ישראייר
צילום: עידו וכטל

בדרך להוזלה? ישראייר קיבלה רשיון ותטוס יומית לניו יורק החל מפסח 2026

לאחר האישור הסופי מהרגולטור האמריקאי והישראלי, שלוש חברות תעופה ישראליות יתחרו על הקו הרווחי ליעד המרכזי בארצות הברית; האם המחירים ירדו?  

רן קידר | (2)
נושאים בכתבה ישראייר ניו יורק

ישראיירישראייר גרופ 0%   קיבלה את כל האישורים הנדרשים, אמריקאיים וישראליים, להפעלת טיסות ישירות לניו יורק ולדריסת רגל לשוק הרווחי ביותר של אל על אל על 0%  . שרת התחבורה מירי רגב הודיעה רשמית על המהלך, שמציב את ישראייר כחברת התעופה הישראלית השלישית הפעילה בקו האסטרטגי לארצות הברית, אחרי אל על וארקיע. הפעלת הקו צפויה להתחיל סביב אפריל 2026, סמוך לחג הפסח, עם תדירות יומית, כלומר שבע טיסות בשבוע, –מודל הפעלה שמכוון ללקוחות עסקיים ותיירים כאחד.

אישור משרד התחבורה האמריקאי ניתן לישראייר כבר באפריל האחרון. מאז התבצעו דיונים מול רשות התעופה הפדרלית (FAA) ורשות אבטחת התחבורה (TSA) לצד קבלת האישור הסופי מהצד הישראלי, שנדרש להפעלת קו בינלאומי. המהלך הוא תוצאה של חודשים ארוכים של תכנון והיערכות, כולל רכישת ציוד תומך, הטמעת מערכות תפעול, גיוס טייסים וחתירה לאישורי חכירה של מטוסים רחבי גוף. הפוקוס הוא על מתן מענה הולם לביקוש שהולך וגובר, בפרט בתקופה שבה החברות האמריקאיות טרם שבו לפעילות מלאה מול ישראל.

ישראייר בדרך לארה"ב: תתחרה ראש בראש באל על ובאמריקאיות

שינוי במאזן הכוחות בשוק התעופה, ואולי גם במחירים? 


עד תחילת 2024, אל על הייתה השחקנית הישראלית היחידה שהפעילה טיסות ישירות לארצות הברית. עם כניסת ארקיע בפברואר השנה, שהחלה להפעיל שלוש טיסות שבועיות, השוק החל להיפתח לתחרות ממשית. עתה, עם כניסת ישראייר והפעלת טיסה יומית, יעמוד ההיצע הכולל על מספר שיא של טיסות ישירות שמקורן בחברות ישראליות בלבד. המשמעות היא לא רק גידול בהיצע, אלא גם צפי לירידת מחירים, שיפור בשירות ותמריץ לחברות לפתח שיתופי פעולה, חבילות, טיסות המשך ומועדוני לקוחות. וזה עוד לפני חזרתם של החברות הזרות, דלתא, יונייטד ואמריקן, שגם הן הפעילו קווים ישירים לניו יורק. 

הטיסות יתבצעו באמצעות שני מטוסים רחבי גוף מדגם איירבוס A330 שתחכור ישראייר. לשם כך מתכננת החברה לגייס כ-35 טייסים חדשים. במקביל, היא מתכננת להיכנס גם לפעילות בתחום המטענים, הן באמצעות אותם מטוסי A330 שיכולים לשאת עד כ־10 טון, והן דרך חכירת מטוסי מטען ייעודיים. מהלך זה צפוי למקם את החברה כשחקן משמעותי בקו, ולא כשחקן משני בלבד, ולתרום גם להשפעה אפשרית על מחירי הובלת המטענים שהיא תגבה.

במהלך חמשת השנים האחרונות, מחירי הטיסות הישירות מתל אביב לניו יורק בתקופת פסח נעו בממוצע בין כ-850 דולר בשנת 2022 , אז השוק עדיין התאושש מהקורונה, ועד כ־1,200 דולר באביב 2025, על רקע ביקושים חזקים והיצע מוגבל של טיסות מצד חברות אמריקאיות. נשאלת השאלה האם בעקבות התחרות המוגברת נראה טיסות זולות יותר ועם שירות טוב יותר? 

שאלות ותשובות

מה היתרון של טיסה יומית לעומת תדירות נמוכה יותר? 

טיסה יומית מציעה זמינות גבוהה, מאפשרת תכנון גמיש לנסיעות עסקיות ולמשפחות, ומביאה ליתרון תחרותי. היא גם משדרת יציבות ואמינות – דבר חשוב במיוחד בשוק שבו לקוחות מהססים אחרי ביטולים ועיכובים של חברות זרות. 

קיראו עוד ב"בארץ"

כיצד ישראייר הצליחה להשיג את האישורים המורכבים? 

