פועלים סהר מעניקים המלצת "מכירה" לתדריאן קשר

האנליסטים הביעו חשש כי צבר ההזמנות ירד בסוף השנה ל-360 מ' דולר בלבד. הם מציינים כי יצאו מודאגים משיחה שקיימו עם הנהלת החברה, מחיר היעד החדש למניה: 147 שקל
חזי שטרנליכט |

מתרבות ההערכות הפושרות של האנליסטים ביחד לחברת תדיראן קשר. היום יוצאת סקירה של פועלים סהר שממנה עולה כי האנליסטים שם מודאגים ביחס לעתידה של החברה. הם מציינים כי יצאו עם רושם כזה משיחת עם הנהלת החברה. בפועלים סהר מורידים את המלצתם למנייה להמלצת "מכירה" במחיר יעד של 147 שקל למניה, גבוה ב-1% ממחיר השוק.

האנליסטים הביעו חשש כי צבר ההזמנות ירד בסוף השנה ל-360 מ' דולר בלבד. קיימת גם דאגה ביחס להכנסות שנת 2006 שיעמדו על כ-116 מיליון דולר בלבד מן הצבר. תחזית ההנהלה היא להכנסות בטווח של 270 עד 310 מיליון דולר לשנת 2005. לדברי האנליסטים מדובר בסטגנציה במכירות במקרה הטוב, וירידה חדה במחזור השנתי במקרה הגרוע.

בנוסף לכך, יעדי הרווחיות של הנהלת תדיראן קשר לתקופה הקרובה, הונמכו לרווח גולמי של 48% (מול 50% בעבר), ורווח תפעולי של 18% (מול 20% בעבר). ההסבר שמספקת ההנהלה להנמכת יעדי הרווחיות הוא, כי תמהיל המכירות של החברה מאופיין כיום במגמה של גידול בתרומתן היחסית של מכירות החברות הבנות באירופה, מכירות שבהן גלומה רווחיות גולמית Talla- Com נמוכה יותר מזו של החברה עצמה.

דא עקא, מציינים בפועלים סהר כי מדובר באותה הנמקה לשחיקה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון הקודם, שחיקה אותה הגדירה ההנהלה כבלתי מייצגת. כלומר, מסיקים האנליסטים כי אותה תופעה "בלתי מייצגת" ברבעון הקודם הפכה למעשה למגמה כיום.

חשוב להדגיש ולציין, מציינים בפועלים סהר, כי יתרות המזומנים נטו של החברה, כ-300 מיליון דולר, תורמות כ-74% להערכת השווי שלהם לתדיראן קשר. ברם, עפ"י עסקת אלביט-כור-תדיראן קשר, חלק משמעותי מיתרות המזומנים של תדיראן קשר מיועדות כיום לרכישת כ-70% ממניות חברת אלישרא אשר בידי כור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק


מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק