דוחות

טופ גאם: הכנסות של 11 מיליון דולר ורווח נקי של 1.4 מיליון דולר

צבר ההזמנות של החברה גדל ברבעון הנוכחי ל-6.8 מיליון דולר לעומת 2.8 מיליון דולר לפני כשנה
דור עצמון | (2)

חברת טופ גאם -3.59% העוסקת בפיתוח ומכירת תוספי תזונה ומוצרי מתיקה פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה מהם עולה כי הכנסות החברה הסתכמו בכ-11 מיליון דולר לעומת 7.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של כ-46%.

הרווח הגולמי ברבעון השני עלה בכ-59% לכ-4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השני עלה בכ-138% לכ-1.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-597 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון השני עלה בכ-38% לכ-1.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA (על בסיס NON-GAAP) עלה ברבעון בכ-40% לכ-1.9 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

לטופ גאם צבר הזמנות של מוצרי תוספי תזונה שגדל להיקף של כ-6.8 מיליון דולר לאספקה במהלך החודשים הקרובים, לעומת צבר של 2.8 מיליון דולר בסמוך ל-30 ביוני 2021. בנוסף, החברה דיווחה כי 80% מהלקוחות האסטרטגיים, שהעבודה איתם החלה בשנת 2021, כבר ביצעו הזמנות חוזרות של המוצרים שהזמינו.

מניית טופ גאם עלתה מתחילת השנה ב-32% למחיר של 12 שקל המבטא שווי של 1.12 מיליארד שקל. הרווח של החברה ברבעון הראשון השנה הסתכם ב-1.18 מיליון דולר על הכנסות של 10.81 מיליון שקל. בשנת 2021 כולה הרוויחה החברה 1.58 מיליון שקל על הכנסות של 33 מיליון שקל. השווי מבטא מכפיל רווח של 171.

עמיחי בר-ניר, מנכ"ל טופ גאם: "מעבר לצמיחה הצפויה ממכירות של מוצרים קיימים, החברה צופה תמיכה בצמיחה כתוצאה מהשקת מוצרים חדשים ללקוחות קיימים, לצד חתימה על הסכמי אספקה והתחלת מכירות של מוצרים חדשים ללקוחות חדשים. אין ספק שההסכמים הללו, והסכמים נוספים דומים במהותם, עם חברות מהמובילות בעולם, מהווים תשתית משמעותית להגדלת היקפי הייצור והמכירות של החברה, ויתמכו בצמיחה המהירה ובשיפור הרווחיות הצפויים בשנים הקרובות. לאור תחזית הביקושים, כבר החלה החברה את הקמת מפעל חדש, אשר צפוי להיבנות בסטנדרט פארמה, ואשר צפוי לשלש את יכולות היצור ולהיות תפעולי במהלך שנת 2023. את הקמת המפעל מוביל נשיא החברה מר חי חיון".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גילי 18/08/2022 10:13
    הגב לתגובה זו
    גם שליש מהשווי יגלם צמיחה אופטימית מאוד
  • המוסדי 18/08/2022 11:48
    הגב לתגובה זו
    שנסחרות בשליש מהשווי המטורף הזה. אבל כש 77% בידי בעלי ענין ועוד היקף גדול אצל מוסדי שלא זז - זו התוצאה מכפיל 40! על ה-EBITDA - מנופח
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