בקרדיט סוויס נותנים חיזוק חיובי לטבע: נותנים אפסייד של 20% למניה

בבנק ההשקעות נוקבים במחיר יעד של 54 דולר עד לסוף 2008. מונים 10 סיבות לכך שהמשקיעים צריכים להחזיק במניה
שי טופז |

המשקיעים במניית טבע יכולים היום להעלות חיוך על פניהם לאור סקירה חיובית של בנק ההשקעות "קרדיט סוויס" על המניה. בענקית הפיננסים פירסמו היום 10 סיבות למה על המשקיעים לאהוב את המניה.

את סקירתם מתחילים במחלקת המחקר של קרדיט סוויס בכך שהם מציינים, כי אין הם מאמינים שהירידות האחרונות אשר חווה המנייה הינן מוצדקות."עבור חברה שהינה מותג כה מוכר וכה מסוקרת בידיי אנליסטים בידיי הקהילה הפיננסית אנו מאמינים כי העקביות ברווחי החברה עדיין לא מוערכת כראוי".

האנליסטים מדגישים, כי הם מאמינים שמחיר המניה יגיע לרמה של 54 דולר עד סוף השנה, פרמיה של כ-20% למחירה בוול סטריט. במחלקת המחקר מביאים את עשר הסיבות הבאות למה הם כה אוהדים את המניה.

ראשית מציינים בקרדיט סוויס, כי קונצנזוס ההערכות לשנת 2008 על החברה הינן עדיין נמוכות מדיי כאשר במחלקת המחקר מאמינים כי המוצרים הבאים יהוו מניעי צמיחה משמעותיים לטבע בשנה הקרובה. בין המוצרים מונים את הפרואייר, לוטראל, לאמיקטאל, פוסאמאקס ווולבוטרין.

בנוסף לכך מציינים האנליסטים, כי רווחי החברה אינם מושפעים מהסביבה הכלכלית הגלובלית וכמו כן אינם קשורים למצבים פוליטיים כמו הבחירות בבית הלבן.

במחלקת המחקר מציינים את מנועי הצמיחה של החברה ואת השקיפות שבדוחותיה לשנים 2008 ועד ל-2010. כמו כן, את הפוטנציאל הגדול לאפסייד חיובי ממוצרי הריספרדל, פרבסיד והאריספט.

על פי תחשיבי מחלקת המחקר, מכירות הפרוטוניקס, לאחר הגידול במלאי החברה, צפויות רק לעלות. חברת Wyeth שיגרה לאחרונה גירסה גנרית לתרופת הפרוטוניקס ובכך הפרה החברה הסכם קודם עם טבע אשר אילץ את טבע לא לשווק את המוצר במשך 30 ימים בנוסף להארכה של 10 ימים. טבע החלה את שיגור הגירסה הגנרית שלה לפרוטוניקס בדצמבר 2007.

לחברת טבע ישנן 165 תרופות גנריות הממתינות לאישור של משרד המזון והתרופות האמריקני . 45 מתוכן הינן בקשות אישור חדשות אשר על פי הערכות האנליסטים הינן עם פוטנציאל מכירות בהיקף של 38 מיליארד דולר. כמו כן, התרופות בשלבי הפטנט ב-Paragraph IV אינן נראות נראות איתניות יותר.

בקרדיט סוויס מציינים כמובן את הצמיחה העקבית בתרופת הדגל של טבע, הקופקסון, אשר הינו אחד הרווחים ביותר עבור החברה. במחלקת המחקר מעריכים כי מכירות הקומפקסון עברו ב-2007 את ה-1.7 מיליארד דולר, עם קצב צמיחה של כמעט 23% אשר יתרמו בשורת הרווח 62 סנט למניה. כמו כן, צופים בקרדיט סוויס כי ב-2010 התרומה לרווח של הקומפקסון תגיע אף ל-1.21 דולר למנייה כאשר ב-2009 הם צופים שיתרום 82 סנט למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.