דלק מעלה את ההצעה לישראכרט - לפי שווי של 3.56 מיליארד שקל
דלק דלק קבוצה 1.85% מעלה את ההצעה לישראכרט ישראכרט 0.38% מ-3.36 מיליארד שקל ל-3.56 מיליארד שקל - עלייה של 200 מיליון שקל. דלק רוצה לקנות 37% מישראכרט, והיא העלתה את הצעתה מכיוון שהגופים המוסדיים טענו שהפער בין שתי ההצעות הוא כ-2% בלבד. מנורה מנורה מב החז 3.85% הציעה לרכוש 32% לפי 3.15 מיליארד שקל, אבל בהינתן שקיים קנס שדירקטוריון ישראכרט התחייב לשלם במידה והעסקה מול מנורה לא תושלם (כ-62 מיליון שקל), הפער בפועל הוא נמוך ממה שנראה במבט ראשון. יצחק תשובה, תמר יסעור, ארי קלמן; קרדיט: בוצ'צ'ו, יחצ, מנורה כעת - דלק תשלם על 37% מהמניות 1,317 מיליון שקל ומזה ירדו 62 מיליון שקל כקנס. כלומר החברה תקבל 1.255 מיליארד שקל בתמורה ל-37% - שווי של 3.4 מיליארד שקל, לעומת 3.35 מיליארד כעת (אחרי עלייה של כ-3.6%). לקריאה נוספת: >> 3 הערות על האנשים מאחורי הקרב על ישראכרט ולמה ההצעה של מנורה לא ירדה מהשולחן? בהצעה של מנורה התשלום הוא כ-1 מיליארד שקל בתמורה ל-32%, כלומר לפי שווי של 3.15 מיליארד. ההצעה של דלק עולה בכ-8% על ההצעה של מנורה גם בהינתן הקנס. אגב, זה קנס מאוד לא ברור - הדירקטוריון של ישראכרט בעצם הביא עסקה לבעלי המניות אבל הצמיד להם אקדח על הרכה - אם לא תסכימו יש קנס. לא בטוח שאין כאן אחריות גדולה של הדירקטוריון. נזכיר כי גם בנק ירושלים בתמונה, אך הגופים המוסדיים פחות מתלהבים מההצעה של הבנק, מה גם שההצעה של דלק כאמור טובה דרמטית מההצעה של מנורה ובנק ירושלים.
מה הרגולטור יגיד?
מבחינת הסיכויים של דלק לעבור את הרגולציה, צריך לזכור שיש צורך באישור בנק ישראל. יצחק תשובה בעל השליטה עבר הסדר חוב בדלק נדל"ן, אבל אין בזה כדי לפסול אותו מלהיות בעל בית של חברת כרטיסי אשראי, לפחות לא באופן רשמי. עם זאת, ברגע שהנושא מגיע לפתחו של הרגולטור, הכל פתוח. על פניו אישור למנורה הוא אפילו בעלייתי יותר, נזכיר כי הראל לא קיבלה אישור לרכוש את ישראכרט. היתה לכאורה סיבה, אבל רשות התחרות סימנה מטרה - לא לאשר, ואז מצאו תירוצים. ההסבר שיכול להיות מעבר של מידע בין חברת הביטוח לחברת האשראי בנושא ביטוח בריאות הוא קשקוש. רשות התחרות היא לא שוטר, היא צריכה לאשר ולא לדון במה יקרה אם... אחרי הכל, נקודת המוצא צריכה להיות שכולם ישרים כל עוד לא הוכח אחרת. רשות התחרות יכלה לקבוע שאין מעבר של מידע ובזה היתה מסתיימת עבודתה. דווקא הנפילה למקום הלא רלבנטי, מראה שההחלטה לא היתה מקצועית וזה בהחלט יכול להיות גם מול מנורה. החשש של הרגולטור מיצירת מפלצות פיננסיות שפועלות בתחום הביטוח, ניהול הכספים והאשראי הוא מוצדק, וזה יכול להיות בעוכרי מנורה, למרות שנזכיר כי הרגולטור אישר את מכירת מקס לכלל.