התהליך כלל קבלת רישיון ממשרד התחבורה האמריקאי (DOT), ולאחר מכן עמידה בדרישות רגולציה של FAA ו־TSA. במקביל, התבצע רישוי מהצד הישראלי הכולל תיאום עם רשות התעופה האזרחית. 

כמה חברות ישראליות פועלות כעת בקו ניו יורק? 

שלוש: אל על, ארקיע וישראייר. בנוסף, רק חברת יונייטד מבין האמריקאיות חזרה לפעילות בישראל נכון לעכשיו, מה שמגביר את חשיבות הנוכחות המקומית. 

איך עשויה להשתנות התמחור בעקבות כניסת ישראייר? 

עם עלייה בהיצע ותחרות ישירה, צפויה ירידת מחירים בטווח הארוך. כיום, מחירי כרטיסים נעים סביב 1,200-2,000 דולר. ירידה של 10-20% אפשרית ככל שהקווים יתייצבו והפעילות תתבסס. 

האם צפויות השפעות גם על חוויית הנוסע? 

בהחלט. לקוחות ירוויחו מתנאים משופרים, כמו בחירת שעות טיסה, תחרות על שירות, מבצעים, חבילות קונקשן ותגמולים. החברות יידרשו להיאבק על הנוסע ולא רק להכתיב לו תנאים. 

האם הכניסה של ישראייר משמעותית ברמה העסקית? 

מאוד. קו ניו יורק הוא אחד הרווחיים בשוק הבינלאומי של ישראל. הכניסה לקו היא גם איתות למשקיעים ולשותפים עסקיים על יציבות, חזון צמיחה ונכונות להשקעה ארוכת טווח. 

מהם האתגרים המרכזיים הצפויים לקראת ההפעלה? 

שימור תזרים, עמידה בלוחות זמנים מול גופי הרגולציה, ניהול מערך תחזוקה רחב בארה"ב, וגיוס צוותים מתאימים. גם ניהול ביקושים ושיווק חכם יהוו מפתח להצלחה.

האם ישראייר תיעזר בחברות תעופה זרות לטיסות המשך? 

כנראה שכן. צפוי שהחברה תחתום על הסכמים עם חברות כמו JetBlue לצורך טיסות המשך ליעדים בתוך ארה"ב, מה שיחזק את ההצעה ללקוחות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא תהיה תחרות החברות הישראליות יודעות רק לדפוק את הישראלים. (ל"ת)
    ערן 16/07/2025 18:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אתם כותבים כאילו ישראייר מפעילה את הטיסות כעת בשעה שהחברה עצמה אומרת שזה בעוד שנה. נחמד לדייק בפרטים (ל"ת)
    אנונימי 16/07/2025 17:05
    הגב לתגובה זו
דוח דו"ח דוחות מסמכים מחשבון מספרים נתונים טבלה חשבון עמלות שורה ניהול דמי כסף חסכון פנסיה מס העלמות העלמת
צילום: Pixabay

החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל

וגם - הון שחור והעלמות מס,  שאלות ותשובות

מנדי הניג |

רשות המסים, באמצעות משרד פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום ובשיתוף אגף החקירות של ביטוח לאומי, מנהלת חקירה גלויה בחשד להעלמת הכנסות בהיקף של כ-1.5 מיליון ש"ח על ידי חאתם תמימי, תושב העיר העתיקה בירושלים העוסק בשיפוצים ובנייה. החשוד, בן 45, נלקח לחקירה באוקטובר 2025 ושוחרר בתנאים מגבילים על ידי בית משפט השלום בירושלים, הכוללים איסור יציאה מהארץ, דיווח תקופתי על פעילותו העסקית והתייצבות קבועה בפיקוח.

מבקשת המעצר, שפורסמה לאחרונה, חושפת דפוס התנהלות שיטתי. בשנת 2020, בעקבות ביקורת ניהול ספרים, נפתח תיק נגד תמימי, אך הוא לא הגיש דו"חות מס לשנים 2020–2024, כולל הצהרת הון שנדרשה ממנו. בשנת 2022, פתח תיק על שם בת זוגו כמנגנון הסוואה, ובמסגרתו ביצע עבודות שיפוצים ובנייה ברחבי הארץ – בעיקר בירושלים, תל אביב ובאזור המרכז – ללקוחות פרטיים ומסחריים. עם זאת, דיווח רק על חלק קטן מההכנסות, בעוד ששארן נשמרו במזומן או בצ'קים שפודו אצל נותני שירותי מטבע כדי להימנע מתיעוד בנקאי. עדויות מלקוחות, שנגבו במסגרת החקירה, מאשרות תשלומים ישירים בסכומים של עשרות אלפי שקלים לעבודות כמו שיפוץ מטבחים, התקנת ריצופים והרחבות דירות, ללא חשבוניות.

