על בד: הכנסות יציבות של 380 מ' ש'; הרווח התפעולי ירד ב-40%
יצרנית הבדים הלא ארוגים על בד -3.01% מדווחת על עלייה קלה בהכנסות הרבעון השני של השנה, שהסתכמו ב-380 מיליון שקל מול כ-379 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי ירד בכ-40% לסך של 26.5 מיליון שקל מרמה קודמת של כ-44 מיליון שקל, ושוליו ירדו מ-12% ל-7%, גם בשל פגיעה ברווחיות הגולמית שירדה מ-26% ל-23%. מניית החברה יורדת ב-7% בשעה זו במסחר.
בשלוש המגזרים ההכנסות היו דומות לרבעון המקביל: החברה הכניסה 333 מיליון שקל ממגזר המגבונים (332 מיליון שקנה קודם לכן), 83.3 מיליון שקל ממגזר הבדים (83.5 מיליון בזמנו) ו-43.7 מיליון במגזר ההגיינה הנשית (טמפונים; 41 מיליון שקל אז).
למרות זאת, הרווח התפעולי במגזר המגבונים נחתך מ-38.2 מיליון שקל ל-12.1 מיליון, כשהקיטון נובע מהתייקרות הבדים ושאר חומרי הגלם יחד עם הקיטון במכירת מוצרי חיטוי (שרווחיותם גבוהה יותר), הסבירו בעל בד. בבדים הרווח התפעולי דווקא עלה מכ-8.3 מיליון שקל ל-11.2 הודות לייקור מחירי המכירה מצד על בד, השפעה שבחברה צופים שתתקזז עם המשך ההתייקרות במחירי סיבי הבד. ההפסד התפעולי בהגיינה הנשית הועמק מ-1.3 מיליון שקל לכ-2 מיליון, גם כאן עקב התייקרות מחירי הגלם וההובלה.
ה-EBITDA מפעילות נמשכת הסתכמה ב-48.6 מיליון שקל (13% מהמכר) מול 63.3 מיליון ברבעון המקביל (16%). הפסקת פעילות התחבושות ההגייניות לנשים, שמכירתה הושלמה בתחילת הרבעון השלישי של 2020, הביאה לצמצום ההפסד בה מ-3.8 מיליון שקל ל-60 אלף שקל בלבד (מסווג תחת הפסד מפעילות שהופסקה). כך, בשורה התחתונה רשמה החברה ברבעון השני של 2021 רווח של 10 מיליון שקל, לעומת 25 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.
- אפלייד מטיריאלס עוקפת את ציפיות האנליסטים - אך התחזית חלשה
- מג'יק עם תוצאות טובות, אבל התחזית מאכזבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"למרות התמשכות מגיפת הקורונה, ניכרת ירידה בביקושים למגבוני חיטוי בהשוואה לשנת 2020. מגמה זו ניכרת במיוחד בשוק המגבונים בארה"ב גם כתוצאה מגידול משמעותי ביבוא מוצרי החיטוי הנ"ל מיצרנים שונים בעולם כולו", כותבים בעל בד. "הירידה בביקושים, במיוחד במוצרי החיטוי המופצים על ידי מפיץ בארה"ב, השפיעה לרעה על תוצאות הפעילות של חברת הבת בארה"ב וגרמה לגידול משמעותי במלאי בארה"ב המשפיע לרעה על תזרים המזומנים של החברה בתקופת הדוח. להערכת החברה, צפויה התאוששות בביקושים למוצרים אלו שתסייע במימוש המלאי הנ"ל בחודשים הקרובים".
תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת ברבעון השני הסתכם ב-20.2 מיליון שקל בהשוואה ל-59.4 מיליון שקל בזמנו. במחצית הראשונה כולה, נרשמה עליית ביתרת הלקוחות בסך של כ-49 מיליון שקל ועליה ביתרות המלאי בסך של כ-171 מיליון שקל - 101 מיליון מתוך הסכום הוא מלאי של החברה הנרכשת אופטימל קר (קראו כאן את הראיון עם מנכ"ל על בד דן מסיקה על הרכישה ופעילות החברה ברקע הקורונה).