דלק הרסה למנורה את התכניות
כזכור, ישראכרט כבר כמעט הייתה בכיס של מנורה שהציעה לרכוש לפי שווי של 3.15 מיליארד שקל. ביקרנו כאן את דירקטוריון ישראכרט על הכוונה להמליץ לאשר את העסקה. קשה להגיד מה השווי "האמיתי" של ישראכרט אבל אפשר להסתכל על היעדים - הם אולי יידחו קצת אבל 500 מיליון שקל של רווח לחברה זה בהחלט אפשרי, וזה עוד בלי הפוטנציאל בעולם הפיקדונות ושירותים בנקאיים נוספים. עסק שווה את הרווחים העתידיים שלו ואת הפוטנציאל, לא את ההיסטוריה. מנורה הייתה לבד במגרש, אבל אז הגיעו דלק ובנק ירושלים והרסו לה את המסיבה. בנק ירושלים הציעו לרכוש לפי שווי של 3.2-3.4 מילארד שקל ודלק הציעה לרכוש לפי שווי של 3.36 מיליארד שקל. במידה וישראכרט תקבל את אחת ההצעות היא תצטרך לשלם למנורה קנס של 62 מיליון שקל כאמור, כך שהפער בין ההצעה של מנורה להצעות של ירושלים ודלק בפועל לא היה כל כך גבוה, אבל עכשיו דלק מעלה את ההצעה והופכת את ההחלטה לקלה יותר עבור ישראכרט.הדוחות האחרונים של דלק
ברבעון השלישי ההכנסות של דלק הסתכמו ב-2.6 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של כ-3.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השלישי לשנת 2024 הסתכם בכ-403 מיליון שקל לעומת רווח של כ-423 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDAX הכולל של קבוצת דלק לרבעון השלישי לשנת 2024 הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל, לעומת כ-2.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. לדלק יתרת מזומנים והשקעות לזמן קצר בסך של כ-5.2 מיליארד שקל (במאוחד), המורכבים בעיקר מיתרות בסך של כ-1.4 מיליארד שקל בקבוצה (לרבות חברות המטה), כ-1.7 מיליארד שקל באיתקה, כ-1.6 מיליארד שקל בניו-מד אנרג'י וכ-400 מיליון שקל במהדרין. מניית דלק נסחרת לפי שווי של 8.74 מיליארד שקל אחרי עלייה של 15% מתחילת השנה. מניית דלק קבוצה בשנה האחרונה- 5.צמ 26/12/2024 10:30הגב לתגובה זומשתלט על חיינו
- 4.אלון 26/12/2024 10:15הגב לתגובה זואם תשובה רוצה לקנות כנראה מריח דם במים ויעשה קופה שמנה
- 3.יניב 25/12/2024 20:59הגב לתגובה זואדם שמחר מליונים בדלק נדלן רוצה לגרום הפסדים גם למשקיעים בדלק קבוצה !
- 2.יהל 25/12/2024 16:18הגב לתגובה זוהתייעלות חובה. לא צריך הרבה כוח אדם במתן אשראי. תתנו מחיר טוב והלקוח אצלכם
- 1.אנונימי 25/12/2024 16:00הגב לתגובה זושקל,והלוואי שיקום עו"ד תותח שיתבע תביעה יצוגית את הדירקטורים.
- רמי 25/12/2024 20:41הגב לתגובה זואף לא שמעתי שכדי לשמוע הצעה של קניית חברה אני צריך להתחייב לקנס במידה ולא אסכים למכור להם? איזה דירקטוריון מטומטם
- אחד שמבין 25/12/2024 17:02הגב לתגובה זואבל מה אכפת לדירקטורים שיושבים על השמנת (ולא רק שומרים עליה), מעניין אותם בטח, אני חי את העולם הזה. באים לעשות דירקטוריון של שעתיים לגזור קופון והביתה, ממש מעניין אותם המשקיעים, הכל הצגה אחת גדולה.

