עופר סוחמי מנכל גנגו
צילום: יחצ
ראיון

מנכ"ל ג'נגו: "לא מתייחס לשמועות על רכישה, אנחנו עסוקים בחדירה לשוק האמריקאי"

ג'נגו מנסה לחדור לשוק האמריקאי עם מוצר שכרגע לא מוכר; יש לה מאזן חזק ועל הנייר חברה גדולה בתחום עשויה להתעניין בה ולרכוש אותה, האם זו באמת אפשרות? מנכ"ל החברה, עופר סוחמי: "חברה אמריקאית בתחום כבר רכשה חברה ישראלית עם פעילות דומה לשלנו"

במהלך שנת 2021 רשמה חברת ג'נגו ג'נגו 0%  את מניותיה למסחר בתל אביב לפי שווי של 250 מיליון שקל, עם פעילות מעניינת על הנייר בתחום הרכב. אלא שמאז ההנפקה החברה התקשתה להציג תוצאות והמניה איבדה 80% מערכה מאז ההנפקה. כעת, ולאחר שהשלימה עסקה בארצות הברית, מנכ"ל החברה, עופר סוחמי מסביר בראיון לביזפורטל מדוע התקשו להציג עד כה צמיחה בהכנסות וכיצד הוא רואה את עתיד החברה.

לג'נגו שני מוצרים מרכזיים. הראשון הוא מוצר ותיק שנקרא ווין דרייבר (WinDriver), ומספק פתרון לחיבור למערכות הפעלה. על אף שמדובר במוצר שקיים שנים רבות והוא רווחי, את עיקר התקוות שלה תולה החברה במוצר השני, החדש יחסית, VuDrive. מדובר במצלמות שמותקנות בתא הנהג ויודעות לנטר את המצב שלו בזמן אמת. על הנייר זו טכנולוגיה מעניינת למשל לחברות שמנהלות ציי משאיות, כל המנהלים יכולים לוודא שהנהגים עירניים ומצבם טוב ולצמצם תאונות.

לדברי סוחמי "האסטרטגיה של החברה היא להיכנס לארה"ב עם המוצר הזה (VuDrive) בשאיפה רוצים להתפתח ולחתום על חוזים נוספים". אלא שלפחות עד כה ג'נגו לא הצליחה להביא את הפוטנציאל הגלום עליו היא מדברת לידי ביטוי במספרים. במחצית הראשונה של השנה הכניסה החברה 1.7 מיליון דולר, לעומת 1.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, רוב מוחלט מההכנסות הגיעו מהמוצר הוותיק, בזמן שהמכירות של ה-VuDrive עמדו על כ-25 אלף דולר בלבד.

עופר סוחמי מנכ"ל ג'נגו

"החברה מנסה כמו כל חברה להשיג נתח שוק משמעותי והקשיים זה לייצר סטנדרט. אלה קשיים שקיימים בכל חברה ובכל מוצר. בארה"ב השוק מאוד צומח. יש חברה גדולה שרכשה חברה ישראלית שהיא בפרופיל שלה דומה מאוד למה שאנחנו עושים. היא השתמשה בטכנולוגיה שלה כדי לעשות הטמעה של מצלמות בתוך תא הנהג. המספרים שם גדלים מאוד, יש את Samsara (טיקר: IOT), חברה ציבורית של 1 מיליארד דולר בהכנסות. זה שוק שמאוד צמא לשחקנים וטכנולוגיות חדשות", מסביר סוחמי.

מה שמעלה את השאלה האם החברה עשויה להוות יעד לרכישה מצד שחקניות גדולות יותר בתחום הרכב. כשנשאל על האפשרות, סוחמי הסתייג ואמר "אני לא יכול להתייחס לנושא הזה". עם זאת, ניתן להעריך שחברות רכב מסתכלות על החברה, אך כל עוד הן לא יראו הוכחה אמיתית שהמוצר עובד ושיש לו ביקוש, הן יתקשו להוציא מהלך כזה לפועל. בינתיים, ג'נגו דיווחה אתמול על הסכם עם חברת ניהול ציי רכב בארה"ב ובקנדה למכירה והתקנה של מערכות VuDrive שלה, בשנתיים הקרובות.

לאן הולכים מכאן?

