אבי יעקובוביץ גב ים
צילום: אלדד רפאלי
ראיון

"גב ים הייתה מפעל החיים שלי, אני משאיר אותה בידיים טובות"

אבי יעקובוביץ' מסכם את שנת 2024 של גב ים ואת תקופתו בחברה: "גב ים זה לא אבי יעקובוביץ', זה בראש ובראשנה גב ים - פורטפוליו הנכסים שהיה בחברה גם לפניי; החברה בתנופת ייזום משמעותית"

רוי שיינמן | (3)

אבי יעקובוביץ' נמצא בגב ים גב ים -0.39%   כבר 34 שנה, וב-12 השנים האחרונות הוא מכהן כמנכ"ל. בתקופה הזו המניה זינקה פי יותר מ-6, משווי של בערך 1 מיליארד שקל לשווי של 6.7 מיליארד שקל היום. תחתיו החברה הכפילה את ה-NOI שלה, שילשה את ה-FFO והפכה לאחת מהחברות שמהוות סוג של "בית" עבור חברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר בעולם, שמשכירות את הנכסים שלה בשביל המשרדים ומרכזי הפיתוח שלהן בישראל.


אחת העסקאות הגדולות ביותר בתחום הזה הייתה ב-2024. אחרי שנתיים של משא ומתן, גב ים וגוגל הודיעו על הסכם במסגרתו גוגל תשכור כ-60 אלף מ"ר בחלקו העליון של מגדל ToHa2, אותו מקימות גב ים ואמות, בתמורה לדמי שכירות של 115 מיליון שקל. גוגל מצטפרת לשורה של ענקיות אחרות כמו אפל, מיקרוסופט, אינטל ועוד ששוכרות שטחים בנכסים של גב ים. שוחחנו עם יעקובוביץ' על השנה שחלפה ועל סיכום התקופה שלו בחברה


מה הדגשים העיקריים שלך ל-2024?

"2024 זו שנה בצל מלחמה מאוד קשוחה וסביבה עסקית מאוד מאתגרת. בתוך התקופה הזו אנחנו ממשיכים להציג דוחות טובים ומגמה חיובית. אנחנו גדלים ב-NOI ומציגים עלייה ריאלית בדמי השכירות של 9.7% בנכסים קיימים. אנחנו בתנופת ייזום מאוד משמעותית בהיקף מאוד גדול של 7 פרויקטים. השקעה של קרוב ל-4 מיליארד שקל. מתוך הפרויקטים האלה 5 כבר נחתמו במהלך המלחמה, ו-3 במהלך 2024. בראש ובראשונה עסקת גוגל. עסקה שנחתמה באחת התקופות הקשות של מדינת ישראל אי פעם. אנחנו כל כך גאים בהסכם הזה, ברמה הלאומית. כל ההסכמים האלה מסתכמים ב-100 אלף מ"ר, כשחלק גב ים הוא 56 אלף מ"ר, עם הכנסות של 150 מיליון שקל, זה אירוע מאוד מרכזי".


דיברת הרבה על כך שהחברה חושבת לטווח ארוך, איפה גב ים תהיה אחרי 2027-2028?

"כרגע אנחנו רואים פעילות מאוד גדולה עד 2027. מתוך הפורטפוליו של הנכסים שנמצאים בייזום, 330 אלף מ"ר עם הכנסות של 308 מיליון שקל, חתמנו על הסכמים של 170 מיליון שקל. מה יהיה ב-2028 ימים יגידו, אבל לגב ים יש יסודות שתוכננו לטווח ארוך. חברות הטכנולוגיה הגדולות הן ענקיות, הן יושבות על 300 אלף מ"ר שזה שליש מההכנסות של גב ים. אפל, גוגל, אינטל, אמזון, מיקרוסופט, כולן. קשה לחזות מה יהיה ב-2030. אבל ישראל זה אחד המוקדים המרכזיים של מרכזי הפיתוח של אותן חברות, וזה בגלל ההון אנושי האדיר שיש כאן".


האנרגיה ונדל"ן למגורים יהיו משמעותיים בתוך גב ים יותר בעתיד?

