ראיון

טופ גאם מזנקת ב-7%: היו"ר: "אנחנו רק בהתחלת הדרך". מה דעתו על התמחור הגבוה?

כך אומר חגי שטדלר, יו"ר החברה, בריאיון לביזפורטל לאחר הדוחות. "אנחנו פחות מ-1% מהשוק הבינלאומי, עוד לפני שהוא צומח"
מתן קובי | (5)

חברת הממתקים טופ גאם  טופ גאם -3.59% , דיווחה ברבעון השני על הכנסות של 11 מיליון דולר, עלייה של 46% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עלה ל-1.4 מיליון שקל, לעומת 596 אלף שקל אשתקד. בראיון לביזפורטל לאחר פרסום הדוחות מספר יו"ר החברה חגי שטדלר על מנועי הצמיחה, היתרון לדעתו של החברה ומדוע החברה נסחרת במכפיל כה גבוה.

מהם מנועי הצמיחה של החברה?

שטדלר: "אנחנו מדברים על שוק גדול בעולם, בין 2 ל-3 מיליארד דולר ברמת היצרן, קודם כל, השוק צומח בגלל עניין החוויה, אנשים שצורכים סוכריות גומי ותוספי תזונה צורכים אותם בגלל הבריאות אבל גם בגלל הרצון ליהנות מהחוויה - למצוא רגע ביום בו אפשר לצרוך תוסף בריאותי שהוא גם טעים. היכולת שלנו להביא את החוויה הזאת באמצעות סוכריות שונות, למשל סוכריה ללא סוכר, סוכריה טבעונית או סוכריה  אורגנית, כאשר הן כולן clean label (בלי חומרים משמרים ומייצבים), תוך כדי שאנחנו משאירים את חווית הצריכה, זה הישג מאוד משמעותי של החברה, אשר תפס את תשומת הלב של החברות הכי גדולות בעולם בתחום שלנו".

מבחינה תחרותית, מה היתרון של טופ-גאם על יתר החברות בשוק של החברה?

שטדלר: "חלק מהלקוחות הקיימים של החברה הם לקוחות יבואן גדולים מאוד, בשווים של מאות מיליארדי דולרים, אני לא מכיר הרבה חברות ישראליות, אם בכלל, שמוכרות מוצר סופי לחברות ברמות האלה. אם תלך לסופרים בארה"ב ובאירופה תמצא מוצר ישראלי שמיוצר בישראל מתחילתו ועד סופו, דברים שלא רואים לרוב. אחד היתרונות שלנו הוא שאנחנו מפתחים עבור הלקוחות שלנו את המוצרים על פי דרישתם, בשילוב עם הטכנולוגיה שלנו, בגלל זה תהליך הפיתוח הוא לא תהליך של כמה חודשים אלא תהליך שלוקח כמעט שנה ואף יותר מזה לפעמים. החברות שמשווקות אותנו הן חברות עם רשת פריסה בינלאומית מהרחבות שיש, והן, כמו כל חברה אחרת רוצות בידול ולהיות שונות. מה שאנחנו יודעים לעשות הוא לאפשר לחברות שאנחנו עובדים איתן להיות שונות, אנחנו מוכרים להן מוצרים מבודלים. אנחנו מצליחים לייצר צמיחה בנוסף להשקעות מאסיביות, ועם זאת החברה מצליחה לשמור על שיעורי רווחיות יפים ואפילו לשפר שיעורי תפעול."

מה החזון שלכם לשנים הבאות, האם תגדילו את היקפי הייצור?

שטדלר: "דבר ראשון, יש לנו את המפעל שאנחנו מקימים בשדרות, שהולך לשלש את יכולות הייצור שלנו, וגם לעשות את זה בפעם הראשונה, לדעתנו בעולם, שיעמוד ברמת הפארמה. אנחנו רוצים לראות את החברה ממשיכה בצמיחה מואצת על ידי זה שנמשיך להביא חדשנות ומוצרים מעולים לשוק, ולראות את העולם ממשיך לצרוך מוצרים שיוצרו בישראל, וזו תחושה נהדרת. אם נצליח לעמוד בחזון נוכל לראות חברה מהותית ודומיננטית בנוף הבינלאומי ולא רק בנוף הישראלי. אנחנו מדברים היום על כך שהגודל שלנו הוא פחות מאחוז מהשוק הבינלאומי הקיים, מבלי להתייחס אפילו לצמיחה שלו. יש לנו עוד כל כך הרבה לאן ללכת ואנחנו רק בהתחלת הדרך, אנחנו רק מגרדים את ההתחלה."

 

החברה נסחרת כרגע במכפיל של מעל 50, האם אתה מסכים עם התמחור הזה?

שטדלר: "קודם כל, כל רבעון המכפילים מצטמצמים הודות לצמיחה. כשאתה מסתכל לאן החברה יכולה להגיע ועוד כמה דרך יש לה ללכת, השאלה היא לא רק היום אלא השאלה היא על העתיד. אני חושב שאנחנו מביאים לא רק סיפור של יעד ברור, שאפשר להגיע אליו. אנחנו עושים את זה תוך כדי שמירה על שיעורי הרווחיות. בהסתכלות על חברות חלום או חברות עם חזון מאוד גדול, קשה לראות אותן מגיעות אליו תוך כדי הצגה של ביצועים בשטח. יש פה תהליך שמראה חברה שיש לה עוד דרך ארוכה, עם יעד ברור להיות חברה בסדר גודל הרבה יותר גדול מהיום. ובמקביל לזאת החברה עדיין שומרת על איתנות פיננסית, דבר לא טריוויאלי בכלל לטעמי."

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מניה זולה בסהכ מכפיל טריליון (ל"ת)
    שאול 19/08/2022 16:04
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנונימי 19/08/2022 15:31
    הגב לתגובה זו
    מתי שהוא השוק יתעורר ויגלה שמכפיל 100 לחברה שמרוויחה כמו פיצוציה זה בלוף.ניפגש ב 90 אחוז למטה .הכל קשקוש חוץ משוש
  • 2.
    Business 19/08/2022 00:58
    הגב לתגובה זו
    זה סוד החברה הזו . רק שיצליחו בלי להשמין את עצמן . ישארו יחודיים = יצליחו אם ישמנו עצמם = יישחטו . בהצלחה רבה !!!!!
  • 1.
    שווי מנופח בצורה מטורפת. מכפיל 40 על ebitda?? (ל"ת)
    Aהמוסדי 18/08/2022 15:08
    הגב לתגובה זו
  • דןדןדן 18/08/2022 20:52
    הגב לתגובה זו
    צמיחה של מפעל כזה היא קשה ודרך ארוכה מאוד. כרגע הם על גל מיתוג ושיווק, אבל בפועל כנראה לא תהיה פה צמיחה של עשרות ומאות אחוזים ומשקיעים לא ממש אוהבים את זה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