דורון גרסטל פריון
צילום: יחצ
דוחות

פריון עוקפת את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה - ומזנקת ב-10% בטרום

החברה העלתה תחזיות לשנה כולה וגם לשנה הבאה. צופה הכנסות של 455-465 מיליון דולר בשנה הזו ו-580-600 מיליון דולר בשנה הבאה. ה-ה-EBITDA המתואם מסך ההכנסות בניכוי עלויות הטראפיק צפוי להגיע לכ-33% השנה ולכ-32% ב-2022
נתנאל אריאל |
נושאים בכתבה פריון נטוורק

חברת פריון נטוורק -4.54%  הדואלית (סימול: PERI) המספקת פתרונות פרסום דיגיטליים המסנכרנים בין פלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות ואתרי תוכן עוקפת את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה ומדווחת על הכנסות ברבעון השלישי של 121 מיליון דולר, לעומת צפי האנליסטים ל-109 מיליון דולר. הרווח המתואם למניה עמד על 40 סנט לעומת צפי ל-17 סנט (הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP גדל ל-15.4 מיליון דולר).

.

עלויות הטראפיק (TAC) ברבעון השלישי הסתכמו ב-73.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-49.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם ברבעון השלישי הוכפל לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-17.6 מיליון דולר.

התחזית ל-2021: הכנסות של 455-465 מיליון דולר 

פריון צופה בשנה הנוכחית הכנסות של 455-465 מיליון דולר ב-2021, צמיחה שנתית של כ-40%. ה-EBITDA המתואם צפוי לגדול בכ-83% ולעמוד על 59-61 מיליון דולר.

התחזית ל-2022: הכנסות של 580-600 מיליון דולר

את 2022 צופה החברה לסיים עם הכנסות של 580-600 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של כ-28%. ה-EBITDA המתואם צפוי לגדול בשיעור דומה ולהסתכם ב-75-78 מיליון דולר.

שיעור ה-EBITDA המתואם מסך ההכנסות בניכוי עלויות הטראפיק צפוי להגיע לכ-33% השנה ולכ-32% ב-2022.

 

במיליוני $ תחזית 2021 % תחזית 2022
הכנסות 455-465 40%+ 580-600 28%+
EBITDA מתואם 59-61 83%+ 75-78 28%+
שיעור EBITDA מתואם בניכוי עלויות טראפיק (TAC) 33% 34%

בתחילת החודש הנוכחי הצהיר מנכ"ל החברה דורון גרסטל בראיון לביזפורטל כי "פריון תגיע להכנסות של יותר ממיליארד דולר ב-2025", והיום הוא אומר על רקע הדוחות כי: "הכנסות פעילות הפרסום בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ליותר מ-165 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 149 מיליון דולר בסגמנט זה בכל 2020. יכולתנו לייצר פרסום מגוון ויעיל סייעה לנו להגדיל את ההכנסה הממוצעת מקמפיין ב-30%, ולהעביר תקציבים לפורמטים קריאטיביים מתקדמים, במיוחד בווידאו ובטלוויזיות החכמות.

"הביקוש הגדל לפרסום בווידאו הוביל אותנו לרכישת וידאזו, המספקת פלטפורמת וידאו לאתרי תוכן. שילוב פתרונות הווידאו המוכחים שלנו עם נגן הווידאו הייחודי של וידאזו מאפשר לנו להציע פתרון וידאו מקצה לקצה המגדיל את יעילות הפרסום ועונה על צרכי אתרי התוכן לפתרונות וידאו פשוטים וגמישים״.    

קיראו עוד ב"שוק ההון"

גרסטל הוסיף: "מקורות ההכנסה המגוונים והיכולת לחבר את כל ערוצי הפרסום ל-HUB מרכזי מספקים לנו יתרונות תפעוליים המתבטאים בהגדלת הרווחיות ובפיתוח פתרונות טכנולוגיים מתקדמים כמו SORT. פתרון ייחודי זה מאפשר למפרסמים, המעוניינים בכך, להימנע משימוש בעוגיות מבלי להתפשר על יעילות הפרסום".

זינוק של 245% בהכנסות מווידאו וטלוויזיות חכמות

הכנסותיה של פריון ברבעון השלישי גדלו ב-45% לעומת הרבעון המקביל והגיעו לשיא של 121 מיליון דולר. זאת לעומת צפי האנליסטים ל-109 מיליון דולר. על פי החברה, הגידול בהכנסות נובע בעיקר מזינוק של 82% (או 73% על בסיס פרופורמה) בהכנסות פעילות הפרסום באתרי תוכן וברשתות חברתיות. ההכנסות מפתרונות וידאו וטלוויזיות חכמות זינקו ב-245% לשיא של 14 מיליון דולר. ההכנסה הממוצעת לקמפיין גדלה ב-30% ומספר הלקוחות החדשים גדל ב-12%.  

פעילויות החיפוש: גידול של 14% בהכנסות

ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב-14%, בעיקר כתוצאה מגידול במספר החיפושים בבינג של מיקרוסופט ובמנועי חיפוש אחרים. במהלך הרבעון השלישי גדל מספר החיפושים היומי הממוצע בכ-15% לעומת הרבעון המקביל והגיע ל-14.7 מיליון חיפושים ממומנים ביום. 

קופת המזומנים: 156 מיליון דולר

תזרים המזומנים התפעולי של פריון ברבעון השלישי גדל ב-115% ל-14.2 מיליון דולר, וקופת המזומנים והפיקדונות לטווח קצר גדלה בסוף הרבעון ל-156.2 מיליון דולר, ללא חוב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".

 

סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".