דן מסיקה על בד
צילום: תמיר ארט artamir
דוחות

על בד: הכנסות יציבות של 380 מ' ש'; הרווח התפעולי ירד ב-40%

עלייה במחירי ההובלה פגעו בשולי הרווח התפעולי וייקור חומרי הגלם פגע בשוליים הגולמיים. באחד המגזרים החברה גלגלה את הייקור ללקוחות, אך קיזוז זה מוגבל. בארה"ב הביקושים פחתו, ואלה שנותרו מסופקים במידה רבה ע"י מתחרים מחוץ למדינה
איתי פת-יה | (4)
נושאים בכתבה אינטגרציה על בד

יצרנית הבדים הלא ארוגים על בד -3.15%  מדווחת על עלייה קלה בהכנסות הרבעון השני של השנה, שהסתכמו ב-380 מיליון שקל מול כ-379 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי ירד בכ-40% לסך של 26.5 מיליון שקל מרמה קודמת של כ-44 מיליון שקל, ושוליו ירדו מ-12% ל-7%, גם בשל פגיעה ברווחיות הגולמית שירדה מ-26% ל-23%. מניית החברה יורדת ב-7% בשעה זו במסחר.

בשלוש המגזרים ההכנסות היו דומות לרבעון המקביל: החברה הכניסה 333 מיליון שקל ממגזר המגבונים (332 מיליון שקנה קודם לכן), 83.3 מיליון שקל ממגזר הבדים (83.5 מיליון בזמנו) ו-43.7 מיליון במגזר ההגיינה הנשית (טמפונים; 41 מיליון שקל אז).

למרות זאת, הרווח התפעולי במגזר המגבונים נחתך מ-38.2 מיליון שקל ל-12.1 מיליון, כשהקיטון נובע מהתייקרות הבדים ושאר חומרי הגלם יחד עם הקיטון במכירת מוצרי חיטוי (שרווחיותם גבוהה יותר), הסבירו בעל בד. בבדים הרווח התפעולי דווקא עלה מכ-8.3 מיליון שקל ל-11.2 הודות לייקור מחירי המכירה מצד על בד, השפעה שבחברה צופים שתתקזז עם המשך ההתייקרות במחירי סיבי הבד. ההפסד התפעולי בהגיינה הנשית הועמק מ-1.3 מיליון שקל לכ-2 מיליון, גם כאן עקב התייקרות מחירי הגלם וההובלה.

ה-EBITDA מפעילות נמשכת הסתכמה ב-48.6 מיליון שקל (13% מהמכר) מול 63.3 מיליון ברבעון המקביל (16%). הפסקת פעילות התחבושות ההגייניות לנשים, שמכירתה הושלמה בתחילת הרבעון השלישי של 2020, הביאה לצמצום ההפסד בה מ-3.8 מיליון שקל ל-60 אלף שקל בלבד (מסווג תחת הפסד מפעילות שהופסקה). כך, בשורה התחתונה רשמה החברה ברבעון השני של 2021 רווח של 10 מיליון שקל, לעומת 25 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.

"למרות התמשכות מגיפת הקורונה, ניכרת ירידה בביקושים למגבוני חיטוי בהשוואה לשנת 2020. מגמה זו ניכרת במיוחד בשוק המגבונים בארה"ב גם כתוצאה מגידול משמעותי ביבוא מוצרי החיטוי הנ"ל מיצרנים שונים בעולם כולו", כותבים בעל בד. "הירידה בביקושים, במיוחד במוצרי החיטוי המופצים על ידי מפיץ בארה"ב, השפיעה לרעה על תוצאות הפעילות של חברת הבת בארה"ב וגרמה לגידול משמעותי במלאי בארה"ב המשפיע לרעה על תזרים המזומנים של החברה בתקופת הדוח. להערכת החברה, צפויה התאוששות בביקושים למוצרים אלו שתסייע במימוש המלאי הנ"ל בחודשים הקרובים".

תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת ברבעון השני הסתכם ב-20.2 מיליון שקל בהשוואה ל-59.4 מיליון שקל בזמנו. במחצית הראשונה כולה, נרשמה עליית ביתרת הלקוחות בסך של כ-49 מיליון שקל ועליה ביתרות המלאי בסך של כ-171 מיליון שקל - 101 מיליון מתוך הסכום הוא מלאי של החברה הנרכשת אופטימל קר (קראו כאן את הראיון עם מנכ"ל על בד דן מסיקה על הרכישה ופעילות החברה ברקע הקורונה).

