דור שני ל-MG3. אצלנו לקראת סוף השנה

הסופרמני הבריטית-סינית מגיחה לעולם בתערוכת הרכב הביתית של היצרנית בסין. אלינו היא תגיע לקראת סוף השנה עם מנוע 1.5 ליטר ותיבה ידנית
יואל שורץ | (2)

MG3

כ-3 שנים לאחר שהציגה את גרסת הקונספט (MG זירו), חושפת MG את הגרסה הסדרתית. מדובר בדור שני של ה-MG3, הסופרמיני החדשה שאת צעדיה הראשונים עשתה בתערוכת שנחאי שנפתחה אתמול (שבת).
 

בכל הנוגע לעיצוב, לא נכביר במילים, שכן התמונות עושות עבודה טובה יותר. רק נאמר שעל-אף שחלפה תקופה לא קצרה, העיצוב הנאה לכשעצמו של מכונית התצוגה, נותר כמעט כשהיה.

היצרנית אינה מציינת אם הדור החדש מתבסס על פלטפורמה חדשה, או על זו של הדור הקודם שלמעשה הייתה פלטפורמת רובר 25 ששורשיה נטועים עוד באמצע שנות ה-90' של המאה הקודמת. היא מסתפקת באומרה כי מידותיה של המכונית מציעות מקום הולם לרביעיית מבוגרים המתנשאים לגובה של 180 ס"מ. מעט יומרני יש לומר כשמדובר בסופרמיני. לאחר שיטות וחיפושים שונים הצלחנו לדלות את המידע החסר ולגלות כי ממדיה של ה-MG3 הם מהגדולים בקטגוריה ודומים לאלה של קיה ריו למשל: 402 ס"מ אורך, 173 ס"מ רוחב, 152 ס"מ גובה ו-252 ס"מ בין הסרנים.

ל-MG, ציפיות גדולות מהמכונית החדשה, בהדגישה כי המכונית עוצבה, תוכננה ונבדקה על-ידי הזרוע הבריטית. היא גם תיוצר במפעל לונגברידג' שבבירמינגהאם, אנגליה, כך שלמעשה מדובר במכונית השנייה של MG – בגלגולה המודרני תחת בעלות סינית – המיוצרת במפעלי היצרנית בבריטניה. הראשונה הינה ה-MG6, גרסת ה-5 דלתות של ה-550 שנמכרה גם אצלנו.

בחרטומה של המכונית נמצא מנוע 1.5 ליטר, 4 צילינדרים המפיק 105 כ"ס. לעת עתה מוצע הרכב עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, בעלת 5 מהירויות, ובתצורה זו מתוכננת המכונית גם להגיע אלינו. זה יקרה לקרת סוף שנה זו כשמלובינסקי, יבואנית MG, מבטיחים גם מחיר תחרותי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ניר 29/04/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
    ה-MG3 מתיימרת להיות קומפקטית, בפועל היא אותו גודל אז אם כבר עדיף את הריו שהיא נוחה, מרווחת, מנוע חזק ובמחיר משתלם.
  • 1.
    אהרון 23/04/2013 11:58
    הגב לתגובה זו
    שבארץ היא לא נקלטה טוב למרות הנסיונות ואנשים עדיין מעדיפים וסומכים על הקוריאניות כמו הקיה למשל שהן גם זולות וגם אמינות
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

2026 צפויה להביא תחרות משמעותית מצד ג’מבו של הראל ויזל ומצד רמי לוי שנכנס לתחום עם סניף גדול ראשון בפרדס חנה.

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 



זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג


השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:

BUYME

שובר מתנה שהפך לדרך קלה להביע הערכה, חוויה שמחליפה את המושג "מתנה" במיינסטרים הישראלי

ב-2010 הקימו שלושה חברים את BUYME כדי למחשב את שוברי המתנה. החברה צמחה באופן עקבי עד למכירתה לטלכלל לפי שווי של 250 מיליון שקל. כיום ההערכות מדברות על שווי של כ-מיליארד שקל ורווח נקי שנתי של כ-80 מיליון שקל. טלכלל עצמה נשלטת על ידי יענקלה שחר וישראל קז, כאשר יו"ר החברה הוא יואב בן יקר. לאחר עזיבת תומר כהן לוולט, מינה בן יקר את זיו רוזן למנכ"ל.

