פוקס יותר מהכפילה את הרווח ברבעון ל-80 מיליון שקל
קבוצת פוקס פוקס -0.94% מדווחת על עליה בהכנסות בשיעור של 15.8% ועלייה ברווח הנקי של 155% (בנטרול IFRS 16) ברבעון השלישי, 2024. העליה ברווח הנקי מקורה בהכפלת שיעור הרווח הנקי מתוך ההכנסות לשיעור של 5.8% משיעור של 2.6% אשתקד.
תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2024
הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי של שנת 2024 הסתכמו בכ-1,673.3 מיליון ש"ח, גידול של כ-15.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מגידול במכירות חנויות זהות במגזר אופנה ואופנת הבית בארץ ומגזר אווירה וטיפוח, מגידול בשטחי המסחר במגזר הספורט, אופנת הבית בחו"ל ובנטרול ירידה במכירות חנויות זהות במגזר הספורט.
נתוני מכירות חנויות זהות עלו ברבעון השלישי של שנת 2024 בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד במגזר אופנה ואופנת הבית בארץ בכ-9.6%, במגזר האווירה והטיפוח בכ-6.2% וירדו במגזר הספורט בכ-10.7%, מה שפגע ברווחיות התפעולית.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2024 הסתכם בכ-920.9 מיליון ש"ח, המהווה כ-56.4% מהמכירות בהשוואה לרווח גולמי אשתקד בסך של כ-759.8 מיליון ש"ח, המהווה כ-54.3% מהמכירות, עליה של כ-161.1 מיליון ש"ח.
- פוקס בדוח פושר - רווח של 70 מיליון ברבעון השני; אבל רבעון שלישי התחיל חזק
- עובר למתחרה - מייסד ריטיילורס (נייקי) יהיה שותף בזכיון של אדידס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקר מהגידול במכירות כפי שהוסבר לעיל. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר משינוי בתמהיל המוצרים והמכירות בנטרול השפעת עלית שערי החליפין.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2024 הסתכם בכ-140.1 מיליון ש"ח ומהווה כ-8.6% מהמכירות בהשוואה לרווח תפעולי אשתקד בסך של כ-70.6 מיליון ש"ח, המהווה כ-5% מהמכירות.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2024 בנטרול תקן הסתכם בכ-116.3 מיליון ש"ח ומהווה כ-7.1% מהמכירות, בהשוואה לרווח תפעולי בסך של כ-51.9 מיליון ש"ח המהווה כ-3.7% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-64.4 מיליון ש"ח.
- ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
- ארי נדל"ן ודורסל משפרות מימון בקניון בלימסול ויהנו מדיבידנד לאור עליית ערך
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מעליה ברווח בגולמי כפי שהוסבר לעיל בנטרול הוצאות תפעול בפעילויות החדשות שנפתחו במהלך שנת 2023 בקנדה ובאירופה. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נובעת בעיקר מהעלייה בשיעור הרווח הגולמי כפי שהוסבר לעיל, מהגידול במכירות החנויות הזהות וכן מירידה בהוצאות תפעול.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2024 הסתכם בכ-80.6 מיליון ש"ח בהשוואה לרווח ברבעון אשתקד בסך של כ-25.6 מיליון ש"ח.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2024 בנטרול תקן 16 IFRS הסתכם בכ-95.2 מיליון ש"ח, ומהווה כ-5.8% מהמכירות. בהשוואה לרווח אשתקד שהסתכם בכ-37.3 מיליון ש"ח, המהווה כ-2.6% מהמכירות, עלייה של כ-57.9 מיליון ש"ח.
- 2.שקשוקה 26/11/2024 10:55הגב לתגובה זורק תבינו פוקס עזריאלי תנובה וססי לכימא יכולים להשקיע 10 מיליון שח בסניף בירח עם ריצוף מזהב ואם לא הלך להם הם זורקים הכול לחלל והכול זה על חשבוננו !!!! כי במקום לשלם מס הם מורידים את עלות הקמת הסניף....מי יכול להתחרות עם דבר כזה שכל סניף רצפה מזהב
- 1.היא תסיים את המסחר בעליה. (ל"ת)אסולין 26/11/2024 10:43הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 1.28%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
מרבית החברות דיווחו על תפוסות גבוהות, עלייה ב-NOI ורווחי שערוך נאים, לצד לחץ מתמשך מהוצאות מימון ריאליות ודשדוש בשוק המשרדים; האם הדוחות מצדיקים את העליות בסקטור?
