איי.בי.איי: גידול של 22% בהכנסות, לצד צמיחה בגיוס הלקוחות
העלייה בהכנסות נובעת מפעילות קרנות הנאמנות ושירותי הבורסה, לצד התרחבות בתחום ניהול ההון והשקעות האלטרנטיביות; החברה תחלק דיבידנד נוסף של 16 מיליון שקל
ההכנסות ברבעון השלישי של איי.בי.איי איביאי בית השק -1.79% הסתכמו לכ-245.7 מיליון שקל - צמיחה של כ- 22% לעומת הרבעון המקביל. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מהצמיחה בפעילות קרנות הנאמנות ושירותי בורסה.
גידול בפעילות המסחר ובגיוס הלקוחות
החברה דיווחה גם על צמיחה של כ-8% בהכנסות ממגזר שירותי המסחר והמשמורת/חבר בורסה שהסתכמו לכ-75.7 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מעלייה בהיקפי המסחר ומהמשך הצמיחה בקצב גיוס הלקוחות של IBI SMART. החברה שומרת על קצב גיוס לקוחות גבוה מתחילת השנה כאשר מתחילת השנה נוספו לחברה כ-17,000 לקוחות חדשים, לעומת הצטרפותם של 10,000 לקוחות בכל שנת 2023. הרווח מהפעילות במגזר הסתכם לכ-23 מיליון שקל.
תחום פעילות הקרנות וניהול התיקים רשם הכנסות של כ-64.2 מיליון שקל ורווח של כ-8.9 מיליון שקל. התוצאות כוללות באופן מלא את פעילות קרנות הנאמנות של פסגות, לאחר השלמת העסקה בחודש מאי. חברת הקרנות הינה המגייסת הגדולה מתחילת השנה עם גיוסים בהיקף של כ-15.1 מיליארד שקל, והגדלת נתח השוק, כאשר במהלך הרבעון השני גייסה כ-3.3 מיליארד שקל. שווי הנכסים המנוהלים בקרנות הנאמנות נכון לרבעון השלישי עומד על כ-61.8 מיליארד שקל.
ההכנסות משירותי ניהול ותפעול הוניים (איביאי קפיטל) הסתכמו בכ-32 מיליון שקל ברבעון השלישי, ואינן כוללות את ההכנסות מהשלמת עסקת רכישת 60% מחברת נקסטאייג', אשר יתבטאו ברבעון הבא. נקסטאייג' מספקת שירותי ניהול כספים בעולם ההיי-טק, והשילוב עם פעילות קפיטל יוצר מעטפת שירותים מלאה ללקוחות החברה בתחום ההיי-טק. במהלך הרבעון בוצע שינוי מבני מקיף בחברה שנועד לתמוך בהרחבה המשמעותית של מגוון השירותים המוצעים ללקוחות הקבוצה.
- שסטוביץ ואי בי אי רוכשים מניות לוזון בכ-31.6 מיליון שקל
- קרן חדשה תתמקד במניות הביטחוניות הישראליות, האם התזמון נכון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההכנסות מגזר ההשקעות האלטרנטיביות הסתכמו לכ-46.5 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל. הרווח מהפעילות הסתכם ברבעון לכ-20.9 מיליון שקל. היקף הנכסים המנוהלים נכון לתום הרבעון השלישי עמד על כ-11 מיליארד שקל, בדומה להיקף הנכסים בסוף שנת 2023. במהלך הרבעון השיקה החברה שתי קרנות חוב חדשות, אשר זכו להתחייבויות השקעה בהיקף של כ-100 מיליון שקל כל אחת.
ההכנסות מהסוכנויות הפנסיוניות והפיננסיות הוכפלו ברבעון והסתכמו לסך של כ-19.6 מיליון שקל. בנטרול עסקת נטו ביחס לרבעון המקביל אשתקד חל גידול של כ-8.5% בהכנסות. הרווח ברבעון הסתכם לכ-0.3 מיליון שקל והושפע לשלילה כתוצאה מכניסת נטו להסדר אך על פי הערכת ההנהלה השפעה זו הינה זמנית. החברה הודיעה כי נחתם מזכר הבנות לרכישת השליטה בנטו על ידי ארבע עונות, ונכון למועד פרסום הדוח הצדדים נמצאים בשלבים סופיים לקראת חתימה על הסכם מפורט עם נטו.
נרשמה עלייה בשיעור האחזקה בחברת החיתום ל-44.8% נכון למועד פרסום הדוח ואיחוד מלא של הפעילות בדוחות הכספיים של החברה החל מה-1.9.2024. הרווח ברבעון הסתכם בכ-1.8 מיליון שקל , זאת לעומת רווח של 1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
ה-EBITDA של החברה בשלושת החודשים הסתכם לכ-72.9 מיליון. הרווח ברבעון השלישי לבעלי המניות הסתכם לכ-32 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה עומד על כ-783 מיליון שקל. החברה מחלקת בעקביות דיבידנד לבעלי המניות כאשר מתחילת השנה חילקה החברה סך של 65 מיליון שקל. לאחר תאריך המאזן הודיעה החברה על חלוקה נוספת של 16 מיליון שקל.
לדברי דייב לובצקי, מנכ"ל IBI בית השקעות: "IBI ממשיכה את מגמת הצמיחה והביצועים הפיננסיים הטובים ברבעון, שבאו לידי ביטוי ברבעון הזה במיוחד בתחום שירותי הבורסה וקרנות הנאמנות. אנחנו רואים המשך גידול מהיר בלקוחות המסחר העצמאי וצמיחה מואצת בפעילות קרנות הנאמנות, כאשר חברת הקרנות שלנו היא המגייסת הגדולה ביותר בשוק מתחילת השנה.
במהלך הרבעון האחרון, השלמנו את העסקה לרכישת מניות בחברת נקסטאייג' המציעה שירותי ניהול כספים לחברות היי-טק, וכן עברנו לפוזיציית שליטה בחברת החיתום. בנוסף, המשכנו לקדם את רכישת השליטה בתיק הביטוח של נטו והשקנו שתי קרנות בתחום מימון חוב, עם סך התחייבויות השקעה של כ-100 מיליון ₪ כל אחת. כל הצעדים הללו הינם חלק מהמיקוד האסטרטגי שלנו להרחיב את סל השירותים והפתרונות הפיננסיים, תוך חיזוק הנוכחות שלנו בשוק קרנות הנאמנות, שירותי הבורסה וההשקעות האלטרנטיביות, ובכך להמשיך להוביל ולהתפתח בצורה מיטבית לטובת לקוחותינו ובעלי המניות שלנו"

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