אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב ים
צילום: סיוון פרג'
דוחות

גב ים: יציבות ב-NOI, יורדת על רקע החשש מאי השלמת עסקת HSBC

ה-NOI עלה ב-3% ועמד על 133 מיליון שקל. ה-FFO עלה ב-12% ל-67 מיליון שקל; אך המניה יורדת בעיקר עקב החשש שלא תוכל להשלים את רכישת המניות של אהרון פרנקל - אחרי שהבניין מאבד את השוכר האסטרטגי שלו - וממילא הבניין שווה פחות

משה כסיף | (2)

חברת הנדל"ן המניב גב ים 0.25%  שנשלטת בשרשור ע"י צחי נחמיאס באמצעות מגה אור -1.56% ואלקו -4.03% , כשבדרך יש את נכסים ובנין 1.9% ודיסקונט השקעות -2.56%  מדווחת על הכנסות מנכסים מניבים (NOI) של 133 מיליון שקלים, עליה של 3% ברבעון הראשון של 2022 לעומת 129 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הרווחים בניכוי הכנסות חד פעמיות (FFO) עמד על 67 מיליון שקל, עליה של 12% לעומת 60 מיליון שקל אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עלה ב-24% והסתכם ברבעון הראשון של שנת 2022 ב-102 מיליון שקל, לעומת 82 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה.

מניית גב ים יורדת היום במסחר בעיקר עקב החשש שלא תוכל להשלים את רכישת המניות של אהרון פרנקל - אחרי שהבניין מאבד את השוכר האסטרטגי שלו - וממילא הבניין שווה פחות. כזכור, אחרי מאבק שליטה, החברה הגיעה להסכם רכישת חלקו של אהרון פרנקל בגב ים (37.22%) תמורת 3.1 מיליארד שקל.

  

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים אומר על רקע הדוחות: "היציבות בשכר הדירה הגבוה ובתפוסות במוקדי הביקוש, בעיקר בת"א-הרצליה ומתם ובפארקים האקדמיים - נמשכת. אנו צופים שהיציבות הזו תישמר גם בשנים הקרובות. חברות הטכנולוגיה הבינלאומיות כאן כדי להישאר, לגדול ולהתפתח למשך שנים רבות. במטרופולין ת"א קיימים ביקושים קשיחים לנדל"ן, ואנו מעריכים כי הם יימשכו".

 

פעילות גב ים כוללת 19 פרויקטים, בשטח של כ-715 אלף מ"ר ובהשקעה של כ-6.2 מיליארד שקל ובגב ים צופים תוספת הכנסות שנתיות של כ-550 מיליון שקל. על פי החברה, 41% מהשטחים העיליים בפרויקטים שבביצוע שווקו, ונחתמו בהם הסכמים לתקופת שכירות ממוצעת בת 8 שנים. השטחים הללו יוסיפו כ-300 מיליון שקל ל-FFO.

 

החברה חתמה על הסכם עקרונות עם רב בריח להקמת שלב ב' של קריית רב בריח באשקלון, בשטח של כ-55 אלף מ"ר. גב ים תשקיע 470 מיליון שקל, כאשר הפרויקט כולו יהיה בשטח של 93 אלף מ"ר והעלות מגיעה ל-620 מיליון שקל. לאחר ההקמה תשכור רב בריח את הפרויקט לתקופה של כ-25 שנים, בתמורה לדמי שכירות המשקפים תשואה בשיעור של כ-6%.

 

בסוף הרבעון הראשון של 2022, לגב ים יש נכסים מניבים בשטח של 1,037 אלף מ"ר, באזורי הביקוש בארץ. לחברה יש עתודות של זכויות בניה זמינות בהיקף של כ-490 אלף מ"ר. כ-400 חברות גדולות שוכרות ממנה שטח, שיעור התפוסה עומד על כ-98%.

 

גב ים הנפיקה ברבעון אגרות חוב ב-1.2 מיליארד שקלים, בריבית צמודה משוקללת בשיעור 0% עם מח"מ של כ-6 שנים. בעקבות גיוס החוב כאמור, ומנגד פרעון אג"ח במהלך הרבעון, הריבית הממוצעת המשוקללת על חוב החברה, עומדת על שיעור שנתי של 0.8%, צמוד למדד המחירים לצרכן.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משה 16/05/2022 12:33
    הגב לתגובה זו
    מה עם הכרזת דיווידנד אחרי הדו''ח?
  • יהודה 16/05/2022 19:45
    הגב לתגובה זו
    זה המנהג במניה זו
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.