החקירה חשפה כי תמימי לא ניהל ספרי חשבונות כנדרש בחוק, ולא הגיש דו"חות שנתיים מלבד דו"ח חלקי לשנת 2022 על שם בת זוגו. חיפושים שנערכו בביתה של בת הזוג תפסו מסמכים, מחשבים ורישומים ידניים המעידים על הכנסות נוספות של כ-300 אלף ש"ח בשנה. ממצאים אלה מצביעים על העלמה רטרואקטיבית בין 2020 ל-2023, עם פוטנציאל להרחבת החקירה ל-2024. רשות המסים מעריכה כי הסכום הכולל עשוי לגדול בעקבות ריבית וקנסות, והיא שוקלת העמדה לדין פלילי בעבירות של העלמת מס והלבנת הון.

מקרה זה אינו מבודד בענף השיפוצים והבנייה, הנחשב לאחד האזורים הרגישים להעלמות מס בישראל. על פי דוחות רשות המסים לשנת 2025, הענף מהווה כ-15% מכלל החקירות הפליליות בתחום המס, בעיקר בשל תשלומים במזומן, חוסר חובה להוצאת חשבוניות ללקוחות פרטיים וקושי באימות נתונים. בחודשים האחרונים דווחו מקרים דומים: במאי 2025, קבלן שיפוצים מדרום הארץ, יוסף פרץ, נחשד בהעלמת כ-2 מיליון ש"ח על פני חמש שנים, באמצעות פדיון צ'קים בצ'יינג'ים והעברות ישירות לספקים, כפי שפורסם בהחשד: העלמת הכנסות של כ-2 מיליון שקל בידי קבלן שיפוצים. באוגוסט 2025, חקירה משותפת של רשות המסים וביטוח לאומי חשפה רשת קבלנים במרכז שדיווחו רק 40% מההכנסות, בהיקף כולל של 4 מיליון ש"ח, עם תפיסת מסמכים וקנסות ראשוניים של 1.2 מיליון ש"ח. בנובמבר 2025, קבלן בנייה בתל אביב נעצר זמנית בחשד להעלמת 800 אלף ש"ח, לאחר תלונה של ספק חומרים שחשד בפעילות לא מדווחת.

האכיפה הממוקדת בענף משקפת מגמה של רשות המסים להגברת שיתופי פעולה עם גופים כמו משרד הבינוי והשיכון ומאגרי נתונים בנקאיים. ב-2025, נפתחו כ-450 חקירות חדשות בתחום, לעומת 380 ב-2024, עם דגש על קבלנים עצמאיים שאינם רשומים בפנקס הקבלנים. מצד אחד, זו תגובה לגירעון התקציבי ולצורך בגביית מסים נוספים, כפי שמעידים תיקוני החקיקה האחרונים שהעלו את שיעור המע"מ ל-18%. מצד שני, מבקרים בענף טוענים כי האכיפה יוצרת עומס על קבלנים קטנים לגיטימיים, שמתקשים להתמודד עם דרישות דיווח מורכבות, וממליצים על פישוט הליכים דיגיטליים להוצאת חשבוניות.

מאזדה 3 (רשתות)מאזדה 3 (רשתות)

בעלי סוכנות רכב חשודים כי התחמקו מתשלום מס בסך עשרות מיליוני שקלים

צמד אחים מחדרה, שבבעלותם סוכנות רכב, נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים בעקבות חשד כי הצהירו על מחירי רכב הנמוכים באופן משמעותי משוויים האמיתי, לכאורה מתוך כוונה לחמוק מתשלומי מס

הדס ברטל |

משה ועמית קלינגר, שני אחים, בעלי חברה ליבוא ומכירת רכבים פרטיים ומסחריים, נלקחו לחקירה בעקבות חשד כי הצהירו על מחירים לרכבים שהם נמוכים מהשווי האמיתי שלהם, זאת כדי להתחמק מתשלום מס למדינה על סך עשרות מיליוני שקלים, תוך חשד לביצוע עבירות על חוק איסור הלבנת הון.

בית משפט השלום בחיפה שחרר היום בתנאים מגבילים את האחים קלינגר, יבואני רכב ובעלי חברת "K M motors" שבחדרה, החשודים כי ייבאו לארץ רכבים מחו"ל, תוך הצהרה על מחירים כוזבים. החשדות עלו במסגרת חקירה שמנהלת רשות המסים בעניינם, באמצעות חקירות מכס ומע"מ חיפה והצפון בשיתוף עם בית המכס אילת. במסגרת החקירה עלה חשד לביצוע עבירות על פקודת המכס, מס קנייה, חוק מע"מ וחוק איסור הלבנת הון, בהיקפים המסתכמים בעשרות מיליוני שקלים.

אמש בוצעו חיפושים בביתם של החשודים ובעסק, ונתפסו מסמכים שונים. בתום החיפוש נלקחו החשודים לחקירה ראשונית במשרדי מכס ומע"מ חיפה והצפון. היום, כאמור, הורה בית המשפט על שחרורם בתנאים מגבילים וכעת החקירה נמשכת.