רנו 5 חשמלית. צילום יואב פולסרנו 5 E-Tech - חשמלית קומפקטית ויקרה
פריסבי, יבואנית דגמי רנו לישראל השיקה את הרנו 5 החשמלית החדשה שעושה מאמצים גדולים להזכיר לנו את הקשר העיצובי עם הרנו 5 המקורית.
במחיר של החל מ 169.0 אש"ח הרנו 5 החשמלית התרחקה מאוד מהמקור שהיה פתרון תחבורה נגיש ובסיסי.
פריסבי יבואנית דגמי רנו לישראל השיקה הבוקר את הרנו 5 החשמלית. הרנו 5 החשמלית היא סופר מיני חשמלית מעוצבת עם רמת 'נחשקות' מהגבוהות ביותר.
הרנו 5 החשמלית ששמה הרשמי הוא רנו 5 E-Tech, הוא רכב חשמלי שעושה שימוש באלמנטים עיצוביים מהרנו 5 המקורית של שנות ה – 70, ממנה יוצרו למעל מ 9.0 מיליון יחידות עד לסיום הייצור בשנת 1996.
הרנו 5 E-Tech הוצגה לראשונה כרכב קונספט בשנת 2021, וכדגם סופי בתערוכת ג'נבה ב 2024, כשהדגם הסופי כמעט זהה לחלוטין לדגם הקונספט. עם השקת הרנו 5 E-Tech באירופה היא זוכה לביקושים גבוהים מאוד, דבר שגרם להשקה מקומית מאוחרת, אבל היא עכשיו כאן, והיא מקסימה מכל זוית.
- אקספנג מחזקת אחיזה - מייסד החברה ורשת עמדות טעינה
- צ'רי FX EV - מלך הגיולים של אוגוסט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרנו 5 E-Tech לא רוצה להיות העסקה הכי טובה בשוק. היא לא שם. היא רוצה להיות הרכב הכי מגניב על הכביש, כמעט ללא תחרות, ואת זה היא מצליחה לעשות במחיר לא זול.
העיצוב כאמור עושה שימוש במרכיבים מהרנו 5 המקורית והוא נראה צעיר ורענן, אם כי הרנו 5 E-Tech מראה על כמה כלי רכב גדלו בכל המימדים. הקווים זויתיים עם שימוש רחב במלבנים הן לפנסי הערפל, יחידות התאורה הראשיות ועוד. מרכב גבוה וזקוף, פנסים אחוריים אנכיים, והתוצאה הסופית היא רכב עם המון אופי ו'מגניבות'. המימדים של הרנו 5 החשמלית הם על הצד הקומפקטי עם אורך כולל של 3.92 מטר, רוחב של 1.774 מטר, גובה של 1.491 מטר ובסיס גלגלים של 2.541 מטר.
פנים הרכב 'מתכתב' עם העיצוב הפנימי של הרנו 5 המקורית, עם זאת הוא מודרני ונאה מאוד. צג לוח מחוונים בגודל ''10.3 יחד עם מולטימדיה בגודל ''10.1 עם ממשק של גוגל מובנה. למי שלא ירצה להשתמש באפליקציות של גוגל יש כמובן שיקוף לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל. המיזוג מתופעל באמצעות מתגים וכך גם פתחי האיוורור, וטוב לראות שגם רנו הבינו את חוסר ההיגיון לתפעל את המיזוג באמצעות המסך המרכזי.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מישיבה קצרה במושב הנהג מדובר במושב מצוין, וצריך לראות איך הוא בשימוש אמיתי לאורך זמן.
אם עד עכשיו צברה הרנו 5 E-Tech נקודות זכות רבות, הצד הטכני מעט מצנן את ההתלהבות. הרנו משווקת בשתי גירסאות הנבדלות אחת מהשניה במפרט הטכני.
דגם ה Urban Range מצויד בסוללה בקיבולת 40Kwh וטווח של 306 ק"מ. דגם זה מצויד במנוע בהספק של 120 כ"ס ומומנט של 23 קג"מ. דגם ה Comfort Range נהנה מסוללה בקיבולת של 52Kwh וטווח מוצהר של 407 ק"מ. לדגם זה מנוע בהספק של 150 כ"ס ומומנט של 25 קג"מ.
בשני הדגמים טעינה איטית AC מבוצעת בהספק של עד 11Kw ואילו טעינה מהירה בהספק של 80KW ב Urban או 100Kw ב Comfort.
בתחום הבטיחות מצויידת הרנו 5 E-Tech בסט מלא של מערכות בטיחות אקטיביות ומקבל ציון אבזור בטיחות 7, לצד ארבעה כוכבי בטיחות בלבד במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.
הרנו 5 E-Tech משווקת במחיר של 169.0 אש"ח לדגם ה Urban ומחיר של 177.0 אש"ח לדגם ה Comfort. צביעה דו גוונית (גג שחור) תעלה תוספת של 5000 ₪.
ההקצאות לשוק המקומי כרגע מצומצמות, ולכן גם המחיר גבוה בהתאם. אנשי פריסבי מדגישים כי כדי להעריך את הרנו 5 החשמלית באמת, יש לנהוג בה ולחוות את התנהגות הכביש של המכונית, ולא על בסיס דף הנתונים היבש, אתגר שנשמח לעמוד בו ולחזור לדווח.
הרנו 5 החשמלית תהיה רכב שני או שלישי במשפחות מעושרות מהעשירון העליון בלבד, ובכך היא מתרחקת מאוד מהמורשת של הרנו 5 המקורית שהיתה רכב בסיסי ועממי.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
