
בדרך להוזלה? ישראייר קיבלה רשיון ותטוס יומית לניו יורק החל מפסח 2026
לאחר האישור הסופי מהרגולטור האמריקאי והישראלי, שלוש חברות תעופה ישראליות יתחרו על הקו הרווחי ליעד המרכזי בארצות הברית; האם המחירים ירדו?
ישראיירישראייר גרופ -0.87% קיבלה את כל האישורים הנדרשים, אמריקאיים וישראליים, להפעלת טיסות ישירות לניו יורק ולדריסת רגל לשוק הרווחי ביותר של אל על אל על 2.92% . שרת התחבורה מירי רגב הודיעה רשמית על המהלך, שמציב את ישראייר כחברת התעופה הישראלית השלישית הפעילה בקו האסטרטגי לארצות הברית, אחרי אל על וארקיע. הפעלת הקו צפויה להתחיל סביב אפריל 2026, סמוך לחג הפסח, עם תדירות יומית, כלומר שבע טיסות בשבוע, –מודל הפעלה שמכוון ללקוחות עסקיים ותיירים כאחד.
אישור משרד התחבורה האמריקאי ניתן לישראייר כבר באפריל האחרון. מאז התבצעו דיונים מול רשות התעופה הפדרלית (FAA) ורשות אבטחת התחבורה (TSA) לצד קבלת האישור הסופי מהצד הישראלי, שנדרש להפעלת קו בינלאומי. המהלך הוא תוצאה של חודשים ארוכים של תכנון והיערכות, כולל רכישת ציוד תומך, הטמעת מערכות תפעול, גיוס טייסים וחתירה לאישורי חכירה של מטוסים רחבי גוף. הפוקוס הוא על מתן מענה הולם לביקוש שהולך וגובר, בפרט בתקופה שבה החברות האמריקאיות טרם שבו לפעילות מלאה מול ישראל.
ישראייר
בדרך לארה"ב: תתחרה ראש בראש באל על ובאמריקאיות
שינוי במאזן הכוחות בשוק התעופה, ואולי גם במחירים?
עד תחילת 2024, אל על הייתה השחקנית הישראלית היחידה שהפעילה טיסות ישירות לארצות הברית. עם כניסת ארקיע בפברואר השנה, שהחלה להפעיל שלוש טיסות שבועיות, השוק החל להיפתח לתחרות ממשית. עתה, עם כניסת ישראייר והפעלת טיסה יומית, יעמוד ההיצע הכולל על מספר שיא של טיסות ישירות שמקורן בחברות ישראליות בלבד. המשמעות היא לא רק גידול בהיצע, אלא גם צפי לירידת מחירים, שיפור בשירות ותמריץ לחברות לפתח שיתופי פעולה, חבילות, טיסות המשך ומועדוני לקוחות. וזה עוד לפני חזרתם של החברות הזרות, דלתא, יונייטד ואמריקן, שגם הן הפעילו קווים ישירים לניו יורק.
- ישראייר רוכשת 20% ממועדון כרטיסי האשראי של רמי לוי וישראכרט - לפי שווי של 200 מ' שקל
- בעקבות הלחץ הציבורי: אל על תאפשר החזר בכרטיס, ארקיע וישראייר עדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטיסות יתבצעו באמצעות שני מטוסים רחבי גוף מדגם איירבוס A330 שתחכור ישראייר. לשם כך מתכננת החברה
לגייס כ-35 טייסים חדשים. במקביל, היא מתכננת להיכנס גם לפעילות בתחום המטענים, הן באמצעות אותם מטוסי A330 שיכולים לשאת עד כ־10 טון, והן דרך חכירת מטוסי מטען ייעודיים. מהלך זה צפוי למקם את החברה כשחקן משמעותי בקו, ולא כשחקן משני בלבד, ולתרום גם להשפעה אפשרית
על מחירי הובלת המטענים שהיא תגבה.
במהלך חמשת השנים האחרונות, מחירי הטיסות הישירות מתל אביב לניו יורק בתקופת פסח נעו בממוצע בין כ-850 דולר בשנת 2022 , אז השוק עדיין התאושש מהקורונה, ועד כ־1,200 דולר באביב 2025, על רקע ביקושים חזקים והיצע מוגבל של טיסות מצד חברות אמריקאיות. נשאלת השאלה האם בעקבות התחרות המוגברת נראה טיסות זולות יותר ועם שירות טוב יותר?