עוד מסבירים בעל בד כי רק ביולי השלימה את רישום המוצרים של מותג מגבוני החיטוי שלה CLEANTIZE בקליפורניה, אחרי שקיבל בסוף ינואר אישור של ה-EPA (הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה) כי הוא יעיל בחיטוי משטחים נגד קורונה. העיכוב "פגע בשיווק חלק מהמוצרים אצל לקוחות מסוימים בארה"ב וגרם לגידול במלאי המוצרים בארה"ב".
- האם השקעה במניות התשתיות עדיין אטרקטיבית?
- גדעון תדמור מבקש 9 מיליון שקל בשנה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
בעל בד מזכירים כי במחצית אפריל המתחרה Quality First, יצרנית טמפונים ומוצרי היגיינה אחרים, הודיעה על הפסקת פעילותה בתחום הטמפונים. מיד לאחר הודעה זו על בד החלה במשא ומתן לאספקת טמפונים מצדה ללקוחותיה של Quality First ובינתיים התקשרה מולם אלה בהסכמים לאספקה בהיקף שנתי מוערך של כ-20 מיליון דולר החל מסוף שנת 2021.
דן מסיקה, מנכ"ל על בד מסר: "נקטנו צעדים לטובת יעילות ייצור גבוהה במפעלים ומינוף יכולות האינטגרציה האנכית שלנו. אנו צופים כי עם ההתאוששות בביקושים למוצרי החיטוי בחודשים הקרובים תוכל על בד להמשיך ולשפר את הרווחיות. ה-EBITDA הגבוה של על בד משקף גידול של 50% בהשוואה לזה ב-2019, טרום השפעות הקורונה, ומעיד יותר מכל על כוחה הפיננסי של החברה.
- 3.היה צפוי 30/08/2021 23:32הגב לתגובה זוודוח על הפנים.
- ישראל 31/08/2021 09:32הגב לתגובה זוחברה מעולה תקופה לא טובה להחזיק ולהגדיל
- 2.חברה מצויינת.ויחודית 30/08/2021 14:27הגב לתגובה זוקונה קונה בחינם כל מה שמוכרים..נפגש בהמשך ...
- 1.מקלקל שמחות 30/08/2021 10:35הגב לתגובה זוהחברה, וחברה מתחרה, מודים שהם לא יכולים להעמיס את עליות מחירי חומרי הגלם על הלקוחות שלהם. זהו סימן רע מאוד לגבי התחרות בתחום ומיצובן של החברות הללו בשווקים הרלוונים. לא סימן טוב למשקיעים בחברה

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.21%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳
האם השקעה במניות התשתיות עדיין אטרקטיבית?
דירוג ביזפורטל למניות התשתיות ייחשף בוועידת ההשקעות בתשתיות ביום שני הקרוב; מוזמנים - רישום לוועידת ההשקעות בתשתיות
ועידת ההשקעות בתשתיות של ביזפורטל ביום שני הקרוב תארח מנכ"לים, רגולטורים, יזמים בתחומים שונים - אנרגיה, תחבורה, תקשורת ועוד. תשתיות זה תחום לכאורה משעמם, אבל התשואות בו טובות. בשנים האחרונות, אפילו טובות מאוד. האם זה יימשך?
ננסה לענות על זה במושבי הועידה כשבמקביל המנכ"לים והרגולטורים יתארו את התחום, החברות, הסיכויים והסיכונים. במהלך הוועידה נחשוף למשתתפים דירוג שלוקח בחשבון את האיתנות של החברות, את הרווחים שלהם, את הצבר, את הפוטנציאל קדימה. ביזפורטל בעזרת מומחי השקעות ידרג אחת לתקופה תחום מסוים ויספק תובנות על חברות ספציפיות. נזכיר כי עשינו זאת בעבר לפני שנתיים. הגדרנו תיק של 5 מניות גדולות ו-5 מניות חלום. בתיק של המניות הגדולות, הצלחנו עם אלביט, טבע, בזק, וצים (צים חילקה דיבידנדים ענקיים מאז). בסולאראדג "נפלנו" כשלאחרונה היא מתקנת. ועדיין התשואה של התיק היא כ-120% (בשקלול הדיבידנדים). בתיק של פינת החלומות, הרווח גדול כי יש שם את נאוויטס וסופווייב. הנה הכתבה שהציגה את הדירוג בוועידת ההשקעות לפני כשנתיים - דירוג ביזפורטל - 5 המניות הגדולות המעניינות להשקעה.