​מי שפחות משתכנעים מהעתיד והאסטרטגיה של החברה הם המשקיעים שנטשו את המניה מאז ההנפקה. לדברי סוחמי, הדבר נבע משינוי באופי הלקוחות הפוטנציאלים, "בהתחלה פנינו ליצרניות רכב וליצרניות משנה Tier 1. החוזים בינאריים, אפשר לעבוד על חוזה או מכרז הרבה זמן ואז להגיע לשלב האחרון וברגע האחרון הוא יכול ליפול. בשלב מסוים עשינו החלטה ללכת לשוק האפטר מרקט".

"הטכנולוגיה מעניינת ואנחנו חזקים פיננסית. אני עובד שנים בחברה וה-DNA הפיננסי מאוד חזק. מבחינת שמירה על הוצאות ובקרה כספית, אנחנו לא מתנהלים בפזרנות. הטכנולוגיה שלנו מעניינת, לא הייתי אומר שהשוק רווי, בפרט לא בפתרונות שהם טובים. כן מחפשים פתרון טוב ובתמחור נכון".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מניית החברה בשנה האחרונה.

ואכן, לחברה מאזן חזק יחסית עם מזומנים ופיקדונות של 12.5 מיליון דולר, לפני הדיבידנד בסך 6 מיליון דולר אותו היא רוצה לחלק למשקיעים. הנהלת החברה גם מביעה אמון ומכניסה את היד לכיס - בשנה האחרונה סיסקו שהייתה בעלת מניות בחברה (קיבלה את המניות ללא תמורה) מכרה את המניות שלה לבעל השליטה ויו"ר החברה אופיר הרבסט (87.75%) בעסקה כוללת של 2.6 מיליון שקל עבור מיליון מניות.

יכול להיות שהיציאה של סיסקו נתפסה כחוסר אמון בחברה?

"סיסקו לא פועלת בתחום הרכב, הם פשוט ניקו שולחן כחלק מתמהילי ההשקעות שלהם. אופיר, היו"ר, חיכה להזדמנות ורכש את המניות שלהם. אנחנו לא בתחום יצרניות הרכב, אנחנו באפטר מרקט. אנחנו עובדים עם שחקנים שלחלקם יש פתרון אבל אולי פחות טוב. ההתקנה שלנו מאוד פשוטה וזה חלק מהצעת הערך שלנו. סיסקו הייתה בעלת מניות לא פעילה".

אז מי הלקוחות של ג'נגו?

"המוצר הוותיק, WinDriver, עובד עם חברות מהגדולות בעולם. אלה לא לקוחות קצה, אלה חברות בינוניות וחברות ענק. אנחנו מבין אחד מהשחקנים היחידים בתחום הזה שיש להם פרויקטים רבים שהם משתמשים בו. חברה אחת יכולה לייצר עשרות עסקאות ויש לנו כך אלפי לקוחות".

במוצר השני, פרופיל הלקוחות הוא חברות מסחריות, משאיות, אוטובוסים וכו', שרוצים להגן על הנהגים שלהם ועל הרכבים באמצעות המערכת. זו מערכת שמספקת ניטור נהג בזמן אמת, התראה על הנהג ועל כל הסחת דעת, חגורת בטיחות או כל דבר אחר שיכול לגרום לתאונה. זה שולח דוחות וסטטיסטיקות למנהלי הצי וכך מייצרים תכניות עבודה".

איפה תהיו עוד 3 שנים?

"החזון שלי הוא שנהיה שחקן משמעותי בשוק האמריקאי, לשם אני שואף".

ג'נגו יכולה להיות חברה עם מחזור דו ספרתי?

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הם זולים מאוד (ל"ת)
    לת 05/12/2024 14:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 05/12/2024 12:12
    הגב לתגובה זו
    הם? כלום למה שיענינו?
ג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברהג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברה

הביטקוין של זוז פאוור: סיכון מול סיכוי

אחרי שנים של הפסדים בפעילות אגירת האנרגיה וירידה של מעל 90% מההנפקה, זוז פאוור החליפה מסלול והפכה לחברה פיננסית שמחזיקה ביטקוין כנכס ליבה; המשקיעים מקבלים חשיפה למטבע הדיגיטלי דרך מניה דואלית בתל אביב ובנאסד״ק,  עם סיכון/סיכוי שמגיע מחשיפה לשוק הקריפטו ועלויות של חברה ציבורית

תמיר חכמוף |

חברת זוז פאוור זוז פאוור 3.17%   הדואלית שינתה לאחרונה את מהות ההשקעה בחברה, כאשר עברה מהתמקדות בפעילות טכנולוגית בתחום האנרגיה המתחדשת, לחברה פיננסית שמאפשרת חשיפה לעולם הקריפטו והביטקוין בפרט.