מנכ"ל מאסיבית: "הטכנולוגיה שלנו היא כמו כפפה ליד לתעשייה הביטחונית"
מאסיבית שמדפיסה בתלת-מימד מזנקת היום אחרי הודעה על הקמת מרכז ייצור לתעשיה הבטחונית - המנכ"ל החדש יוסי אזרזר עונה לכל השאלות - מה המרכז החדש יכלול והאם זה באמת פותח להם דלת לתעשייה הבטחונית? מתי זה יתורגם לשורת הרווח? האם הם לא מאחרים ל"מסיבה" של התעשיה הבטחונית? וגם: על ההתייעלות והדרך לאיזון
מאסיבית שעוסקת בטכנולוגיות הדפסה תלת־מימד דיווחה על חתימת מזכר הבנות עם חברת קומפרטס, שבמסגרתו היא תקים מרכז ייצור משותף בשביל תעשיות הביטחון והתעופה. המרכז יתמחה בייצור תבניות מחומרים מרוכבים - שזה רכיב חיוני בשביל פיתוח כלי טיס ומערכות הגנה והוא יוכל לקצר משמעותית תהליכי ייצור שנמשכים כיום חודשים רבים.
ההודעה גרמה לבאזז מיידי בשוק, המניה טסה בשעות המסחר הראשונות ביותר מ-80% לשווי של יותר מ-60 מיליון שקל אבל העליות התמתנו מאז. היא עדיין רחוקה מאוד מהשיא איתו נכנסה לשוק בתחילת 2021. היא הצרפה לבורסה
יחד עם יותר מ־100 חברות בשנים 2020-2021, וגייסה 149 מיליון שקל לפי שווי של 490 מיליון שקל לפני הכסף,ככה שהיא התחילה להיסחר לפי שווי של 640 מיליון שקל, את השיא שלה היא רשמה קצת אחרי ההנפקה במאי 2021, אז היא נשקה לשווי של כ-780 מיליון שקל, אבל מאז היא בירידה
תלולה ומחקה מאות מליונים בשווי השוק שלה עד לשפל של באיזור ה-20 מיליון שקל.
יוסי אזרזר קיבל את מושכות המנכ"לות של מאסיבית במרץ האחרון, אחרי תקופה ארוכה שבה החברה נוהלה על ידי ממלאי מקום בעקבות התפטרות המנכ"ל הקודם בסוף השנה שעברה כשמאסיבית מנסה
לשנות כיוון ולייצב גם את הדרג הניהולי.
הכניסה שלו לוותה בצעדי התייעלות נרחבים. כבר ביולי 2024 יצאה החברה לתכנית קיצוצים ראשונה שכללה הפחתות שכר, ובינואר 2025 הוחלט שלא להאריך אותה למעט יו"ר הדירקטוריון ירון יחזקאל והמייסד גרשון מילר שהמשיכו מיוזמתם
בהפחתת שכר. בהמשך אישר הדירקטוריון תכנית התייעלות חדשה שנועדה להתאים את מבנה ההוצאות למציאות העסקית. התכנית כוללת הפחתה נוספת של 30% בשכר היו"ר, ויתור מלא על שכרו של מילר, קיצוץ של 50% בשכר חודש אוגוסט של המנכ"ל אזרזר ושל סמנכ"ל המחקר ופיתוח איגור יעקובוב,
לצד צמצומי שכר נוספים והפחתות בהוצאות התפעול. בסך הכול, לפי הערכת החברה, הצעדים הללו צפויים לחסוך עד 300 אלף דולר בחודש ולהקל על תזרים המזומנים.
- מאסיבית מזנקת 80% אחרי שת"פ בטחוני - אבל הדרך "להדפיס כסף" עוד ארוכה
- שנה קשה למאסיבית - ההכנסות נחתכו ב-66% ל-4.6 מ' דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל עדיין למאסיבית יש עוד דרך לעבור כדי להגיע לאיזון. בדוחות למחצית הראשונה של 2025 ההכנסות הסתכמו בכ־2.9 מיליון דולר, עלייה לעומת 1.3 מיליון דולר במחצית הקודמת כשעיקר השיפור נובע ממכירה חוזרת של מדפסות שהוחזרו ב־2024, מה שמעלה ספק לגבי עוצמת הצמיחה האורגנית. במקביל, סך ההכנסות לשנת 2024 כולה נחתך בכ־66% ל־4.6 מיליון דולר, לעומת 12.6 מיליון דולר ב־2023, והחברה הציגה ירידה חדה במכירות המדפסות מ־23 יחידות ל־15 בלבד תוך עלייה במספר ההחזרות.