אלפנט ומור מגנה מקימות דסק להשקעות סקנדרי בישראל
קבוצת הסקנדרי מרקט אלפנט (The Elephant) וחברת מור מגנה, המתמחה במסחר בניירות ערך זרים, הכריזו היום על הקמתו של דסק ייעודי בישראל לסקנדרי מרקט שיאפשר למשקיעים מוסדיים וכשירים לרכוש ולמכור מניות של חברות הייטק פרטיות.
הפעילות תיתן מענה מלא למשקיעים בכל שלבי העסקה – כולל הצפה קבועה של היצע של מניות (דיל-פלואו) בענקיות ההייטק הפרטיות מארה"ב ישראל ואירופה, מנגישות קבועה לתוכניות נזילות (Employee Tenders) בנוסף וכחלק עיקרי מהשירות, משקיעים ישראלים יוכלו לקבל גם מידע ועבודות מחקר אודות חברות מטרה ומצב השוק, שיקוף בזמן אמת של מחירים בעסקאות סקנדרי וליווי מלא במהלך ביצוע העסקאות.
במקביל הדסק יפעל להנגיש מודל חדשני, תוכניות הנזילות לעובדים (Employee Tenders) לחברות ההייטק הבוגרות (Late-Stage) בישראל. תוכנית הנזילות הינה מודל חדשני בעולמות הסקנדרי שהתפתח לאחרונה ותופס תאוצה (בעיקר בארה"ב) והינו תוכניות נזילות שמובלות על ידי החברה עצמה. כך הנהלות של חברות הייטק פרטיות משתפות פעולה עם העובדים ובעלי המניות, במטרה לאפשר אירוע נזילות למניות שהוענקו לעובדים במסגרת עבודתם ולמשקיעים.
תוכנית הנזלת המניות מאפשרת לאותם עובדים ומשקיעים להיפגש עם הכסף עבורו טרחו רבות, בתהליך מסודר וקבוע, ללא קשר להחלטות החברה בנוגע להנפקתה או לאירוע אקזיט כזה או אחר. כך, נהפך האקזיט מארוע חד-פעמי, לאירוע מחזורי. חברות הייטק בעולם (ולאחרונה גם בישראל) מבינות את החשיבות של תוכנית הנזלה קבועה לאופציות שנתנו לעובדים שלהן.
- ישראל עוזבת את אירלנד: אישור הנפקות האג"ח יעבור ללוקסמבורג
- מודי'ס: דירוג האשראי של ישראל ללא שינוי - Baa1 - התחזית שלילית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זהו כלי משמעותי ביותר לשימור העובדים, הטאלנטים וההנהלה הבכירה בחברה. למנכ״לים של חברות ההייטק פרטיות קשה להתחרות בחברות טכנולוגיה ציבוריות וביכולות שלהן לתת אופציות סחירות לטאלנטים שלהם. בנוסף התוכנית גם שומרת על האיזון העדין בין השקיפות הנדרשת למשקיע לבין הפרטיות והסודיות של החברה שהינן מאוד מאוד חשובים בעיניה.
את הדסק המשותף תנהל מאי גולן. גולן בעלת ניסיון מקצועי של למעלה מעשור כסוחרת בכירה בשוק ההון ובתפקידי ניהול בפירמות מובילות; מגדל שוקי הון, אייאלאס, נוקד ופסגות, שם ניהלה את דסק המניות הגלובלי. בעלת תואר ראשון בכלכלה עם התמחות בשוק ההון, מהאקדמית תל-אביב.
רון סירני, מנכ"ל מור מגנה: "שוק הסקנדרי הוא שוק מרתק וצומח באופן מהיר ומרכז עניין רב מצד משקיעים מוסדיים שמחפשים להיכנס ל- “Open AI” הבאה עוד לפני ההנפקה. אחרי פיילוט מוצלח עם אלפנט, שמובילה את השוק במקצועיות עם היצע גדול ומגוון של מניות בחברות טכנולוגיה מבטיחות, הבנו שיש מקום להעמיק את שיתוף פעולה שייתן לראשונה בישראל מענה ייעודי מקצה לקצה למשקיעים מוסדיים וכשירים בישראל".
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
חיים שיף, מייסד ומנכ"ל קבוצת אלפנט: "שוק הסקנדרי רותח כאשר משקיעים נושאים עיניהם לחלון ההנפקות הבא של חברות טכנולוגיה פרטיות שעל פי הערכות עתיד להיפתח כבר ב-2025. בישראל, כמו בעולם, הייתה עלייה קבועה בהיקף עסקאות הסקנדרי מאז שנת 2021 כאשר הקושי המרכזי הוא להגיע לנתחים משמעותיים מספיק בחברות שיצדיקו השקעה של גופים מוסדיים ולגישה להשקעות בחברות מסוגים וגדלים כאלו עבור משקיעים שלא מוזמנים להצטרף לסבבי גיוס של החברות עצמן. אנו נותנים את הפתרון המלא שכולל גישה למוכרים בחברות מובילות, שיקוף של מחירים בשוק וליווי של העסקה החל משלב בניית הפורטפוליו ועד להעברת המניות לרוכש".
- 1.ריו 08/07/2024 09:17הגב לתגובה זואחלה גיוס, בהצלחה

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