עוד מסבירים בעל בד כי רק ביולי השלימה את רישום המוצרים של מותג מגבוני החיטוי שלה CLEANTIZE בקליפורניה, אחרי שקיבל בסוף ינואר אישור של ה-EPA (הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה) כי  הוא יעיל בחיטוי משטחים נגד קורונה. העיכוב "פגע בשיווק חלק מהמוצרים אצל לקוחות מסוימים בארה"ב וגרם לגידול במלאי המוצרים בארה"ב".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בעל בד מזכירים כי במחצית אפריל המתחרה Quality First, יצרנית טמפונים ומוצרי היגיינה אחרים, הודיעה על הפסקת פעילותה בתחום הטמפונים. מיד לאחר הודעה זו על בד החלה במשא ומתן לאספקת טמפונים מצדה ללקוחותיה של Quality First ובינתיים התקשרה מולם אלה בהסכמים לאספקה בהיקף שנתי מוערך של כ-20 מיליון דולר החל מסוף שנת 2021.

דן מסיקה, מנכ"ל על בד מסר: "נקטנו צעדים לטובת יעילות ייצור גבוהה במפעלים ומינוף יכולות האינטגרציה האנכית שלנו. אנו צופים כי עם ההתאוששות בביקושים למוצרי החיטוי בחודשים הקרובים תוכל על בד להמשיך ולשפר את הרווחיות. ה-EBITDA הגבוה של על בד משקף גידול של 50% בהשוואה לזה ב-2019, טרום השפעות הקורונה, ומעיד יותר מכל על כוחה הפיננסי של החברה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    היה צפוי 30/08/2021 23:32
    הגב לתגובה זו
    ודוח על הפנים.
  • ישראל 31/08/2021 09:32
    הגב לתגובה זו
    חברה מעולה תקופה לא טובה להחזיק ולהגדיל
  • 2.
    חברה מצויינת.ויחודית 30/08/2021 14:27
    הגב לתגובה זו
    קונה קונה בחינם כל מה שמוכרים..נפגש בהמשך ...
  • 1.
    מקלקל שמחות 30/08/2021 10:35
    הגב לתגובה זו
    החברה, וחברה מתחרה, מודים שהם לא יכולים להעמיס את עליות מחירי חומרי הגלם על הלקוחות שלהם. זהו סימן רע מאוד לגבי התחרות בתחום ומיצובן של החברות הללו בשווקים הרלוונים. לא סימן טוב למשקיעים בחברה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

אודי מוקדי יור סייברארק
צילום: דויד שופר
ראיון

אחרי אקזיט של 25 מיליארד דולר - ״אל תסתכלו לטווח קצר ועל מסיבת אקזיט מהירה, אפשר לבנות דברים גדולים״

יו"ר ומייסד סייברארק אודי מוקדי מדבר על עסקת המכירה לפאלו אלטו, על ריצה למרחקים ארוכים ומספק עצות ליזמים צעירים
ליאור דנקנר |

בוועידה הכלכלית של ביזפורטל ראיינו אנשים שיש להם "מניות" בהצלחה הכלכלית של המדינה - אחד מהם הוא אודי מוקדי, מייסד ויו"ר סייברארק CyberArk Software -2.34%   . במהלך הראיון הוא סיפר איך נולדה העסקה למכירת החברה לפאלו אלטו, מה זה אומר לנהל אותה יותר מ-25 שנה מאור יהודה לפתח תקווה ועד לעסקת ענק, ולאן הוא חושב שהתעשייה והיזמים הישראלים צריכים לכוון מכאן.


"הכרזנו ביולי, מחכים לאישורים"

כשנשאל על מועד סגירת העסקה, מוקדי אומר: "הכרזנו ב-30 ביולי ומחכים לכל מיני אישורים". לדבריו, "כרגע הצפי הוא פברואר, מרץ או אפריל 2026". העסקה, כמו שהוא מדגיש, עדיין לא מאחוריהם: "קודם כל, זה לא מסתיים עד שזה לא מסתיים, מחכים לאישורים".

ברקע יש נתון אחד שמסדר את המספרים - פאלו אלטו רכשה את סייברארק בעסקה ששווייה נע "ב-25 בערך, תלוי במחיר המניה, סביב 23-25 מיליארד דולר", לדבריו. "סיכמנו מה המחיר עם מנגנון בעיקר מנייתי".

איך זה הרגיש לסגור עסקה כזו אחרי 25 שנה כמוביל החברה, מה היה הכי מרגש?

"זה היה מרגש מאוד, הישג גדול. אבל, הרבה יותר ריגש אותי שהנפקנו את החברה בנאסד"ק". בהנפקה בנאסד"ק והנפקה בכלל יש משהו נוסף - הבעת אמון, היכרות, וזה מתורגם גם לביצועים בשטח. כשאיש המכירות הולך למכור, יש מאחוריו שם, מותג, חברה שנסחרת בוול סטריט. הדלתות נפתחות מהר יותר.