מנכ"ל ג'נגו: "לא מתייחס לשמועות על רכישה, אנחנו עסוקים בחדירה לשוק האמריקאי"
במהלך שנת 2021 רשמה חברת ג'נגו ג'נגו 0% את מניותיה למסחר בתל אביב לפי שווי של 250 מיליון שקל, עם פעילות מעניינת על הנייר בתחום הרכב. אלא שמאז ההנפקה החברה התקשתה להציג תוצאות והמניה איבדה 80% מערכה מאז ההנפקה. כעת, ולאחר שהשלימה עסקה בארצות הברית, מנכ"ל החברה, עופר סוחמי מסביר בראיון לביזפורטל מדוע התקשו להציג עד כה צמיחה בהכנסות וכיצד הוא רואה את עתיד החברה.
לג'נגו שני מוצרים מרכזיים. הראשון הוא מוצר ותיק שנקרא ווין דרייבר (WinDriver), ומספק פתרון לחיבור למערכות הפעלה. על אף שמדובר במוצר שקיים שנים רבות והוא רווחי, את עיקר התקוות שלה תולה החברה במוצר השני, החדש יחסית, VuDrive. מדובר במצלמות שמותקנות בתא הנהג ויודעות לנטר את המצב שלו בזמן אמת. על הנייר זו טכנולוגיה מעניינת למשל לחברות שמנהלות ציי משאיות, כל המנהלים יכולים לוודא שהנהגים עירניים ומצבם טוב ולצמצם תאונות.
לדברי סוחמי "האסטרטגיה של החברה היא להיכנס לארה"ב עם המוצר הזה (VuDrive) בשאיפה רוצים להתפתח ולחתום על חוזים נוספים". אלא שלפחות עד כה ג'נגו לא הצליחה להביא את הפוטנציאל הגלום עליו היא מדברת לידי ביטוי במספרים. במחצית הראשונה של השנה הכניסה החברה 1.7 מיליון דולר, לעומת 1.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, רוב מוחלט מההכנסות הגיעו מהמוצר הוותיק, בזמן שהמכירות של ה-VuDrive עמדו על כ-25 אלף דולר בלבד.
עופר סוחמי מנכ"ל ג'נגו
"החברה מנסה כמו כל חברה להשיג נתח שוק משמעותי והקשיים זה לייצר סטנדרט. אלה קשיים שקיימים בכל חברה ובכל מוצר. בארה"ב השוק מאוד צומח. יש חברה גדולה שרכשה חברה ישראלית שהיא בפרופיל שלה דומה מאוד למה שאנחנו עושים. היא השתמשה בטכנולוגיה שלה כדי לעשות הטמעה של מצלמות בתוך תא הנהג. המספרים שם גדלים מאוד, יש את Samsara (טיקר: IOT), חברה ציבורית של 1 מיליארד דולר בהכנסות. זה שוק שמאוד צמא לשחקנים וטכנולוגיות חדשות", מסביר סוחמי.
מה שמעלה את השאלה האם החברה עשויה להוות יעד לרכישה מצד שחקניות גדולות יותר בתחום הרכב. כשנשאל על האפשרות, סוחמי הסתייג ואמר "אני לא יכול להתייחס לנושא הזה". עם זאת, ניתן להעריך שחברות רכב מסתכלות על החברה, אך כל עוד הן לא יראו הוכחה אמיתית שהמוצר עובד ושיש לו ביקוש, הן יתקשו להוציא מהלך כזה לפועל. בינתיים, ג'נגו דיווחה אתמול על הסכם עם חברת ניהול ציי רכב בארה"ב ובקנדה למכירה והתקנה של מערכות VuDrive שלה, בשנתיים הקרובות.
לאן הולכים מכאן?
מי שפחות משתכנעים מהעתיד והאסטרטגיה של החברה הם המשקיעים שנטשו את המניה מאז ההנפקה. לדברי סוחמי, הדבר נבע משינוי באופי הלקוחות הפוטנציאלים, "בהתחלה פנינו ליצרניות רכב וליצרניות משנה Tier 1. החוזים בינאריים, אפשר לעבוד על חוזה או מכרז הרבה זמן ואז להגיע לשלב האחרון וברגע האחרון הוא יכול ליפול. בשלב מסוים עשינו החלטה ללכת לשוק האפטר מרקט".
"הטכנולוגיה מעניינת ואנחנו חזקים פיננסית. אני עובד שנים בחברה וה-DNA הפיננסי מאוד חזק. מבחינת שמירה על הוצאות ובקרה כספית, אנחנו לא מתנהלים בפזרנות. הטכנולוגיה שלנו מעניינת, לא הייתי אומר שהשוק רווי, בפרט לא בפתרונות שהם טובים. כן מחפשים פתרון טוב ובתמחור נכון".
- חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה
- מבטח שמיר תקים את תחנת הכח קסם במימון של כ-5 מיליארד שקל בהובלת הפועלים כ-5 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
מניית החברה בשנה האחרונה.
ואכן, לחברה מאזן חזק יחסית עם מזומנים ופיקדונות של 12.5 מיליון דולר, לפני הדיבידנד בסך 6 מיליון דולר אותו היא רוצה לחלק למשקיעים. הנהלת החברה גם מביעה אמון ומכניסה את היד לכיס - בשנה האחרונה סיסקו שהייתה בעלת מניות בחברה (קיבלה את המניות ללא תמורה) מכרה את המניות שלה לבעל השליטה ויו"ר החברה אופיר הרבסט (87.75%) בעסקה כוללת של 2.6 מיליון שקל עבור מיליון מניות.
יכול להיות שהיציאה של סיסקו נתפסה כחוסר אמון בחברה?
"סיסקו לא פועלת בתחום הרכב, הם פשוט ניקו שולחן כחלק מתמהילי ההשקעות שלהם. אופיר, היו"ר, חיכה להזדמנות ורכש את המניות שלהם. אנחנו לא בתחום יצרניות הרכב, אנחנו באפטר מרקט. אנחנו עובדים עם שחקנים שלחלקם יש פתרון אבל אולי פחות טוב. ההתקנה שלנו מאוד פשוטה וזה חלק מהצעת הערך שלנו. סיסקו הייתה בעלת מניות לא פעילה".
אז מי הלקוחות של ג'נגו?
"המוצר הוותיק, WinDriver, עובד עם חברות מהגדולות בעולם. אלה לא לקוחות קצה, אלה חברות בינוניות וחברות ענק. אנחנו מבין אחד מהשחקנים היחידים בתחום הזה שיש להם פרויקטים רבים שהם משתמשים בו. חברה אחת יכולה לייצר עשרות עסקאות ויש לנו כך אלפי לקוחות".
במוצר השני, פרופיל הלקוחות הוא חברות מסחריות, משאיות, אוטובוסים וכו', שרוצים להגן על הנהגים שלהם ועל הרכבים באמצעות המערכת. זו מערכת שמספקת ניטור נהג בזמן אמת, התראה על הנהג ועל כל הסחת דעת, חגורת בטיחות או כל דבר אחר שיכול לגרום לתאונה. זה שולח דוחות וסטטיסטיקות למנהלי הצי וכך מייצרים תכניות עבודה".
איפה תהיו עוד 3 שנים?
"החזון שלי הוא שנהיה שחקן משמעותי בשוק האמריקאי, לשם אני שואף".
ג'נגו יכולה להיות חברה עם מחזור דו ספרתי?
- 2.הם זולים מאוד (ל"ת)לת 05/12/2024 14:28הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 05/12/2024 12:12הגב לתגובה זוהם? כלום למה שיענינו?
קובי אלכסנדר (נוצר ב-AI)ההשקעה המוצלחת של קובי אלכסנדר, והאם המימוש האחרון הוא סימן להמשך?
קובי אלכסנדר מממש 66 מיליון שקל ממניות אי.בי.אי אחרי 20 שנות השקעה; וגם: דברים שצריך לדעת על קובי אלכסנדר
קובי אלכסנדר מכר 240 אלף מניות של בית ההשקעות אי.בי.אי בשער של 275 שקלים למניה, סכום כולל של 66 מיליון שקלים. העסקה בוצעה בהנחה של 4% ממחיר השוק. לפני המכירה החזיק אלכסנדר ב-19.2% ממניות החברה; כיום נותרו בידיו 15.8%, בשווי של 620 מיליון שקלים. ההשקעה המקורית היתה ב-2005, בסך 50 מיליון שקלים עבור 25% מאי.בי.אי, והיא הניבה תשואה מצטברת של יותר מפי 12.
שווי השוק של אי.בי.אי חצה את 4 מיליארד שקלים במקביל לשיפור בתוצאות וקריאה נכונה של המפה. אי.בי.אי נכנס לפני יותר מעשור לתחום הקרנות האלטרנטיבות למשקיעים כשירים וזה הפך לזרוע מאוד מרכזית ברווחיו.
בשבוע האחרון מכרו ארבעה בכירים באי.בי.אי אופציות בשווי 50 מיליון שקלים
מי הוא קובי אלכסנדר?