שאלות ותשובות
מה היתרון של טיסה יומית לעומת תדירות נמוכה יותר?
טיסה יומית מציעה זמינות גבוהה, מאפשרת תכנון גמיש לנסיעות עסקיות ולמשפחות, ומביאה ליתרון תחרותי. היא גם משדרת יציבות ואמינות – דבר חשוב במיוחד בשוק שבו לקוחות מהססים אחרי ביטולים ועיכובים של חברות זרות.
- טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
- יואל, הילד מחיפה זכה בנובל - מה גילה הפרופ' להיסטוריה כלכלית ומדוע הוא הופתע מאוד מהזכייה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- גז ישראלי - רווח מצרי; כך א-סיסי מרוויח מיליארדי דולרים בשנה...
כיצד ישראייר הצליחה להשיג את האישורים המורכבים?
התהליך כלל קבלת רישיון ממשרד התחבורה האמריקאי (DOT), ולאחר מכן עמידה בדרישות רגולציה של FAA ו־TSA. במקביל, התבצע רישוי מהצד הישראלי הכולל תיאום עם רשות התעופה האזרחית.
כמה חברות ישראליות פועלות כעת בקו ניו יורק?
שלוש: אל על, ארקיע וישראייר. בנוסף, רק חברת יונייטד מבין האמריקאיות חזרה לפעילות בישראל נכון לעכשיו, מה שמגביר את חשיבות הנוכחות המקומית.
איך עשויה להשתנות התמחור בעקבות כניסת ישראייר?
עם עלייה בהיצע ותחרות ישירה, צפויה ירידת מחירים בטווח הארוך. כיום, מחירי כרטיסים נעים סביב 1,200-2,000 דולר. ירידה של 10-20% אפשרית ככל שהקווים יתייצבו והפעילות תתבסס.
האם צפויות השפעות גם על חוויית הנוסע?
בהחלט. לקוחות ירוויחו מתנאים משופרים, כמו בחירת שעות טיסה, תחרות על שירות, מבצעים, חבילות קונקשן ותגמולים. החברות יידרשו להיאבק על הנוסע ולא רק להכתיב לו תנאים.
האם הכניסה של ישראייר משמעותית ברמה העסקית?
מאוד. קו ניו יורק הוא אחד הרווחיים בשוק הבינלאומי של ישראל. הכניסה לקו היא גם איתות למשקיעים ולשותפים עסקיים על יציבות, חזון צמיחה ונכונות להשקעה ארוכת טווח.
מהם האתגרים המרכזיים הצפויים לקראת ההפעלה?
שימור תזרים, עמידה בלוחות זמנים מול גופי הרגולציה, ניהול מערך תחזוקה רחב בארה"ב, וגיוס צוותים מתאימים. גם ניהול ביקושים ושיווק חכם יהוו מפתח להצלחה.
האם ישראייר תיעזר בחברות תעופה זרות לטיסות המשך?
כנראה שכן. צפוי שהחברה תחתום
על הסכמים עם חברות כמו JetBlue לצורך טיסות המשך ליעדים בתוך ארה"ב, מה שיחזק את ההצעה ללקוחות.
- 2.לא תהיה תחרות החברות הישראליות יודעות רק לדפוק את הישראלים. (ל"ת)ערן 16/07/2025 18:39הגב לתגובה זו
- 1.אתם כותבים כאילו ישראייר מפעילה את הטיסות כעת בשעה שהחברה עצמה אומרת שזה בעוד שנה. נחמד לדייק בפרטים (ל"ת)אנונימי 16/07/2025 17:05הגב לתגובה זו

גז ישראלי - רווח מצרי; כך א-סיסי מרוויח מיליארדי דולרים בשנה על חשבון ישראל
כחלק ממערכת היחסים הסבוכה עם מצרים, ישראל דרך מאגר לוויתן מספקת גז למצרים שמשמש גם לייצוא. הרוו ח עליו הוא סביב 80% - ב-15 שנים הבאות תספק ישראל גז למצרים ב-130 מיליארד דולר, חלקו יעבור לאירופה וישאיר סכומי עתק במצרים - מחיר השלום
מצרים מתכננת להגדיל את יצוא ה-LNG לאירופה החל מנובמבר הקרוב. ידיעה לקונית שפורסמה בתקשורת האמריקאית והמצרית, מסתירה סיפור גדול. מצרים שלה מאגרי גז משל עצמה לא יכולה לשרת את האנרגיה שלה היא נזקקת והיא מייבאת גז מישראל בכמויות שהולכות וגדלות. אלא שחלק מגז הזה לא משמש לצרכים פנימיים כי הממשל עושה חשבון פשוט ורואה שכדאי לייצא את הגז הזה לאירופה ולהרוויח סכומי עתק.
