בקרדיט סוויס נותנים חיזוק חיובי לטבע: נותנים אפסייד של 20% למניה

בבנק ההשקעות נוקבים במחיר יעד של 54 דולר עד לסוף 2008. מונים 10 סיבות לכך שהמשקיעים צריכים להחזיק במניה
שי טופז |

המשקיעים במניית טבע יכולים היום להעלות חיוך על פניהם לאור סקירה חיובית של בנק ההשקעות "קרדיט סוויס" על המניה. בענקית הפיננסים פירסמו היום 10 סיבות למה על המשקיעים לאהוב את המניה.

את סקירתם מתחילים במחלקת המחקר של קרדיט סוויס בכך שהם מציינים, כי אין הם מאמינים שהירידות האחרונות אשר חווה המנייה הינן מוצדקות."עבור חברה שהינה מותג כה מוכר וכה מסוקרת בידיי אנליסטים בידיי הקהילה הפיננסית אנו מאמינים כי העקביות ברווחי החברה עדיין לא מוערכת כראוי".

האנליסטים מדגישים, כי הם מאמינים שמחיר המניה יגיע לרמה של 54 דולר עד סוף השנה, פרמיה של כ-20% למחירה בוול סטריט. במחלקת המחקר מביאים את עשר הסיבות הבאות למה הם כה אוהדים את המניה.

ראשית מציינים בקרדיט סוויס, כי קונצנזוס ההערכות לשנת 2008 על החברה הינן עדיין נמוכות מדיי כאשר במחלקת המחקר מאמינים כי המוצרים הבאים יהוו מניעי צמיחה משמעותיים לטבע בשנה הקרובה. בין המוצרים מונים את הפרואייר, לוטראל, לאמיקטאל, פוסאמאקס ווולבוטרין.

בנוסף לכך מציינים האנליסטים, כי רווחי החברה אינם מושפעים מהסביבה הכלכלית הגלובלית וכמו כן אינם קשורים למצבים פוליטיים כמו הבחירות בבית הלבן.

במחלקת המחקר מציינים את מנועי הצמיחה של החברה ואת השקיפות שבדוחותיה לשנים 2008 ועד ל-2010. כמו כן, את הפוטנציאל הגדול לאפסייד חיובי ממוצרי הריספרדל, פרבסיד והאריספט.

על פי תחשיבי מחלקת המחקר, מכירות הפרוטוניקס, לאחר הגידול במלאי החברה, צפויות רק לעלות. חברת Wyeth שיגרה לאחרונה גירסה גנרית לתרופת הפרוטוניקס ובכך הפרה החברה הסכם קודם עם טבע אשר אילץ את טבע לא לשווק את המוצר במשך 30 ימים בנוסף להארכה של 10 ימים. טבע החלה את שיגור הגירסה הגנרית שלה לפרוטוניקס בדצמבר 2007.

לחברת טבע ישנן 165 תרופות גנריות הממתינות לאישור של משרד המזון והתרופות האמריקני . 45 מתוכן הינן בקשות אישור חדשות אשר על פי הערכות האנליסטים הינן עם פוטנציאל מכירות בהיקף של 38 מיליארד דולר. כמו כן, התרופות בשלבי הפטנט ב-Paragraph IV אינן נראות נראות איתניות יותר.

בקרדיט סוויס מציינים כמובן את הצמיחה העקבית בתרופת הדגל של טבע, הקופקסון, אשר הינו אחד הרווחים ביותר עבור החברה. במחלקת המחקר מעריכים כי מכירות הקומפקסון עברו ב-2007 את ה-1.7 מיליארד דולר, עם קצב צמיחה של כמעט 23% אשר יתרמו בשורת הרווח 62 סנט למניה. כמו כן, צופים בקרדיט סוויס כי ב-2010 התרומה לרווח של הקומפקסון תגיע אף ל-1.21 דולר למנייה כאשר ב-2009 הם צופים שיתרום 82 סנט למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.

בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.