דור שני ל-MG3. אצלנו לקראת סוף השנה

הסופרמני הבריטית-סינית מגיחה לעולם בתערוכת הרכב הביתית של היצרנית בסין. אלינו היא תגיע לקראת סוף השנה עם מנוע 1.5 ליטר ותיבה ידנית
יואל שורץ | (2)

MG3

כ-3 שנים לאחר שהציגה את גרסת הקונספט (MG זירו), חושפת MG את הגרסה הסדרתית. מדובר בדור שני של ה-MG3, הסופרמיני החדשה שאת צעדיה הראשונים עשתה בתערוכת שנחאי שנפתחה אתמול (שבת).
 

בכל הנוגע לעיצוב, לא נכביר במילים, שכן התמונות עושות עבודה טובה יותר. רק נאמר שעל-אף שחלפה תקופה לא קצרה, העיצוב הנאה לכשעצמו של מכונית התצוגה, נותר כמעט כשהיה.

היצרנית אינה מציינת אם הדור החדש מתבסס על פלטפורמה חדשה, או על זו של הדור הקודם שלמעשה הייתה פלטפורמת רובר 25 ששורשיה נטועים עוד באמצע שנות ה-90' של המאה הקודמת. היא מסתפקת באומרה כי מידותיה של המכונית מציעות מקום הולם לרביעיית מבוגרים המתנשאים לגובה של 180 ס"מ. מעט יומרני יש לומר כשמדובר בסופרמיני. לאחר שיטות וחיפושים שונים הצלחנו לדלות את המידע החסר ולגלות כי ממדיה של ה-MG3 הם מהגדולים בקטגוריה ודומים לאלה של קיה ריו למשל: 402 ס"מ אורך, 173 ס"מ רוחב, 152 ס"מ גובה ו-252 ס"מ בין הסרנים.

ל-MG, ציפיות גדולות מהמכונית החדשה, בהדגישה כי המכונית עוצבה, תוכננה ונבדקה על-ידי הזרוע הבריטית. היא גם תיוצר במפעל לונגברידג' שבבירמינגהאם, אנגליה, כך שלמעשה מדובר במכונית השנייה של MG – בגלגולה המודרני תחת בעלות סינית – המיוצרת במפעלי היצרנית בבריטניה. הראשונה הינה ה-MG6, גרסת ה-5 דלתות של ה-550 שנמכרה גם אצלנו.

בחרטומה של המכונית נמצא מנוע 1.5 ליטר, 4 צילינדרים המפיק 105 כ"ס. לעת עתה מוצע הרכב עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, בעלת 5 מהירויות, ובתצורה זו מתוכננת המכונית גם להגיע אלינו. זה יקרה לקרת סוף שנה זו כשמלובינסקי, יבואנית MG, מבטיחים גם מחיר תחרותי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ניר 29/04/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
    ה-MG3 מתיימרת להיות קומפקטית, בפועל היא אותו גודל אז אם כבר עדיף את הריו שהיא נוחה, מרווחת, מנוע חזק ובמחיר משתלם.
  • 1.
    אהרון 23/04/2013 11:58
    הגב לתגובה זו
    שבארץ היא לא נקלטה טוב למרות הנסיונות ואנשים עדיין מעדיפים וסומכים על הקוריאניות כמו הקיה למשל שהן גם זולות וגם אמינות
שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת

החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה

רן קידר |

מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה. 

לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.

לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם. 

עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל.  שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.

הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.

הדמיית פרויקט הרברט סמואל - THE CRAFTהדמיית פרויקט הרברט סמואל - THE CRAFT

200 אלף שקל למ"ר- זה המחיר לדירת יוקרה על קו החוף של תל-אביב

עוד עסקת ענק מדווחת בעיר תל-אביב: דירה נמכרה ב-58 מיליון שקלים בפרויקט יוקרה על קו החוף של העיר

הדס ברטל |

דירת יוקרה, ששייכת לפרויקט היוקרה הרברט סמואל SIX-8 שעל חוף ימה של תל-אביב, נמכרה בכ-58 מיליון שקלים. משתרעת על פני שטח של כ-275 מ"ר, מה שאומר שהיא נמכרה בכ-200 אלף שקל למ"ר.

פרויקט הרברט סמואל SIX-8 של קבוצת אביב יתנשא לגובה של 19 קומות ויכלול כ-50 דירות. כאשר דירה זו נמצאת בקומה העשירית. הפרויקט נמצא ברחוב הרברט סמואל בתל-אביב, בסמיכות לשכונת נווה צדק, מרכז העיר ונמל יפו. הוא צפוי לשלב מגורים, מלונאות ומסחר בשטח כולל של 18 אלף מ"ר שמתוכו 6,000 מ"ר מיועד למלונאות ומסחר והיתר למגורים. צפי סיום המגדל הוא בעוד כ-3 וחצי שנים.

הדיירים בפרויקט ייהנו משירותי קונסיירז', בריכה על הגג, חדר כושר, ספא ונוף פנורמי לכל רחבי תל אביב, קו הים של תל-אביב ויפו העתיקה.

את התכנון האדריכלי מוביל משרד האדריכלים משה צור, ואילו את עיצוב הפנים והחללים הציבוריים מובילה מעצבת העל הבינלאומית פטרישיה אורקיולה. ששת קומות המסד יכללו מלון בוטיק יוקרתי עם 120 חדרים, שיספק שירותים גם לדיירי הבניין, 500 מ"ר נוספים משטח הבניין ישמש למסחר, שיכללו בית קפה ומסעדה הפונים לטיילת. 

קבוצת אביב, שבשליטת דורון אביב ודפנה הרלב  מחזיקה בבעלותה 51% מהפרויקט ומשמשת גם כקבלן המבצע.