כעת, בהמשך לפיתוח והרחבת ההפקה של מאגר לוויתן היקף העברת הגז למצרים יעלה. דיווח על כך ניתן לפני חודשיים ובמקביל מתברר מצרים תיערך להגדלת הייצוא. זה מהלך עסקי לכאורה, אבל יש כאן הרבה מאוד פוליטיקה וקשר עסקי שתומך בעצם בשלום. אחרי הכל, למה בעצם ישראל נותנת מתנה כזו גדולה לשכנה שלה ולא מוכרת בעצמה לאירופה? נכון, יש להקים תשתיות, אבל מלכתחילה הכוונה היתה לספק גז לשכנות (גם ירדן מקבלת גז מישראל) כסוג של עוגן להסכמי השלום והרחבת האינטרסים המשותפים. זה כנראה בחשבון הכולל משתלם - ירדן היתה שותפה שקטה בהגנה על ישראל בעת הטילים, מצרים דחפה להסכם. אבל זה החשבון המדיני, מה עם החשבון של השותפויות - ניו מד ורציו, ושל שברון המחזיקות במאגר?
האם יכול להיות שייצוא כבר לפני שנים לאירופה היה מגדיל את הרווחים שלהם? בטח. אבל, ייצוא הגז לצד שאלות כמה גז להשאיר לדורות הבאים ולאן לייצא הן שאלות פוליטיות. תחום הגז והנפט בעולם בכלל מעורב בפוליטיקה. המחזיקים בלוויתן התיישרו לפוליטיקה.
על פי הדיווחים האחרונים, הממשלה המצרית מנהלת מגעים למשלוח של גז נוזלי נוסף מדי חודש ממתקן ההנזלה באידקו, החל מחודש נובמבר ועד סוף מרץ. המהלך מתבצע על רקע מאמצים לחזק את שיתופי הפעולה עם חברות זרות ולהבטיח להן חלק מייצוא התפוקה המשותפת. לא מדובר כאן בשימוש בתוספת הייצוא של הגז הישראלי, זו תקפוץ מדרגה רק בהמשך. אבל, לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שלמצרים תהיה האפשרות להגדיל את הייצוא ולהגדיל רווחים, כשאירופה עדיין זקוקה מאוד לגז בהינתן המשבר הגדול מול רוסיה. עם זאת, מצרים עצמה מתנדנדת עם ייצוא הגז בהתאם לצרכים המקומיים. בשנה האחרונה היא הורידה את היקף הייצוא, על רקע דרישות הכרחיות של התעשייה המקומית.
- הבונוס של מצרים מסיום המלחמה ולמה היא קיבלה העלאת דירוג אשראי?
- פדיונות של 144 מיליארד דולר ביום אחד ותנועת המחאה שקמה בארה"ב וסחפה את העולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסכם הענק - 35 מיליארד דולר ל-130 BCM
באוגוסט האחרון נחתם הסכם ייצוא חדש בין שותפי לווייתן למצרים בהיקף של 35 מיליארד דולר, הגדול ביותר שנחתם אי פעם בתחום. ההסכם כולל ייצוא של כ-130 BCM עד לשנת 2040, בשני שלבים: כ-20 BCM בשלב הראשון החל מ-2026, ו-110 BCM נוספים לאחר הקמת צינור גז חדש. צינור זה, שייקרא "ניצנה", צפוי לחבר ישירות את מאגר לווייתן למצרים ולהכפיל את קיבולת ההולכה, עם תוספת של כ-600 מיליון רגל מעוקבת ליום. פרויקט זה, שהובילו שברון והחברות הישראליות, נועד לשדרג את תשתיות ההולכה ולהתאים את הייצוא לגידול העתידי.