חברות הנדל״ן המניב סיכמו את הרבעון השני של 2025 עם תוצאות יציבות, כך עולה מהסקירה הרבעונית של IBI. התמונה העיקרית: שיעורי תפוסה גבוהים נשמרו, נרשמו רווחי שערוך כמעט בכל החברות, ובמקביל נמשכה מגמת השיפור ב-NOI לעומת התקופה המקבילה. השילוב בין סביבת אינפלציה מתונה לבין נכסים איכותיים איפשר לרוב החברות להציג צמיחה, גם אם הוצאות המימון ממשיכות להעיב על השורה התחתונה.
ברוב החברות נרשמה עלייה ב-NOI לעומת התקופה המקבילה: עזריאלי עזריאלי קבוצה -1.31% הציגה שיפור של כ-17%, ריט
1 ריט 1 -2.04% כ-11%, וגב-ים גב ים -1.11% כ-9%. בעזריאלי, התרומה המרכזית הגיעה מתחום הדאטה סנטרס והמשרדים, בעוד שריט 1 נהנתה מגידול בנכסים זהים ומהשפעת המדד, כולל תרומה מתחום החניונים. בגב-ים,
השיפור נבע בעיקר מעלייה בהכנסות משכירות.
ברוב החברות נרשמה עלייה ב-NOI לעומת התקופה המקבילה: עזריאלי עזריאלי קבוצה -1.31% הציגה שיפור של כ-17%, ריט
1 ריט 1 -2.04% כ-11%, וגב-ים גב ים -1.11% כ-9%. בעזריאלי, התרומה המרכזית הגיעה מתחום הדאטה סנטרס והמשרדים, בעוד שריט 1 נהנתה מגידול בנכסים זהים ומהשפעת המדד, כולל תרומה מתחום החניונים. בגב-ים,
השיפור נבע בעיקר מעלייה בהכנסות משכירות.
הוצאות המימון הכבידו
במדד ה-FFO התמונה מורכבת יותר. רבוע נדל״ן הובילה עם שיפור של כ-10% (בנטרול השפעת מכירת דירות), ריט 1 רשמה עלייה של כ-9%, וגב-ים עלייה של כ-6%. בעזריאלי, לעומת
זאת, ה-FFO נשחק, בעיקר בשל חולשה בסקטור הדיור המוגן. המגבלה המרכזית כאן היא עלויות המימון. אצל ריט 1 למשל, ההשפעה החיובית מהשיפור ב-NOI קוזזה על ידי עלייה בהוצאות המימון הריאליות, ובגב-ים השיפור בקצב ההכנסות נבלע חלקית בשל גידול בהוצאות נטו.
- גב ים: 9% צמיחה ב-NOI, שיעור התפוסה יציב על 96%
- "אנחנו צופים עלייה של 30% ב-NOI תוך שנים ספורות" - נתנאל מניבים גייסה 220 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוצאות המימון הכבידו
במדד ה-FFO התמונה מורכבת יותר. רבוע נדל״ן הובילה עם שיפור של כ-10% (בנטרול השפעת מכירת דירות), ריט 1 רשמה עלייה של כ-9%, וגב-ים עלייה של כ-6%. בעזריאלי, לעומת
זאת, ה-FFO נשחק, בעיקר בשל חולשה בסקטור הדיור המוגן. המגבלה המרכזית כאן היא עלויות המימון. אצל ריט 1 למשל, ההשפעה החיובית מהשיפור ב-NOI קוזזה על ידי עלייה בהוצאות המימון הריאליות, ובגב-ים השיפור בקצב ההכנסות נבלע חלקית בשל גידול בהוצאות נטו.