ישראייר בדרך לארה"ב: תתחרה ראש בראש באל על ובאמריקאיות
חברת התעופה הישראלית קיבלה אישור ממשרד התחבורה האמריקאי להפעיל טיסות לארה"ב; מתי נוכל לטוס איתה וכמה צפוי לעלות כרטיס?
הקווים לארה"ב הם בין הקווים הרווחיים ביותר שיש. זה לא אנחנו אומרים, אלה החברות האמריקאיות הענקיות - עם פרוץ המלחמה בסוף 2023 ציינו החברות האמריקאיות שאם הטיסות לישראל לא יחזרו, הרווח שלהן צפוי להיחתך בכ-25%. אלה קווים רווחיים מאוד והנהנית הכמעט בלעדית מהיעדר הטיסות של החברות הזרות בזמן המלחמה הייתה אל על שניצלה את המצב והעלתה מחירים בקו לניו יורק למשל מכ-600 דולר לפני המלחמה לכ-900 דולר בזמן המלחמה. זה הגיוני, אל על אל על -2.32% היא חברה עסקית בשוק חופשי והיא ניצלה את המצב, זה גרר ביקורת אבל ככה זה כשאין אלטרנטיבה, אבל עכשיו המצב עשוי להשתנות עם ישראייר ישראייר גרופ -1.81% .
ישראייר קיבלה אישור ממשרד התחבורה של ארצות הברית (DOT) להפעיל טיסות לארצות הברית. זה משמעותי, בשלב הזה מדובר באישור זמני לשנתיים ואם ישראייר תעמוד בכל הדרישות ותוכיח את עצמה היא תקבל אישור קבוע. עכשיו ישראייר עובדת להשיג את האישורים מרשות התעופה הפדרלית (FAA) ומרשות אבטחת התעבורה (TSA), כשאת האישור ישראייר צופה לקבל עד יוני 2025.
מתי נוכל לטוס עם ישראייר לניו יורק וכמה זה יעלה?
במהלך המלחמה ישראייר הפעילה מספר טיסות לאירופה עם מטוסים בחכירה רטובה, כלומר מטוסים של חברות אחרות אבל בהפעלה של ישראייר בכל המעטפת כולל צוות האוויר בחלק מהטיסות. בקווים לארה"ב זה לא יהיה המקרה - ישראייר תפעיל טיסות בקו לניו יורק עם מטוסי אירבס 330 של החברה. המשמעות היא שההיערכות תיקח עוד זמן, היתרון של מטוס בחכירה רטובה הוא בעיקר הזמינות שלו והמהירות בה אפשר להכין אותו לטיסה אבל החיסרון הוא כמובן שצריך לשלם לחברה האם. עם מטוס בבעלות לא צריך לשלם "שכירות" לאף אחד, אבל לוקח יותר זמן להכין אותו, כשישראייר בתקופה האחרונה מצטיידת במטוסים.
לכן, ההערכות הן שהטיסות הראשונות של ישראייר בקו תל אביב-ניו יורק יצאו באזור פסח 2026.
ומה לגבי המחיר? עדיין לא פורסם וכאמור יש עוד זמן עד לטיסות הראשונות. ההערכות הן שישראייר תיכנס במחירים תחרותיים יותר לפחות מאל על, אם כי גם קשה לדעת מה תהיה רמת המחירים בעוד שנה. אל על כאמור מוכרת היום כרטיסים לניו יורק באזור ה-900 דולר והכרטיסים נחטפים כשקשה למצוא כרטיסים פנויים גם חצי שנה קדימה. קשה לדעת מה תהיה רמת המחירים בעוד שנה כי היא נגזרת גם מהמצה הביטחוני בארץ אבל גם ממצב התעופה בעולם.
- ישראייר: ה-EBITDAR טיפס ל-45.7 מיליון דולר ונתח השוק עלה, אבל התפוסה ירדה
- וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשיחה עם מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, הוא ציין שהצפי הוא שהחברה תפעיל כ-6 טיסות שבועיות, כל כיוון 600 איש, כלומר ישראייר צפויה לתת מענה לכ-15 אלף נוסעים לארה"ב בחודש. באותה שיחה הוא גם ציין שישראייר עשויה להציע מחיר הנמוך בכ-200-300 דולר לכיוון.
- 6.אנונימי 21/04/2025 12:21הגב לתגובה זולא נשמע הגיוני 600 נוסעים על מטוס בכיוון אחד.
- 5.אנונימי 21/04/2025 11:33הגב לתגובה זובתקשורת רמי לוי נתן פייט יפה נקווה שגם בטיסות
- 4.אנונימי 21/04/2025 11:30הגב לתגובה זוהגיע הזמן לתת תחרות ולא קרטל בקריצה לכאורה.