גז ישראלי - רווח מצרי; כך א-סיסי מרוויח מיליארדי דולרים בשנה על חשבון ישראל
כחלק ממערכת היחסים הסבוכה עם מצרים, ישראל דרך מאגר לוויתן מספקת גז למצרים שמשמש גם לייצוא. הרוו ח עליו הוא סביב 80% - ב-15 שנים הבאות תספק ישראל גז למצרים ב-130 מיליארד דולר, חלקו יעבור לאירופה וישאיר סכומי עתק במצרים - מחיר השלום
מצרים מתכננת להגדיל את יצוא ה-LNG לאירופה החל מנובמבר הקרוב. ידיעה לקונית שפורסמה בתקשורת האמריקאית והמצרית, מסתירה סיפור גדול. מצרים שלה מאגרי גז משל עצמה לא יכולה לשרת את האנרגיה שלה היא נזקקת והיא מייבאת גז מישראל בכמויות שהולכות וגדלות. אלא שחלק מגז הזה לא משמש לצרכים פנימיים כי הממשל עושה חשבון פשוט ורואה שכדאי לייצא את הגז הזה לאירופה ולהרוויח סכומי עתק.
כעת, בהמשך לפיתוח והרחבת ההפקה של מאגר לוויתן היקף העברת הגז למצרים יעלה. דיווח על כך ניתן לפני חודשיים ובמקביל מתברר מצרים תיערך להגדלת הייצוא. זה מהלך עסקי לכאורה, אבל יש כאן הרבה מאוד פוליטיקה וקשר עסקי שתומך בעצם בשלום. אחרי הכל, למה בעצם ישראל נותנת מתנה כזו גדולה לשכנה שלה ולא מוכרת בעצמה לאירופה? נכון, יש להקים תשתיות, אבל מלכתחילה הכוונה היתה לספק גז לשכנות (גם ירדן מקבלת גז מישראל) כסוג של עוגן להסכמי השלום והרחבת האינטרסים המשותפים. זה כנראה בחשבון הכולל משתלם - ירדן היתה שותפה שקטה בהגנה על ישראל בעת הטילים, מצרים דחפה להסכם. אבל זה החשבון המדיני, מה עם החשבון של השותפויות - ניו מד ורציו, ושל שברון המחזיקות במאגר?
האם יכול להיות שייצוא כבר לפני שנים לאירופה היה מגדיל את הרווחים שלהם? בטח. אבל, ייצוא הגז לצד שאלות כמה גז להשאיר לדורות הבאים ולאן לייצא הן שאלות פוליטיות. תחום הגז והנפט בעולם בכלל מעורב בפוליטיקה. המחזיקים בלוויתן התיישרו לפוליטיקה.
על פי הדיווחים האחרונים, הממשלה המצרית מנהלת מגעים למשלוח של גז נוזלי נוסף מדי חודש ממתקן ההנזלה באידקו, החל מחודש נובמבר ועד סוף מרץ. המהלך מתבצע על רקע מאמצים לחזק את שיתופי הפעולה עם חברות זרות ולהבטיח להן חלק מייצוא התפוקה המשותפת. לא מדובר כאן בשימוש בתוספת הייצוא של הגז הישראלי, זו תקפוץ מדרגה רק בהמשך. אבל, לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שלמצרים תהיה האפשרות להגדיל את הייצוא ולהגדיל רווחים, כשאירופה עדיין זקוקה מאוד לגז בהינתן המשבר הגדול מול רוסיה. עם זאת, מצרים עצמה מתנדנדת עם ייצוא הגז בהתאם לצרכים המקומיים. בשנה האחרונה היא הורידה את היקף הייצוא, על רקע דרישות הכרחיות של התעשייה המקומית.
- הבונוס של מצרים מסיום המלחמה ולמה היא קיבלה העלאת דירוג אשראי?
- פדיונות של 144 מיליארד דולר ביום אחד ותנועת המחאה שקמה בארה"ב וסחפה את העולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסכם הענק - 35 מיליארד דולר ל-130 BCM
באוגוסט האחרון נחתם הסכם ייצוא חדש בין שותפי לווייתן למצרים בהיקף של 35 מיליארד דולר, הגדול ביותר שנחתם אי פעם בתחום. ההסכם כולל ייצוא של כ-130 BCM עד לשנת 2040, בשני שלבים: כ-20 BCM בשלב הראשון החל מ-2026, ו-110 BCM נוספים לאחר הקמת צינור גז חדש. צינור זה, שייקרא "ניצנה", צפוי לחבר ישירות את מאגר לווייתן למצרים ולהכפיל את קיבולת ההולכה, עם תוספת של כ-600 מיליון רגל מעוקבת ליום. פרויקט זה, שהובילו שברון והחברות הישראליות, נועד לשדרג את תשתיות ההולכה ולהתאים את הייצוא לגידול העתידי.