טופ גאם מחדשת את החוזה מול הלקוח העיקרי שאחראי ל-50% בתחום תוספי התזונה וצופה הכנסות של 27 מיליון דולר בשנתיים

חברת ג'רי קר פארמה רוכשת מטופ גאם את המוצרים ומוכרת אותם בארה"ב, השוק העיקרי בו פועלת טופ גאם. על פי ההסכם, ג'רי קר תרכוש מוצרים בהיקף של לפחות 12.5 מיליון דולר בשנת 2023 ועוד 15 מיליון ב-2024. מנכ"ל החברה: "בדרך לחתימה על הסכמי אספקה נוספים עד סוף השנה"
נתנאל אריאל | (1)

חברת הממתקים טופ גאם טופ גאם -3.59%  מחדשת לשנתיים נוספות את ההסכם למכירת מוצריה בארה"ב, עם הלקוח העיקרי שלה, חברת ג'רי קר פארמה (Geri-Care Pharmaceuticals), שאחראית ל-54% מהכנסותיה של טופ גאם בתחום תוספי התזונה (כ-7.3 מיליון דולר מתוך 13.5 מיליון), נכון לדוחות שנת 2021 (ולא פחות מ-72% מההכנסות בשנת 2020, שהם 6.6 מיליון דולר מתוך 9.3 מיליון). פעילות מגזר הממתקים ייצרה לחברה עוד כ-19.6 מיליון דולר בשנת 2021, ו-14.5 מיליון ב-2020.

על פי ההסכם, ג'רי קר תרכוש מוצרים בהיקף של לפחות 12.5 מיליון דולר בשנת 2023 ועוד 15 מיליון דולר ב-2024. טופ גאם מנגד מתחייבת לא למכור בארה"ב את מוצריה בצורה ישירה ללקוחות של ג'רי קר עד דצמבר 2024 (בעיקר 'פרייבט לייבל' של רשתות בארה"ב).

טופ גאם גם מוסרת כי עד כה היא מכרה לג'רי קר מוצרים בהיקף של 18.5 מיליון דולר.

שתי החברות יוכלו לסיים את החוזה מוקדם מהצפוי, אך בהודעה של חצי שנה מראש.

הסיבה לחתימה על ההסכם כעת היא שתוקפו של ההסכם הקודם היה פג בסוף השנה הנוכחית.

עמיחי בר-ניר, מנכ"ל טופ גאם: "טופ גאם מחדשת הסכם אספקה עם לקוח מהותי, ואנו מודים על הבעת האמון במהלך חשוב זה. אין ספק שהסכם זה, והסכמים נוספים עם חברות מהמובילות בעולם, מהווים תשתית משמעותית להגדלת היקפי הייצור והמכירות של החברה.

"הסכמים אלו יתמכו בצמיחה המהירה של החברה בשנים הקרובות, אשר בגינה אנחנו נמצאים בתהליכים מתקדמים של בניית מפעל חדש בשדרות, ברמת רגולציה מחמירה שמתאימה גם למוצרי פארמה, ושאמור לשלש את יכולות הייצור הקיימות. כיום החברה מצויה בתהליכים נוספים מול חברות שונות בתחום תוספי המזון ופארמה, ביניהן חברות Tier 1, ואנו מעריכים כי חלק מתהליכים אלו יבשילו לכדי הסכמי אספקה."

בדוחותיה לרבעון השני של 2022 דיווחה טופ גאם על עליה של 46% בהכנסות ל-11 מיליון דולר, על EBITDA של 1.7 מיליון דולר ורווח נקי של 1.4 מיליון דולר. צבר ההזמנות של החברה גדל ל-6.8 מיליון דולר לעומת 2.8 מיליון דולר לפני כשנה.

מתחילת השנה עלתה מניית טופ גאם ב-31% ומאז ההנפקה באוגוסט שנה שעברה המניה יותר מהכפילה את שוויה והיא נסחרת במחיר של 11.8 שקלים ולפי שווי שוק של 1.1 מיליארד שקל. האם החברה מתומחרת גבוה מדי? (מכפיל 52). יו"ר החברה חגי שטדלר אומר בראיון לביזפורטל שהיא רק בתחילת הדרך.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משקיע 05/09/2022 07:12
    הגב לתגובה זו
    שווי מנותק
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