רנו 5 חשמלית. צילום יואב פולס
רנו 5 חשמלית. צילום יואב פולס

רנו 5 E-Tech - חשמלית קומפקטית ויקרה

פריסבי, יבואנית דגמי רנו לישראל השיקה את הרנו 5 החשמלית החדשה שעושה מאמצים גדולים להזכיר לנו את הקשר העיצובי עם הרנו 5 המקורית. 

במחיר של החל מ 169.0 אש"ח הרנו 5 החשמלית התרחקה מאוד מהמקור שהיה פתרון תחבורה נגיש ובסיסי.  

יואב פולס |

פריסבי יבואנית דגמי רנו לישראל השיקה הבוקר את הרנו 5 החשמלית. הרנו 5 החשמלית היא סופר מיני חשמלית מעוצבת עם רמת 'נחשקות' מהגבוהות ביותר.

הרנו 5 החשמלית ששמה הרשמי הוא רנו 5 E-Tech, הוא רכב חשמלי שעושה שימוש באלמנטים עיצוביים מהרנו 5 המקורית של שנות ה – 70, ממנה יוצרו למעל מ 9.0 מיליון יחידות עד לסיום הייצור בשנת 1996.

הרנו 5 E-Tech הוצגה לראשונה כרכב קונספט בשנת 2021, וכדגם סופי בתערוכת ג'נבה ב 2024, כשהדגם הסופי כמעט זהה לחלוטין לדגם הקונספט. עם השקת הרנו 5 E-Tech באירופה היא זוכה לביקושים גבוהים מאוד, דבר שגרם להשקה מקומית מאוחרת, אבל היא עכשיו כאן, והיא מקסימה מכל זוית.

רנו 5 חשמלית. צילום יואב פולס

הרנו 5 E-Tech לא רוצה להיות העסקה הכי טובה בשוק. היא לא שם. היא רוצה להיות הרכב הכי מגניב על הכביש, כמעט ללא תחרות, ואת זה היא מצליחה לעשות במחיר לא זול.

העיצוב כאמור עושה שימוש במרכיבים מהרנו 5 המקורית והוא נראה צעיר ורענן, אם כי הרנו 5 E-Tech מראה על כמה כלי רכב גדלו בכל המימדים. הקווים זויתיים עם שימוש רחב במלבנים הן לפנסי הערפל, יחידות התאורה הראשיות ועוד. מרכב גבוה וזקוף, פנסים אחוריים אנכיים, והתוצאה הסופית היא רכב עם המון אופי ו'מגניבות'. המימדים של הרנו 5 החשמלית הם על הצד הקומפקטי עם אורך כולל של 3.92 מטר, רוחב של 1.774 מטר, גובה של 1.491 מטר ובסיס גלגלים של 2.541 מטר.

פנים הרכב 'מתכתב' עם העיצוב הפנימי של הרנו 5 המקורית, עם זאת הוא מודרני ונאה מאוד. צג לוח מחוונים בגודל ''10.3 יחד עם מולטימדיה בגודל ''10.1 עם ממשק של גוגל מובנה. למי שלא ירצה להשתמש באפליקציות של גוגל יש כמובן שיקוף לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל. המיזוג מתופעל באמצעות מתגים וכך גם פתחי האיוורור, וטוב לראות שגם רנו הבינו את חוסר ההיגיון לתפעל את המיזוג באמצעות המסך המרכזי.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

רנו 5 חשמלית - סביבת נהג. צילום יואב פולס

מישיבה קצרה במושב הנהג מדובר במושב מצוין, וצריך לראות איך הוא בשימוש אמיתי לאורך זמן.

אם עד עכשיו צברה הרנו 5 E-Tech נקודות זכות רבות, הצד הטכני מעט מצנן את ההתלהבות. הרנו משווקת בשתי גירסאות הנבדלות אחת מהשניה במפרט הטכני.

דגם ה Urban Range מצויד בסוללה בקיבולת 40Kwh וטווח של 306 ק"מ. דגם זה מצויד במנוע בהספק של 120 כ"ס ומומנט של 23 קג"מ. דגם ה Comfort Range נהנה מסוללה בקיבולת של 52Kwh וטווח מוצהר של 407 ק"מ. לדגם זה מנוע בהספק של 150 כ"ס ומומנט של 25 קג"מ.

בשני הדגמים טעינה איטית AC מבוצעת בהספק של עד 11Kw ואילו טעינה מהירה בהספק של 80KW ב Urban או 100Kw ב Comfort.

בתחום הבטיחות מצויידת הרנו 5 E-Tech בסט מלא של מערכות בטיחות אקטיביות ומקבל ציון אבזור בטיחות 7, לצד ארבעה כוכבי בטיחות בלבד במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.

הרנו 5 E-Tech משווקת במחיר של 169.0 אש"ח לדגם ה Urban ומחיר של 177.0 אש"ח לדגם ה Comfort. צביעה דו גוונית (גג שחור) תעלה תוספת של 5000 ₪.

רנו 5 - חדש וישן. אם היו נותנים לי מפתחות של שתיהן לסיבוב, לא בטוח באיזו הייתי בוחר לנהוג. צילום יואב פולס

ההקצאות לשוק המקומי כרגע מצומצמות, ולכן גם המחיר גבוה בהתאם. אנשי פריסבי מדגישים כי כדי להעריך את הרנו 5 החשמלית באמת, יש לנהוג בה ולחוות את התנהגות הכביש של המכונית, ולא על בסיס דף הנתונים היבש, אתגר שנשמח לעמוד בו ולחזור לדווח.

הרנו 5 החשמלית תהיה רכב שני או שלישי במשפחות מעושרות מהעשירון העליון בלבד, ובכך היא מתרחקת מאוד מהמורשת של הרנו 5 המקורית שהיתה רכב בסיסי ועממי.



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.