ניו-מד אנרג'י: צפי לעלייה בביקוש לגז טבעי
שותפות האנרגיה ניו-מד אנרג יהש 0% מדווחת על גידול של 15% בהכנסות לצד רווח נקי של 84 מיליון דולר, ברבעון הראשון של 2022. זאת, בין היתר הודות לגידול בכמות הגז הטבעי שנמכר ממאגר לוויתן, ובשל ירידה בהוצאות המימון.
הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-211 מיליון דולר, גידול של ב-15% ביחס לנתון המקביל ב-2021, שעמד על 184 מיליון דולר. כמו כן כמות הגז הטבעי שנמכרה ממאגר לוויתן נותרה יציבה ברבעון הראשון והסתכמה ב-2.7 BCM לעומת 2.7 BCM אשתקד.
בשורה התחתונה, רושמת החברה רווח נקי של כ-84 מיליון דולר, לעומת כ-115 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים כי עיקר הקיטון ברווח נובע מהוצאות מיסים עקב כניסתן לתוקף של תקנות המס החלות על שותפויות נפט וגז בסך 31 מיליון דולר וכן מחיקה חשבונאית של קידוח אופק בסך 11 מיליון דולר.
ישראל כמקור אספקה חלופי לגז טבעי
בתחילת חודש מרץ ציין מנכ"ל ענקית הנפט שברון כי שיחות בנוגע להקמה של צינור גז טבעי המחבר בין ישראל לאיחוד האירופאי ניצתו מחדש בחודשים האחרונים וזאת על מנת לספק ליבשת חלופה אפשרית ליצוא הגז הטבעי מצד רוסיה בעקבות הפלישה של פוטין לאוקראינה.
- הכלכלן הראשי: ירידה של כ-60% בהשקעות הזרות בישראל ברבעון הראשון
- נקסט ויז'ן מזנקת ב-15% - צופה צמיחה של 70% בהכנסות גם בשנה הקרובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מחירי הנפט ברחבי העולם זינקו מתחילת הפלישה של רוסיה לאוקראינה וכך גם חברות ושותפיות חיפוש הגז והנפט הישראליות בינהם ניו-מד אנרג'י שזינקה ב-50% בשנה האחרונה. וזאת בין היתר על רקע הפוטנציאל העסקי שיש לחברה בסביבה בה קיים רצון להפחית את התלות בגז הטבעי הרוסי לשמש כמקור גז טבעי חלופי.
האם ישראל תחליף את הגז הטבעי? אין ספק שחלום צינור הגז מאגן התיכון למערב אירופה חוזר לחיים. על רקע המשבר נוצרה כעת הזדמנות פז לקדם את הפרויקט שנושא בחובו יתרונות גדולים מבחינה כלכלית ומבחינת היחסים הבנלאומיים, ויכול לסייע לאירופה בבניית אלטרנטיבות לגז הרוסי. אף על פי שהקמת הצנור תיקח שנים רבות, עכשיו זה הזמן לפעול.
בניו-מד מציינים כי נוכח העימות הצבאי בין רוסיה לאוקראינה מדינות אירופאיות רבות מבקשות לגוון את מקורות הגז הטבעי שלהן, במטרה להפחית את התלות בגז הטבעי הרוסי, המהווה כיום כ-40% מסך צריכת הגז האירופאית. דבר זה עלול להוביל לביקוש משמעותי נוסף לגז טבעי מאזורים בעלי אפשרות התחברות לצנרת הולכת הגז הטבעי לאירופה וכן לעלייה בביקושים לגז טבעי.
- היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך
- אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
שותפות האנרגיה הודיעה על החלטת הדירקטוריון לאשר חלוקת רווחים בהיקף של 50 מיליון דולר. כמו כן תאמץ השותפות תכנית לרכישת אגרות החוב שהונפקו על ידי "לוויתן בונד", לפיה השותפות תוכל לבצע רכישות של אגרות החוב בסכום מצטבר של עד 100 מיליון דולר.
- 3.חיים 23/05/2022 19:47הגב לתגובה זוכדאי לבנות מתקני ניזול גז בדחיפות - LNG .היתרון גדול ע"פ צינור מבחינת עלויות
- אסף 24/05/2022 08:36הגב לתגובה זוולא שווה בכמויות כמו שיש היום לבנות מתקן כזה (ביחס לאופציות האחרות)
- 2.דוח פושר אך העתיד נראה וואו (ל"ת)אסף 23/05/2022 10:05הגב לתגובה זו
- 1.כל העבוד 23/05/2022 09:51הגב לתגובה זוכל הכבוד!!! אז למה רציו נמוכה 60 אחוז מהשיא שלה??????? למה?????? קניתי בשיא בשער 68 ואני מופסד 60 אחוז??????????????. רציו מרויחה מאות מיליוניי דולרים !!!
- תמשיך לקנות (ל"ת)לילי 24/05/2022 08:01הגב לתגובה זו
- רציו מעולם לא הייתה 68 על מה אתה מדבר?? (ל"ת)משה ראשל"צ 23/05/2022 14:10הגב לתגובה זו
- לך תבדוק 23/05/2022 17:41לך תבדוק ואל תבלבל את המח.. אני יושב ברציו 12 שנה.. וקניתי בשיא..68
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