- 3.אנונימי 21/04/2025 10:51הגב לתגובה זושווה קניה
- 2.צרעת נתניהו 21/04/2025 09:56הגב לתגובה זוחחחחח אצלי בכנאפה ציון בקושי יש מקום ל10 נוסעים בעמידה אחרי שאני עשוה מקלחת ונוחרת בחדר השינה המעופף. אז איך בכנאפה ישראייר יטיסו 600 איש לכיוון בטח בעמידה
- 1.אנונימיYL 21/04/2025 09:53הגב לתגובה זואבל......יש לנו את מירי סיבוני שאפילו לא חותמת על רפורמה ב חלקי חילוף לרכברק שלא תהיה לנו עוד פרשת טובות הנאה מ קטר
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.

פלסאנמור: "בעלי המניות חכמים. GE בחוץ ואנחנו נצמח מהר מאד"
לאור דיווח החברה על מכירת כל האחזקות של GE בפלסאנמור ועל כך שהפסיקה להיות בעלת עניין בחברה, מניית החברה מזנקת, לאחר שמכירות מתמשכות הפעילו לחץ על המניה, בייחוד לאחר שדיווחה על התקדמות משמעותית עם קבלת אישור FDA למוצר הדגל שלה; לאור החדשות, שוחחנו עם מנכ"ל פלסאנמור, אלעזר זוננשיין
בתחילת נובמבר, אחרי תקופה ארוכה של ציפייה, פלסאנמור פלסאנמור 7.9% קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק המוצר המרכזי שלה, מכשיר האולטרסאונד הביתי ES-Pulsenmore, בשוק האמריקאי. היתה זו אבן דרך מהותית עבור החברה, שסימנה את ארה״ב
כיעד אסטרטגי מרכזי כבר לפני מספר שנים, ועברה כברת דרך שכללה ניסויים קליניים נרחבים, תהליך רגולטורי מורכב והתמודדות עם אתגרי תקופת המלחמה. לאחר האישור, זינקה מניית החברה בכ-33% ביום אחד, ומאז הלכה וירדה, עד שכיום היא נסחרת ב-28% מתחת למחיר שלפני הקפיצה, שווי
השוק של החברה ירד בימים האחרונים עד שהגיע לכ-131 מיליון שקל טרום הזינוק היום.
והיום, דיווחה פלסאנמור דיווחה כי GE (ג’נרל אלקטריק) חיסלה את כל האחזקה בחברה, בשיעור של 6.91% מההון, באמצעות מכירה בבורסה. והחברה מזנקת. ככלל, עסקאות בתוך הבורסה לוחצות על המניה כיוון שכל פעם שמגיע קונה ההיצע מרסן את העליה במניה ובמידה ולא קיים ביקוש העסקאות מתבצעות במחירים נמוכים יותר ויותר מה שמוביל כמובן לירידה בשערי המניה. עם זאת, המניה מזנקת היום, כאילו הוסרה מעליה עננה.
לאור זאת, שוחחנו עם אלעזר זוננשיין, מנכ"ל פלסאנמור, כדי להבין את המהלך הנוכחי.
על פניו, כשחברה בינלאומית גדולה יוצאת מעסקה עם חברה מקומית קטנה, אלו הן חדשות לא טובות. עם זאת, אנחנו רואים שהשוק הגיב באופן חיובי לחדשות הללו, כאילו הוסרה עננה. נשמח לשמוע ממך על איך החברה רואה את המהלך?
החדשות האחרונות הן בעצם סוף המהלך עם GE. במהלך התקופה האחרונה יצאנו במספר סבבים של הודעות מיידות על אי הסכמות שיש לנו איתם. זה התחיל בהודעה על כך שהם ביטלו הסכם מכירה של 15,000 יחידות. אנחנו טענו שכל ההודעות של GE הן עורבא פרח וישנן אי הסכמות מהותיות בין החברות. וזה הסתיים בזה שהם שילמו לנו פיצויים, כפי שגם פרסמנו.
- GE יוצאת מפלסאנמור אז למה המניה מתחזקת?
- פלסאנמור: "אנחנו נהיה ה-חברה בתחום ניהול ההריון"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענות שלהם לגבי השימושיות באייפון לא היו רגליים, ולראיה החברה קיבלה אישור דה-נובו (FDA) לאייפון ולאנדרואיד. בסופו של דבר, הם היו בסך הכל בעלי מניות שהשקיעו 21 מיליון דולר. אבל השורה התחתונה זה שהחברה תצמח עכשיו מהר מאוד. והם בחוץ.
ומהי החלופה ל-GE והמלאי הנוכחי של המוצר?