"לגבי האנרגיה, זה הכל על גגות שלנו. ואנחנו נמשיך לפתח את זה. בסוף 2025 נהיה בכמעט 15 מגה וואט. לגבי המגורים רכשנו את הפעילות מנכסים ובנין ואנחנו מקווים להמשיך ולפתח את התחום הזה".


תחת כהונתך כמנכ"ל החברה ה-NOI הוכפל וה-FFO שולש, זאת לצד זינוק של יותר מפי 6 במניה, מה הביא להישגים האלה?

"אני יותר ממחצית החיים שלי בגב ים, 34 שנה. נהניתי מכל יום, זה בית ומפעל החיים שלי, בעיקר ב-12 השנים האחרונות בתפקידי כמנכ"ל. כשלוקחים את גב ים זה לא אבי יעקובוביץ', זה בראש ובראשנה גב ים - פורטפוליו הנכסים שהיה בחברה גם לפניי, הפעילות שלנו לאורך השנים והנחישות שלנו. יש בגב ים שדרה ניהולית ברמה הכי גבוהה שיש. אלה אנשים מצוינים. דחפנו ופיתחנו מערכות יחסים עם לקוחות ענקיים. אני רואה את זה כזכות גדולה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"


מה אתה משאיר להמשך?

"אני משאיר אחריי חברה מצוינת עם הנהלה מצוינת שיכולה להתכוון בהתאם למה שקורה בשוק ולעשות את החברה יותר טובה. שאלו אותי מה אני הולך לעשות ביום שאחרי, אז אני לא נח, ביום שלישי הבא אני יוצא לטרק של שלושה שבועות בוויטנאם".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חנן 01/02/2025 13:39
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד. נקווה לגיוס החרדים לצהל.
  • 2.
    אבי א 29/01/2025 19:14
    הגב לתגובה זו
    מכיר את אבי שנים רבות עוד מהתקופה שבה חנן ניצן היה המנכל. אבי הזניק את גב ים לגבהים והכל בצניעות באסטרטגיה נכונה וביכולת ליצור קשר טוב עם הלקוחות. בהצלחה. א.א
  • 1.
    המניה הכי טובה בנדלן מניב (ל"ת)
    עדי 29/01/2025 18:22
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: שלומי יוסף

רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר

רשת הדיסקאונט מציגה צמיחה של כ-4.1% במכירות ושיפור ברווחיות הגולמית, התפעולית וה-EBITDA, לצד ירידה של כ-17% ברווח הנקי על רקע עלייה בהוצאות מימון וצעדי גידור מטבע

ליאור דנקנר |

רמי לוי שיווק השקמה רמי לוי 4.39%  , הפועלת בקמעונאות מזון, פארם וסלולר ברחבי הארץ, מדווחת על רבעון עם המשך הרחבת פעילות הסניפים וצמיחה במכירות. ההכנסות צמחו בכ-4.1%, הרווח הגולמי גדל בכ-8.8%, הרווח התפעולי עלה בכ-13.7% וה-EBITDA עלה בכ-12.7%, בעוד שהרווח הנקי ירד בכ-17% בהשוואה לרבעון המקביל.


צמיחה מתונה בהכנסות, שיפור ברווחיות התפעולית

ברמת המספרים המלאה, ההכנסות ברבעון השלישי של 2025 עלו לכ-2.04 מיליארד שקל, לעומת כ-1.96 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של כ-4.1%. לפי החברה, עיקר העלייה נבע מפתיחת שלושה סניפי דיסקאונט חדשים במסגרת תכנית להרחבת הרשת, בעוד שפדיון חנויות זהות בקמעונאות המזון נותר ללא שינוי. במקביל, רשת הפארם גוד-פארם רשמה גידול של כ-4.5% בפדיון חנויות זהות ועלייה בהכנסות בעקבות פתיחת חמש חנויות פארם חדשות.

הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-493 מיליון שקל, לעומת כ-453 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-8.8%. שיעור הרווחיות הגולמית התחזק ל-24.2% מההכנסות, בהשוואה לכ-23.1% ברבעון המקביל. לפי החברה, השיפור מוסבר בעיקר בתנאי סחר טובים יותר מול ספקים, גידול ביבוא הישיר ושימוש בכלים טכנולוגיים לניהול מלאי ותמחור, תוך המשך קיום מבצעי מחיר.