החברה פיתחה מערכת מבוססת גלגלי תנופה שנועדה לאפשר טעינה מהירה לרכב חשמלי גם באתרים שבהם רשת החשמל חלשה או מוגבלת. הרעיון ההנדסי היה מעניין אך בפועל ההצלחה הייתה מוגבלת. החברה התקשתה להמיר פיילוטים להזמנות מסחריות, נרשמו הפסדים תפעוליים מתמשכים, ופעילותה הצטמצמה מאוד עם הכנסה של פחות מ-250 אלף דולר והפסד של 7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2025, עם ירידה של למעלה מ-90% מהשווי מאז הגיעה לבורסה.

על רקע האתגרים, שכללו הון עצמי שלילי והתחייבויות של כ-6.7 מיליון דולר מול מזומנים של כ-2.5 מיליון דולר, החליטה החברה לשנות אסטרטגיה.

החברה גייסה כספים (בדיסקאונט משמעותי), בסך של קצת יותר מ-160 מיליון דולר, במטרה לרכוש ביטקוין במרבית הכספים, והיתרה לפירעון חובות קיימים ולצרכים תפעוליים.


ממידע שהגיע לביזפורטל, זוז כבר רכשה מעל 1,000 ביטקוין, תוך שמירה על יתרת מזומנים להמשך רכישות ברמות מחיר שונות. החברה מתכננת להשלים את מלוא הגיוס ולהמשיך את הרכישות בהמשך, תוך שהיא תוכל להשתמש בחלק מהכספים כאמור לפעילות שוטפת ותשלום ההתחייבויות.

חשוב לציין כי הרכישות האלה אינן יוצרות ערך חדש לבעלי המניות, אלא הוא נשען על הנפקות לצורך גיוס מזומן לרכישת הביטקוין. המשמעות היא דילול מתמשך של בעלי המניות, כאשר השווי של החברה מזנק למרות שמחיר המניה ירד הודות לגידול במספר המניות.

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל

קרן פורטיסימו מתכננת להנפיק את סוגת לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל, במהלך שמגיע בתקופה של התעוררות בשוק ההנפקות בתל אביב

תמיר חכמוף |

קרן פורטיסימו, שמחזיקה ב-80% ממניות סוגת, מתקדמת לקראת הנפקת חברת המזון בבורסה בתל אביב לפי שווי מוערך של 1.2-1.3 מיליארד שקל. הכספים שיגויסו בהנפקה צפויים לשמש להחזר חובות ולהמשך השקעות בצמיחה.

סוגת, בניהולו של גיא פרופר, בנו של דן פרופר, לשעבר מנכ"ל ויו"ר אסם, מציגה מחזור מכירות שנתי של כ-1.2 מיליארד שקל. 

המותג סוגת הוא אחד המוכרים בישראל ומוצרי החברה נמצאים בכמעט כל בית. החברה עוסקת בייבוא, ייצור ושיווק של מוצרי מזון יבשים, בהם אורז, סוכר, קמח, פסטה וקטניות. מאז שנרכשה בידי פורטיסימו ב-2019, סוגת הרחיבה את פעילותה דרך רכישות של מותגים כמו "עץ הזית", "אל ארז", "אל נח’לה" ו"תבליני פרג". 

התשקיף צפוי להיות מוגש בשבועות הקרובים, ובשוק מעריכים כי המהלך עשוי להיות מושלם עד לסוף השנה. משיחה עם גורמים בשוק נראה כי עדיין לא התקיימו שיחות עם מוסדיים לגבי היקף או תמחור ההנפקה, אך החברה עשויה לקבל מכפילי שווי דומים להנפקת גד שבוצעה לאחרונה, שיתנו לסוגת כמובן שווי שוק אחר (מחלבות גד הונפקה בתל אביב).

שוק ההנפקות בת"א רותח

בשוק ההנפקות בתל אביב יש כיום אווירה של התעוררות, יותר חברות פונות לבורסה, יותר גיוסים, והאופטימיות חוזרת. בסוף ספטמבר סיכמנו את ההנפקות של השנה האחרונה בבורסה, אז התחילו להיסחר כבר כ-20 חברות חדשות בשוק הישראלי (ההנפקות של 2025: מי טסה ומי צללה?). מהנתונים עולה כי המשקיעים עדיין זהירים, והממוצע של תשואה לאחר הנפקה עומד על כ-14.1% מאז יום המסחר הראשון, אבל החציון רק כ-3.63%, כלומר מדובר בכמה “הצלחות” שמושכות את הממוצע, בעוד שאר החברות מתקשות.