דוחות

הבינלאומי בדוח טוב: רווח של 631 מיליון שקל, התשואה להון - 23.6%

האשראי לציבור גדל בשיעור של 2.2% ברבעון והסתכם ב-119.769 מיליארד שקל; פקדונות הציבור צמחו בשיעור של 3% ברבעון והסתכמו ב-173.39 מיליארד שקל
דור עצמון | (2)

הבנק הבינלאומי בינלאומי -0.62% פרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הרווח הנקי הסתכם ב-631 מיליון שקל בהשוואה ל-322 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 96%. התשואה להון - 23.6%. סך הכנסות הבנק ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכמו ב-1.7 מיליארד שקל, גידול של כ-45% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

האשראי לציבור גדל בשיעור של 11.6% בשנה האחרונה ובשיעור של 2.2% ברבעון והסתכם ב-119.769 מיליארד שקל. הצמיחה באשראי נעשית תוך שמירה על סיכון מידתי. פקדונות הציבור צמחו בשיעור של 12.6% בשנה האחרונה ובשיעור של 3% ברבעון והסתכמו ב-173.39 מיליארד שקל. פקדונות של לקוחות פרטיים ועסקים קטנים מהווים 61.2% מסך פקדונות הציבור.

הרווח המימוני מפעילות שוטפת גדל בשנה האחרונה ב-71.4% והסתכם ב-1.332 מיליארד שקל. הגידול מוסבר מהשפעת העלייה בהיקפי הפעילות העיסקית, מהשפעת עליית הריבית השיקלית והדולרית ומהשפעת השינויים במדד. חלק הבנק ברווח חברה כלולה (כאל) לאחר השפעת מס הסתכם ב-65 מיליון שקל, בהשוואה ל-17 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול שנובע בעיקר מרווח חד פעמי ממכירת בניין כאל.

ההון המיוחס לבעלי מניות הבנק עלה ל-10.888 מיליארד שקל, גידול בשיעור של 3.1% ביחס ל-31 בדצמבר 2022. יחס הון עצמי עלה ל-10.55%, גבוה ב-1.31% מהיחס הרגולטורי הנדרש. ב-31 בדצמבר 2022 עמד היחס על 10.42%. יחס ההון הכולל עמד על 13.86% לעומת 13.75% ב-31 בדצמבר 2022, 1.3% מעל היחס הרגולטורי הנדרש. יחס כיסוי הנזילות עלה לשיעור של 131% לעומת 127% בשנת 2022. יחס היעילות עומד ברבעון הראשון של שנת 2023 על 42.6% לעומת 58.5% ברבעון המקביל אשתקד ו-50.9% בשנת 2022.

דירקטוריון הבנק החליט לאשר חלוקת דיבידנד בסך כולל של 220 מיליון שקל המהווים כ-35% מהרווח הנקי לרבעון הראשון של השנה. תשואת הדיבידנד של הבנק נכון ל-31 במרס 2023 הגיעה ל-6%.

מניית הבנק הבינלאומי עלתה ב-65% מתחילת השנה למחיר של 145.2 שקל ושווי שוק של 14.56 מיליארד שקל.

סמדר ברבר-צדיק, מנכ"ל קבוצת הבינלאומי: "הבינלאומי ממשיך, גם ברבעון הראשון של שנת 2023, במתווה של צמיחה תוך שמירה על איתנות פיננסית גבוהה שניכרת, בין היתר, בהמשך הגידול ביחסי הלימות הון והנזילות הגבוהים של הבנק. הבנק ממשיך במתווה של התייעלות ופיתוח חדשנות דיגיטלית במטרה לשכלל ולקדם את הצעות הערך ללקוחות ואת השרות בתחומים השונים, מה שמייצר שביעות רצון גבוהה של הלקוחות מכלל ערוצי השרות – הן האנושיים והן הדיגיטלים. לאחרונה זכינו במכרז של משרד הבטחון למתן שירותים בנקאיים לכוחות הבטחון והמשך הפעלת הסניפים בבסיסי הצבא. בכך ימשיך הבינלאומי, באמצעות מותג אוצר החייל - הבית של כוחות הבטחון מאז ומתמיד, להיות כזה לעשור נוסף. הזכיה מחזקת את מעמדה של קבוצת הבינלאומי במגזר הקימעונאי".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רוני פרבר 17/05/2023 17:46
    הגב לתגובה זו
    זה דו"ח טוב? קשה למצוא סופרלטיבים? זה דו"ח פנומנלי. 23.6%תשואה על ההון זאת תוצאת שיא במימדים בינלאומיים.
  • 1.
    אתם מבינים 17/05/2023 12:48
    הגב לתגובה זו
    אין כמו בנקים
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?