קובי אלכסנדר הוא יזם הייטק ישראלי שייסד את קומברס טכנולוגיות (לשעבר אפרת) ב-1984 עם בועז משעולי ויחיעם ימיני. החברה, שפיתחה פתרונות ערך מוסף לתקשורת, גדלה ל-5,000 עובדים ו-1.5 מיליארד דולר מחזור שנתי בשיאה ב-2000, עם שווי שוק של 20 מיליארד דולר. אלכסנדר כיהן כמנכ"ל 25 שנה, והוביל IPO ב-1996 (גיוס 100 מיליון דולר) והשקעות בסטארט-אפים כמו וויקס (50 מיליון דולר ב-2007).
ב-2006 הוא הואשם בתרמית ניירות ערך: תמחור לאחור של אופציות למנהלים, שחסך 7 מיליון דולר מיסים והטיב עם בכירים, כולל אלכסנדר שקיבל אופציות בשווי 2 מיליון דולר. לאחר כתב אישום בארה"ב, נמלט לנמיביה (ללא הסכם הסגרה), שם שהה 10 שנים תחת שם בדוי, בעוד קומברס איבדה את שוויה וחוסלה.
ב-2016 הוא הוסגר, הורשע ב-2017 ברישום כוזב, ונידון ל-30 חודשי מאסר. ריצה 12 חודשים בארה"ב ובישראל, ושוחרר ב-2018 לאחר ניכוי שליש.
רו״ח פרידה עבאס יוסף, אחראית תחום נדל״ן במחלקת תאגידים הרשות לניירות ערך. קרדיט: ענבל מרמרי״בחברות הנדל״ן היזמי המספרים נראים טוב, אבל העודפים עלולים להיות מנופחים״
בכנס תאגידים ה-13 של רשות ניירות ערך מזהירים מפער בין התמונה האופטימית בשוק ההון לבין מצב הפרויקטים
בשטח, ומציגה מתווה גילוי חדש לחברות היזמיות שיתמקד במהות, בעודפים צפויים ובגילוי מצרפי
״על המסכים הכל נראה טוב, בפרויקטים זה כבר פחות פשוט״
היום (שלישי), בכנס תאגידים ה-13 של רשות ניירות ערך, עלתה רו״ח פרידה עבאס לבמה עם מסר מפוכח לשחקניות הנדל״ן היזמי. לדבריה, בעיני הרשות מתווה הגילוי החדש אינו רק שינוי טכני, אלא שינוי תפיסתי סביב מהות. היא הוסיפה שמי שמסתכל מלמעלה רואה שוק שנראה מצוין: בשנה האחרונה הצטרפו לבורסה 12 חברות נדל״ן יזמי, מספר שישראל לא ראתה כבר שנים. רוב החברות האלה גייסו אגרות חוב בהיקף כולל של כמעט 1.4 מיליארד שקלים, ובשנה החולפת נרשמה עלייה בשווי השוק של חברות הנדל״ן הציבוריות.
הנתונים האלה, אמרה, משקפים התעניינות גוברת מצד הציבור וציפייה לרווחיות גבוהה בשנים הבאות, במיוחד על רקע חזרה הדרגתית של השוק לפעילות אחרי סיום הלחימה. ״אם מסתכלים מלמעלה, הכל נראה ממש טוב״, אמרה, ״אבל כשנכנסים לעובדות בשטח, הסיפור מורכב יותר״.

עבאס הזכירה שבמקביל לעלייה בשוויי השוק נרשמה בשנה האחרונה ירידה בקצב מכירת הדירות, שהובילה לשיא חדש במספר הדירות הלא מכורות. יחד עם זאת, מדד תשומות הבנייה ושכר העבודה בענף ממשיכים לעלות ולהגדיל את עלות הפרויקטים עבור היזמים.
- יו"ר רשות ני"ע: "הונאות משקיעים ברשתות החברתיות מתרחבות - נדרשת פעולה משותפת עם הרשתות"
- רשות ני״ע: אישור גילוי מרצון לא מעיד על מקור חוקי של הכספים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
״השילוב של ירידה במכירות ועלייה בעלויות פוגע בתזרים המזומנים של החברות״, אמרה. ״את התוצאה רואים בשטח, בשלטי החוצות ובקמפיינים: מבצעי מכירות יצירתיים שמגלמים הנחות משמעותיות, הצעות למשכנתאות ללא ריבית, פטור מהצמדות ואפילו אפשרות לביטול הסכמים. אלה לא רק גימיקים שיווקיים, אלא כלים להתמודד עם מצוקה פיננסית שמתגברת״.

