דור שני ל-MG3. אצלנו לקראת סוף השנה

הסופרמני הבריטית-סינית מגיחה לעולם בתערוכת הרכב הביתית של היצרנית בסין. אלינו היא תגיע לקראת סוף השנה עם מנוע 1.5 ליטר ותיבה ידנית
יואל שורץ | (2)

MG3

כ-3 שנים לאחר שהציגה את גרסת הקונספט (MG זירו), חושפת MG את הגרסה הסדרתית. מדובר בדור שני של ה-MG3, הסופרמיני החדשה שאת צעדיה הראשונים עשתה בתערוכת שנחאי שנפתחה אתמול (שבת).
 

בכל הנוגע לעיצוב, לא נכביר במילים, שכן התמונות עושות עבודה טובה יותר. רק נאמר שעל-אף שחלפה תקופה לא קצרה, העיצוב הנאה לכשעצמו של מכונית התצוגה, נותר כמעט כשהיה.

היצרנית אינה מציינת אם הדור החדש מתבסס על פלטפורמה חדשה, או על זו של הדור הקודם שלמעשה הייתה פלטפורמת רובר 25 ששורשיה נטועים עוד באמצע שנות ה-90' של המאה הקודמת. היא מסתפקת באומרה כי מידותיה של המכונית מציעות מקום הולם לרביעיית מבוגרים המתנשאים לגובה של 180 ס"מ. מעט יומרני יש לומר כשמדובר בסופרמיני. לאחר שיטות וחיפושים שונים הצלחנו לדלות את המידע החסר ולגלות כי ממדיה של ה-MG3 הם מהגדולים בקטגוריה ודומים לאלה של קיה ריו למשל: 402 ס"מ אורך, 173 ס"מ רוחב, 152 ס"מ גובה ו-252 ס"מ בין הסרנים.

ל-MG, ציפיות גדולות מהמכונית החדשה, בהדגישה כי המכונית עוצבה, תוכננה ונבדקה על-ידי הזרוע הבריטית. היא גם תיוצר במפעל לונגברידג' שבבירמינגהאם, אנגליה, כך שלמעשה מדובר במכונית השנייה של MG – בגלגולה המודרני תחת בעלות סינית – המיוצרת במפעלי היצרנית בבריטניה. הראשונה הינה ה-MG6, גרסת ה-5 דלתות של ה-550 שנמכרה גם אצלנו.

בחרטומה של המכונית נמצא מנוע 1.5 ליטר, 4 צילינדרים המפיק 105 כ"ס. לעת עתה מוצע הרכב עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, בעלת 5 מהירויות, ובתצורה זו מתוכננת המכונית גם להגיע אלינו. זה יקרה לקרת סוף שנה זו כשמלובינסקי, יבואנית MG, מבטיחים גם מחיר תחרותי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ניר 29/04/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
    ה-MG3 מתיימרת להיות קומפקטית, בפועל היא אותו גודל אז אם כבר עדיף את הריו שהיא נוחה, מרווחת, מנוע חזק ובמחיר משתלם.
  • 1.
    אהרון 23/04/2013 11:58
    הגב לתגובה זו
    שבארץ היא לא נקלטה טוב למרות הנסיונות ואנשים עדיין מעדיפים וסומכים על הקוריאניות כמו הקיה למשל שהן גם זולות וגם אמינות
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.