השוק המקומי של שוברי מתנות מגלגל כ-3 מיליארד שקל וביימי מחזיקה בכשליש ממנו, בפועל הרבה יותר, היא הפכה לשם נרדף למתנה. המונח BUYME הפך למטבע לשון ישראלי שחוצה גילאים, אירועים וסיטואציות. לאפליקציה יש מעל 1.4 מיליון הורדות ובכל שנה נשלחות כ-4 מיליון מתנות.

בזן
צילום: שגיא מורן

חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה

עידית סילמן: "הממצאים מצביעים על מספר רב של הפרות ובכללן כאלה הגורמות לזיהום אוויר חזק או בלתי סביר וכן הפרות של תנאי היתר הרעלים, מתוך סיכון בריאות הציבור והסביבה" קבוצת בזן: "קבוצת בזן פועלת ותמשיך לפעול בשקיפות מלאה אל מול גורמי המקצוע בתחום הגנת הסביבה"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בזן

מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה שלח התראה וזימון לשימוע לבז"ן בזן 0.87%   , לכרמל אולפינים ולגדיב, בעקבות שורה של הפרות לכאורה של תנאי היתרי הפליטה והרעלים ושל הוראות חוק אוויר נקי וחוק החומרים המסוכנים. המסמכים שנמסרו לחברות מתארים ליקויים חוזרים בפליטות מזהמות, בתשתיות ובניהול חומרים מסוכנים.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, אמרה כי "הממצאים מצביעים על מספר רב של הפרות ובכללן כאלה הגורמות לזיהום אוויר חזק או בלתי סביר וכן הפרות של תנאי היתר הרעלים, מתוך סיכון בריאות הציבור והסביבה. המשרד להגנת הסביבה לא יאפשר למפעלים לסכן את בריאות הציבור והסביבה ויפעל בכל הכלים העומדים לרשותו כדי להבטיח עמידה מלאה בחוק".

על פי נתוני המשרד, בתחנות הניטור ובדיגומים על גדר המתחם נרשמה מגמת עלייה עקבית בריכוזי בנזן, חומר המוגדר כמסרטן, החל מ-2020 ועד 2024. לפי המשרד, העלייה נובעת מפליטות המתחם המשותף של בז"ן וגדיב, וחשפה את הציבור לרמות מזהם הגבוהות מאלה שנקבעו בערכי הסביבה. בנוסף לכך נמצאו חריגות רבות מערכי הפליטה המותרים לבז"ן ולכאו"ל לגבי מזהמים שונים, בהם תחמוצות גופרית, תחמוצות חנקן וחלקיקים. בחלק מהמקרים דווח על פליטות עשן שחור שהוגדרו כזיהום אוויר חזק או בלתי סביר, בניגוד לתנאי היתר הפליטה.

בממצאים הנוגעים לגדיב התגלו שתי הפרות מהותיות של תנאי היתר הרעלים: הפעלה של קווי דלק חוץ-מפעליים המוליכים חומרים מסוכנים ללא מערכת הגנה קתודית במקטע מסוים, מצב שמגביר את הסיכון לקורוזיה ולדליפות; וכן הפעלה מחדש של מכלי אחסון מסוכנים אחרי אירועים חריגים ללא אישור מחודש של בודק מוסמך, בניגוד לדרישות ההיתר.

בשל הליקויים, המשרד להגנת הסביבה שוקל צעדי אכיפה ובהם צו מינהלי לפי חוק אוויר נקי לצמצום ומניעת זיהום, וכן הטלת עיצומים כספיים. לפני קבלת החלטה סופית זומנו החברות לשימוע.