דוחות

פריון עוקפת את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה - ומזנקת ב-10% בטרום

החברה העלתה תחזיות לשנה כולה וגם לשנה הבאה. צופה הכנסות של 455-465 מיליון דולר בשנה הזו ו-580-600 מיליון דולר בשנה הבאה. ה-ה-EBITDA המתואם מסך ההכנסות בניכוי עלויות הטראפיק צפוי להגיע לכ-33% השנה ולכ-32% ב-2022
נתנאל אריאל |
נושאים בכתבה פריון נטוורק

חברת פריון נטוורק -0.65%  הדואלית (סימול: PERI) המספקת פתרונות פרסום דיגיטליים המסנכרנים בין פלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות ואתרי תוכן עוקפת את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה ומדווחת על הכנסות ברבעון השלישי של 121 מיליון דולר, לעומת צפי האנליסטים ל-109 מיליון דולר. הרווח המתואם למניה עמד על 40 סנט לעומת צפי ל-17 סנט (הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP גדל ל-15.4 מיליון דולר).

.

עלויות הטראפיק (TAC) ברבעון השלישי הסתכמו ב-73.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-49.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם ברבעון השלישי הוכפל לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-17.6 מיליון דולר.

התחזית ל-2021: הכנסות של 455-465 מיליון דולר 

פריון צופה בשנה הנוכחית הכנסות של 455-465 מיליון דולר ב-2021, צמיחה שנתית של כ-40%. ה-EBITDA המתואם צפוי לגדול בכ-83% ולעמוד על 59-61 מיליון דולר.

התחזית ל-2022: הכנסות של 580-600 מיליון דולר

את 2022 צופה החברה לסיים עם הכנסות של 580-600 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של כ-28%. ה-EBITDA המתואם צפוי לגדול בשיעור דומה ולהסתכם ב-75-78 מיליון דולר.

שיעור ה-EBITDA המתואם מסך ההכנסות בניכוי עלויות הטראפיק צפוי להגיע לכ-33% השנה ולכ-32% ב-2022.

 

במיליוני $ תחזית 2021 % תחזית 2022
הכנסות 455-465 40%+ 580-600 28%+
EBITDA מתואם 59-61 83%+ 75-78 28%+
שיעור EBITDA מתואם בניכוי עלויות טראפיק (TAC) 33% 34%

בתחילת החודש הנוכחי הצהיר מנכ"ל החברה דורון גרסטל בראיון לביזפורטל כי "פריון תגיע להכנסות של יותר ממיליארד דולר ב-2025", והיום הוא אומר על רקע הדוחות כי: "הכנסות פעילות הפרסום בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ליותר מ-165 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 149 מיליון דולר בסגמנט זה בכל 2020. יכולתנו לייצר פרסום מגוון ויעיל סייעה לנו להגדיל את ההכנסה הממוצעת מקמפיין ב-30%, ולהעביר תקציבים לפורמטים קריאטיביים מתקדמים, במיוחד בווידאו ובטלוויזיות החכמות.

"הביקוש הגדל לפרסום בווידאו הוביל אותנו לרכישת וידאזו, המספקת פלטפורמת וידאו לאתרי תוכן. שילוב פתרונות הווידאו המוכחים שלנו עם נגן הווידאו הייחודי של וידאזו מאפשר לנו להציע פתרון וידאו מקצה לקצה המגדיל את יעילות הפרסום ועונה על צרכי אתרי התוכן לפתרונות וידאו פשוטים וגמישים״.    

קיראו עוד ב"שוק ההון"

גרסטל הוסיף: "מקורות ההכנסה המגוונים והיכולת לחבר את כל ערוצי הפרסום ל-HUB מרכזי מספקים לנו יתרונות תפעוליים המתבטאים בהגדלת הרווחיות ובפיתוח פתרונות טכנולוגיים מתקדמים כמו SORT. פתרון ייחודי זה מאפשר למפרסמים, המעוניינים בכך, להימנע משימוש בעוגיות מבלי להתפשר על יעילות הפרסום".

זינוק של 245% בהכנסות מווידאו וטלוויזיות חכמות

הכנסותיה של פריון ברבעון השלישי גדלו ב-45% לעומת הרבעון המקביל והגיעו לשיא של 121 מיליון דולר. זאת לעומת צפי האנליסטים ל-109 מיליון דולר. על פי החברה, הגידול בהכנסות נובע בעיקר מזינוק של 82% (או 73% על בסיס פרופורמה) בהכנסות פעילות הפרסום באתרי תוכן וברשתות חברתיות. ההכנסות מפתרונות וידאו וטלוויזיות חכמות זינקו ב-245% לשיא של 14 מיליון דולר. ההכנסה הממוצעת לקמפיין גדלה ב-30% ומספר הלקוחות החדשים גדל ב-12%.  

פעילויות החיפוש: גידול של 14% בהכנסות

ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב-14%, בעיקר כתוצאה מגידול במספר החיפושים בבינג של מיקרוסופט ובמנועי חיפוש אחרים. במהלך הרבעון השלישי גדל מספר החיפושים היומי הממוצע בכ-15% לעומת הרבעון המקביל והגיע ל-14.7 מיליון חיפושים ממומנים ביום. 

קופת המזומנים: 156 מיליון דולר

תזרים המזומנים התפעולי של פריון ברבעון השלישי גדל ב-115% ל-14.2 מיליון דולר, וקופת המזומנים והפיקדונות לטווח קצר גדלה בסוף הרבעון ל-156.2 מיליון דולר, ללא חוב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