנהלת החברה. בפועלים סהר מורידים את המלצתם למנייה להמלצת "מכירה" במחיר יעד של 147 שקל למניה, גבוה ב-1% ממחיר השוק.
האנליסטים הביעו חשש כי צבר ההזמנות ירד בסוף השנה ל-360 מ' דולר בלבד. קיימת גם דאגה ביחס להכנסות שנת 2006 שיעמדו על כ-116 מיליון דולר בלבד מן הצבר. תחזית ההנהלה היא להכנסות בטווח של 270 עד 310 מיליון דולר לשנת 2005. לדברי האנליסטים מדובר בסטגנציה במכירות במקרה הטוב, וירידה חדה במחזור השנתי במקרה הגרוע.
בנוסף לכך, יעדי הרווחיות של הנהלת תדיראן קשר לתקופה הקרובה, הונמכו לרווח גולמי של 48% (מול 50% בעבר), ורווח תפעולי של 18% (מול 20% בעבר). ההסבר שמספקת ההנהלה להנמכת יעדי הרווחיות הוא, כי תמהיל המכירות של החברה מאופיין כיום במגמה של גידול בתרומתן היחסית של מכירות החברות הבנות באירופה, מכירות שבהן גלומה רווחיות גולמית Talla- Com נמוכה יותר מזו של החברה עצמה.
דא עקא, מציינים בפועלים סהר כי מדובר באותה הנמקה לשחיקה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון הקודם, שחיקה אותה הגדירה ההנהלה כבלתי מייצגת. כלומר, מסיקים האנליסטים כי אותה תופעה "בלתי מייצגת" ברבעון הקודם הפכה למעשה למגמה כיום.
חשוב להדגיש ולציין, מציינים בפועלים סהר, כי יתרות המזומנים נטו של החברה, כ-300 מיליון דולר, תורמות כ-74% להערכת השווי שלהם לתדיראן קשר. ברם, עפ"י עסקת אלביט-כור-תדיראן קשר, חלק משמעותי מיתרות המזומנים של תדיראן קשר מיועדות כיום לרכישת כ-70% ממניות חברת אלישרא אשר בידי כור.
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- פרישה לפנסיה בישראל: מהם הסימנים שמעידים שהגיע הזמן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services -1.18% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
