סאני תקשורת: צמיחה של 35% בהכנסות ל-324 מיליון שקל
סאני תקשורת סלולארית סאני תקשורת 1.77% , מקבוצת לפידות (51.7%), היבואנית הרשמית של מוצרי סמסונג בישראל, פרסמה את דוחותיה לרבעון הראשון של השנה. הכנסות החברה ברבעון הראשון לשנת 2024 גדלו ב 34.9% והסתכמו בכ-324 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-240 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה ציינה כי העלייה בהכנסות נובעת בעיקר מהשקה של מכשיר הדגל S24 ובנוסף גידול במכירות החלפים, האביזרים המשלימים ושירותי האחריות.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכם ב-38.7 מיליון שקל (כ-12% מסך ההכנסות) בהשוואה לרווח גולמי של 33.7 מיליון שקל (כ-14.1% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכם בכ-24.2 מיליון שקל כ-7.5% מסך ההכנסות, לעומת EBITDA בסך 20.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד כ-8.7% מסך ההכנסות.
הכנסות המימון נטו ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכמו ב-3.1 מיליון שקל לעומת הוצאות מימון בסך של כ-4 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. החברה ציינה כי הכנסות המימון נבעו מהכנסות מהפרשי שער ברבעון הראשון של שנת 2024 בסך של כ-1.8 מיליון שקל בהשוואה להוצאות מהפרשי שער בסך 3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד וכתוצאה מהכנסות מניירות ערך.
הרווח הנקי ברבעון הראשון לשנת 2024 גדל ב-85.6% והסתכם ב-18.8 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 10.2 מיליון שקל אשתקד. עיקר העלייה ברווח הנקי נבעה מהגידול בהכנסות ומהכנסות מימון בהשוואה להוצאות מימון בתקופה המקבילה. החברה החליטה על חלוקת דיבידנד בסך 10 מיליון שקל.
- סאני: ירידה בהכנסות וצניחה ברווח הנקי
- סאני קופצת: הרווח ב-2024 זינק ב-115% ל-48 מ' שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההון עצמי הסתכם בסוף הרבעון הראשון לשנת 2024 בסך של כ-246.2 מיליון שקל (כ-48.0% מסך המאזן) לעומת הון עצמי של 227.3 מיליון שקל (כ-51.7% מסך המאזן) בדוח השנתי של שנת 2023.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