דוחות

קמהדע עקפה את צפי האנליסטים בשורה התחתונה ובשורה העליונה

החברה הכניסה 32 מיליון דולר ורשמה רווח מתואם של סנט אחד למניה; ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-10.3 מיליון דולר ברבעון השלישי, בהשוואה ל-6.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד
דור עצמון | (6)

חברת קמהדע -0.12% העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק תרופות בתחום הביו-פרמצבטיקה, פסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה לפיהם הכניסה כ-32.2 מיליון דולר לעומת הכנסות של 23 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 40%. החברה עקפה את צפי האנליסטים להכנסות של 29.76 מיליון דולר.

הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-12.9 מיליון דולר (כ-40% מההכנסות), לעומת רווח גולמי של 5.7 מיליון דולר (כ-25% מההכנסות). עם זאת, ההוצאות התפעוליות, לרבות מחקר ופיתוח, מכירות ושיווק (S&M) והוצאות אחרות, הסתכמו ב-10.3 מיליון דולר ברבעון השלישי, בהשוואה ל-6.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים כי עלייה זו נובעת מגידול בעלויות S&M הקשורות להרחבת הפעילות המסחרית בארה"ב והגדלת העלויות הקשורות להאצת הגיוס לניסוי הקליני המרכזי המתמשך בשלב 3 של Inhaled AAT. עלויות S&M לרבעון כללו הוצאות פחת של 0.4 מיליון דולר של נכסים בלתי מוחשיים.

הרווח הנקי עמד על חצי מיליון דולר, או 0.01 דולר למניה, בהשוואה להפסד נקי של 800 אלף דולר, (כ-2 סנט למניה), ברבעון במקביל אשתקד. מדובר בתוצאה טובה יותר מהאנליסטים שציפו להפסד של 3 סנט. ה-EBITDA המתואם עמד על 6 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2022, בהשוואה ל-0.6 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2021.

קמהדע צופה להניב הכנסות כוללות ב-2022 בטווח של 125 מיליון עד 135 מיליון דולר, אשר יהוו צמיחה של 20% עד 30% בהשוואה לשנת הכספים 2021. החברה גם צופה לייצר EBITDA מותאם במהלך 2022 בשיעור של 12% עד 15% מסך ההכנסות, המייצגים יותר מפי 2.5 מה-EBITDA המתואם לשנה שהסתיימה ב-31 בדצמבר 2021.

עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע: "אני שמח לעדכן כי במהלך החודשים האחרונים, ובמסגרת ביסוס הנוכחות שלנו בשוק האמריקאי, גייסנו צוות מנוסה של אנשי מכירות ורפואה אמריקאים אשר בפרק זמן קצר הקימו את הפעילות המסחרית שלנו בשוק חשוב זה. צוות המכירות האמריקאי מקדם בצורה טובה את הפרוטפוליו של ארבעת תכשירי הנוגדנים הייחודיים לרופאים ונותני שירות רפואי אחרים בארה"ב, באמצעות קשר ישיר והזדמנויות במהלך כנסים רפואיים. הצוות הרפואי של החברה עוסק במתן מידע לרופאים, תוך מענה לשאלות רפואיות וקליניות ובאמצעות השתתפות בכנסים רפואיים מרכזיים בארה"ב. פעילויות אלו, בהקשר עם תכשירי נוגדנים אלו, מבוצעות לראשונה מזה למעלה מעשור בשוק האמריקאי. אנחנו מעודדים מהתגובות החיוביות המתקבלות מרופאים אמריקאיים מובילים, אשר מעוניינים לפרסם מידע קליני חדש בהקשר עם מוצרים אלו, ולקיים מפגשים לימודיים אשר יתרמו להערכתנו בהגברת המודעות וההבנה של מוצרים אלו, ויביאו להמשך צמיחה בביקושים".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אנונימי 16/12/2022 13:36
    הגב לתגובה זו
    כבר קרוב ל20 שנה החברה מוגדרת כהבטחה... חאלס מספיק, לאן שהייתם יורים הייתם מרוויחים יותר, או לפחות מפסידים פחות.
  • 4.
    נטלי 29/11/2022 21:19
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה לקמהדע
  • 3.
    שלומיד 22/11/2022 20:32
    הגב לתגובה זו
    בסופו של דבר זה ישתקף במניה
  • 2.
    האנליסט 22/11/2022 16:56
    הגב לתגובה זו
    בתור משקיע יש לי מניות שירדו גם ב 80 אחוז אבל אם צריך להאשים מישהו זה רק אותי.אודה למנהל האתר שימחק גם את תגובה 1 וגם את שלי.
  • 1.
    אנונימי 22/11/2022 15:05
    הגב לתגובה זו
    לעולם לא אחזור שם לקרן שלי.בושה וחרפה שתקבלו כלבת אמן!!!
  • אחד שיודע 22/11/2022 23:18
    הגב לתגובה זו
    מה זו התגובה הזו? החברה מתקדמת, רווחית, מייצרת מוצרים מצילי חיים, עשתה עיסקה משמעותית, אמיצה שמתבררת כנאוד כדאית וחכמה, ואתה עסוק בניבולי פה וגידופים. אם אתה חושש להפסיד אל תשקיע בבורסה, אבל בוודאי אל תקלל את המנהלים.
חי גאליס מנכל ביג
צילום: שלומי יוסף
דוחות

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית

כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג דוחות כספיים

לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.

הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו. 

סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש  כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.

ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.

במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 1.79%  - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.

רן עוז מנכל ישראכרט
צילום: תמי בר שי
ראיון

מנכ"ל ישראכרט: "קצב הרווח מייצג ואף צפוי לעלות, בעזרת קבוצת דלק נוכל להאיץ את הצמיחה"

בראיון לביזפורטל מנכ"ל חברת האשראי רן עוז מדבר על הצמיחה בתיק האשראי מסביר את המשמעות של ההוצאות החד־פעמיות במאות מיליוני שקלים; אופטימי לגבי היעד להגיע לרווח שנתי של כחצי מיליארד שקל,  חושב שהסינרגיה עם דלק קבוצה תתרום הרבה  ומאמין שהחשבונות העסקיים החוץ-בנקאיים והמימון לנדל"ן ימשיכו להניע את הצמיחה
מנדי הניג |
נושאים בכתבה ישראכרט רן עוז

ישראכרט מסכמת רבעון עם שילוב בין נתונים תפעוליים חזקים לבין הפסד חשבונאי חריג. בעוד תיק האשראי של החברה הגיע לשיא של כ־10.9 מיליארד שקל ורשם עלייה של כ־12% מתחילת השנה והרווח מפעילות שוטפת בנטרול חד־פעמיות קפץ ב־29% ל־88 מיליון שקל, הדוחות כוללים גם הוצאות חד־פעמיות גדולות בגלל שומות מס מע"מ ומס הכנסה, שהביאו להפסד מדווח של כ-150 מיליון שקל.

ישראכרט מרחיבה את הפעילות באשראי הצרכני והעסקי וגם השיקה חשבון עסקי חוץ־בנקאי, לצד כניסה זהירה למימון פרויקטי נדל"ן. המנכ"ל, רן עוז, בראיון פרישה לביזפורטל, מתייחס לשיא בתיק האשראי, מסביר את המשמעות של ההוצאות החד־פעמיות, מציג את תחזית הרווחיות לשנים הקרובות ומפרט על המהלכים האסטרטגיים שישראכרט מקדמת. עוז הודיע היום כי יסיים את תפקידו בישראכרט לאחר כ-4 שנים בתפקיד.



אנחנו רואים רבעון עם צמיחה בכל המגזרים, אבל יש כאן הפסד חשבונאי של 150 מיליון שקל מהוצאות חד פעמיות. איך אתם מגדירים את הרבעון הזה והאם הוא מבחינתכם מייצג?

"קודם כל, מהפעילות השוטפת אנחנו רואים את התוצאה של האסטרטגיה והמיקודים העסקיים בשנים האחרונות, וזה בא לידי ביטוי בתוצאות. לפני שלוש וחצי שנים התחלנו עם תיק אשראי נמוך מ-5 מיליארד שקל, שהיה הכי קטן בתעשייה שלנו, והיום אנחנו כבר נוגעים ב-11 מיליארד. הצמיחה מגיעה משני קווי עסקים בולטים, ובמקביל לעלייה באשראי, שמייצרת עלייה בהכנסות, אנחנו עובדים בשנה וחצי האחרונות על שיפור איכות תיק האשראי, מה שמוריד את ההוצאות להפסדי אשראי רבעון אחרי רבעון. כל זה, יחד עם שמירה על רמת ההוצאות, מביא אותנו לרווחיות גבוהה מאוד, כמו שלא הייתה שנים רבות. הרווחיות השוטפת של 88 מיליון שקל מייצגת קצב שנתי של כ-350 מיליון שקל, מה שממקם אותנו במקום טוב בתוכנית הרב-שנתית שלנו, ואנחנו רואים איך מפה אנחנו ממשיכים לעלות".

דיברתם בעבר על יעד שנתי של 400-500 מיליון שקל. כמה אנחנו קרובים אליו?

"אמרנו בעבר שנגיע לתיק של 16 מיליארד שקל פלוס, כמו שאתה רואה, כבר בתיק של 11 מיליארד אנחנו בקצב של 350 מיליון שקל בשנה. אם לפני חצי שנה הערכנו שזה ייקח שלוש שנים, אז בקצב הנוכחי ייתכן שנגיע לכך מוקדם יותר. צריך לזכור שכאשר אנחנו צומחים באשראי, אנחנו קודם כל רושמים את ההפרשה במלואה ורק לאחר מכן מתחילות להגיע הכנסות הריבית. למשל, ברבעון השני צמחנו ב-600 מיליון שקל באשראי, אבל זה כמעט לא תרם להכנסות הריבית, בעוד שההפרשה להפסדי אשראי נרשמה במלואה. ולכן, אם בתיאוריה - ואני לא אעשה את זה - אני עכשיו לוחץ על ה'ברקס' ואומר: לא צומחים ברבעון שלישי באשראי ונשארים באותו מקום, אז פתאום נוכל לראות את ההפרשה רבעון מול רבעון יורדת והכנסות ריבית עולות. זאת אומרת, אנחנו כל הזמן מגדילים את מנועי הצמיחה, משקיעים גם במכירה, גם בשיווק, גם בהפרשה לאשראי, וכל פעם, בעיכוב של רבעון, אנחנו מתחילים ליהנות מהכנסות ריבית. לכן אנחנו אופטימיים - קצב הרווח הנוכחי מייצג ואפילו צפוי להשתפר".

ברבעון הבא צפויות הוצאות חד-פעמיות של 70–80 מיליון שקל - למה הן מיוחסות?